Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-06-28, 12:33

W zasadzie macie rację tylko po co Amerykanom Ikarusy, nawet jako zabytki? przecież to są trochę przestarzałe konstrukcje, a poza Amerykanie nie są tacy zacofani, jak Polska, która po dziś dzień jeździ po ulicach tego typu eksponatami, zamiast odstawić je do muzeum. W sumie nawet trochę szkoda, ze Polska nigdy nie kupiła tego typu Ikarków. Czy tego typu Ikarusy miały automatyczną, czy też manulną skrzynię biegów?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-06-28, 13:03

marcinc pisze:W Pradze tez się ikarów pozbyli ;-)

A Czechy to chyba bardziej zbliżone do Polski niż do USA ;-)
Wyżej po prostu gdybałem jak byłoby (choć amerykańskiego klimatu nie trawię).
A Czesi chyba pozbyli się Ikarusów dzięki Polakom (solaris).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-06-28, 13:09

Podi pisze:Własnie połowa tematów ep40 o Ikarusach dotyczy prototypów, więc wiesz...
Już taki jestem, we wszystkim szukam niezwykłości.

Wracając do tematu, zauważyliście że 271 ma z tyłu dzieloną szybę, niczym autosan h9.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-06-28, 13:42

I tego właśnie nie rozumiem, tzn. sensu montowania dzielonej szyby z tyłu takiego Ikarusa. Poza tym ten Ikarus ma raczej mało wspólnego z Autosanem H9. Prędzej z Ikarusem 26x, zresztą wydaje mi się, że 271 był raczej autobusem stworzonym jako typowo miejski (zwłaszcza układ otwieranych okien z 26x o tym świadczy, w PKS-ach większość Ikarów nie miała wszystkich otwieranych okien).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-06-28, 16:54

Adrian_ pisze:Poza tym ten Ikarus ma raczej mało wspólnego z Autosanem H9.
Słowo "mało" niezbyt pasuje bo ten Ikarus ma tylko jeden wspólny element którym jest wspomniana szyba.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Ikarus 259, Scania F 92HL63

Post autor: ep40 » 2006-06-28, 17:06

http://www1.freeweb.hu/buszok/259sc1.jpg
Przedstawiam wam Scanio-Ikarusa o ciekawym układzie drzwi 0-3-3 i bocznym profilu podobnym do 290 ale są tylko 2 osie i drzwi po jednej stronie (ruch prawostronny).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Ikarus Swatch

Post autor: ep40 » 2006-06-28, 17:16


Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-06-28, 17:21

O ile ja się orientuję to nie ma żadnego wspólnego elementu z H9 bo raczej szyby nie są wymienne między obydwoma markami. Inaczej możemy sobie wymieniać np. to że ma koła jak Autosan.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-06-28, 17:51

u2w pisze:wspólnego elementu z H9 bo raczej szyby nie są wymienne między obydwoma markami
Wymieniać to się nie da bo to dwa różne modele autobusów i dwa różne modele szyb ale koncepcja jest taka sama czyli tu i tu podzielić na dwa przy czym pamietać ze to dwa rózne.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-06-28, 17:53

Jesteś pewien, ze ta Scania-Ikarus ma układ drzwi 0-3-3? ZTCP harmojki liczy się w układzie drzwi jako 2. A co do ciekawych przeróbek to i tak najlepszą bez wątpienia wersją jest Ikarus 664 jeżdżący dla jednego z prywaciarzy w Lubartowie: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-80738.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-97650.html
A tak ciekawie przerobiona 280-tkę a'la PKM Tychy posiadał bodajze ten sam przewoźnik.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-06-28, 17:54

ep40 pisze:http://www1.freeweb.hu/buszok/259sc1.jpg
Przedstawiam wam Scanio-Ikarusa o ciekawym układzie drzwi 0-3-3 i bocznym profilu podobnym do 290 ale są tylko 2 osie i drzwi po jednej stronie (ruch prawostronny).
Co o nim sądzicie?
ep40 pisze:http://www1.freeweb.hu/buszok/swatch.htm
Prawda że uroczy :D :rotfl: :D
A co o nim?

[ Dodano: 2006-06-28, 17:57 ]
Adrian_ pisze:Jesteś pewien, ze ta Scania-Ikarus ma układ drzwi 0-3-3? ZTCP harmojki liczy się w układzie drzwi jako 2.
Na tych stronach http://www.freeweb.hu/buszok jest tak liczone.
280.26 :strzałka: 4-4-4-4
280.70 :strzałka: 2-2-2-2
Czyli zgodnie z tym scanio-ikarus ma 0-3-3

ppln

Post autor: ppln » 2006-06-28, 19:31

ep40 pisze: A co o nim?
To taki Smart jest ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-06-28, 19:39

ppln pisze:To taki Smart jest ;)
Prawda, że fajny.

Znalazłem kolejne dziwadło, przegubowy autokar.
http://www.fw.hu/tavolsag/695n.jpg

ppln

Post autor: ppln » 2006-06-28, 19:42

Ile trzeba było pokonywać schodów, żeby wejść na pokład tego autokaru :wow: ?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-06-28, 19:44

ppln pisze:Ile trzeba było pokonywać schodów, żeby wejść na pokład tego autokaru :wow: ?
Tylko trochę więcej niż w zwykłym piętrusie np.Manie sd202.

[ Dodano: 2006-06-28, 19:48 ]
Znalazłem informacje że to nie autokar ale pojazd lotniskowy.
Tutaj info:
http://www.freeweb.hu/buszok/ik692695.htm

[ Dodano: 2006-06-28, 20:14 ]
Ikarus 692 jest równie niesamowity, 4 osie i dwukierunkowość (kabina po obu stronach, z jednej na dole pod wysięgnikiem, z drugiej u góry) :!:
W linku wcześniej podanym jest wszystko dokładnie opisane.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2006-06-28, 20:21

ep40 pisze:Znalazłem informacje że to nie autokar ale pojazd lotniskowy.
Tutaj info:
http://www.freeweb.hu/buszok/ik692695.htm
Czego to człowie nie stowrzy :retard:. 2 w 1 :).
Ostatnio zmieniony 2006-06-28, 20:43 przez rupak9, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-06-28, 20:27

rupak9 pisze:Czego to człowie nie stowrzy :retard: . 2 w 1 :) .
Taki mamut może jeździć tylko po lotnisku bo normalnie to by się przewrócił na bok.
Potrzebuje także potężny silnik i wytrzymały przegub.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2006-06-28, 20:29

Ile on musi żreć paliwa na każdy kilometr, podczas manewrów :D.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-06-28, 20:34

rupak9 pisze:Ile on musi żreć paliwa na każdy kilometr, podczas manewrów :D .
Chyba 10 razy tyle co zwykły przegubowy Ikarus 280.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-06-28, 20:46

Bez przesady.
Ale sam autobus, naprawdę robi wrażenie… Przegubowy, dwupiętrowy autobus lotniskowy i do tego z wysuwanym rękawem do wsiadania do samolotu :wow:
Co jeszcze ludzie wymyślą…

ODPOWIEDZ