Ulubiony Ikarus

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:Jeżeli się mylę, to proszę mnie poprawić.
Nie mylisz się. Właśnie przed chwilą obejrzałem ich zdjęcia na TWB i są to Ikarusy 417.04. Obecnie w Wuppertalu jeżdżą już tylko 2 tego typu autobusy o nr. taborowych: 9566 i 9576. Trzeci z Ikarusów 417.04 został w tym roku sprzedany do węgierskiej miejscowości Szolnok :).

Stefko

Post autor: Stefko »

To czym sie bedzie różnił 417.04 od 417.08? :)

PS: Ja coś podejżewam, ze moze chodzic o to, ze 417.04 ma 3 pary drzwi :) Ale to tylko moje osobiste przypuszczenie, nie mówie że tak jest i koniec. :)
Ostatnio zmieniony 2006-11-08, 21:26 przez Stefko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

Odświeże temat a wiec moim ulubionym Ikarusami są 280.02, 280.26, 280.37 ( nasze Bielskie straszydło #008) :rotfl: 280,70E i wszystkie ikarusy serii 400. :smile2:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Moimi ulubionymi są Ikarusy 280.37 oraz różne dziwaczne odmiany o których nieraz wspominałem.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Moje ulubione Ikarki: 280.26- szczególnie z PKM Katowice #4403 z D10 pod "maską" + ZF, a także 280.70E :) i jeszcze jakieś inne...

S_S
Posty: 236
Rejestracja: 2005-11-30, 18:16

Post autor: S_S »

Mój ulubiony to Ikarus 280.08. :D

ppln

Post autor: ppln »

Ja osobiście uwielbiam Ikarusy 260 (wszystkie) i 280.58 (ten z automatem i harmonijkowymi drzwiami). Cuda ;)

Awatar użytkownika
204wras
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 356
Rejestracja: 2006-06-02, 20:57
Lokalizacja: Wrocław Bronx

Post autor: 204wras »

Ja uwielbiam 280.26 i 280.70E oraz 417.08.

Adam

Post autor: Adam »

Mój ulubiony to 417.08

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Co prawda nie znam się na literach "po kropce" w nazwach Ikarusów (np. ".08" itp.), ale swoich ulubieńców, choć banalnych, wyłonć mogę:
Ikarus 280 - to był pierwszy typ autobusu, jaki samodzielnie określiłem, mając zaledwie parę latek - "abułada" :D
Ikarus 260 - ponieważ podoba mi się jego sylwetka - zwarta i zgrabna, poza tym ciekawie wygląda w porównaniu z 280 :D

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Ulubiony Ikarus

Post autor: Przemek »

NEO pisze:A wasz to jaki ulubiony ikarus??
Ikarus 417.08. :)
Jego podskakiwanie na nierównej drodze i chwytające za brzuch - bezcenne :D :diabeł:

Robert_529

Post autor: Robert_529 »

Ja to lubie Włocławskie lewarki 280.26 z 1983/85/90 roku :) Niestedy, żadnym się nie przejade. Pogotem niet, ex.#602 z resztą też :(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie wiem, czy oglądaliście te zdjęcia. Warszawscy miłośnicy to już dawno wiedzą o tym autobusie, ale pozostali koledzy z Polski - nie wiem. Zatem zarzucę kilkoma linkami. MZA fantastycznie wyremontowało szkoleniowego Ikarusa 280.26 #9002.

Autobus wygląda prawie jak fabrycznie nowy oryginał z lat 80-tych.
:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... ?pos=-8863

Jedno co go trochę szpeci, to ta kratka z boku (one tego nie miały) - widok z lewej strony pojazdu
:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... ?pos=-8865

Nie wiem jaki jest w środku, ale od zewnątrz jest naprawdę miodzio :)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Śliczny- szkoda, że do dzisiaj takie malowanie nie obowiązuje już...

Lopez

Post autor: Lopez »

Shadow238 pisze: szkoda, że do dzisiaj takie malowanie nie obowiązuje już
Dobrze dbać o zabytki, ale bez przesady. Faktycznie zadbali o niego. Szkoda, że berliety i inne cudeńka z lat '50 i '60 nie miały tyle szczęcia. Ikarom się udało.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Szkoda, że berliety i inne cudeńka z lat '50 i '60 nie miały tyle szczęcia. Ikarom się udało.
To prawda, ale wtedy w ogóle nie myślano o ty by zachować pojazdy na historyczne.

A tak swoją drogą, wyremontowany #9002 to jest naprawdę najepszy przykład jak wyglądały fabrycznie nowe Ikarusy... te które ja, może też Lopez, czy U2w jeszcze pamiętamy z lat dziecinnych lub młodzieńczych - a których nasi młodsi koledzy na pewno nie znają. Dla młodzieży (sorry, że się tak wyrażę ;) ) Ikarus, to staruszek - głośny, smierdzący, skrzypiący.

A przecież te autobusy kiedyś były nowe, fabrycznie nowe. I właśnie tak wyglądały. Nic dziwnego, że od samego początku zachwycały nie tylko kierowców, ale i ówczesnych miłośników.

Mnie w tym egzemplarzu brakuje już tylko jednego - oczywiście od zewnątrz - naprawdę lśniącego, błyszczącego lakieru. Oni go i tak fantastycznie zrobili, ale to już nie to samo :)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Lopez pisze:
Shadow238 pisze: szkoda, że do dzisiaj takie malowanie nie obowiązuje już
Dobrze dbać o zabytki, ale bez przesady. Faktycznie zadbali o niego. Szkoda, że berliety i inne cudeńka z lat '50 i '60 nie miały tyle szczęcia. Ikarom się udało.
Jest w warszawie wyremontowany Berliet, jest pojazdem historycznym, ma prawie wszystko oryginalne oprócz silnika. Są też wyremontowane ogórki i jako autobus liniowy i jako Pogotowie Autobusowe. Teraz restaurują Haussona. Co do Ikarusów najbardziej lubię 280.26, najlepiej z pięciobiegową skrzynią. W Bielsku Bialej jest jeszcze dużo Ikarusów 280.26 w dobrym stanie po NG, niestety wszystkie mają skrzynie ZF.

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

J-31 pisze:Dla młodzieży (sorry, że się tak wyrażę ;) ) Ikarus, to staruszek - głośny, smierdzący, skrzypiący.
No może dla tych którzy nie wiedzą i zbytnio nie zwaracają uwagi do czego wsiadają.
J-31 pisze:A przecież te autobusy kiedyś były nowe, fabrycznie nowe. I właśnie tak wyglądały. Nic dziwnego, że od samego początku zachwycały nie tylko kierowców, ale i ówczesnych miłośników.
Dokładnie kiedyś były nowe pachnące co ciekawe układ malowania na 9002 jest naprawdę ładny. W Bielsku malowanie było znane od 1982 kiedy to przyszły pierwsze przegubowe wozy. Co do #9002 odróżnia się od reszty i oby służył jak najdłużej w tym pięknym malowaniu. :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Dla młodzieży (sorry, że się tak wyrażę ) Ikarus, to staruszek - głośny, smierdzący, skrzypiący.
Zależy, jak dla kogo. W Płocku dominuje podtyp 280.37 z połowy lat 90. — owszem, głośny, skrzypi, może czasem nawet śmierdzi, ale zdecydowanie nie zajeżdżony złom. Całkiem porządny wóz nawet, ale nie dla pasażera.
Ostatnio zmieniony 2008-04-16, 23:11 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:W Płocku dominuje podtyp 280.37 z połowy lat 70.
Czy na pewno 280.37 pochodzi z połowy lat 70 ? :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”