Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Robson

Post autor: Robson »

Napwno był bardziej rozwinięty w porównaniu z IK280 ale przy tym pewno cena była zaporowa :/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ep40 pisze: Nie sądzę czy silnik się tam zmieści, chyba że mały a przez to słaby.
Ogórek miał coś takiego ;-)
ep40 pisze:czy lotniskowców nie dotyczą zasady ruchu na drodze i stanowisko kierowcy może być obojętnie gdzie?
No, w sumie czemu nie?
ep40, teraz jest tyle tych tanich linii lotniczych i innego badziewia… Może przelecisz się do Budapesztu, dorwiesz na lotnisku tego Ikarusa i zobaczysz, jaką ma podłogę? ;-)

Podi

Post autor: Podi »

Ekologi też nie są złe, a byly przecież masowo kupowane w latach 90. :)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Robson pisze:Napwno był bardziej rozwinięty w porównaniu z IK280 ale przy tym pewno cena była zaporowa
Technologicznie wyprzedzał 280 i to bardzo.
plocmaster pisze:Gdyby tak w latach 90. wszyscy by go kupowali zamiast 280…
Możliwe, ale tak się nie stało z powodu ceny oraz tego że pojawiły się 435.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

No właśnie, może 284 byłby tańszy od 435, dobry silnik i byłby popyt.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

plocmaster pisze:dorwiesz na lotnisku tego Ikarusa
Wątpię w to że nadal istnieje bo zdjęcie co znalazłem w necie jest bardzo stare i w oryginale było czarno-białe ale zostało komputerowo pokolorowane.

[ Dodano: 2006-06-01, 19:40 ]
Tutaj oryginał:
http://www.freeweb.hu/buszok/290k.jpg

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Istnieje na pewno.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Nawet jeśli nie ten egzemplarz to jakiś inny (było takich kilka w tym takie co mają drzwi takie jak Ikarus 280.70).

Robson

Post autor: Robson »

Na dodatek miał niższą podłogę w porównaniu do IK280 co było skokiem technologicznym.

Robson

Post autor: Robson »

Tak patrzac na tego IK290 to widac że niskopodłogowy. A to dlatego że siedzenia są nisko osadzone a również końcówkę śtodkowych drzwi po drugiej stronie widać.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Robson pisze:Tak patrzac na tego IK290 to widac że niskopodłogowy. A to dlatego że siedzenia są nisko osadzone a również końcówkę śtodkowych drzwi po drugiej stronie widać.
Te drzwi lepiej wcześniej porównać z drzwiami Ikarusa 260/280 sfotografowanego w bardzo podobnym ujęciu.
Siedzenia mogą wprowadzić w błąd.

Podi

Post autor: Podi »

Ten Ikarus jest równie niskopodłogowy jak Jelcz Vero...

ppln

Post autor: ppln »

Podi pisze:Ten Ikarus jest równie niskopodłogowy jak Jelcz Vero...
Czyli tak w sam raz jak na tamte czasy. Tylko, że on nie ma dwóch wejść.

[ Dodano: 2006-06-02, 20:48 ]
po jednej stronie

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Podi pisze:Ten Ikarus jest równie niskopodłogowy jak Jelcz Vero...
Wiem o tym ale szukam widocznych oznak tego.
Chciałbym zobaczyć tego Jelcza Vero gdyż niezbyt znam się na Jelczach.

Dziwny

Post autor: Dziwny »

To jest Vero

Obrazek
Niskiej podłogi jest w nim tyle ile wynosi szerokość drzwi.
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Dzięki, zawsze zastanawiałem się, jak to jest z tą podłogą w Vero. :P

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Dziwny pisze:Niskiej podłogi jest w nim tyle ile wynosi szerokość drzwi.
Tak samo ma gdyński Mercedes 814D.
Niedługo dostarczę zdjęcia.

Przypuszczam że tak jest też w omawianym Ikarusie gdyż gdyby był niskopodłogowy w pełni to już wtedy inne autobusy miałyby niską podłogę.

[ Dodano: 2006-06-06, 17:51 ]
Obiecany Mercio dla porównania.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/images ... /93817.jpg
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/images ... /91516.jpg
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/images ... /91344.jpg

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Trochę szkoda, że polskie przedsiębiorstwa nie chciały tego kupić, mam na myśli okres przełomu - lat 80/90. :]

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Całkiem fajny :P

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Chciałbym zobaczyć go w środku...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”