Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje

Post autor: ep40 »

Chciałbym przedstawić dwie różne odmiany wersji lewostronnej Ikarusa.
261
281
Ostatnio zmieniony 2006-06-28, 17:27 przez ep40, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

Zagłosowałem na Ikarka 261- to też 260-tka, do których mam sentyment :)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

ikarus 290

Post autor: ep40 »

Chciałbym przedstawić lotniskowego Ikarusa.
290

ppln

Post autor: ppln »

Co w nim jest nadzwyczajnego? Ma trzy osie (15-metrowiec?) i drzwi po dwóch stronach. Jakby miał po obu stronach kabiny to by był autobusem dostosowanym do ruchu wahadłowego ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

ppln pisze:Zagłosowałem na Ikarka 261- to też 260-tka
Tak jak 281 jest też 280.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

ppln pisze:15-metrowiec
Porównywałem go ze zwykłą 260-tką i SU15, raczej to jest 13 lub 14 metrowy.

Dużo będzie jeszcze tych tematów z ankietą w stylu czy podoba Ci się Ikarus xxx ? Mógłbyś to chociaż jakoś rozwinąć. Np. dołożyłbyś linków do stron ze zdjęciami, danych technicznych, rysunków, opisu gdzie dany model można spotkać czy coś w tym stylu. -mod. Dziwny

[ Dodano: 2006-05-30, 22:49 ]
http://www.ikarusbus.cz/historie/histor ... bus_2.html
Strona z różnymi Ikarusami.
Poza tym mam pytanie:
Czy ktoś umie przetłumaczyć to zdanie po czesku które jak sądzę, jest opisem Ikarusa 290.
speciální nízkopodla¾ní leti¹tní autobus (byl provozován i u ÈSA)
Ostatnio zmieniony 2006-05-30, 21:47 przez ep40, łącznie zmieniany 1 raz.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Dla mnie 281 ładniejszy :P.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

rupak9 pisze:Dla mnie 281 ładniejszy :P .
Dla mnie też gdyż nie dość że design lepszy to poza tym lubię bardziej przegubowce.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Oba wyglądają pokraczno-dziwacznie tudzież egzotycznie, więc nie ma dla mnie znaczenia, czy 261 czy 281.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Specjalny niskopodłogowy lotniskowy autobus (był przewożony[wysyłany na testy] i w CSA).
Co do tekstu w nawiasie, nie jestem pewien.
Autobus mi się podoba, w końcu to prawdziwa rzadkość. ;-)

Dziwny

Post autor: Dziwny »

ep40 pisze:
rupak9 pisze:Dla mnie 281 ładniejszy :P .
Dla mnie też gdyż nie dość że design lepszy to poza tym lubię bardziej przegubowce.
Przecież z wyglądu niczym się nie różnią (poza długością oczywiście ;) ), to jak można mówić, że jeden ma lepszy design od drugiego ?

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Po prostu z przegubem mu "do twarzy" :P.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

plocmaster pisze:niskopodłogowy
:!:
Niskopodłogowy Ikarus serii 200 :!:
Jak to możliwe :?:

ppln

Post autor: ppln »

ep40 pisze:Jak to możliwe :?:
Neoplan zrobił niskacza w latach 70-tych (też lotniskowego) Dlaczego? Lotniska mają piękny, równiutki asfalt, nie to co zwykłe drogi, więc by się nie rozwalił przy pierwszej jeździe. A silnik pewnie był pod kabiną kierowcy, czy z tyłu (LE)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

ep40 pisze:Niskopodłogowy Ikarus serii 200
Jak to możliwe
Są na świecie rzeczy, które się nie śniły filozofom ;) Teoretycznie wszystko jest możliwe, zwłaszcza, że niektóre odmiany Ikarów miały silnik z tyłu (jak ten na zdjęciu przedstawionym przez Ciebie w wątku o szpeceniu). Problem z tym, że 290 raczej silnika z tyłu nie ma - więc to raczej niskowejściowiec typu niskie pomosty.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

ppln pisze:silnik pewnie był pod kabiną kierowcy
Nie sądzę czy silnik się tam zmieści, chyba że mały a przez to słaby.
ppln pisze:z tyłu (LE)
Szkoda że dzwi są zamknięte, by się zobaczyło czy to LF czy jednak LE.

Zauważyłem jedną rzecz, stanowisko kierowcy jest po prawej stronie, czy lotniskowców nie dotyczą zasady ruchu na drodze i stanowisko kierowcy może być obojętnie gdzie?

Poza tym czy ktoś ma zdjęcia obecnych autobusów lotniskowych żeby móc porównać z omawianym Ikarusem.
ppln pisze:Neoplan zrobił niskacza w latach 70-tych (też lotniskowego)
Ten też może być.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

ikarus 284

Post autor: ep40 »

:) :) :) :) :) :) "the Ikarus 284 story" :) :) :) :) :) :)

Co możemy powiedzieć o Ikarusie 284?
Jest to Ikarus 435 w obudowie serii 200.
Jest to średniopodłogowy przegubowiec z silnikiem umieszczonym z tyłu.
Tutaj link do rysunku.
Ale nie wiem jaki jest ich obecny stan, gdzie występują, potrzebne zdjęcia.


Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Był nawet trajtek, super :!:
Co do wersji autobusowej, te 3 okna między pierwszymi i drugimi drzwiami kojażą mi się z Solarisami.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Mnie się nawet podoba, szkoda, że był taki rzadki.
Gdyby tak w latach 90. wszyscy by go kupowali zamiast 280…

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”