Ogólne dyskusje o Ikarusach
Nie tylko Łódź. Z tego, co wiem tego typu malowanie posiada również warszawski IKarus 280.26 o nr. taborowym 9002 . A co do szczeółów różniących krakowskiego i łódzkiego Ikarusa to jedyne, co może je różnić to chyba typ kasety (krakowski posiada prostokątną kastę, a łódzki kwadratową .ppln pisze:Hej, papugujecie Łódź (my też mamy 280-tkę w klasycznycj barwach #2992). Mogliście zrobić wersję z białym paskiem tylko na samej górze.
Skoro Adrian wspomniał o szczegółach, to i ja dodam swoje "5 groszy"
A zatem. Krakowskie DK280 jest odtworzony prawie idealnie. Zwróćcie uwagę na jego wlewy paliwa - są białe. Brawo. Takie miały oryginalne Ikarusy 280. Dla przykładu, w warszawskim #9002 są one czarne co jest strasznym błędem.
Nie mniej jednak brakuje mi jednego detalu, którego - nie wiem czemu - nie dodano. Otóż Zauważcie, że brakuje ozdobnej listwy tuż pod oknami. Wg. mnie bardzo jej tutaj brakuje. Wręcz jej brak szpeci pojazd.
Tak poza tym - jest on naprawdę świetny. Gratulacje dla krakowskiego MPK. No i pytanie kto zajął się jego renowacją ? Pracownicy MPK, czy miłośnicy ?
A zatem. Krakowskie DK280 jest odtworzony prawie idealnie. Zwróćcie uwagę na jego wlewy paliwa - są białe. Brawo. Takie miały oryginalne Ikarusy 280. Dla przykładu, w warszawskim #9002 są one czarne co jest strasznym błędem.
Nie mniej jednak brakuje mi jednego detalu, którego - nie wiem czemu - nie dodano. Otóż Zauważcie, że brakuje ozdobnej listwy tuż pod oknami. Wg. mnie bardzo jej tutaj brakuje. Wręcz jej brak szpeci pojazd.
Tak poza tym - jest on naprawdę świetny. Gratulacje dla krakowskiego MPK. No i pytanie kto zajął się jego renowacją ? Pracownicy MPK, czy miłośnicy ?
Po przyjeździe Solarisów do Olsztyna prawdopodobnie MPK pozbędzie się kilku Ikarusów 280 (lub nawet wszystkie ). Ikarusów jest 8 (tyle, co ma być Solarek), więc można już mówić do widzenia Ikarusy. Albo zostaną sprzedane (większość jest po NG) lub skasowane. Informacja jeszcze nie oficjalna, ale prawdopodobna.
Raczej zostaną sprzedane, przecież nikt nie będzie Ci kasował Ikarusów w kilka lat po NG w Kapenie. Raczej pójdą pod młotek, a zważywszy na nowsze atrapy itp. będą trochę drożej kosztować ( w Stargardzie Szczecińskim Ikarus 280.26 o nr. taborowym 814 poszedł za prawie 19 000zł). Swoją drogą 1049 mógłby wrócić do Gdyni i zostać Ikarusem historycznym, ale pewnie PKA Gdynia nie zgodzi się na powrót ichniejszego 5622 .muszyx pisze:Albo zostaną sprzedane (większość jest po NG) lub skasowane.
Wszystko wskazuje na to, że ostatnimi czasy MZK Przemyśl skasowało kolejnego Ikarusa 280.26. Nie wiem tylko, jaki numer miał skasowany Ikarus, ale całkiem prawdopodobne, iż był to wóz o nr taborowym 373, gdyż jego stan był lekko mówiąc nie najlepszy. Autobus ten, jak i reszta Ikarusów 280.26 był z 1986r. Najprawdopodobniej mógł mieć podobny przebieg, jak ś.p. #374 (a przypomnę, ze #374 miał rekordowy w MZK przebieg 2mln. 100 tys. km). W tej chwili w przemyskim MZK pozostało już tylko 3 Ikarusy 280.26. 2 z nich to wozy napędzane sprężonym gazem CNG (nr taborowe 371 oraz 372), zaś wóz o nr taborowym 375 to diesel. Są to ostatnie 3 Ikarusy 280.26 na Podkarpaciu .
Raczej później. Stan pozostałych przy życiu 3 Ikarusów jest póki co bardzo dobry. Nie mają większego problemu z kratownicami i pojawiają się na liniach MZK, co jest niezwykle cenne zwłaszcza na niektórych liniach w czasie dni nauki szkolnej. Można je spotkać głównie na linii nr 2, 3, 8 (tylko w szczycie), 9 (bardzo rzadko), 17, 20, 22, 23 (tylko w wakacje), 40 (od czasu do czasu na brygadzie całodziennej). Obecnie na mieście pojawia się tylko 1 Ikarus jako brygada całodzienna, pozostałe 2 wyjeżdżają na miasto jako wzmocnienia szczytowe. Jeden ze "szczytowych" Ikarusów stoi zazywczaj jako rezerwa na pętli przy ul. Mniszej .J-31 pisze:No niestety, trzeba się liczyć z tym, że i te 3 ostatnie Ikarusy 280.26 znikną - wcześniej, czy później - z Podkarpacia, a konkretnie z Przemyśla