Ulubiony Ikarus

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Peibe

Post autor: Peibe »

A podciągnę temat :) Mój ulubiony widnieje poniżej :strzałka: 280.26.

[ Dodano: 2005-02-28, 22:49 ]
A co do 280.37, to czytałem, że ponieważ ich manowski silnik jest większy od standardowej Raby, to żeby się zmieścił musieli drzwi przesunąć troche do przodu. Ot i tyle.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peibe pisze:A co do 280.37, to czytałem, że ponieważ ich manowski silnik jest większy od standardowej Raby, to żeby się zmieścił musieli drzwi przesunąć troche do przodu. Ot i tyle.
Wydaje się to logiczne. Teraz przynajmniej rozumiem, czemu przesunięto mu te drzwi. Ale w następnych wersjach, drugie drzwi wróciły na swoje właściwe miejsce. Czyżby znów zmieniono silnik ? ;)

Peibe

Post autor: Peibe »

Wielki come back Raby ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No właśnie nie wiem, czy to jest rzeczywiście znów Raba. Nie jestem pewny... :)

Peibe

Post autor: Peibe »

Na 100 % Raba D10. Do niedawna nad tylnymi światłami po prawej stronie były plastikowe tabliczki z dużym napisem Raba D10 i małym Euro1.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. W porządku.

A warszawskie Ikarusy 280 z 1995 roku. Czy Orientujesz się, czy one też mają silnik Raby ? Jeżeli tak to by wszystko wyjaśniało... ;)

voy

Post autor: voy »

Ten silnik MANa duży jest dla tego autobusu bardzo nieekonomiczny, ciekawe jak Raba D10.

Peibe

Post autor: Peibe »

J-31 pisze:Ok. W porządku.

A warszawskie Ikarusy 280 z 1995 roku. Czy Orientujesz się, czy one też mają silnik Raby ? Jeżeli tak to by wszystko wyjaśniało... ;)
Wszystkie wozy serii 55xx i 57xx (a po likwidacji R-5 także 56xx :) ), czyli 280.70E mają ten sam silnik, czyli Rabę D10.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peibe pisze:
J-31 pisze:Ok. W porządku.

A warszawskie Ikarusy 280 z 1995 roku. Czy Orientujesz się, czy one też mają silnik Raby ? Jeżeli tak to by wszystko wyjaśniało... ;)
Wszystkie wozy serii 55xx i 57xx (a po likwidacji R-5 także 56xx :) ), czyli 280.70E mają ten sam silnik, czyli Rabę D10.
Wielkie dzięki. Tak mi się właśnie wydawało. :)

Nie wiem jakie jest Twoje zdanie, ale Raba D10 wydaje się być nawet wystarczajacym silnikiem dla IK280. Cichy i w miarę silny. Wg. moich obserwcji, ja przynajmniej mam pozytywne wrażenia... ;)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Cichy to on za bardzo nie jest, ale na pewno cichszy niż D2156.

Peibe

Post autor: Peibe »

To czy jest cichy zalezy chyba bardziej od utrzymania silnika niż jego cech konstrukcyjnych. Z reguły słuchać przyjemny pomruk, ale niekiedy rzęzi niemiłosiernie. Jego moc też wydaje się wystarczająca jak na miejskie warunki, ale zawsze fajnie jest przejechać się 280.38 z 310 konnym silnikiem mana. Kiero wciska gaz, sillnik od razu wchodzi na wysokie obroty i czuć, że wóz rwie do przodu jak wyścigówka :)

voy

Post autor: voy »

280.38 ma 270 KM a nie 310 KM.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peibe pisze:To czy jest cichy zalezy chyba bardziej od utrzymania silnika niż jego cech konstrukcyjnych. Z reguły słuchać przyjemny pomruk, ale niekiedy rzęzi niemiłosiernie. Jego moc też wydaje się wystarczająca jak na miejskie warunki, ale zawsze fajnie jest przejechać się 280.38 z 310 konnym silnikiem mana. Kiero wciska gaz, sillnik od razu wchodzi na wysokie obroty i czuć, że wóz rwie do przodu jak wyścigówka :)
Tak ale pisząc poprzedni post miałem na myśli autobusy nowe. Natomiast obecnie po kilku latach eksploatacji, to - wiadomo - Masz rację. Zależy od utrzymania... ;)

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

Mam prośbę. Na swojej stronce o Ikarusach chciałbym zamieścić przegląd wszystkich podtypów serii 280 i 260. Zbierałem sporo materiałów z różnych żródeł, ale nie wiem czy mam wszystko. Jakby ktoś zobaczył co mi jeszcze brakuje i dopisał to z góry wielkie dzięki :D Tych podtypów przegubów jest dość dużo wiec nie wiem czy wszyskie "uchwyciłem".

280:

280.02 (miejska wersja Ikarusa 280 dla NRD),
280.11 (pierwsza wersja Ikarusa 280 dla Polski),
280.26 (klasyczny miejski Ikarus 280 dla Polski: czterodrzwiowy, większość odsuwanych szybek, silnik RABA D2156),
280.33 (wersja miejska dla ZSRR)
280.37 (miejska wersja dla Polski z mocniejszym silnikiem MANa D2865 (310 KM), automatyczną skrzynią biegów i przesuniętymi drugimi drzwiami o jedno okno do przodu),
280.38 (miejska wersja dla Polski z mocniejszym silnikiem MANa D0826 (270 KM), automatyczną skrzynią biegów i przesuniętymi drugimi drzwiami o jedno okno do przodu),
280.46 (Ikarus 280.26 z automatyczną skrzynią biegów Praga M70),
280.53 (Ikarus 280.26 w wersji dla PKS-ów, od wersji 280.26 różni się zmodyfikowaną skrzynią biegów),
280.57 (Ikarus 280.26 z turbodoładowaniem),
280.58 (turbodoładowanie, zmodernizowany silnik RABA, automatyczna skrzynia),
280.70 (nowe dwuskrzydłowe drzwi, silnik RABA D10, automatyczna skrzynia biegów)

oraz:

280.03 (wersja lokalna, dwudrzwiowa dla NRD),
280.10 (wersja lokalna, dwudrzwiowa dla Czechosłowacji).

Pozdro

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Gdzieś kiedyś wyczyałem że ktoś przerobił ikara tak żeby mógł jeździć w ruchu lewostronnym...

voy

Post autor: voy »

280.37 (miejska wersja dla Polski z mocniejszym silnikiem MANa D2865 (310 KM), automatyczną skrzynią biegów i przesuniętymi drugimi drzwiami o jedno okno do przodu),
280.38 (miejska wersja dla Polski z mocniejszym silnikiem MANa D0826 (270 KM),
280.37 - MAN D2866
280.38 - MAN D2865
M_Szymkowiak pisze:Gdzieś kiedyś wyczyałem że ktoś przerobił ikara tak żeby mógł jeździć w ruchu lewostronnym...
Jest to Ikarus 281
Obrazek

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

yyy... więce zdjęć... jakiś link moze :?:


Peibe

Post autor: Peibe »

voy pisze:280.38 ma 270 KM a nie 310 KM.
Dzięki za poprawkę, pomyliło mi się o 1 do przodu :)

[ Dodano: 2005-03-03, 23:04 ]
Strony przepiękne, ale ten język.......

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie dzięki Ci Wiśnia za linki. Extra zdjęcia... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”