Strona 1 z 2
Ikarus 405
: 2007-08-22, 15:33
autor: MIG
Taka o to pszczółka. Ex.warszawska, obecnie czeka na kasacje... zartowałem bo wręcz przeciwnie, już sama się porusza po placu (info pewne bo od Taty który go widuje z okna w biurze
) Jechał ktoś takim wynalazkiem? Miałem jechac sfocic Lion`sy s sfociłem coś ładniejszego
(bez urazy Marcinie N.
)
: 2007-08-22, 16:14
autor: Marcin Nader
No dobra, dobra
Ale w miarę możliwości proszę o fotkę moich wozików
: 2007-08-22, 16:35
autor: MIG
Kiedyś zrobie, ale jset mozliwość ze nie wróce z tamtej zajezdni, bardzo szczególny establishment.
: 2007-08-22, 17:18
autor: Marcin Nader
¯e jak?
: 2007-08-22, 18:03
autor: pmaster
Marcin Nader pisze:¯e jak?
Mają takie hobby: strzelają do przypadkowych ludzi na terenie zajezdni
: 2007-08-22, 19:07
autor: MIG
Na zajezdnie bym nie wchodził, i nie koneicznie strzelają(pistolety są drogie) raczej oskubują do gaci
: 2007-08-22, 19:12
autor: Marcin Nader
No przy Twoim 12x zoom'ie, w sumie
Ale dobra, koniec off-topa
: 2007-09-03, 11:27
autor: J-31
MIG pisze:Jechał ktoś takim wynalazkiem?
Ja je doskonale pamiętam z czasów eksploatacji liniowej w W-wie. W latach 1994 - 1999 obsługiwały wyłącznie linię Airport City. A po jej likwidacji (wrzesień 1999) pojawiały się na kilku normalnych liniach ZTM-u (np. 307).
Widywałem je wielokrotnie. Prawie codziennie, ale nigdy nie miałem okazji przejechania się tym cudeńkiem. Jednakże znając 400-stki, pewnie 405 też ma twarde zawieszenie.
: 2007-09-27, 17:44
autor: Janek1236
Też je pamiętam. Odrzut z przystanku miały taki jak dzisiejsze Solarisy Alpino
: 2007-11-13, 19:42
autor: Mibars
Więc ten Ikarus 405 na fotce, to jaki będzie miał los? Remoncik i...?
OK, Gooogle prawdę ci powie...
...A dokladniej Przegubowiec - wyczytałem, że
We wrześniu 2002 r. pozostałe dwie Ikarusy 405 zostały przekazane Muzeum Motoryzacji w Otrębusach (6451) i kolekcji zabytkowych autobusów Towarzystwa Miłośników Miasta Bydgoszczy (6454).
: 2007-11-14, 09:36
autor: J-31
Nie wiem jakie plany ma Towarzystwo Miłośników Miasta Bydgoszczy, względem tego #6454, ale zapewne postawią go gdzieś przy płocie, w charakterze eksponatu. I tyle. I będzie tak długo tam stał, aż go rdza nie dopadnie...
: 2007-11-16, 21:19
autor: JacekM
albo palnik albo złodzieje
J-31 pisze:A po jej likwidacji (wrzesień 1999) pojawiały się na kilku normalnych liniach ZTM-u (np. 307).
Jeździły np. na 308 - wyjazdy z Inflanckiej były jako 170 i jechały w godzinach porannego szczytu - chyba nie muszę Wam mówić, co się w nich działo
: 2008-03-25, 13:08
autor: tyrystor
Ok, knypek poruszał się w 2007 r. samodzielnie po placu... A teraz co się z nim dzieje? Są jakieś wieści "z frontu"?
: 2011-02-12, 20:23
autor: Skoda 16T
zadzior pisze:Knypek powrócił do Warszawy.
Więcej zdjęć:
http://www.przegubowiec.com/galeria/thu ... bum=lastup
kmkm pisze:
Od wczoraj w naszej zajezdni zabytkowych pojazdów pojawił się kolejny eksponat. Jest nim unikatowy ikarus 405 - zaledwie siedmiometrowy autobusik, który w latach 1994-2002 eksploatowany był w Warszawie początkowo na linii AIRPORTCITY, a potem na liniach lokalnych typu 312 czy 308. Ikarusik jest protoplastą współczesnych autobusów małej pojemności (Autosan Solina, Jelcz Libero i Solaris Alpino), które obsługują liczne linie o niewielkich potokach, które masowo rozwinęły się w ostatnich trzech latach.
W ten sposób nasza kolekcja powiększyła się o interesujący pojazd dokumentujący okres transformacji warszawskiej komunikacji miejskiej, a jednocześnie ciekawy wyrób kultowej firmy Ikarus.
¬ródło:
http://www.kmkm.gwf.pl/index.php?option ... Itemid=121
: 2011-02-13, 13:46
autor: J-31
Oglądałem wczoraj na Przegubowcu zdjęcia z zajezdni po rozładunku. W sumie fajny pojazd. One rzeczywiście przez wiele lat pojawiały się w Centrum Warszawy, obsługując linię Airport-City
: 2011-10-06, 21:26
autor: Paweł
MZK w Bielsku-Białej wystawił na sprzedaż jednego ze swoich IK405. Przebieg zaledwie 219 tys km.
http://mzkb-b.samorzady.pl/?a=488
: 2011-10-26, 20:31
autor: K4016td
A wiecie jak to jest dokładniej z tą niskopodłogowością tych 405-tek? W Bielsku Białej mają znak ''dla inwalidów'' a te warszawskie z tego co wiem miały schodek.
: 2011-10-26, 20:41
autor: J-31
K4016td pisze:A wiecie jak to jest dokładniej z tą niskopodłogowością tych 405-tek? W Bielsku Białej mają znak ''dla inwalidów'' a te warszawskie z tego co wiem miały schodek.
Dobrze Pamiętasz. Ikarusy 405 nie były niskopodłogowe. One zawsze charakteryzowały się bodajże jednym stopniem (zarówno w pierwszych, jak i w drugich drzwiach)
Co do znaczku "dla inwalidów", to w Krakowie taki znaczek zauważyłem przy środkowych drzwiach Konstala 105Na... a ten typ tramwaju, nie jest niskopodłogowy. Tak więc nie przykładał bym do tego znaczku (naklejki) jakiejś większej uwagi
: 2011-10-26, 20:53
autor: Wojtek-MKM
J-31 pisze:Co do znaczku "dla inwalidów", to w Krakowie taki znaczek zauważyłem przy środkowych drzwiach Konstala 105Na... a ten typ tramwaju, nie jest niskopodłogowy. Tak więc nie przykładał bym do tego znaczku (naklejki) jakiejś większej uwagi
Akurat krakowskie stopiątki w drugich drzwiach specjalny układ poręczy dla niepełnosprawnych, więc taki średni argument o niskopodłogowości.
: 2011-10-26, 20:57
autor: J-31
Wojtek-MKM pisze:Akurat krakowskie stopiątki w drugich drzwiach specjalny układ poręczy dla niepełnosprawnych, więc taki średni argument o niskopodłogowości.
Wszystko OK, ale nawet dzięki tym poręczom niepełnosprawny poruszający się na wózku inwalidzkim - samodzielnie nie wjedzie do 105-tki.
Tak samo jest z Ikarusami 405. Ten schodek jest barierą. I niepełnosprawny poruszający się na wózku, chcący dostać się do autobusu - również musi zorganizować sobie pomoc, czyli ludzi, którzy go wniosą do środka