Ikarus 256/260 zrób-to-sam??
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Ikarus 256/260 zrób-to-sam??
Dziś koło 14:00 w Warszawie na ul.Conrada widziałem bardzo dziwne zjawisko jakim był taki ikarus: http://img352.imageshack.us/img352/6104/ikarus0vs.png Na boku miał jeszcze namalowane czerwone i niebieskie pasy i napis MargoBus czy coś takiego. Niestety nie zrobiłem żadnego zdjęcia tego cuda Czy wiecie do kogo należy ten pojazd i gdzie go można spotkać? Jak dla mnie to jest raczej ik260, bo nie ma silnika z tyłu tak jak 256. Dziękuje za wszystkie informacje.
Skoro miał napis "Margo-Bus" to należy on do prywaciarza "Margo-Bus" z Legionowa. Jest to jeden z podywykonawców Transludu.
[ Dodano: 2006-06-23, 19:39 ]
A co do drzwi to z tyłu typowe dla 256, z przodu zaś dla 260. Jak dla mnie to będzie 256, gdyż gdyby to była przeróbka z 260 byłby chociaż minimalny ślad po wyjęciu drzwi harmonijkowych.
[ Dodano: 2006-06-23, 19:39 ]
A co do drzwi to z tyłu typowe dla 256, z przodu zaś dla 260. Jak dla mnie to będzie 256, gdyż gdyby to była przeróbka z 260 byłby chociaż minimalny ślad po wyjęciu drzwi harmonijkowych.
Raczej nie. Tylne drzwi w tym Ikarze nie są typowe dla przednich w H9-21 po NG, gdyż drzwi przednie w H9-21 po NG posiadają jeszcze drugie okienko powyżej tego dolnego w drzwiach otwieranych automatycnie, zaś w tym przypadku tylne drzwi to pneumatyki montowane seryjnie do niektórych ukraińskich (i nie tylko) Ikarusów 256.
Co do tyłu to bym się zgodził ale pod warunkiem że ręczne bo z tyłu jakieś pneumatyczne automaty to ja nie wiem.Adrian_ pisze:z tyłu typowe dla 256
Zgadzam z Piotrkiem ze względu na ten silnik.Piotrek_2274 pisze:Jak dla mnie to jest raczej ik260, bo nie ma silnika z tyłu tak jak 256
Z przodu jedne wyraźnie usunięto gdy drugie po prostu zostawili.Adrian_ pisze:gdyby to była przeróbka z 260 byłby chociaż minimalny ślad po wyjęciu drzwi harmonijkowych
@ep40: Takie drzwi, jak ma Ikarus na tym rysunku/zdjeciu były fabrycznie montowane w Ikarusach. Większośc posiadała z tyłu klamki, ale zdarzały się też wersje Ikarusów 256 (szczególnie znane w przypadku Ikarusów 256.55) z pneumatycznie otwieranymi drzwiami z tyłu. Takimi wozami były i są np. słynne "przemytniki". Jak dla mnie jest to jeden z przykładów takiego właśnie Ikarusa. Zresztą nie mamy pewności, czy to 260. Równie dobrze to moze być 256, któremu w wyniku remontu/wypadku wymieniono drzwi odskokowe/klamkowe z przodu na harmonijki.
Mi się wydaje, że to 256, bo raczej właśnie by był wspomniany ślad po wyjęciu drzwi harmonijkowych, a co do przewoźników co mogą "w różny sposób upiększać swój tabor" to czemu ten przewoźnik tego nie mógł zrobić, ale jest jeszcze potrzebna kasa,a MPK, MZA itd. by się nie bawiło w rozrzucanie pieniędzy na przesunięcie silnika Tylko te drzwi z przodu jakby były obcięte i w miejscu połowy wyciętych drzwi zrobione (może) "specjalne" okienko :idea: Na koniec powiem, że to raczej 256.55.
Bo MZA posiada tabor w miarę na poziomie, więc by nie "hańbiło" się takimi przeróbkami, a Margo-Bus to prywaciarz z małej mieściny (w tym przypadku Legionowo), więc może sobie upiększać tego typu wozy, byle by tylko zyskać klientów. Poza tym, jak prywaciarz nie ma kasy na nowe wozy to przynajmniej przerabia stare, co by nie stracić płynności rynku. Co do Twojej tezy o 256.55 to też ją popieram, ale zaciekawiły mnie w tym wozie raczej okna. Te 3 otwierane okna jakby bardziej jednak pasują mi do 260, ale możliwe, ze okna też mogli wymienić. Ogólnie ten Ikarus to jeden wielki misz-masz.
Hmm... MargoBus. Mnie ta nazwa coś mówi, i co więcej chyba to będzie ten sam pojazd.Piotrek_2274 pisze:MargoBus
Otóż ja kilka lat temu, gdzieś w Warszawie widziałem Ikarusa 260, który wg. mnie był przebudowany samodzielnie przez przewoźnika. Był to z całą pewnością autobus firmy "MargoBus". Nie zrobiłem mu wtedy zdjęcia, ale z pamięci zrobiłem rysunek.
http://www.transport131.webpark.pl/image0192.gif
Ten autobus miał z boku duży napis "MargoBus".
Układ drzwi, jak i okna ewidentnie wskazują Ikarusa 260, ale podtypu nie znamy. Możliwe, że to przeróbka 260.04 z wywalonymi środkowymi drzwiami i zmniejszonymi o 1 część pierwszymi. A te ostatnie drzwi, które ma teraz są pewnie wstawką z Ikarusa 256. Ale nadal pozostaje niejasna sprawa oznaczenia tego typu Ikarusa.
Z moich pobieżnych obserwacji, wynika, że jeśli modernizacji dokonuje producent lub przewoźnik, ale producent to "autoryzuje" to pojazd zmienia albo typ, albo wersję (np. Ikarus).Adrian_ pisze:W zasadzie masz rację, jednakże czy to po takich przeróbkach moze być jeszcze 260.04?
Natomiast jeśli jakiś mały przewoźnik, sam modernizuje sobie pojazd. Robi to "po cichu" gdzieś w warsztacie, to zwykle nikt się nie przejmuje jego "typem", "wersją". Tak więc zapewne, w tym przypadku nadal to jest IK260.04
Ja to od razu mówiłem że to przeróbka Ikarusa 260.J-31 pisze:Natomiast jeśli jakiś mały przewoźnik, sam modernizuje sobie pojazd. Robi to "po cichu" gdzieś w warsztacie, to zwykle nikt się nie przejmuje jego "typem", "wersją". Tak więc zapewne, w tym przypadku nadal to jest IK260.04
[ Dodano: 2006-06-26, 12:21 ]
Zauważyłem pewną rzecz, że w stosunku do tego fioletowego to ten żółty ma pierwszą szybę (na lewo od pierwszych drzwi) mniejszą, obniżoną i jeśli kiedyś wyjmowano w tym miejscu drzwi to czemu tej obniżonej nie miał wcześniej?
Czyli w takim razie ten Ikarus 260.04 miał kiedys normalny wygląd, zaś w czasie remontu wymieniono mu tylne drzwi i wywalono środkowe. Ok, ale czy ktoś wie, skąd może pochodzic ten Ikarus? bo nie sądzę, by MZA go sprzedało, tylko go skądś sprowadzili. Poza tym Margo-Bus musiał kiedyś posiadać Ikarusa 256, gdyż inaczej nie mieli by drzwi od niego.