Ikarus 417
Ikarus 417
Co sądzicie o tym autobusie? We Wroclawiu jeździ jeden taki autobus,ale w innych miastach np.w Warszawie jest wiecej ezemplarzy tego autobusu.Jest on z 1996r,jeździ sie nim dosyć przyjemnie,ma nawet wygodne fotele,przesuwane okna,jest niskopodłogowy (był to pierwszy niskopodłogowiec we Wrocławiu),ma jednak pewną wadę - czesto sie psuje.Załączam jego zdjęcie:
Ostatnio zmieniony 2005-01-21, 18:01 przez Inspektor, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak rzeczywiście. Ma bardzo twarde zawieszenie. Wszystko się w nim telepie. Ale za to ma bardzo wygodne fotele. Jest to bardzo szybki autobus. Dzisiaj rano go widziałem i to była chwila - tak szybko jechał.
MZA Warszawa posiada 2 szt. Ikarusa 417...
A wracając do IK417. To nie wiem czy Inspektorze Zwróciłeś uwagę na podłogę w przegubie. Jest bardzo ciekawa.
MZA Warszawa posiada 2 szt. Ikarusa 417...
W Warszawie nie ma ani jednego Ikarusa 415, ale za to jest 5 szt. IK435...Inspektor pisze:We Wroclawiu jeździ jeden taki autobus,ale w innych miastach np.w Warszawie jest wiecej ezemplarzy tego autobusu (Ik415).
A wracając do IK417. To nie wiem czy Inspektorze Zwróciłeś uwagę na podłogę w przegubie. Jest bardzo ciekawa.
do tego w Warszawe sa dwie sztuki Ik'411 czyli solówkowej wersji 417J-31 pisze:
MZA Warszawa posiada 2 szt. Ikarusa 417...
W Warszawie nie ma ani jednego Ikarusa 415, ale za to jest 5 szt. IK435...Inspektor pisze:We Wroclawiu jeździ jeden taki autobus,ale w innych miastach np.w Warszawie jest wiecej ezemplarzy tego autobusu (Ik415).
¯ałuj. Jak Będziesz miał możliwość, zajrzyj koniecznie - jest ciekawie. Zupełnie inaczej niż w znanych Ci autobusach...Inspektor pisze:Szczerze mówiąc to jechałem nim tylko 2 razy.Bardzo rudno go spotkać gdyż jest tylko jeden w całym Wroclawiu, i to tylko z przodu autobusu...do przegubu jeszcze nie doszedlem...A wracając do IK417. To nie wiem czy Inspektorze Zwróciłeś uwagę na podłogę w przegubie. Jest bardzo ciekawa.
[ Dodano: 2005-01-24, 12:49 ]
Ad. 1. Jeśli Pytasz o IK417, to bodajże tylko we Wrocławiu i Warszawie.mac pisze:Autobus bardzo ładnie się prezentuje Mam dwa pytania
1) W jakich miastach możemy go spotkać oprócz w/w ?
2) Jak one się spisują w Stolicy ? Też się czesto psują ?
Pozdrawiam
Ad. 2. Zajmę się tylko IK417. Wydaje mi się, że spisują się dobrze bez większych problemów. Ich historia w Warszawie jest nieco skomplikowana:
Zakład Eksploatacji Autobusów MZA - R5 - Inflancka.
W 1995 roku trafiły do zakładu R5 "Inflancka" i otrzymały nr. tab. #7550 i #7551. Często je można było spotkać w Śródmieściu, m.in. na linii 175, a także na wielu liniach przyspieszonych, których trasy przebiegają przez Centrum. Od samego początku miały problemy z informacją pasażerską. Kierowcy z R5 nagminnie nie korzystali z wyświetlaczy pixelowskich. Co więcej nie zainstalowano bocznych ramek na tablice informacyjne z opisem trasy linii. Tak więc kierowcy wsadzali boczne tablice za szyby, gdzie się dało. W tamtym okresie wspomniane autobusy były... jedynymi w Warszawie, które posiadały informację elektroniczną...
Również tablice z numerami, trafiały z przodu na spód przedniej szyby, a z tyłu wsadzano je w okienko, gdzie miał być wyświetlacz...
Potem przez jakiś czas kierowcy "uruchamiali" wyświetlacze pixelowskie i wtedy okazało się, że są one... zupełnie nieczytelne.
Zakład Eksploatacji Autobusów MZA - R13 - Stalowa.
Po likwidacji zakładu R5 w czerwcu 2003 roku, alokowano cały jej tabor do innych zajezdni. Wspomniane Ikarusy trafiły do zakładu R13, czyli na Pragę i otrzymały nowe nr. tab. #7530 i #7531. Od tego czasu najczęściej się pojawiają na praskich liniach. Często można spotkać #7531 na linii ekspresowej E4, a także przyśpieszonej 509.
W ostatni piątek na Królewskiej śmignął mi nawet jeden z tych autobusów. Jechał tak szybko, że nie zauważyłem co obsługiwał...
Czasy "Stalowej", to czasy pewnych modernizacji. Przede wszystkim wymieniono im wyświetlacze z pixelowskich na pomarańczowe diodowe. Zrezygnowano z wyświetlaczy bocznych. Znaleziono miejsce na boczne tablice, zamontowano metalowe ramy do tablic...
Moja opinia jest taka, że są to bardzo szybkie autobusy, bardzo szybko się rozpędzają. Kierowcy ze "Stalowej" potrafią się nimi rozpędzić do prędkości powyżej 70 km/h. Jednocześnie mają bardzo twarde zawieszenie, tak więc:
szybka jazda+twarde zawieszenie = ciekawe wrażenia organoleptyczne
I to by było na tyle...
In Wuppertal (Germany) we have some Ikarus 405 and Ikarus 417. One of the Ikarus 417 (No. 9565, vintage 1995) is a dispenser for replacement parts, also the Ikarus 405 with the numbers 9551, 9552 and 9653 (vintage 1995/96).
Some photos from here:
W Wuppertal ( Niemcy) mamy troche Ikarusów 405 i Ik 417 . Jeden z Ikarusów 417 ( Nr 9551 , rocznik 1995 ) jest rozmieszczany na zastępcze linie, okolice. także Ikarus 405 z numerami 9551 , 9552 i 9653 ( rocznik 1995/96).
Troche zdjęć z nimi.
Jeśli ktoś będzie chciał o coś zapytać itp Prosze pisać w Deutches forum w temacie "Ikarus in Wuppertal" po polsku ( Bedzie post przetłumaczony na J. Niem) , lub od razu jeśli ktoś zna niemiecki , Mac
Best regards
Sven
Some photos from here:
W Wuppertal ( Niemcy) mamy troche Ikarusów 405 i Ik 417 . Jeden z Ikarusów 417 ( Nr 9551 , rocznik 1995 ) jest rozmieszczany na zastępcze linie, okolice. także Ikarus 405 z numerami 9551 , 9552 i 9653 ( rocznik 1995/96).
Troche zdjęć z nimi.
Jeśli ktoś będzie chciał o coś zapytać itp Prosze pisać w Deutches forum w temacie "Ikarus in Wuppertal" po polsku ( Bedzie post przetłumaczony na J. Niem) , lub od razu jeśli ktoś zna niemiecki , Mac
Best regards
Sven
[Warszawa] Koniec Ikarusa 417.
Jak podaje Przegubowiec na zajezdnie Chełmską zostały odholowane wozy 7530,7531 czyli Ikarusy 417 wraz z dużą ilością innych ikarusów.
Czeka ich prawdopodobnie kasacja,bo po likwidacji Chełmskiej , przez kilka miesięcy będą sprowadzane tam Ikarusy,które skasują -potną na części.
Zajezdnia Chełmska-cmentarz Ikarusów.
Czeka ich prawdopodobnie kasacja,bo po likwidacji Chełmskiej , przez kilka miesięcy będą sprowadzane tam Ikarusy,które skasują -potną na części.
Zajezdnia Chełmska-cmentarz Ikarusów.