Ikarus 417

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Inspektor

Ikarus 417

Post autor: Inspektor »

Co sądzicie o tym autobusie? We Wroclawiu jeździ jeden taki autobus,ale w innych miastach np.w Warszawie jest wiecej ezemplarzy tego autobusu.Jest on z 1996r,jeździ sie nim dosyć przyjemnie,ma nawet wygodne fotele,przesuwane okna,jest niskopodłogowy (był to pierwszy niskopodłogowiec we Wrocławiu),ma jednak pewną wadę - czesto sie psuje.Załączam jego zdjęcie:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2005-01-21, 18:01 przez Inspektor, łącznie zmieniany 1 raz.

voy

Post autor: voy »

Czytałem, że silnik się w nim łatwo przegrzewa i wyjeżdża na krótko na jakąś linię. Podobno bardzo twarde zawieszenie (czego osobiście nie znoszę).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak rzeczywiście. Ma bardzo twarde zawieszenie. Wszystko się w nim telepie. Ale za to ma bardzo wygodne fotele. Jest to bardzo szybki autobus. Dzisiaj rano go widziałem i to była chwila - tak szybko jechał.

MZA Warszawa posiada 2 szt. Ikarusa 417...
Inspektor pisze:We Wroclawiu jeździ jeden taki autobus,ale w innych miastach np.w Warszawie jest wiecej ezemplarzy tego autobusu (Ik415).
W Warszawie nie ma ani jednego Ikarusa 415, ale za to jest 5 szt. IK435... :)

A wracając do IK417. To nie wiem czy Inspektorze Zwróciłeś uwagę na podłogę w przegubie. Jest bardzo ciekawa. ;)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

417-stką nie jechałem, widziałem ją tylko na DTP w Warszawie. Nawet mi się podobała.

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Autobus bardzo ładnie się prezentuje :) Mam dwa pytania ;)
1) W jakich miastach możemy go spotkać oprócz w/w ?

2) Jak one się spisują w Stolicy ? Też się czesto psują ?

Pozdrawiam :)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

A wracając do IK417. To nie wiem czy Inspektorze Zwróciłeś uwagę na podłogę w przegubie. Jest bardzo ciekawa.
Szczerze mówiąc to jechałem nim tylko 2 razy.Bardzo rudno go spotkać gdyż jest tylko jeden w całym Wroclawiu, i to tylko z przodu autobusu...do przegubu jeszcze nie doszedlem...

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Według mnie może być

Tommy

Post autor: Tommy »

Jak na Ikarusa to fajnie wygląda. Co prawda ma wymienione wyżej usterki, ale może być.

Wydaje mi się, że kiedyś ktos mówił, iż po Wrocławiu jeździ jakiś model testowy Ikarusa. Czy to może właśnie ten model :?:

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Nawet ładny. Widze, zę MPK Wrocek sobie wzieło swojego rodzynka pod reklame ;-)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Tommy pisze:Jak na Ikarusa to fajnie wygląda. Co prawda ma wymienione wyżej usterki, ale może być.

Wydaje mi się, że kiedyś ktos mówił, iż po Wrocławiu jeździ jakiś model testowy Ikarusa. Czy to może właśnie ten model :?:
Najprawdopodobniej to ten,choć testowy to on już nie jest...

Tommy

Post autor: Tommy »

No zapewnwe nie jest, ale to fajnie, że Wrocław testował ten autobus :D

51

Post autor: 51 »

J-31 pisze:
MZA Warszawa posiada 2 szt. Ikarusa 417...
Inspektor pisze:We Wroclawiu jeździ jeden taki autobus,ale w innych miastach np.w Warszawie jest wiecej ezemplarzy tego autobusu (Ik415).
W Warszawie nie ma ani jednego Ikarusa 415, ale za to jest 5 szt. IK435... :)
do tego w Warszawe sa dwie sztuki Ik'411 czyli solówkowej wersji 417

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Ok,dzięki.Mój błąd,moja pomyłka :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Inspektor pisze:
A wracając do IK417. To nie wiem czy Inspektorze Zwróciłeś uwagę na podłogę w przegubie. Jest bardzo ciekawa.
Szczerze mówiąc to jechałem nim tylko 2 razy.Bardzo rudno go spotkać gdyż jest tylko jeden w całym Wroclawiu, i to tylko z przodu autobusu...do przegubu jeszcze nie doszedlem...
¯ałuj. Jak Będziesz miał możliwość, zajrzyj koniecznie - jest ciekawie. Zupełnie inaczej niż w znanych Ci autobusach... :)

[ Dodano: 2005-01-24, 12:49 ]
mac pisze:Autobus bardzo ładnie się prezentuje :) Mam dwa pytania ;)
1) W jakich miastach możemy go spotkać oprócz w/w ?

2) Jak one się spisują w Stolicy ? Też się czesto psują ?

Pozdrawiam :)
Ad. 1. Jeśli Pytasz o IK417, to bodajże tylko we Wrocławiu i Warszawie.

Ad. 2. Zajmę się tylko IK417. Wydaje mi się, że spisują się dobrze bez większych problemów. Ich historia w Warszawie jest nieco skomplikowana:

Zakład Eksploatacji Autobusów MZA - R5 - Inflancka.
W 1995 roku trafiły do zakładu R5 "Inflancka" i otrzymały nr. tab. #7550 i #7551. Często je można było spotkać w Śródmieściu, m.in. na linii 175, a także na wielu liniach przyspieszonych, których trasy przebiegają przez Centrum. Od samego początku miały problemy z informacją pasażerską. Kierowcy z R5 nagminnie nie korzystali z wyświetlaczy pixelowskich. Co więcej nie zainstalowano bocznych ramek na tablice informacyjne z opisem trasy linii. Tak więc kierowcy wsadzali boczne tablice za szyby, gdzie się dało. W tamtym okresie wspomniane autobusy były... jedynymi w Warszawie, które posiadały informację elektroniczną... ;)

Również tablice z numerami, trafiały z przodu na spód przedniej szyby, a z tyłu wsadzano je w okienko, gdzie miał być wyświetlacz... :|

Potem przez jakiś czas kierowcy "uruchamiali" wyświetlacze pixelowskie i wtedy okazało się, że są one... zupełnie nieczytelne.


Zakład Eksploatacji Autobusów MZA - R13 - Stalowa.
Po likwidacji zakładu R5 w czerwcu 2003 roku, alokowano cały jej tabor do innych zajezdni. Wspomniane Ikarusy trafiły do zakładu R13, czyli na Pragę i otrzymały nowe nr. tab. #7530 i #7531. Od tego czasu najczęściej się pojawiają na praskich liniach. Często można spotkać #7531 na linii ekspresowej E4, a także przyśpieszonej 509.

W ostatni piątek na Królewskiej śmignął mi nawet jeden z tych autobusów. Jechał tak szybko, że nie zauważyłem co obsługiwał... :lol:

Czasy "Stalowej", to czasy pewnych modernizacji. Przede wszystkim wymieniono im wyświetlacze z pixelowskich na pomarańczowe diodowe. Zrezygnowano z wyświetlaczy bocznych. Znaleziono miejsce na boczne tablice, zamontowano metalowe ramy do tablic...

Moja opinia jest taka, że są to bardzo szybkie autobusy, bardzo szybko się rozpędzają. Kierowcy ze "Stalowej" potrafią się nimi rozpędzić do prędkości powyżej 70 km/h. Jednocześnie mają bardzo twarde zawieszenie, tak więc:

szybka jazda+twarde zawieszenie = ciekawe wrażenia organoleptyczne

I to by było na tyle... :)

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Ok , dzięki , interesujące :)

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Fakt faktem tak twardego zawieszenia w autobusie miejskim to jeszcze nie widziałem. Chyba ,aż za twarde :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja zauwazyłem że to jest normalna cecha wszystkich niskopodłogowych 400-stek.
Wyjątkiem są autobusy średnio podłogowe (435, 415). W tych autobusach zawieszenie jest również twarde, ale nie aż tak jak np. w IK417... :)

SMS

Post autor: SMS »

In Wuppertal (Germany) we have some Ikarus 405 and Ikarus 417. One of the Ikarus 417 (No. 9565, vintage 1995) is a dispenser for replacement parts, also the Ikarus 405 with the numbers 9551, 9552 and 9653 (vintage 1995/96).

Some photos from here:
W Wuppertal ( Niemcy) mamy troche Ikarusów 405 i Ik 417 . Jeden z Ikarusów 417 ( Nr 9551 , rocznik 1995 ) jest rozmieszczany na zastępcze linie, okolice. także Ikarus 405 z numerami 9551 , 9552 i 9653 ( rocznik 1995/96).
Troche zdjęć z nimi.

Jeśli ktoś będzie chciał o coś zapytać itp Prosze pisać w Deutches forum w temacie "Ikarus in Wuppertal" po polsku ( Bedzie post przetłumaczony na J. Niem) , lub od razu jeśli ktoś zna niemiecki , Mac


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Best regards
Sven

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

IK417 jest drogi, ponieważ jest troche nietypowy. A poza tym są problemy z częściami, ponieważ nie ma już producenta. ;)

A co do warszawskich IK417, to fakt, bardzo rzadko je widuję - ale one stacjonują na "Stalowej", a ja mieszkam po drugiej stronie miasta, toteż mam poważny kłopot z ich obserwacją. :(

Krzysiek

[Warszawa] Koniec Ikarusa 417.

Post autor: Krzysiek »

Jak podaje Przegubowiec na zajezdnie Chełmską zostały odholowane wozy 7530,7531 czyli Ikarusy 417 wraz z dużą ilością innych ikarusów.
Czeka ich prawdopodobnie kasacja,bo po likwidacji Chełmskiej , przez kilka miesięcy będą sprowadzane tam Ikarusy,które skasują -potną na części.
Zajezdnia Chełmska-cmentarz Ikarusów. :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”