Ulubiony Ikarus

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Szkoda, że berliety i inne cudeńka z lat '50 i '60 nie miały tyle szczęcia. Ikarom się udało.
To prawda, ale wtedy w ogóle nie myślano o ty by zachować pojazdy na historyczne.

A tak swoją drogą, wyremontowany #9002 to jest naprawdę najepszy przykład jak wyglądały fabrycznie nowe Ikarusy... te które ja, może też Lopez, czy U2w jeszcze pamiętamy z lat dziecinnych lub młodzieńczych - a których nasi młodsi koledzy na pewno nie znają. Dla młodzieży (sorry, że się tak wyrażę ;) ) Ikarus, to staruszek - głośny, smierdzący, skrzypiący.

A przecież te autobusy kiedyś były nowe, fabrycznie nowe. I właśnie tak wyglądały. Nic dziwnego, że od samego początku zachwycały nie tylko kierowców, ale i ówczesnych miłośników.

Mnie w tym egzemplarzu brakuje już tylko jednego - oczywiście od zewnątrz - naprawdę lśniącego, błyszczącego lakieru. Oni go i tak fantastycznie zrobili, ale to już nie to samo :)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Lopez pisze:
Shadow238 pisze: szkoda, że do dzisiaj takie malowanie nie obowiązuje już
Dobrze dbać o zabytki, ale bez przesady. Faktycznie zadbali o niego. Szkoda, że berliety i inne cudeńka z lat '50 i '60 nie miały tyle szczęcia. Ikarom się udało.
Jest w warszawie wyremontowany Berliet, jest pojazdem historycznym, ma prawie wszystko oryginalne oprócz silnika. Są też wyremontowane ogórki i jako autobus liniowy i jako Pogotowie Autobusowe. Teraz restaurują Haussona. Co do Ikarusów najbardziej lubię 280.26, najlepiej z pięciobiegową skrzynią. W Bielsku Bialej jest jeszcze dużo Ikarusów 280.26 w dobrym stanie po NG, niestety wszystkie mają skrzynie ZF.

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

J-31 pisze:Dla młodzieży (sorry, że się tak wyrażę ;) ) Ikarus, to staruszek - głośny, smierdzący, skrzypiący.
No może dla tych którzy nie wiedzą i zbytnio nie zwaracają uwagi do czego wsiadają.
J-31 pisze:A przecież te autobusy kiedyś były nowe, fabrycznie nowe. I właśnie tak wyglądały. Nic dziwnego, że od samego początku zachwycały nie tylko kierowców, ale i ówczesnych miłośników.
Dokładnie kiedyś były nowe pachnące co ciekawe układ malowania na 9002 jest naprawdę ładny. W Bielsku malowanie było znane od 1982 kiedy to przyszły pierwsze przegubowe wozy. Co do #9002 odróżnia się od reszty i oby służył jak najdłużej w tym pięknym malowaniu. :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Dla młodzieży (sorry, że się tak wyrażę ) Ikarus, to staruszek - głośny, smierdzący, skrzypiący.
Zależy, jak dla kogo. W Płocku dominuje podtyp 280.37 z połowy lat 90. — owszem, głośny, skrzypi, może czasem nawet śmierdzi, ale zdecydowanie nie zajeżdżony złom. Całkiem porządny wóz nawet, ale nie dla pasażera.
Ostatnio zmieniony 2008-04-16, 23:11 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:W Płocku dominuje podtyp 280.37 z połowy lat 70.
Czy na pewno 280.37 pochodzi z połowy lat 70 ? :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Właściwie nie…

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Właściwie nie…
No dobra, ale chociaż Rozwiń swoją swoją myśl. Ponieważ wiadomo, że Ikarus 280 jako konstrukcja rzeczywiście jest rzeczywiście duuużo starszy, ale wersja 280.37 pojawiła się - przynajmniej w Polsce - w pierszych latach, lat 90-tych (1992, 1993).

Zatem co Miałeś na myśli ? ;)

ppln

Post autor: ppln »

Na Węgrzech płatowe drzwi mieli już w latach 80., a kiedy my kupowaliśmy pierwsze 280.37, oni mieli 284 z obniżoną podłogą, a potem 435 - rozwinięcie tej konstrukcji.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:No dobra, ale chociaż Rozwiń swoją swoją myśl.
J-31 pisze:Zatem co Miałeś na myśli ?
Miałem na myśli to, że to była literówka (choć właściwie to „cyfrówka”)
ppln pisze:a kiedy my kupowaliśmy pierwsze 280.37, oni mieli 284 z obniżoną podłogą
To był tylko prototyp
ppln pisze:a potem 435 - rozwinięcie tej konstrukcji.
U nas też były oferowane, ale przewoźnicy z różnych względów woleli 280-tki z nowymi silnikami

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Przede wszystkim 280 był tańszy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Jeszcze nie tak dawno cieszyłem się historycznym - przepięknym 9002 - a teraz... to już mi naprawdę szczęka opadła. Mamy kolejnego "historycznego" Ikarus - tym razem 260.73 :shocked:

Zresztą sami Zobaczcie :strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/thu ... earch=6319

Normalnie mucha nie siada :-P

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

J-31 pisze:ym razem 260.73
To ja tak spytam się:
Czy to nie jest czasem Ikarus 260.70 tyle że z układem siedzeń posobnym do tego w Jelczach M11?

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Nie było modelu 260.70, był tylko model 260.73, to właśnie ten z automatem oraz lewary 260.02 i 260.04. Tyle w temacie krótkich Ikarusów.

Lopez

Post autor: Lopez »

Super, jeśli się porówna stan przed i po remoncie. Ten egzemplarz wygląda jak z pod igły. Klimat lat '80 powraca ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Lopez pisze:Ten egzemplarz wygląda jak z pod igły. Klimat lat '80 powraca
Tak, tylko że to egzemplarz z lat 90.

Lopez

Post autor: Lopez »

plocmaster pisze:egzemplarz z lat 90
Niech będzie i z '90, choć nie czarujmy się - ikary były wciąż klimatycznie zaczepione w poprzednim okresie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Muszę przyznać, że w przeciwieństwie do innych warszawskich "historyków", to #6319 zrobili tip-top, tak, że mucha nie siada.... Co by nie było :strzałka: wiosna idzie, czas się zakochać... w Ikarusie :lol:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

J-31 pisze:Autobus wygląda prawie jak fabrycznie nowy oryginał z lat 80-tych.
Prawie robi wielką różnicę... rzuca się w oczy brak rynienek i halogenów że o listwach nie wspomnę.. ale DK280 też nie był ideałem ;)

Co do 260.73: Ja się pytam! Gdzie nakładki na przednią oś! :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

M_Szymkowiak pisze:Gdzie nakładki na przednią oś! :P
Zdjęcia pokazują jeszcze nie dokończony autobus. Zatem nakładki mogą się jeszcze pojawić ;)

Grzesiek

Post autor: Grzesiek »

Tymczasem dziś ma być debiut liniowy #6319. Linia 157.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”