Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Adrian_ pisze:A co do tego lotniskowca to tego typu wozy mogły by być stosowane w Polsce, zamiast Cobusów
Kiedyś mogły by być ale obecnie bagaże gromadzi się po odprawie w kontenery zbyt duze dla takiego autobusu czyli jezdzil by tylko z pasazerami.

Milenium

Post autor: Milenium »

Turbo94 pisze:Ten lotniskowy jest paskudny...
W specjalnych autobusach liczy się funkcjonalność a nie wygląd... :wall:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Milenium pisze:Turbo94 napisał/a:
Ten lotniskowy jest paskudny...

W specjalnych autobusach liczy się funkcjonalność a nie wygląd... :wall:
A funkcjonalność to właśnie ma dużą.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czy któryś z tych prototypów Ikarusów zachował sie do dziś w jakimś kraju, czy też żaden już dziś nie jeździ?


Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

No nie tak do końca "loł" bo stopień jest ;) Ale to niestety tylko wersja lotniskowa.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

ep40 pisze:No nie tak do końca "loł" bo stopień jest Ale to niestety tylko wersja lotniskowa.
Ale lepszy taki stopień niż normalny ;)

Czy jeszcze tą wersje Ikarusa gdzieś się na jakimś lotnisku eksploatuje ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:No nie tak do końca "loł" bo stopień jest ;)
No dobra, ale Amalio. Przecież to jest autobus skontruowany pewnie gdzieś w latach 80-tych. Dzisiaj to żadne "wow", ale wtedy to była sensacja - przynajmniej w państwach komunistycznych ;)

Chociaż już wtedy Neoplan był lepszy, ale nie każdy za "żelazną kurtyną" mógł kupić Neoplany :mruga:

Janek1236

Post autor: Janek1236 »



Mibars

Post autor: Mibars »


Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »


Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Widziałem podobny pojazd w Młodym Techniku z lat 80., ale czysto zachodni

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

plocmaster pisze:Widziałem podobny pojazd w Młodym Techniku z lat 80., ale czysto zachodni
Możliwe... Tym bardziej, iż wóz powstał przy współpracy VW, Ikarusa i Auwärtera

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Pierwszy raz widzę tego lotniskowego Ikarusa i jestem w szoku, jaki fabryka miała potencjał konstrukcyjny. Tylko jedna kwestia jest niejasna, gdzie on ma silnik, wygląda na to że z przodu obok kierowcy..

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Obrazek
O, takie coś mogło swego czasu PKP kupić. Na linię 326 Wrocław - Trzebnica byłoby w sam raz ;)

¬ródło: http://iho.hu/index.php?option=com_cont ... t&Itemid=3
Więcej o tym wynalazku: http://stipistop.com/blog/2009/06/14/a-bzmot-601-es/
http://www.nnseek.com/e/pl.misc.kolej/a ... 6945m.html

Awatar użytkownika
Hibron
Posty: 9
Rejestracja: 2009-12-13, 15:06
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Hibron »

Mibars pisze: Obrazek
W tym roku widziałem w Krakowie turystycznego Ikarusa, tylko z przodu zamiast dwóch okrągłych kloszy świateł miał właśnie takie światła jak ten.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Czy Ikarusy 283 nie mają skrętnej tylnej osi? Na paru zdjęciach spostrzegłem, że pewne egzemplarze mają zamontowane koła bliźniacze w doczepie.

Paweł

Post autor: Paweł »

Bliźniaki z tyłu to standard w IK283.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Czemu się na takie coś zdecydowano skoro skrętna oś w Ik280 dobrze się sprawuje? Niewielka różnica długości między 280, a 283 ma tak duży wpływ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”