Kasacje Ikarusów z MZA W-wa

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Jelcz_M11

Post autor: Jelcz_M11 » 2009-09-29, 18:25

Przegubowiec pisze:29-09-2009 • Po ponad 17 latach od wprowadzenia nowego żółto-czerwonego malowania autobusów ze sceny schodzi ostatni czerwony ikarus - przegubowiec nr 2052. Z czerwonych autobusów w ruchu pozostało już tylko volvo nr 7370 z 1993 roku.
:(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29134
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-09-30, 09:57

Ano niestety pożegnaliśmy już czerwone Ikarusy. Czytałem to wczoraj. Nie dziwię się zresztą, że żegnamy #2052. On ostatnio był już w coraz gorszym stanie. Negatywne wrażenie potęgowały żółte płaty drzwi. :confused:

#7370 też już długo nie pojeździ :]

Jelcz_M11

Post autor: Jelcz_M11 » 2009-10-09, 13:12

#2052 ostartnio jechałem na 117, pod koniec sierpnia. I rzeczywiście, nie był w najlepszym stanie...

Krzysiek

Post autor: Krzysiek » 2010-07-26, 16:03

Zostało tylko 6 ikarusów 260.04 1205 , 9061, 9063 Stalowa i 1243,1246, 1249 Ostra.
Z tym że to są tylko dni jak tych liniowo nie będzie na Ostrej, bo su10 wkroczyły.
Więc paradoks ostatni wóz liniowy z serii 260.04 będzie na stalowej z numerem z Ostrej 1205.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-07-26, 22:02

To chyba niedługo zostanie tylko 1 liniowy Ikarus 260.04, bo te na 9 są szkoleniowe
Ostatnio zmieniony 2010-07-26, 22:39 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek » 2010-07-26, 22:15

plocmaster pisze:To chyba niedługo zostanie tylko 1 liniowy Ikarus 260.04 (i to chyba z 1985 roku), bo te na 9 są szkoleniowe
Szkoleniowe , ale stacjonujące na Stalowej.
Ale fakt bardzo możliwe że 1205 będzie ostatnim liniowym ikarusem 260.04 w MZA. Chyba że go zetną razem z tymi z Ostrej lub odrodzi się wóz 402, który chyba stoi gdzieś jeszcze na Woronicza w kącie. Bo nie słyszałem żeby go gdzieś wywozili na złom.
Te cztery to jeszcze kursowały liniowo w tamtym tygodniu, a 402 to już chyba od kwietnia nie wyjeżdża.
http://www.przegubowiec.com/bus/szuker/ ... &kasacja=-
Fakt tutaj już nie ma 402, więc na 99% już nie wróci.
A ikarusów 280.26 zostało koło 30, bo np. spis z przegubowca uwzględnia np. 2635 który niedawno wycofali.
http://www.przegubowiec.com/bus/szuker/ ... &kasacja=-
Po dostawie 70 manów i 42 Su18 [ MZA ma kupić z wolnej ręki- rozszerzenie z przetargu na 100 18m z dostawy 2007 roku] zostaną tylko ikarusy 280.70E oraz ikarusy 260.73 i 73A.
Więc najstarszy wóz na początku roku 2011 będzie z roku 1995.
Dziadka z 1994 też mają wycofać z ruchu liniowego i ma robić za info metra w czasie budowy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29134
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-07-27, 08:14

Krzysiek pisze:Po dostawie 70 manów i 42 Su18 [ MZA ma kupić z wolnej ręki- rozszerzenie z przetargu na 100 18m z dostawy 2007 roku] zostaną tylko ikarusy 280.70E oraz ikarusy 260.73 i 73A.
Więc najstarszy wóz na początku roku 2011 będzie z roku 1995.
Jeśli MZA pozostawi tylko 280,70E, to rzeczywiście 280-tek najstarszy wóz będzie z rocznik 95. ;)

Natomiast jeśli piszemy o 260.73 i 260.73A to one są nieco starsze - rocznik 1992, 1993 i 1994 ;)

Krzysiek - a czemu MZA nie chce zostawić sobie "bizonów" - czyli 280.37 ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-07-27, 13:35

Chyba je trochę zajechali, były już kasacje. No i Akpol pewnie też swoje dołożył (ale wszystkich chyba nie miał)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29134
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-07-27, 13:39

plocmaster pisze:No i Akpol pewnie też swoje dołożył (ale wszystkich chyba nie miał)
Zgadza się. Nie wszystkie 280.37 trafiły do firmy "Akpol" ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek » 2010-07-28, 02:03

J-31 pisze:Natomiast jeśli piszemy o 260.73 i 260.73A to one są nieco starsze - rocznik 1992, 1993 i 1994
Fakt skleroza , ale chyba 1992, 1993, bo seria 62xx to zdaje się że też z roku 1993, tylko dostała takie numery po przejściu z Kleszczowej na Stalową.
J-31 pisze:Krzysiek - a czemu MZA nie chce zostawić sobie "bizonów" - czyli 280.37 ?
Po pierwsze mają już swoje lata, po drugie miejsce na zajezdni na nowe wozy. Może jakieś bizony zostaną, ale zapewne będą to resztki, które według zapewnień władz wraz 70E i 260.73 A mają zniknąć przed Euro.
A czy tak będzie, to się przekonamy.
Wraz z krótkimi zostanie ich koło 240 sztuk[ 70E- bez bizonów].
Więc na dwa przetargi na 12m[ lub 10m] i 18m oraz ewentualnie dokupienie z wolnej stopy, jak np. seria 8880 - 8899.
Mamy przecież taką możliwość jeszcze przy wozach z 2008 roku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29134
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-07-28, 09:10

Krzysiek pisze:Fakt skleroza , ale chyba 1992, 1993, bo seria 62xx to zdaje się że też z roku 1993, tylko dostała takie numery po przejściu z Kleszczowej na Stalową.
Sorry, rzeczywiście najstarsze .73 są z 1993 roku, zmyliła mnie ta numeracja ;)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2010-07-28, 09:44

Dołączam taki obrazek w temacie kasacji warszawskich biznów:

Obrazek

P.S. Ciekawe, do kogo wcześniej należał Zemun po lewej :?:

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2010-07-28, 10:17

Skoda 16T pisze:P.S. Ciekawe, do kogo wcześniej należał Zemun po lewej
Przasnysz? Oni chyba ostatnio coś złomowali.

Bartek

Post autor: Bartek » 2010-07-28, 10:27

Na pewno Przasnysz, widać po malowaniu.

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 860
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu » 2010-07-28, 17:48

Kurcze blaszuszka Warszawa automaty już zaczyna złomować, a nie które miasta wręcz przeciwnie- kupują :diabeł:

Krzysiek

Post autor: Krzysiek » 2010-08-12, 17:23

Ostatnie okazje zaliczenia liniowo ikarusa.260.04 , zostały tylko 1205 ze Stalowej, najczęściej Z-23 oraz 1249 z Ostrobramskiej na linii 415, a po wakacjach prawdopodobnie na linii 315.
Kiedy na ten duet czas, nie wiadomo jeszcze.

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2010-08-12, 20:39

Podobno MZA całkiem rezygnuje z NG Ikarusów. Tylko doraźne naprawy, a jak się kwalifikuje od odbudowy to pod palnik.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek » 2010-08-14, 21:25

Przegubowiec pisze:Wielki finał lewarkowych solówek. Na placu boju zostały tylko dwa Ikarusy 260.04: 1205 na Stalowej i 1249 na Ostrobramskiej. Obydwa cały czas są eksploatowane.

Wóz 1205 jeszcze 3 miesiące temu nosił numer 1005. Formalnie pochodził z 1983 roku i przez całe życie nosił numer 1005. Pierwszy remont przeszedł w 1987 roku. Jesienią 1991 roku przeszedł odbudowę, w trakcie której otrzymał nowe podwozie i nowe nadwozie. W 1993 roku zmienił zajezdnię z Pożarowej na Stalową. W 1999 roku doczekał się kolejnej naprawy głównej, a w 2007 r. naprawy bieżącej.

Wóz 1249 miał bogatszą historię. Na stan został wpisany w październiku 1982 r. pod numerem 424 (Woronicza). Wraz z uruchomieniem zajezdni przy Stalowej został tam wraz z 9 innymi woroniczańskimi solówkami oddelegowany i otrzymał numer 1638. W 1987 r. trafił do naprawy głównej. W 1993 r. przeszedł remont kapitalny w słupskiej Kapenie połączony z wymianą podwozia. W 1999 r. znowu trafił do remontu. W czerwcu 2003 r. trafił na Ostrobramską w związku z roszadami taborowymi spowodowanymi likwidacją Inflanckiej. Po paru miesiącach otrzymał numer 1249. W 2006 r. przeszedł jeszcze naprawę bieżącą. Obecnie jeździ na stałe na linii 415.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29134
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-08-16, 12:37

Ano niestety, powoli żegnamy lewarkowe solówki. Szkoda, ale cóż - takie są koleje losu. Coś się zaczyna, coś kończy ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek » 2010-08-16, 12:59


ODPOWIEDZ