Ulubiony Ikarus
Wydaje się to logiczne. Teraz przynajmniej rozumiem, czemu przesunięto mu te drzwi. Ale w następnych wersjach, drugie drzwi wróciły na swoje właściwe miejsce. Czyżby znów zmieniono silnik ?Peibe pisze:A co do 280.37, to czytałem, że ponieważ ich manowski silnik jest większy od standardowej Raby, to żeby się zmieścił musieli drzwi przesunąć troche do przodu. Ot i tyle.
Wielkie dzięki. Tak mi się właśnie wydawało.Peibe pisze:Wszystkie wozy serii 55xx i 57xx (a po likwidacji R-5 także 56xx ), czyli 280.70E mają ten sam silnik, czyli Rabę D10.J-31 pisze:Ok. W porządku.
A warszawskie Ikarusy 280 z 1995 roku. Czy Orientujesz się, czy one też mają silnik Raby ? Jeżeli tak to by wszystko wyjaśniało...
Nie wiem jakie jest Twoje zdanie, ale Raba D10 wydaje się być nawet wystarczajacym silnikiem dla IK280. Cichy i w miarę silny. Wg. moich obserwcji, ja przynajmniej mam pozytywne wrażenia...
To czy jest cichy zalezy chyba bardziej od utrzymania silnika niż jego cech konstrukcyjnych. Z reguły słuchać przyjemny pomruk, ale niekiedy rzęzi niemiłosiernie. Jego moc też wydaje się wystarczająca jak na miejskie warunki, ale zawsze fajnie jest przejechać się 280.38 z 310 konnym silnikiem mana. Kiero wciska gaz, sillnik od razu wchodzi na wysokie obroty i czuć, że wóz rwie do przodu jak wyścigówka
Tak ale pisząc poprzedni post miałem na myśli autobusy nowe. Natomiast obecnie po kilku latach eksploatacji, to - wiadomo - Masz rację. Zależy od utrzymania...Peibe pisze:To czy jest cichy zalezy chyba bardziej od utrzymania silnika niż jego cech konstrukcyjnych. Z reguły słuchać przyjemny pomruk, ale niekiedy rzęzi niemiłosiernie. Jego moc też wydaje się wystarczająca jak na miejskie warunki, ale zawsze fajnie jest przejechać się 280.38 z 310 konnym silnikiem mana. Kiero wciska gaz, sillnik od razu wchodzi na wysokie obroty i czuć, że wóz rwie do przodu jak wyścigówka
Mam prośbę. Na swojej stronce o Ikarusach chciałbym zamieścić przegląd wszystkich podtypów serii 280 i 260. Zbierałem sporo materiałów z różnych żródeł, ale nie wiem czy mam wszystko. Jakby ktoś zobaczył co mi jeszcze brakuje i dopisał to z góry wielkie dzięki Tych podtypów przegubów jest dość dużo wiec nie wiem czy wszyskie "uchwyciłem".
280:
280.02 (miejska wersja Ikarusa 280 dla NRD),
280.11 (pierwsza wersja Ikarusa 280 dla Polski),
280.26 (klasyczny miejski Ikarus 280 dla Polski: czterodrzwiowy, większość odsuwanych szybek, silnik RABA D2156),
280.33 (wersja miejska dla ZSRR)
280.37 (miejska wersja dla Polski z mocniejszym silnikiem MANa D2865 (310 KM), automatyczną skrzynią biegów i przesuniętymi drugimi drzwiami o jedno okno do przodu),
280.38 (miejska wersja dla Polski z mocniejszym silnikiem MANa D0826 (270 KM), automatyczną skrzynią biegów i przesuniętymi drugimi drzwiami o jedno okno do przodu),
280.46 (Ikarus 280.26 z automatyczną skrzynią biegów Praga M70),
280.53 (Ikarus 280.26 w wersji dla PKS-ów, od wersji 280.26 różni się zmodyfikowaną skrzynią biegów),
280.57 (Ikarus 280.26 z turbodoładowaniem),
280.58 (turbodoładowanie, zmodernizowany silnik RABA, automatyczna skrzynia),
280.70 (nowe dwuskrzydłowe drzwi, silnik RABA D10, automatyczna skrzynia biegów)
oraz:
280.03 (wersja lokalna, dwudrzwiowa dla NRD),
280.10 (wersja lokalna, dwudrzwiowa dla Czechosłowacji).
Pozdro
280:
280.02 (miejska wersja Ikarusa 280 dla NRD),
280.11 (pierwsza wersja Ikarusa 280 dla Polski),
280.26 (klasyczny miejski Ikarus 280 dla Polski: czterodrzwiowy, większość odsuwanych szybek, silnik RABA D2156),
280.33 (wersja miejska dla ZSRR)
280.37 (miejska wersja dla Polski z mocniejszym silnikiem MANa D2865 (310 KM), automatyczną skrzynią biegów i przesuniętymi drugimi drzwiami o jedno okno do przodu),
280.38 (miejska wersja dla Polski z mocniejszym silnikiem MANa D0826 (270 KM), automatyczną skrzynią biegów i przesuniętymi drugimi drzwiami o jedno okno do przodu),
280.46 (Ikarus 280.26 z automatyczną skrzynią biegów Praga M70),
280.53 (Ikarus 280.26 w wersji dla PKS-ów, od wersji 280.26 różni się zmodyfikowaną skrzynią biegów),
280.57 (Ikarus 280.26 z turbodoładowaniem),
280.58 (turbodoładowanie, zmodernizowany silnik RABA, automatyczna skrzynia),
280.70 (nowe dwuskrzydłowe drzwi, silnik RABA D10, automatyczna skrzynia biegów)
oraz:
280.03 (wersja lokalna, dwudrzwiowa dla NRD),
280.10 (wersja lokalna, dwudrzwiowa dla Czechosłowacji).
Pozdro
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
280.37 - MAN D2866280.37 (miejska wersja dla Polski z mocniejszym silnikiem MANa D2865 (310 KM), automatyczną skrzynią biegów i przesuniętymi drugimi drzwiami o jedno okno do przodu),
280.38 (miejska wersja dla Polski z mocniejszym silnikiem MANa D0826 (270 KM),
280.38 - MAN D2865
Jest to Ikarus 281M_Szymkowiak pisze:Gdzieś kiedyś wyczyałem że ktoś przerobił ikara tak żeby mógł jeździć w ruchu lewostronnym...
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Dzięki za poprawkę, pomyliło mi się o 1 do przoduvoy pisze:280.38 ma 270 KM a nie 310 KM.
[ Dodano: 2005-03-03, 23:04 ]
Strony przepiękne, ale ten język.......Wiśnia pisze:http://buszok.freeweb.hu albo http://busztipusok.freeweb.hu