Ogólne dyskusje o Ikarusach
Zgadzam się sczególnie jeśli chodzi o GOP. Aglomeracja gornośląska niczym magnes przyciąga wszystkie ikarusy i nie tylko z całego kraju. Więc zawsze jest szansa że ikarek z naszego miasta odnajdzie się gdzieś na ulicach śląskich miast.Adrian_ pisze:Patrząc na takie aglomeracje, jak GOP, stolica, czy też Lublin odnoszę dziwne wrażenie, że ten stan, czyli jeżdżenie Ikarusów w tych miastach tak szybko się nie zakończy
Tak z tym sie zgodzę, jednakże wszystkie używane Ikarusy trafiają jedynie do prywatnych przewoźników. Przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej na Górnym Śląsku wolą inwestować w nowoczesne autobusy, aniżeli w 20-letnie złomowate Ikarusy
Na razie to Wasze Ikarusy przebywają na Dolnym Sląsku, we Wrocławiu . Zresztą zawsze jest szansa, ze Henryk Zagozda odkupi Wasze Ikarusy i je np. trochę stuninguje .marekJG pisze:Więc zawsze jest szansa że ikarek z naszego miasta odnajdzie się gdzieś na ulicach śląskich miast.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Bytomiu z tego, co mi wiadomo nie wykonuje już komunikacji miejskiej jako takiej. Od czasu do czasu jeżdżą z powodu jakichś specjalnych okazji, ale to już bardzko rzadko, więc miejmy nadzieję, ze jak tabor tej firmy zniknie z rynku to GOP-owi ubędzie trochę Ikarusów (albo i nie).plocmaster pisze:Zwłaszcza Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Bytomiu
(choć o umarłych mówi się dobrze albo wcale)
To bardzo dobra wiadomość. Z pewnością przyda się na liniach MPK zwłaszcza, iż u Was jest trochę krucho z taborem . Chociaż i tak zbyt długo nie pojeździ zwłaszcza, jeśli MPK co jakiś czas będzie kupować nowe autobusy .irisbus pisze:Wałbrzyski #131 powróci na linie już we Wrześniu, wymiana silnika przeczy kasacji, ten wóz dostał drugą szansę.
Z ktorego roku ten Ikarus? bo jak to 20 latek, to zastanawiam sie, po co remontowac 20letni zlom? Przyklad - MZK Słupsk i IKarus 280.26 #775. Zderzenie czolowe z samochodem, naruszona kratownica z przodu pojazdu, ale na zdjeciach nie wygladalo to zle - w porownaniu do osobowki to autobus byl po drobnej stluczce. A jednak MZK zdecydowalo sie na kasacje, co wiecej 2 lata temu woz mial NG ! Jak widac w 20 letni woz wkladac pieniadze niewarto, i Słupsk to zrozumial...
Nie zapominaj iż to nie Słupsk, tylko Wałbrzych, a taboru mamy mało, więc każdy się przyda, nawet 20 latek.Mercury pisze:Z ktorego roku ten Ikarus? bo jak to 20 latek, to zastanawiam sie, po co remontowac 20letni zlom? Przyklad - MZK Słupsk i IKarus 280.26 #775. Zderzenie czolowe z samochodem, naruszona kratownica z przodu pojazdu, ale na zdjeciach nie wygladalo to zle - w porownaniu do osobowki to autobus byl po drobnej stluczce. A jednak MZK zdecydowalo sie na kasacje, co wiecej 2 lata temu woz mial NG ! Jak widac w 20 letni woz wkladac pieniadze niewarto, i Słupsk to zrozumial...
Cóż, z Twojego punktu widzenia Mercury ratowanie starszego Ikarusa to bezsens, ale dla wałbrzyskiego MPK widac miało to sens. Wszak Citelisy jeszcze nie przyjechały, a czymś trzeba wozić pasażerów, wiec nic dziwnego, ze podjęli się reanimacji takiego grata. A zważywszy na to, iż autobus ten miał wymieniany silnik to jeszcze pojeździ trochę czasu .
Rok produkcji 1985 i poza tym nie był rozbity, miał awarię silnika.Mercury pisze:Sluchaj, kiedy do was mają przyjść nowe Irisbusy?
I nieporównuje tu Słupska do Wałbrzycha, tylko stwierdzam: nie warto inwestowac w rozbitego 20latka. I niezaleznie czy to jest Szczecin, Poznań, Słupsk, Lublin czy Wałbrzych. To sie po prostu nie opłaca.
I ponawiam pytanie - ile ten woz ma lat?
I znów odświeżę nieco temat, ale tylko dlatego, by post ten nie nałożył się z dyskusją w temacie "Ikarus 260/280". Otóż ponad rok temu Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej ogłosił przetarg na wykonanie napraw głównych 9-ciu swym przegubowcom. Oczywiście do remontu zostało wysłanych 9 sztuk autobusów serii 280.37. Pierwsza naprawa główna Ikarusa 280.37 z MZK Bielsko-Biała odbyła się w grudniu 2005r. Dwie późniejsze naprawy główne zostały wykonane w lutym 2006r. oraz kwietniu 2006r. Kolejne były stopniowo wykonywane co miesiąc. Wszystkie te remonty przeprowadza Zakład Naprawy Autobusów z Biskupic. Ostatnimi czasy z Biskupic wyjechały Ikarusy 280.37 o nr. taborowych 013 i 018. Jednak obydwa nie dotarły jeszcze do zajezdni MZK w Bielsku-Białej. Autobus o nr. taborowym 013 stoi obecnie w zajezdni PKM-u Katowice. Autobus ten najprawdopodobniej przechodzi tam remont, lecz możliwe, że kilka dni temu został odholowany do Biskupic. Z kolei wóz 018 po remoncie w ZNA otrzymał malowanie podkładu pod reklamę, co jest w pewnym sensie ewenementem, gdyż bielskie Ikarusy po przeprowadzonych NG w Biskupicach otrzymywały zazwyczaj malowanie zakładowe MZK Bielsko-Biała. Autobus ten stoi obecnie w zajezdni przy ul. Kaczej, gdzie mechanicy z tamtejszej zajezdni zajmują się jego elektryką .
W tym roku minęło 25 lat od wyjazdu pierwszego Ikarusa 280 na krakowskie ulice. Z tej okazji miała miejsce mała uroczystość, ale nie to jest najważniejsze. Autobus o numerze DK280, który zostanie muzealnym Ikarem - otrzymał w związku z tym historyczne biało-czerwone malowanie.
Fotka:
http://galeria.funthomas.info/details.php?image_id=2517
Fotka:
http://galeria.funthomas.info/details.php?image_id=2517
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Ogólnie rzecz biorąc trzeba przyznać, iż sam Ikarus prezentuje się wyśmienicie. Szkoda tylko, że Kraków nie posiada jakiejś regularnej linii muzealnej, gdyż Ikarus ten idealnie by się na nią nadawał .
[ Komentarz dodany przez: Hannibal: 2006-11-19, 20:03 ]
Jeśli czegoś nie jesteś pewnien to tego nie piszesz. Zbędna część postu uusunięta.
[ Komentarz dodany przez: Hannibal: 2006-11-19, 20:03 ]
Jeśli czegoś nie jesteś pewnien to tego nie piszesz. Zbędna część postu uusunięta.
Ostatnio zmieniony 2006-11-19, 21:02 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.