Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

ep40 pisze:http://www1.freeweb.hu/buszok/259sc1.jpg
Przedstawiam wam Scanio-Ikarusa o ciekawym układzie drzwi 0-3-3 i bocznym profilu podobnym do 290 ale są tylko 2 osie i drzwi po jednej stronie (ruch prawostronny).
Co o nim sądzicie?
ep40 pisze:http://www1.freeweb.hu/buszok/swatch.htm
Prawda że uroczy :D :rotfl: :D
A co o nim?

[ Dodano: 2006-06-28, 17:57 ]
Adrian_ pisze:Jesteś pewien, ze ta Scania-Ikarus ma układ drzwi 0-3-3? ZTCP harmojki liczy się w układzie drzwi jako 2.
Na tych stronach http://www.freeweb.hu/buszok jest tak liczone.
280.26 :strzałka: 4-4-4-4
280.70 :strzałka: 2-2-2-2
Czyli zgodnie z tym scanio-ikarus ma 0-3-3

ppln

Post autor: ppln »

ep40 pisze: A co o nim?
To taki Smart jest ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

ppln pisze:To taki Smart jest ;)
Prawda, że fajny.

Znalazłem kolejne dziwadło, przegubowy autokar.
http://www.fw.hu/tavolsag/695n.jpg

ppln

Post autor: ppln »

Ile trzeba było pokonywać schodów, żeby wejść na pokład tego autokaru :wow: ?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

ppln pisze:Ile trzeba było pokonywać schodów, żeby wejść na pokład tego autokaru :wow: ?
Tylko trochę więcej niż w zwykłym piętrusie np.Manie sd202.

[ Dodano: 2006-06-28, 19:48 ]
Znalazłem informacje że to nie autokar ale pojazd lotniskowy.
Tutaj info:
http://www.freeweb.hu/buszok/ik692695.htm

[ Dodano: 2006-06-28, 20:14 ]
Ikarus 692 jest równie niesamowity, 4 osie i dwukierunkowość (kabina po obu stronach, z jednej na dole pod wysięgnikiem, z drugiej u góry) :!:
W linku wcześniej podanym jest wszystko dokładnie opisane.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

ep40 pisze:Znalazłem informacje że to nie autokar ale pojazd lotniskowy.
Tutaj info:
http://www.freeweb.hu/buszok/ik692695.htm
Czego to człowie nie stowrzy :retard:. 2 w 1 :).
Ostatnio zmieniony 2006-06-28, 20:43 przez rupak9, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

rupak9 pisze:Czego to człowie nie stowrzy :retard: . 2 w 1 :) .
Taki mamut może jeździć tylko po lotnisku bo normalnie to by się przewrócił na bok.
Potrzebuje także potężny silnik i wytrzymały przegub.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Ile on musi żreć paliwa na każdy kilometr, podczas manewrów :D.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

rupak9 pisze:Ile on musi żreć paliwa na każdy kilometr, podczas manewrów :D .
Chyba 10 razy tyle co zwykły przegubowy Ikarus 280.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Bez przesady.
Ale sam autobus, naprawdę robi wrażenie… Przegubowy, dwupiętrowy autobus lotniskowy i do tego z wysuwanym rękawem do wsiadania do samolotu :wow:
Co jeszcze ludzie wymyślą…

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

I nawet widac, ze ten autobus nadaje sie jedynie na lotnisko, bo w mieście za często zahaczałby o cokolwiek. A swoją droga ten wóz to chyba jakiś wysokopokładowiec. Ten to dopiero musi mieć schodków do pokonania xD.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

ep40 pisze:Gdyby w Polsce było tak samo jak w Ameryce to u nas też dawno nie byłoby ikarów.
Ale na szczęście nie jest :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
Fajny ten 259
A 272 to ja nawiet niedyś widziałem!

[ Dodano: 2006-06-29, 11:48 ]
szkoda, że nie ma rzutu na wnęrze tych amerykańskich 286 i tego cuda 659

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

M_Szymkowiak pisze:ep40 napisał/a:
Gdyby w Polsce było tak samo jak w Ameryce to u nas też dawno nie byłoby ikarów.

Ale na szczęście nie jest :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
Dobrze że tak nie jest bo Ikarusy są naprawdę piękne i szkoda jakby zniknęły.
M_Szymkowiak pisze:szkoda, że nie ma rzutu na wnęrze tych amerykańskich 286 i tego cuda 659
Może na Amerykańskich stronach coś jest ale 695 (nie 659) było trudno znaleźć jakiekolwiek fotki a gdyby były to by były na tych stronach www.freeweb.hu/buszok
A w linku co podałem także mówia o 4 osiowym solo autobusie lotniskowym Ikarus 692.

Turbo94

Post autor: Turbo94 »

Ten lotniskowy jest paskudny... :wow:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ikarusy i tak wkrótce znikną i obawiam się, że nawet przegubowa 417-tka nie przetrwa w Polsce zbyt długo. A co do tego lotniskowca to tego typu wozy mogły by być stosowane w Polsce, zamiast Cobusów, gdyż dzieki tego typu konstrukcji nie trzeba by było używać specjalnych schodów, które podjeżdżają do samolotu przy każdym locie, ale wymiana pasażerów odbywała by się z autobusu wprost do samolotu ;).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Adrian_ pisze:A co do tego lotniskowca to tego typu wozy mogły by być stosowane w Polsce, zamiast Cobusów
Kiedyś mogły by być ale obecnie bagaże gromadzi się po odprawie w kontenery zbyt duze dla takiego autobusu czyli jezdzil by tylko z pasazerami.

Milenium

Post autor: Milenium »

Turbo94 pisze:Ten lotniskowy jest paskudny...
W specjalnych autobusach liczy się funkcjonalność a nie wygląd... :wall:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Milenium pisze:Turbo94 napisał/a:
Ten lotniskowy jest paskudny...

W specjalnych autobusach liczy się funkcjonalność a nie wygląd... :wall:
A funkcjonalność to właśnie ma dużą.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czy któryś z tych prototypów Ikarusów zachował sie do dziś w jakimś kraju, czy też żaden już dziś nie jeździ?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”