Strona 7 z 7

: 2010-08-05, 13:58
autor: Przemek
Obrazek
O, takie coś mogło swego czasu PKP kupić. Na linię 326 Wrocław - Trzebnica byłoby w sam raz ;)

¬ródło: http://iho.hu/index.php?option=com_cont ... t&Itemid=3
Więcej o tym wynalazku: http://stipistop.com/blog/2009/06/14/a-bzmot-601-es/
http://www.nnseek.com/e/pl.misc.kolej/a ... 6945m.html

: 2010-12-17, 22:29
autor: Hibron
Mibars pisze: Obrazek
W tym roku widziałem w Krakowie turystycznego Ikarusa, tylko z przodu zamiast dwóch okrągłych kloszy świateł miał właśnie takie światła jak ten.

: 2011-11-25, 15:33
autor: Przemek
Czy Ikarusy 283 nie mają skrętnej tylnej osi? Na paru zdjęciach spostrzegłem, że pewne egzemplarze mają zamontowane koła bliźniacze w doczepie.

: 2011-11-25, 16:18
autor: Paweł
Bliźniaki z tyłu to standard w IK283.

: 2011-11-25, 16:51
autor: ep40
Czemu się na takie coś zdecydowano skoro skrętna oś w Ik280 dobrze się sprawuje? Niewielka różnica długości między 280, a 283 ma tak duży wpływ?

: 2011-11-25, 17:05
autor: Amalio
ep40 pisze: Niewielka różnica długości między 280, a 283 ma tak duży wpływ?
Nie wiem czy taka niewielka. Nie tylko tył ma dłuższy, ale pierwszy człon też. A jego pojemność jest określana na nieco ponad 200 osób, więc obciążenie jest spore.

: 2011-11-25, 17:43
autor: Przemek
ep40 pisze:Czemu się na takie coś zdecydowano skoro skrętna oś w Ik280 dobrze się sprawuje?
Zależy, co masz na myśli twierdząc - dobrze się sprawuje. Oś skrętna ma to do siebie, że doczepa zachodzi przy skręcie i jej zachowanie jest wówczas dość nieprzewidywalne. Było z tego powodu już wiele wypadków, zwłaszcza wrocławskiego 5292 z drzewem.

W Volvo B10MA nie ma tego problemu, oś jest nieskrętna i doczepa zachowuje się tak jak zwykła przyczepka, a więc w bardziej przewidywalny sposób.

: 2011-11-25, 21:25
autor: Paweł
Amalio pisze:
ep40 pisze: Niewielka różnica długości między 280, a 283 ma tak duży wpływ?
Nie wiem czy taka niewielka. Nie tylko tył ma dłuższy, ale pierwszy człon też. A jego pojemność jest określana na nieco ponad 200 osób, więc obciążenie jest spore.
Dokładnie, przy osi skrętnej i większej długości i przez to większej masie własnej miałby mniejszą pojemność nominalną niż IK280. Dopuszczalne obciążenie (nacisk) na oś skrętną z pojedynczym ogumieniem to 6,5 tony, a osi na bliźniakach to 10 ton.

: 2011-12-26, 20:13
autor: Serd
Przedstawiam Ikarusa 282 czyli 18-sto metrowy wariant 280-tki.

Obrazek


Obrazek

A tutaj w wersji podmiejskiej:

Obrazek

I jeszcze inne wersje 282-jki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I na koniec wnętrze miejskiej wersji 282-jki:
Obrazek

I na zakończenie taka oto mała ciekawostka znaleziona przy okazji poszukiwań fotek ikarusa 282 - szynowa wersja 260-tki:

Obrazek

: 2011-12-26, 22:04
autor: Formuła1
Pociągowy Ikarus był, 282 chyba też.

: 2011-12-26, 22:30
autor: Marcin N
Serd pisze:Przedstawiam Ikarusa 282 czyli 18-sto metrowy wariant 280-tki.
Hmm, zawsze mi się wydawało że to Ik 283 był 18-sto metrową wersją klasycznego 280, w.w Ik 282 traktowałem jako taką "przejściówkę" niemniej jednak nie podoba mi się tak wydłużony model.

: 2011-12-26, 23:16
autor: Serd
Marcin_FTŚ pisze:
Serd pisze:Przedstawiam Ikarusa 282 czyli 18-sto metrowy wariant 280-tki.
(...)w.w Ik 282 traktowałem jako taką "przejściówkę" (...).
I słusznie Marcin, bo nią właśnie się okazał, choć nie tak miało być. W każdym razie bardzo szybko okazało się iż zły układ i ilość siedzeń w przyczepie autobusu (zwłaszcza w wersjach 2-0-2-0 i trzydrzwiowej powodowały o wiele zbyt duży nacisk na tylną oś autobusu i w konsekwencji powyższego problemy w ekspolatacji autobusu. Skutkiem tego model 282 okazał się na tyle niepopularny, iż łącznie powstało zaledwie 13 egzemplaży tego modelu w różnych wersjach (dziś już wszystkie skasowane). A sam Ikarus już jakiś czas później opracował kolejny 18-to metrowy model Ikarusa 2xx czyli bardziej popularny i kursujący gdzieniegdzie do dziś model 283

: 2011-12-27, 18:34
autor: J-31
Serd - byłbym wdzięczny, Gdybyś, zgodnie z prośbą Irisbusa - podał źródło tych zdjęć. Część z nich na pewno jest z "busztipusok" - a reszta ? ;)

: 2011-12-27, 18:53
autor: Serd
J-31 pisze:Serd - byłbym wdzięczny, Gdybyś, zgodnie z prośbą Irisbusa - podał źródło tych zdjęć. Część z nich na pewno jest z "busztipusok" - a reszta ? ;)
A, proszę bardzo. ¬ródło fotek: Internet :)

A tak poważnie część jest faktycznie z Busztipuszoka, a część z ruskich stron Bipipedia.info i Transporta.ru. Chociaż i tak znalazłem wszystkie te fotki przez Googla.

Re: Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje

: 2018-01-09, 14:20
autor: Przemek
Odkopuję, bo znalazłem dość dziwacznego Ikarusa z końca okresu produkcyjnego.
To co prawda model C83, ale dość nietypowy nawet jak na wersję Classic. :shocked: Obrazek
Więcej fotek: http://busztipusok.hu/c83/c83.htm

Re: Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje

: 2018-01-13, 14:51
autor: Auper
To ja tylko powiem, że to jest całkiem standardowe w porównaniu z niemalże identyczną wersją tylko przystosowaną do wysokich peronów ;)


Obrazek
Źródło: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=883 ... 10d7ba7a32

Re: Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje

: 2018-02-04, 13:45
autor: Przemek
Tyle że sam Ikarus jakoś specjalnie standardowo nie wygląda 😉

Re: Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje

: 2021-03-11, 22:39
autor: J-31
Pewnie tego i tak nikt nie przeczyta, ale mimo to zaryzykuję i napiszę, bo to jest krótka historia o tym jak to człowiek jednak uczy się całe życie. :cool:

Otóż, niby w sumie prawie wszystko wiem o różnych Ikarusach, typach wersjach, etc, a jednak - przyzwyczajony do Ikarusów serii 200 (w Polsce głównie 255/256, 260, 280) - dzisiaj przeglądając zdjęcia na http://busphoto.eu/, natknąłem się na pojazd który mnie zaskoczył.

Po prostu o nim nie wiedziałem. Oto ... Ikarus 196 na podwoziu Volvo B10M-55. Ikarus produkował takie autobusy, o ile się nie mylę, w latach 1982-1988

:strzałka: http://busphoto.eu/photo/374350/?upd=1

Oglądając to zdjęcie poprosiłem wujka Google o może trochę więcej zdjęć. No i znalazłem
:strzałka: https://en.wheelsage.org/volvo/b_series ... res/bhbxng
:strzałka: https://en.wheelsage.org/volvo/b_series ... res/kbfmlh
:strzałka: https://en.wheelsage.org/volvo/b_series ... res/zg4l5e

Baa, więcej, Ikarus produkował te autobusy również na podwoziu Scanii
:strzałka: https://eagbuszok.blog.hu/2015/07/15/40_evig_egyutt

Również solowe Ikarusy 194, ten jest na podwoziu Scanii ...
:strzałka: https://eagbuszok.blog.hu/2015/07/15/40_evig_egyutt

... ale także na podwoziu Volvo
:strzałka: https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2014 ... 00.jpg.jpg

Szkoda, że te pojazdy nie były oferowane na rynki tzw. "wschodu". Wyglądają super, pytanie tylko jak było z ich jakością.

Pierwszy pokazany autobus ...
:strzałka: http://busphoto.eu/photo/374350/?upd=1
... wg. busphoto.eu, został wyprodukowany w 1987, a skasowano go w 2007, czyli pojeździł dobre 20 lat, ładny wynik jak na te trudne warunki ;)