Strona 6 z 6

: 2008-03-11, 12:54
autor: siekierowy
Zależy w jakim stanie mają kratownice i blacharkę, nieraz te roczniki trzeba kasować bo pod spodem już jest takie próchno że nie ma do czego spawać. Te roczniki Ikarusów miały najsłabsze kratownice, Węgrzy wtedy oszczędzali na czym się da bo fabryka już kulała.

: 2008-03-11, 18:16
autor: pmaster
siekierowy pisze:Zależy w jakim stanie mają kratownice i blacharkę, nieraz te roczniki trzeba kasować bo pod spodem już jest takie próchno że nie ma do czego spawać. Te roczniki Ikarusów miały najsłabsze kratownice, Węgrzy wtedy oszczędzali na czym się da bo fabryka już kulała.
Hmm, no tak, nie wziąłem tego pod uwagę. Nie ma jak specjalista… Ale u nas wszyscy wychwalają pod niebiosa 280.37, więc chyba nie było tak do końca źle
Shadow238 pisze:Niektórzy MKMi z GOPu uważali, że te bytomskie 70E były bardzo dobre, tj. miały fajnego kopa
Wadliwa instalacja elektryczna?

: 2008-03-12, 01:14
autor: Shadow238
Wadliwa instalacja elektryczna?
Też byłem zaskoczony, ale podobno to prawda. Chodziły nawet lepiej od Katowickich 70E.

: 2008-03-12, 10:29
autor: Razor 688
plocmaster pisze:Hmm, no tak, nie wziąłem tego pod uwagę. Nie ma jak specjalista… Ale u nas wszyscy wychwalają pod niebiosa 280.37, więc chyba nie było tak do końca źle
Raczej 280.70H bynajmniej jeden wóz ma takie oznakowanie na tabliczce znamionowej. :)

: 2008-03-12, 11:17
autor: siekierowy
Instalację elektryczną można naprawić, silnik też, ale często kratownicy już nie da się albo nie opłaca remontować. 280.37 są lepiej wykonane od 280.70, chociaż w Warszawie był przypadek że w jednym 280.37 prawie wyleciał most napędowy bo w takim stanie była kratownica. Dobrze że to wyszło na przeglądzie. Wóz poszedł pod palnik. Generalnie w Ikarusach jak się pilnuje blach i kratownicy i w porę zrobi remont to można nim dłużej jeździć. W Bielsku np.się tego pilnuje i po remontach jeżdżą wozy z 1990r. a gdzie indziej różnie z tym bywa. W Bytomiu podejrzewam że te autobusy będą bardzo skorodowane bo długo stoją. Jak wóz stoi długo pod chmurką to rdzewieje szybciej niż jakby jeździł.

: 2008-03-12, 21:10
autor: pmaster
Razor 688 pisze:Raczej 280.70H bynajmniej jeden wóz ma takie oznakowanie na tabliczce znamionowej.
U nas też, ale przyjęło się 280.37 i używajmy takiego oznaczenia.

: 2008-06-24, 17:44
autor: Robert_529
Razor. Nie jeden, a wszystkie Płockie.

: 2010-04-06, 21:16
autor: Skoda 16T
:strzałka: http://tnij.org/gfos

Koledzy z Bielska-Białej czegoś nie zgubili? ;)

: 2010-04-06, 22:19
autor: Tombou
rzeczywiście, 415ka ,chyba #022, z mocnym jeszcze motorem Dafa WS 11.63L, 280KM/1075NM, 2biegowy automat /właściwie 3/, te wozy miały nieprawdopodobnego kopa, szkoda że właśnie te najsilniejsze są likwidowane

: 2010-04-07, 08:41
autor: J-31
Rozumiem, że MZK BB, po zakupie nowych autobusów po prostu pozbywa się starszych pojazdów. A jaki jest stan faktyczny tego Ikarusa ? ;)

: 2010-04-07, 11:42
autor: Inturbin
J-31 pisze:Rozumiem, że MZK BB, po zakupie nowych autobusów po prostu pozbywa się starszych pojazdów. A jaki jest stan faktyczny tego Ikarusa ? ;)
MZK B-B sukcesywnie pozbywa się swoich IK415.14B (po sprzedaży 022 zostały już tylko dwa takie), jeżdżą one bez remontów od 1993 więc odpoczynek im się należy :) .

: 2010-04-07, 20:08
autor: Tombou
bardzo będzie mi ich brakować, jak i PR110m

: 2010-05-07, 12:06
autor: Razor 688
Inturbin pisze:
J-31 pisze:Rozumiem, że MZK BB, po zakupie nowych autobusów po prostu pozbywa się starszych pojazdów. A jaki jest stan faktyczny tego Ikarusa ? ;)
MZK B-B sukcesywnie pozbywa się swoich IK415.14B (po sprzedaży 022 zostały już tylko dwa takie), jeżdżą one bez remontów od 1993 więc odpoczynek im się należy :) .
Jeżeli chodzi o serie 14B to owszem pozostały tylko dwa #021 oraz #025 z tym żę obydwa wozy mają już policzone dni kwesta czasu a zostaną wystawione na sprzedaż ewentualnie zostaną przeznaczone do kasacji. Co do tych wozów to MZK pozbywa się ich tylko dlatego że silnik który posiadają jest ciężysz przez co kratownica nie wytrzymuje przykładem może być #028 który połamał się i właśnie z tego powodu i został skasowany.

A tak po za tematem czy to autko nie miało robionej jakiejś NB bo jak pamiętam jeździła ona po Warszawie.
http://www.allegro.pl/item1014959375_ik ... _1993.html

: 2010-05-07, 13:47
autor: J-31
Razor 688 pisze:A tak po za tematem czy to autko nie miało robionej jakiejś NB bo jak pamiętam jeździła ona po Warszawie.
To jest mała ciekawostka. Ponieważ ja ten autobus dosłownie dwa, albo trzy dni temu widziałem w Centrum Warszawy. Normalnie obsługiwał linię "otwocką". ;)

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... 147&pos=12

Ten autobus przyjechał do Warszawy biały i taki był pierwotnie.
:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... =147&pos=9

: 2010-06-05, 23:20
autor: Razor 688
To całkiem możliwe że wystawili go na sprzedaż a liniowo nadal jeździ. ;) Tak czy siak prezentuje się bardzo ciekawie tak jak pisałem wcześniej jak by miał robione małe NB. ;)

: 2010-07-05, 21:47
autor: Tombou
Razor kojarzysz jakie przebiegi miały /mają/ 14B? i silniki nadal bez remontu?

: 2010-07-06, 17:35
autor: Paweł
Ponad 900 0000.

: 2010-07-06, 21:53
autor: Tombou
a są jakies wozy z ponad milionowym przebiegiem?