Ikarus 180 i inne
Znalazłem zdjęcia Ikarusa 180 testowanego w latach 60 w WPK Katowice: http://www.kroniki.xis.katowice.pl/scri ... p?rok=1966
Wielkie dzięki za zdjęcia dla kol. Wiśnia i Rupak. Rzeczywiście to był bardzo wysoki autobus. Pamiętam, że miałem ogromne problemy z wejściem do środka. No ale jak popatrzycie na moje zdjęcia w albumie, to pewnie się nie ¬dziwicie czemu...
Nasz album
Nasz album
Z racji mojego zainteresowania autobusami marki Ikarus teraz postanowiłem "prześwietlić" 180.
http://www.ikarus-rulez.webpark.pl/Ikarus180.htm
Notatki na podstawie nizej wymienionych źródeł. Gdyby ktoś mógł to skomentować, ewentualnie poprawic to z góry dzięki.
http://www.dvn-berlin.de/02arbeitsgrupp ... ka180.html
http://www.dresdner-nahverkehr.de/bus/f ... s_180s.htm
http://www.dresdner-nahverkehr.de/bus/f ... s_180v.htm
http://autobusz.budapest.hu/elsaut_ik556.htm
Z tymi podtypami dla Węgier to nie wiem jaka tam jest róźnica być moze chodzi tylko o rok produkcji...
POZDRAWIAM.
http://www.ikarus-rulez.webpark.pl/Ikarus180.htm
Notatki na podstawie nizej wymienionych źródeł. Gdyby ktoś mógł to skomentować, ewentualnie poprawic to z góry dzięki.
http://www.dvn-berlin.de/02arbeitsgrupp ... ka180.html
http://www.dresdner-nahverkehr.de/bus/f ... s_180s.htm
http://www.dresdner-nahverkehr.de/bus/f ... s_180v.htm
http://autobusz.budapest.hu/elsaut_ik556.htm
Z tymi podtypami dla Węgier to nie wiem jaka tam jest róźnica być moze chodzi tylko o rok produkcji...
POZDRAWIAM.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Przesyłam poprawioną wersję danych technicznych Ikarus-a 180
Gdyby ktoś ewentualnie czuł sie na siłach coś poprawic/dopowiedziec to z góry dziękuję.
http://www.ikarus-rulez.webpark.pl/Ikarus180.htm
W najbliższym czasie mam zamiar zabrać się za odpowiednika-solo czyli Ikarusa 556
Gdyby ktoś ewentualnie czuł sie na siłach coś poprawic/dopowiedziec to z góry dziękuję.
http://www.ikarus-rulez.webpark.pl/Ikarus180.htm
W najbliższym czasie mam zamiar zabrać się za odpowiednika-solo czyli Ikarusa 556
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Zgadze sie, chodzi tu o Ikarusy 280.11 sprowadzone do Warszawy pod koniec 1978 roku. Z czasem w wiekszosci przerobiono je we własnym zakresie (zabudowa kabiny kierowcy), a kolejne sprowadzone to juz tradycyjne Ikarusy 280.26Dziwny pisze:Pierwsze Ikary 280 nie miały kabin. Przynajmniej te stołeczne.M_Szymkowiak pisze:Ja moge dopowiedzieć tyle: Wydaje mi się że kabina w 180 to starsza wersja kabin z pierwszych ikarów 280
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Przyznam szczerze, że nie pamiętam tych pierwszych z 1978 roku.Dziwny pisze:Pierwsze Ikary 280 nie miały kabin. Przynajmniej te stołeczne.M_Szymkowiak pisze:Ja moge dopowiedzieć tyle: Wydaje mi się że kabina w 180 to starsza wersja kabin z pierwszych ikarów 280
Jednakże od kiedy zacząłem podróżować Ikarusami w pierwszych latach 80-tych, to pamiętam, że wszystkie miały jednolite kabiny kierowców - kabina była mocno oszklona i cała biała...
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Białek kabiny, białe poręcze.
Potem warszawskie MZK - w latach 80-tych regenerowało stare Ikarusy w bazie na Włościańskiej. Przemalowywali czarne poręcze na białe. Pamiętam jak farba, mimo, że wyschła, to jednak z nich schodziła. Czasami wystarczyło złapać za poręcz by potem na rękach nosić ślady po farbie....
Potem warszawskie MZK - w latach 80-tych regenerowało stare Ikarusy w bazie na Włościańskiej. Przemalowywali czarne poręcze na białe. Pamiętam jak farba, mimo, że wyschła, to jednak z nich schodziła. Czasami wystarczyło złapać za poręcz by potem na rękach nosić ślady po farbie....