Ikarus 415

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

siekierowy pisze:. Myślę że się nie opłaca, syndyk chce sprzedać autobusy jak najdrożej.
Dokładnie! Np. PKM Świerklaniec zamiast tych heblowatych ex Poznańskich Ikarusów mógł mieć ex Bytomskie 280.70E, ale syndyk za 1 sztukę chciał aż 300 tyś. zł :mruga:
siekierowy pisze:Większość tych autobusów z Bytomia nadaje się na części albo na złom.
Ale jak widać są w stanie jeszcze co niektóre jeździć- przykład: ostatnio mechanicy na zajezdni PKMu Bytom odpalali, a potem jeździli jakąś 280tką po placu.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Shadow238 pisze:PKM Świerklaniec zamiast tych heblowatych ex Poznańskich Ikarusów mógł mieć ex Bytomskie 280.70E
Bytomskie są dużo lepsze od poznańskich? W czym?
Shadow238 pisze:ale syndyk za 1 sztukę chciał aż 300 tyś. zł
Chyba powinien się leczyć

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

plocmaster pisze:Bytomskie są dużo lepsze od poznańskich? W czym?
W tym, że nowsze.

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

plocmaster pisze:Bytomskie są dużo lepsze od poznańskich? W czym?
No np. w stanie technicznym i mniej kopcącym silnikiem. ;)

Heh 300 tys. za zdechlaka który ledwo zipie nie wspominając i nikogo nie obrażając to trochę dużo. Zastanawiam się jaki będzie dalszy los 70E z Bytomia. :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Razor 688 pisze:Heh 300 tys. za zdechlaka który ledwo zipie nie wspominając i nikogo nie obrażając to trochę dużo.
Bez przesady, 280.70E to całkiem dobre wozy, tylko że troszeczkę niedzisiejsze.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Chodzi chyba o to, że te bytomskie ledwo zipią, bo niezadbane były. I są.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

siekierowy pisze:Jakoś nie widzę żeby jakieś firmy w Polsce rzucały się na Ikarusy 415
Jest jeden przypadek - to prywaciarz pod Warszawą ("Arka"). Kupił jednego Ikarusa 415... "używanego" i nadal go eksploatuje. Ostatnio nawet go przemalowano ;)
plocmaster pisze:Chyba powinien się leczyć
No to wcale się nie dziwię, że kasują ex bytomskie 415-stki. Facet za dużo chciał. A nikt o zdrowych zmysłach nie kupił by "złomu", za taką kasę ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:No to wcale się nie dziwię, że kasują ex bytomskie 415-stki. Facet za dużo chciał. A nikt o zdrowych zmysłach nie kupił by "złomu", za taką kasę
Gdyby jego mózg pracował jak należy, opchnąłby to po 20-30 tysięcy (stan techniczny i nietypowość pojazdu), a tak autobusy, które spokojnie jeszcze pojeździłyby z korzyścią dla wszystkich pójdą do kasacji, z której będzie 10 razy mniej zysku.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:A nikt o zdrowych zmysłach nie kupił by "złomu", za taką kasę
Dokładnie! Dobrze, że znaleźli się nabywcy na te Bytomskie SL223.
Szkoda jednak, że nie znalazł się jakiś nabywca na te 70E- fajne wozy z nich były (rocznik 95) ;)
plocmaster pisze:Bytomskie są dużo lepsze od poznańskich? W czym?
Niektórzy MKMi z GOPu uważali, że te bytomskie 70E były bardzo dobre, tj. miały fajnego kopa ;)

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

Shadow238 pisze:Niektórzy MKMi z GOPu uważali, że te bytomskie 70E były bardzo dobre, tj. miały fajnego kopa ;)
Tak jak każde 70E mają kopa polecam przejażdżkę naszym #058 wrażenia nie do zapomnienia. ;)
Powiem że te 70E powinny iść taniej na sprzedaż i może by się skusiło nasze MZK na nie bo u nas brakuje wozów przegubowych.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Zależy w jakim stanie mają kratownice i blacharkę, nieraz te roczniki trzeba kasować bo pod spodem już jest takie próchno że nie ma do czego spawać. Te roczniki Ikarusów miały najsłabsze kratownice, Węgrzy wtedy oszczędzali na czym się da bo fabryka już kulała.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

siekierowy pisze:Zależy w jakim stanie mają kratownice i blacharkę, nieraz te roczniki trzeba kasować bo pod spodem już jest takie próchno że nie ma do czego spawać. Te roczniki Ikarusów miały najsłabsze kratownice, Węgrzy wtedy oszczędzali na czym się da bo fabryka już kulała.
Hmm, no tak, nie wziąłem tego pod uwagę. Nie ma jak specjalista… Ale u nas wszyscy wychwalają pod niebiosa 280.37, więc chyba nie było tak do końca źle
Shadow238 pisze:Niektórzy MKMi z GOPu uważali, że te bytomskie 70E były bardzo dobre, tj. miały fajnego kopa
Wadliwa instalacja elektryczna?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Wadliwa instalacja elektryczna?
Też byłem zaskoczony, ale podobno to prawda. Chodziły nawet lepiej od Katowickich 70E.

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

plocmaster pisze:Hmm, no tak, nie wziąłem tego pod uwagę. Nie ma jak specjalista… Ale u nas wszyscy wychwalają pod niebiosa 280.37, więc chyba nie było tak do końca źle
Raczej 280.70H bynajmniej jeden wóz ma takie oznakowanie na tabliczce znamionowej. :)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Instalację elektryczną można naprawić, silnik też, ale często kratownicy już nie da się albo nie opłaca remontować. 280.37 są lepiej wykonane od 280.70, chociaż w Warszawie był przypadek że w jednym 280.37 prawie wyleciał most napędowy bo w takim stanie była kratownica. Dobrze że to wyszło na przeglądzie. Wóz poszedł pod palnik. Generalnie w Ikarusach jak się pilnuje blach i kratownicy i w porę zrobi remont to można nim dłużej jeździć. W Bielsku np.się tego pilnuje i po remontach jeżdżą wozy z 1990r. a gdzie indziej różnie z tym bywa. W Bytomiu podejrzewam że te autobusy będą bardzo skorodowane bo długo stoją. Jak wóz stoi długo pod chmurką to rdzewieje szybciej niż jakby jeździł.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Razor 688 pisze:Raczej 280.70H bynajmniej jeden wóz ma takie oznakowanie na tabliczce znamionowej.
U nas też, ale przyjęło się 280.37 i używajmy takiego oznaczenia.

Robert_529

Post autor: Robert_529 »

Razor. Nie jeden, a wszystkie Płockie.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

:strzałka: http://tnij.org/gfos

Koledzy z Bielska-Białej czegoś nie zgubili? ;)

Tombou

Post autor: Tombou »

rzeczywiście, 415ka ,chyba #022, z mocnym jeszcze motorem Dafa WS 11.63L, 280KM/1075NM, 2biegowy automat /właściwie 3/, te wozy miały nieprawdopodobnego kopa, szkoda że właśnie te najsilniejsze są likwidowane

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rozumiem, że MZK BB, po zakupie nowych autobusów po prostu pozbywa się starszych pojazdów. A jaki jest stan faktyczny tego Ikarusa ? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”