Dwuprzegubowe Ikarusy 293
Dwuprzegubowe Ikarusy 293
Ostatnio zmieniony 2006-07-04, 17:15 przez ep40, łącznie zmieniany 2 razy.
Hmmm, niezły pomysłPodi pisze:A może ktoś się pokusi o taki, ale z niskim środkowym członem
Tramwajom dodaje się niewielkie niskopodłogowe części, to i autobusowi można…To bezsensu, albo caly niskopodłogowy albo wcale...
W sumie, czy to byłoby takie ciężkie w wykonaniu? Oś skrętna od jakiejś deskorolki, wokół przegubów zrobić wysoka podloge, stopnie z kasowanego Ikara i będzie git
Wg mnie, chodzi zapewne o ciężar — taki autobus oczywiście waży dużo więcej od zwykłego 280, i oś skrętna mogłaby nie wytrzymać nacisku środkowego człona .Mati15 pisze:Zawsze zastanawiało mnie, dlaczego ten wynalazek ma dwie osie napędowe. Może to cudo ma dwa silniki?
Jest też i inna teoria — zwrotność. Autobus z 2 osiami skrętnymi i 2 przegubami byłby po prostu zbyt łamliwy, co mogłoby rodzić problemy np. przy skręcaniu. Taki układ osi po prostu pomaga odpowiednio układać autobus na skrętach .
Ostatnio zmieniony 2006-05-16, 20:31 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie masz w sumie po cojacool pisze:Ja nie sprawdzam błędów ortograficznych
Odbytnica blada, że się tak dyplomatycznie wyrażę.Mati15 pisze:Możliwe, spójż pierwszy przegób nie ma górnych stabilizatorów, jak_również kratki wywietrznikowe w klapach środkowego członu. Wszystko wskazuje na drugi silnik. Albo wał napędowy do drugiego mostu. Takie rozwiązanie było w Manie SG220 silnik był z tyłu a napędzana była środkowa oś.
W standardowych autobusach nie takie dziwne ale w takich to OOOOOOOOOOO!!!!Mati15 pisze:Możliwe, spójż pierwszy przegób nie ma górnych stabilizatorów, jak_również kratki wywietrznikowe w klapach środkowego członu. Wszystko wskazuje na drugi silnik. Albo wał napędowy do drugiego mostu. Takie rozwiązanie było w Manie SG220 silnik był z tyłu a napędzana była środkowa oś.
Nie jestem pewny, ale do końca nie jestem przekonany jakoby silnik miałby napędzać również trzecią oś. Ona ma co prawda podwójne ogumienie, ale to głównie dlatego, że dźwiga spory ciężar swojego członu i przegubu z trzecim członemlejos pisze:Mi sie wydaje ze druga oś pierwszego członu i trzecia są napędowymi tylo silnik jest w pierwszym członie.
Ostatnio zmieniony 2006-06-20, 11:59 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak naprawde to tez nie jestem pewien, dla mnie ten ikarus jest 280 z dodatkowym czlonem pomiędzy pierwszym a ostatnim członem, jescze 4 oś skrętna a reszta standardowa.J-31 pisze:do końca nie jestem przekonany jakoby silnik miałby napędzać również trzecią oś
A właśnie, czy ten Ikarus ma zwykłą Rabę taką jak w 280 czy jakiś mocniiejszy silniczek.
Tak moim zdaniem jest na 100%! Inaczej nie da rady.ep40 pisze:Tak naprawde to tez nie jestem pewien, dla mnie ten ikarus jest 280 z dodatkowym czlonem pomiędzy pierwszym a ostatnim członem, jescze 4 oś skrętna a reszta standardowa
[ Dodano: 2006-06-20, 22:19 ]
http://www.freeweb.hu/buszok/29310g.jpg Tu widac ze ostantnia os jest skretna! Masz jaies inne wytłumaczenie?
Przy takim długim pojeździe jest potrzebna.lejos pisze:http://www.freeweb.hu/buszok/29310g.jpg Tu widac ze ostantnia os jest skretna! Masz jaies inne wytłumaczenie?