Kasacje Ikarusów z MZA W-wa

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2008-11-18, 14:11

maly_miki pisze:A czy ktoś wie co się dzieje z tymi wycofanymi autobusami? Jest tego taka ilość, że interesuje mnie sam fakt wycofania i recyklingu....
MZA sprzedaje je na złom. Tam są cięte oraz prasowane w zgniatarce, po czym jadą do huty. Najbardziej prawdopodobny scenariusz :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29134
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-11-18, 14:16

maly_miki pisze:A czy ktoś wie co się dzieje z tymi wycofanymi autobusami? Jest tego taka ilość, że interesuje mnie sam fakt wycofania i recyklingu....
Część jest kasowana samodzielnie przez MZA, ale część trafiła właśnie do sprzedaży

:strzałka: topics19/kupujecie-kwadraty-lub-lewarki-vt4954.htm

maly_miki

Post autor: maly_miki » 2008-11-19, 08:14

Najbardziej prawdopodobny scenariusz
Prawdopodobnych scenariuszy to jest kilka. Mi chodziło o rzetelną wiedzę a nie przypuszczenia. Po prostu jestem ciekawy jak się takie sprawy załatwia w naszym kraju. Poza tym, to a autobusie metale stanowią większość, ale nie 100% - pozostają jeszcze szyby, siedzenia, wszelakie okładziny, wykładziny, kokpit, lampy. Ciekawi mnie czy jest to realizowane po "polsku" czy zajmuje się tym jakaś wyspecjalizowna firma.
J-31 pisze:Część jest kasowana samodzielnie przez MZA, ale część trafiła właśnie do sprzedaży
No tu już jest więcej wyjaśnienia. Nie mniej temat będę drążył. MZA samo kasuje? No a co robi z tym materiałem?

Temat jest ciekawy ponieważ Ikarusów jest/było chyba kilkanaście tysięcy, więc nie jest to takie w kij dmuchał.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29134
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-11-19, 09:46

Tutaj powinni bardziej wypowidzieć się koledzy z Wawkomu, daleko bardziej zorientowani niż ja, ale póki nic nie napisali, to spróbuję trochę pomóc. ;)

Z tego co ja wiem - nie pracuję w MZA, ale co nieco coś tam do mnie trafia - MZA do niedawna robiła tak.

Póki mieli jeszcze bardzo dużo Ikarusów - a tak naprawdę wciąż ich jeszcze jeździ, bo o ile kasują "lewary", to "automaty" wciąż pozostają - to wszystkie autobusy, przeznaczone do "skasowania" albo były rozbierane na zajezdniach, jako dawcy części do innych pojazdów.

Albo trafiały na Włościańską. To jest specjalny zakład (do niedawna T4, a obecnie ORT), który specjalizuje się w samodzielnych remontach autobusów.

Tam rozbierano doszczętnie na czynniki pierwsze wszystkie Ikarusy. A następnie segregowano części, na:

- te będące w dobrym stanie i nadające się do powtórnego montażu bez regeneracji

- elementy nadające się do "regeneracji" i powtórnego montażu

- oraz elementy, które już są w złym stanie i nie rokują już nadziei na powtórne wykorzystanie - czyli złom (np. skorodowana kratownica, czy elementy mechaniczne, elementy metalowe) lub wyrzucenie na śmieci (zużyte uszczelki i inne materiały nie metalowe).

I z tego potem składano autobus, który wracał na linię.

Dla przykładu:
Jeśli byś się znalazł w Warszawie przypadkiem - i to w okresie, gdyby jeszcze jeździły Ikarusy, to Zwróć uwagę na np. szyby zarówno w oknach jak i w drzwiach. One mają tam pieczątki z datą produkcji. Popatrz sobie na datę produkcji kilku szyb - każde będzie z innego okresu, niektóre nawet z lat 80-tych. W przypadku Ikarusa 280.70 z 1997 roku, szyba - rok produkcji - 1986 r., może wzbudzić zdziwienie :mruga:


Jak postąpi MZA obecnie ? Pewnie nadal część "kasowanych" Ikarusów trafi na Włościańską, ponieważ MZA nadal remontuje swoje Ikarusy - 280.37, 280.38, czy nawet już 280.70.

Jednakże część pojazdów rzeczywiście może być sprzedana na złom.
Ostatnio zmieniony 2008-11-19, 12:18 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

maly_miki

Post autor: maly_miki » 2008-11-19, 11:52

oooo - dzięki - to jest wyczerpująca odpowiedź :cool:

Rob 5508

Post autor: Rob 5508 » 2008-12-18, 12:38

Wóz 289 stoi na zajezdni ostrobramska, ma jeszcze za szybą tablice linii nocnej 604

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2008-12-19, 01:18

A to jakiś czas już... :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29134
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-01-14, 12:45

Nie wiem, czy Czytaliście ostatnio Przegubowca, ale tam napisano, iż MZA ostatecznie skreśliło już ze stanu Ikarusy 417 - #7530 i #7531. A także jednego Ikarusa 411 - #6531.

Przegubwce już od dawna nie jeździły. Rdzewiały najpierw na "Chełmskiej" a potem na "Stalowej". :]

Póki co pozostawiono 411-stkę - #6530. Nie wiadomo co z nią będzie. "Przegubowiec" po cichu liczy na to, iż MZA pozostawią go jako pojazd muzealny :cool:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2009-01-16, 01:52

J-31 pisze:Póki co pozostawiono 411-stkę - #6530. Nie wiadomo co z nią będzie. "Przegubowiec" po cichu liczy na to, iż MZA pozostawią go jako pojazd muzealny
Ja bym powiedział że ją pozostawią... :P

Kolega mi pisał, ze jakieś prace "zachowawcze" przy 411 i 417 już się rozpoczęły :)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek » 2009-02-05, 13:56

Zostało 20 ikarusów 260.04, 63 ikarusów 280.26 w warszawskim MZA + około 30 jelczy 120. Miały zostać wycięte, ale z powodu licznie planowanych Z-x , jeszcze troche zostaną. Ciekawe czy któryś z tych wozów przetrwa do WŚ !? :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29134
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-02-05, 14:36

Oj tylko 20 Ikarusów 260.04... to chyba mało realne by przetrwały do WŚ. Natomiast 63 Ikarusów 280.26... hmmm.... nie wiem :]

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-02-05, 16:51

Krzysiek pisze:Ciekawe czy któryś z tych wozów przetrwa do WŚ !?
Tegorocznych na pewno

Krzysiek

Post autor: Krzysiek » 2009-02-07, 15:39

Kleszczowa skreśliła ze stanu ostatnie ikarusy 260.04 , zostało ich tylko 15 w MZA.
Woronicza 1, Stalowa 4 , Ostrobramska 10.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-02-08, 12:51

Gazeta Trójmiasto pisze:W Warszawie to trochę potrwa, ale jest pomysł

Prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiedziała, że do Euro 2012 znikną wszystkie wysłużone Ikarusy.

Urzędnicy ratusza wymyślili, jak stare autobusy zamienić w karetki pogotowia.

Wszystko za sprawą urzędników stołecznego biura polityki zdrowotnej i mistrzostw Euro 2012. Wraz z ogromną liczbą kibiców i turystów wzrośnie zagrożenie wypadkami i atakiem terrorystycznym. Bardzo ważna będzie wtedy możliwość szybkiego przetransportowania dużej liczby rannych do szpitali. A ikarusy nadają się do tego jak znalazł. - Jedna karetka może zabrać tylko jednego rannego. A co jeśli rannych będzie 40? Kolejka 40 karetek przed szpitalem. Katastrofa! - dowodzi Włodzimierz Rycerski, pracownik biura polityki zdrowotnej i pomysłodawca reanimacji ikarusów. Już przekonał do swojego pomysłu innych urzędników i zarząd MZA. Ten do metamorfozy wyznaczył trzy ikarusy typu 260. Co je czeka?

¯ródło: http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35 ... amusa.html

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-02-08, 13:00

Już dawno była o tym mowa.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-02-08, 14:15

I nic z tego nie wyszło.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29134
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-02-09, 09:53

... i nic już z tego nie wyjdzie. Ponieważ MZA po prostu kasuje Ikarusy - tak więc kwestię przebudowania Ikarusów na karetki już dawno jest nie aktualny ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek » 2009-02-15, 18:18

Trwa odliczanie ostatnich dni serii 260.04 , na polu bitwy zostało 14 wozów , w tym jeden na pewno jest odstawiony.
Kleszczowa nie ma już tej serii, Redutowa wiadomo, Woronicza posiada jeszcze na stanie wóz 402 [ ponoć odstawiony, co nie znaczy że nie wyjedzie], Stalowa ma wozy 1005, 1037 , 1658, Ostrobramska posiada wozy 222, 308, 1209, 1228, 1232, 1233, 1243, 1244, 1246, 1249, w tym któreś mogą być już odstawione[ niestety nie wiem], bo na dzień wyjeżdżają co najwyżej 3 z 10 wozów z tej zajezdni.

Rob 5508

Post autor: Rob 5508 » 2009-03-02, 19:33

Krzysiek pisze: Ostrobramska posiada wozy 222, 308, 1209, 1228, 1232, 1233, 1243, 1244, 1246, 1249, w tym któreś mogą być już odstawione[ niestety nie wiem], bo na dzień wyjeżdżają co najwyżej 3 z 10 wozów z tej zajezdni.
Zazwyczaj wyjeżdżją wszystkie na dodatki te co wymieniłes, no...chyba ze mają awarie.Jak na razie to odstawiony jest 1245 ale jego nie wymieniłeś

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2009-04-05, 09:22

J-31 pisze:to chyba mało realne by przetrwały do WŚ
Ale zetki to do 15 października.

ODPOWIEDZ