Ikarus 405
Ja je doskonale pamiętam z czasów eksploatacji liniowej w W-wie. W latach 1994 - 1999 obsługiwały wyłącznie linię Airport City. A po jej likwidacji (wrzesień 1999) pojawiały się na kilku normalnych liniach ZTM-u (np. 307).MIG pisze:Jechał ktoś takim wynalazkiem?
Widywałem je wielokrotnie. Prawie codziennie, ale nigdy nie miałem okazji przejechania się tym cudeńkiem. Jednakże znając 400-stki, pewnie 405 też ma twarde zawieszenie.
Więc ten Ikarus 405 na fotce, to jaki będzie miał los? Remoncik i...?
OK, Gooogle prawdę ci powie...
...A dokladniej Przegubowiec - wyczytałem, że
OK, Gooogle prawdę ci powie...
...A dokladniej Przegubowiec - wyczytałem, że
We wrześniu 2002 r. pozostałe dwie Ikarusy 405 zostały przekazane Muzeum Motoryzacji w Otrębusach (6451) i kolekcji zabytkowych autobusów Towarzystwa Miłośników Miasta Bydgoszczy (6454).
Więcej zdjęć:zadzior pisze:Knypek powrócił do Warszawy.
http://www.przegubowiec.com/galeria/thu ... bum=lastup
¬ródło:kmkm pisze:
Od wczoraj w naszej zajezdni zabytkowych pojazdów pojawił się kolejny eksponat. Jest nim unikatowy ikarus 405 - zaledwie siedmiometrowy autobusik, który w latach 1994-2002 eksploatowany był w Warszawie początkowo na linii AIRPORTCITY, a potem na liniach lokalnych typu 312 czy 308. Ikarusik jest protoplastą współczesnych autobusów małej pojemności (Autosan Solina, Jelcz Libero i Solaris Alpino), które obsługują liczne linie o niewielkich potokach, które masowo rozwinęły się w ostatnich trzech latach.
W ten sposób nasza kolekcja powiększyła się o interesujący pojazd dokumentujący okres transformacji warszawskiej komunikacji miejskiej, a jednocześnie ciekawy wyrób kultowej firmy Ikarus.
http://www.kmkm.gwf.pl/index.php?option ... Itemid=121
MZK w Bielsku-Białej wystawił na sprzedaż jednego ze swoich IK405. Przebieg zaledwie 219 tys km. http://mzkb-b.samorzady.pl/?a=488
Dobrze Pamiętasz. Ikarusy 405 nie były niskopodłogowe. One zawsze charakteryzowały się bodajże jednym stopniem (zarówno w pierwszych, jak i w drugich drzwiach)K4016td pisze:A wiecie jak to jest dokładniej z tą niskopodłogowością tych 405-tek? W Bielsku Białej mają znak ''dla inwalidów'' a te warszawskie z tego co wiem miały schodek.
Co do znaczku "dla inwalidów", to w Krakowie taki znaczek zauważyłem przy środkowych drzwiach Konstala 105Na... a ten typ tramwaju, nie jest niskopodłogowy. Tak więc nie przykładał bym do tego znaczku (naklejki) jakiejś większej uwagi
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
Akurat krakowskie stopiątki w drugich drzwiach specjalny układ poręczy dla niepełnosprawnych, więc taki średni argument o niskopodłogowości.J-31 pisze:Co do znaczku "dla inwalidów", to w Krakowie taki znaczek zauważyłem przy środkowych drzwiach Konstala 105Na... a ten typ tramwaju, nie jest niskopodłogowy. Tak więc nie przykładał bym do tego znaczku (naklejki) jakiejś większej uwagi
Wszystko OK, ale nawet dzięki tym poręczom niepełnosprawny poruszający się na wózku inwalidzkim - samodzielnie nie wjedzie do 105-tki.Wojtek-MKM pisze:Akurat krakowskie stopiątki w drugich drzwiach specjalny układ poręczy dla niepełnosprawnych, więc taki średni argument o niskopodłogowości.
Tak samo jest z Ikarusami 405. Ten schodek jest barierą. I niepełnosprawny poruszający się na wózku, chcący dostać się do autobusu - również musi zorganizować sobie pomoc, czyli ludzi, którzy go wniosą do środka