Ogólne dyskusje o Ikarusach

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-11-19, 23:55

ppln pisze:Hej, papugujecie Łódź (my też mamy 280-tkę w klasycznycj barwach #2992). Mogliście zrobić wersję z białym paskiem tylko na samej górze.
Nie tylko Łódź. Z tego, co wiem tego typu malowanie posiada również warszawski IKarus 280.26 o nr. taborowym 9002 :). A co do szczeółów różniących krakowskiego i łódzkiego Ikarusa to jedyne, co może je różnić to chyba typ kasety (krakowski posiada prostokątną kastę, a łódzki kwadratową :).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28896
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-11-20, 10:26

Skoro Adrian wspomniał o szczegółach, to i ja dodam swoje "5 groszy" :D

A zatem. Krakowskie DK280 jest odtworzony prawie idealnie. Zwróćcie uwagę na jego wlewy paliwa - są białe. Brawo. Takie miały oryginalne Ikarusy 280. Dla przykładu, w warszawskim #9002 są one czarne co jest strasznym błędem.

Nie mniej jednak brakuje mi jednego detalu, którego - nie wiem czemu - nie dodano. Otóż Zauważcie, że brakuje ozdobnej listwy tuż pod oknami. Wg. mnie bardzo jej tutaj brakuje. Wręcz jej brak szpeci pojazd. :(

Tak poza tym - jest on naprawdę świetny. Gratulacje dla krakowskiego MPK. No i pytanie kto zajął się jego renowacją ? Pracownicy MPK, czy miłośnicy ? :)
Obrazek

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx » 2006-11-22, 20:15

Po przyjeździe Solarisów do Olsztyna prawdopodobnie MPK pozbędzie się kilku Ikarusów 280 (lub nawet wszystkie :/ ). Ikarusów jest 8 (tyle, co ma być Solarek), więc można już mówić do widzenia Ikarusy. :( Albo zostaną sprzedane (większość jest po NG) lub skasowane. Informacja jeszcze nie oficjalna, ale prawdopodobna. :|
Zachodni wiatr spienione goni wale...

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-11-22, 20:33

muszyx pisze:Albo zostaną sprzedane (większość jest po NG) lub skasowane.
Raczej zostaną sprzedane, przecież nikt nie będzie Ci kasował Ikarusów w kilka lat po NG w Kapenie. Raczej pójdą pod młotek, a zważywszy na nowsze atrapy itp. będą trochę drożej kosztować ( w Stargardzie Szczecińskim Ikarus 280.26 o nr. taborowym 814 poszedł za prawie 19 000zł). Swoją drogą 1049 mógłby wrócić do Gdyni i zostać Ikarusem historycznym, ale pewnie PKA Gdynia nie zgodzi się na powrót ichniejszego 5622 :(.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28896
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-11-23, 10:27

Adrian_ pisze:Swoją drogą 1049 mógłby wrócić do Gdyni i zostać Ikarusem historycznym, ale pewnie PKA Gdynia nie zgodzi się na powrót ichniejszego 5622 :(
Nie jestem pewny, ale podejrzewam, że raczej PKA nie będzie zainteresowane :]
Obrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-12-13, 01:30

Wszystko wskazuje na to, że ostatnimi czasy MZK Przemyśl skasowało kolejnego Ikarusa 280.26. Nie wiem tylko, jaki numer miał skasowany Ikarus, ale całkiem prawdopodobne, iż był to wóz o nr taborowym 373, gdyż jego stan był lekko mówiąc nie najlepszy. Autobus ten, jak i reszta Ikarusów 280.26 był z 1986r. Najprawdopodobniej mógł mieć podobny przebieg, jak ś.p. #374 (a przypomnę, ze #374 miał rekordowy w MZK przebieg 2mln. 100 tys. km). W tej chwili w przemyskim MZK pozostało już tylko 3 Ikarusy 280.26. 2 z nich to wozy napędzane sprężonym gazem CNG (nr taborowe 371 oraz 372), zaś wóz o nr taborowym 375 to diesel. Są to ostatnie 3 Ikarusy 280.26 na Podkarpaciu :(.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28896
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-12-13, 09:43

No niestety, trzeba się liczyć z tym, że i te 3 ostatnie Ikarusy 280.26 znikną - wcześniej, czy później - z Podkarpacia, a konkretnie z Przemyśla :(
Obrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-12-13, 16:41

J-31 pisze:No niestety, trzeba się liczyć z tym, że i te 3 ostatnie Ikarusy 280.26 znikną - wcześniej, czy później - z Podkarpacia, a konkretnie z Przemyśla
Raczej później. Stan pozostałych przy życiu 3 Ikarusów jest póki co bardzo dobry. Nie mają większego problemu z kratownicami i pojawiają się na liniach MZK, co jest niezwykle cenne zwłaszcza na niektórych liniach w czasie dni nauki szkolnej. Można je spotkać głównie na linii nr 2, 3, 8 (tylko w szczycie), 9 (bardzo rzadko), 17, 20, 22, 23 (tylko w wakacje), 40 (od czasu do czasu na brygadzie całodziennej). Obecnie na mieście pojawia się tylko 1 Ikarus jako brygada całodzienna, pozostałe 2 wyjeżdżają na miasto jako wzmocnienia szczytowe. Jeden ze "szczytowych" Ikarusów stoi zazywczaj jako rezerwa na pętli przy ul. Mniszej :).

ODPOWIEDZ