Ikarus 180 i inne

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Znalazłem zdjęcia Ikarusa 180 testowanego w latach 60 w WPK Katowice: http://www.kroniki.xis.katowice.pl/scri ... p?rok=1966

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

No ja znalazłem jego zdjęcie :D :)

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Jak na tamte czasy to niezły wóz był z IK 180 ;)
Mi się podoba ;)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Mi także. Ja myśle, że on jest w jakimś muzeum. Ciekawe ile sztuk tych wozów wyprodukowali.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Ale machina! :o: W porównianiu z 280 sprawia wrażenie ogromnego :)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Wyglądam na takiego "masywnego". Te dzwi też są inne. A kolejna rzecz różniąca od 260/280 to te śmieszne kierunkowskazy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie dzięki za zdjęcia dla kol. Wiśnia i Rupak. Rzeczywiście to był bardzo wysoki autobus. Pamiętam, że miałem ogromne problemy z wejściem do środka. No ale jak popatrzycie na moje zdjęcia w albumie, to pewnie się nie ¬dziwicie czemu... :lol:

Nasz album

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

Z racji mojego zainteresowania autobusami marki Ikarus teraz postanowiłem "prześwietlić" 180.

http://www.ikarus-rulez.webpark.pl/Ikarus180.htm

Notatki na podstawie nizej wymienionych źródeł. Gdyby ktoś mógł to skomentować, ewentualnie poprawic to z góry dzięki.


http://www.dvn-berlin.de/02arbeitsgrupp ... ka180.html

http://www.dresdner-nahverkehr.de/bus/f ... s_180s.htm

http://www.dresdner-nahverkehr.de/bus/f ... s_180v.htm

http://autobusz.budapest.hu/elsaut_ik556.htm

Z tymi podtypami dla Węgier to nie wiem jaka tam jest róźnica być moze chodzi tylko o rok produkcji...

POZDRAWIAM.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

No to się chłopie postarałeś :!: Ciekawe są te zdejęcia. Ibformacje są niestety w innym języku, ale zdjęcia są tu dla mnie najważniejsze. Wielki dzięki :!: ;) .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście wielkie dzięki za materiały. Wydaje mi się, że ta węgierska strona jest chyba najlepsza jeśli chodzi o zgromadzony materiał zdjęciowy. A najbardziej cenne są zdjęcia historyczne... ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Woow Ale fajne zdjęcia... Lubie takie

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

Przesyłam poprawioną wersję danych technicznych Ikarus-a 180
Gdyby ktoś ewentualnie czuł sie na siłach coś poprawic/dopowiedziec to z góry dziękuję.

http://www.ikarus-rulez.webpark.pl/Ikarus180.htm

W najbliższym czasie mam zamiar zabrać się za odpowiednika-solo czyli Ikarusa 556 :)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Ja moge dopowiedzieć tyle: Wydaje mi się że kabina w 180 to starsza wersja kabin z pierwszych ikarów 280

Dziwny

Post autor: Dziwny »

M_Szymkowiak pisze:Ja moge dopowiedzieć tyle: Wydaje mi się że kabina w 180 to starsza wersja kabin z pierwszych ikarów 280
Pierwsze Ikary 280 nie miały kabin. Przynajmniej te stołeczne. :chytry:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

oho nie wiedziałem.. Tu miałem na myśli raczej te które Miały kabiny :)

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

Dziwny pisze:
M_Szymkowiak pisze:Ja moge dopowiedzieć tyle: Wydaje mi się że kabina w 180 to starsza wersja kabin z pierwszych ikarów 280
Pierwsze Ikary 280 nie miały kabin. Przynajmniej te stołeczne. :chytry:
Zgadze sie, chodzi tu o Ikarusy 280.11 sprowadzone do Warszawy pod koniec 1978 roku. Z czasem w wiekszosci przerobiono je we własnym zakresie (zabudowa kabiny kierowcy), a kolejne sprowadzone to juz tradycyjne Ikarusy 280.26 ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

W Krakowie też były Ikarusy bez kabin. Tylko z tych kabina dla odmiany została wymontowana. A chodzi tu o Pogoty ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dziwny pisze:
M_Szymkowiak pisze:Ja moge dopowiedzieć tyle: Wydaje mi się że kabina w 180 to starsza wersja kabin z pierwszych ikarów 280
Pierwsze Ikary 280 nie miały kabin. Przynajmniej te stołeczne. :chytry:
Przyznam szczerze, że nie pamiętam tych pierwszych z 1978 roku.

Jednakże od kiedy zacząłem podróżować Ikarusami w pierwszych latach 80-tych, to pamiętam, że wszystkie miały jednolite kabiny kierowców - kabina była mocno oszklona i cała biała... :)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Achh to były czasy... ostatnie ikary z białą kabiną jakie pamiętam to DK545,224 i 34178...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Białek kabiny, białe poręcze.

Potem warszawskie MZK - w latach 80-tych regenerowało stare Ikarusy w bazie na Włościańskiej. Przemalowywali czarne poręcze na białe. Pamiętam jak farba, mimo, że wyschła, to jednak z nich schodziła. Czasami wystarczyło złapać za poręcz by potem na rękach nosić ślady po farbie.... :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”