Strona 1 z 3

Ikarusy 280 w MPK Kraków

: 2005-02-09, 12:03
autor: M_Szymkowiak
uuu ładnie zmiażdżony.. Podobnie wyglądał Dk005 po wypadku...

Posty wydzielone z tematu "Ikarus 415".
Zapraszam wszystkich chętnych do dyskusji o Krakowskich Ikarusach. Moderator J-31 :)

: 2005-02-09, 14:46
autor: voy
DK005?? A cóż to takiego?? 005 to jest Scania CN113CLL ale po oznaczeniu literowym nie pasuje...

: 2005-02-09, 14:49
autor: Paweł
IK280.26

: 2005-02-09, 15:07
autor: M_Szymkowiak
6-Biegowy Ikarus 280.26 z 1990 roku :) Oznaczenie 005 nie pasuje bo ikarusy jako stary tabor mają niezmienione numerki i dla tego się dublują (z CLL i M120) bo założyli że do końca 2004 znikną wszystkie ikarusy. Obecnie Ikarusy są w przedziałach 002-015(niegdyś 001-015) 531-594(501-594+595-601, przeniesione z czyżyn w latach 90-93) oraz 234-291(101-291). Oczyswiście w tych przedziałach są luki, ale nie ma sensu ich uzupełniać innymi ikarami, bo sukcesywnie się ich pozbywają.
Lista Krakowskich Ikarusów 280.26 34101
BK002K* DK004K BK006 DK007K DK008K BK009K BK011W*K DK012K BK015WK DK234 BK244 DK245 DK247 DK251 BK254 DK255K DK258 DK260 DK261K DK262K DK263K BK266 DK268 BK269K BK270K BK272WK DK273K DK274 DK275 DK276 DK277 DK278 DK279 DK280K DK282 DK286 DK287K DK288 DK289 DK290K BK291WK DK531 DK542 DK563 DK569 DK570 DK572 DK574 DK575 DK576 DK577 DK578 DK579 DK578 DK581 DK582 DK588(NIE WYREMONTOWANY) DK591(NIE WYREMONTOWANY) DK592K DK593K DK594(NIE WYREMONTOWANY)
K-remont w kapenie
W-wyświetlacze (z M120)
Reszta remontowana w MZNA Kraków

: 2007-08-06, 14:03
autor: PE 099
Dziennik Polski
http://www.dziennik.krakow.pl/public/?2 ... 01/01.html

A dla nie zalogowanych skan:
http://www.artdesign.republika.pl/dp.jpg

I coś mi się wydaje ze jak otworzą Krowodrzę, to pożegnamy Ikarusy...

: 2007-08-06, 17:50
autor: pmaster
Dobry pomysł z tym centymetrem. Zrobię sobie takie do PR110 i 120M :D

: 2007-08-06, 18:30
autor: PE 099
Oczywiście Prezes nie utnie do końca tego centymetra, bo zostanie sześć sztuk dla tzw. kibiców. Choć na razie MPK zastanawia się czy, się opłaca utrzymywać sześć wozów na ewentualne zamówienia, czy lepiej dać nowsze wozy dla tzw. kibiców, i liczyć się z możliwością ich zniszczenia... :wall:

: 2007-08-06, 19:55
autor: Razor 688
PE 099 pisze:Choć na razie MPK zastanawia się czy, się opłaca utrzymywać sześć wozów na ewentualne zamówienia, czy lepiej dać nowsze wozy dla tzw. kibiców, i liczyć się z możliwością ich zniszczenia... :wall:
No na miejscu MPK wolałbym zostawić te sześć sztuk ponieważ jak zniszczą Ikarusa to nie będzie a tak szkoda a jak podstawią coś nowszego to straty mogą być duże. No chyba że MPK ma na tyle kasy żeby robić ciągle naprawy tych nowszych wozów no to inna sprawa. Taka jest moja opinia. ;)

: 2007-08-06, 19:56
autor: PE 099
Wiesz jak puszczą 15 letniego Jelcza M181MB to nie będzie straty :retard: :mruga:

: 2007-08-06, 20:43
autor: pmaster
PE 099 pisze:Wiesz jak puszczą 15 letniego Jelcza M181MB to nie będzie straty
To w 1992 robili odkurzacze? Bardzo ciekawe.

: 2007-08-06, 22:39
autor: Coffee
plocmaster pisze:
PE 099 pisze:Wiesz jak puszczą 15 letniego Jelcza M181MB to nie będzie straty
To w 1992 robili odkurzacze? Bardzo ciekawe.
Były dwa takie odkurzacze z 1992, ale je sprzedano. A MPK Kraków kupowało od 1996r.

: 2007-08-06, 23:23
autor: pmaster
Coffee pisze:Były dwa takie odkurzacze z 1992, ale je sprzedano.
To chyba 180M albo M182MB…

: 2007-08-16, 11:10
autor: ppln
plocmaster pisze:To chyba [..]M182MB…
Co to to nie - pierwszy gniot (120NM) powstał w 1994, więc odqrzacz nie mógł być 2 lata starszy.

: 2007-09-12, 10:43
autor: J-31
Mam coś do tego tematu. Pisząc o imprezie "80-lecie krakowskich autobusów", wspominaliśmy o "historycznym" Ikarusie 280 MPK Kraków (DK280).
Obrazek

Pozwolę sobie skorzystać z tego tematu i pokazać ten autobus od środka, tym, którzy go jeszcze nie widzieli ;)

ObrazekObrazek

A ten kasownik to chyba oryginał :roll:
Obrazek

Dosyć głośno pracuje mu silnik oraz układ napędowy. Autobus straszliwie wyje w czasie jazdy. No, ale chyba najważniejsze, że jeszcze jeździ i to nawet żwawo. ;)

A propo. Najwięcej krakowskich Ikarusów można spotkać na linii 704 (to chyba specjalna linia związana z kontynuacją remontu ronda Mogilskiego i potrzebą wyłączenia ruchu tramwajowego w al. JPII) ;)

: 2007-09-12, 11:38
autor: Kamil
J-31 pisze:A ten kasownik to chyba oryginał :roll:
Czerwone są lepsze, mają swój urok :)

: 2007-09-12, 12:29
autor: Lopez
J-31 pisze:Najwięcej krakowskich Ikarusów można spotkać na linii 704
Właśnie do takich zadań ma je MPK...
Osobiście nie byłem nigdy fanem ikarów, ale pozwolę sobie powtórzyć, to co już pisałem w temacie o 80-leciu: warto byłoby uratować jednego, bo kiedyś nabierze wartości zabytku.

: 2007-09-12, 13:01
autor: J-31
Osobiście nie byłem nigdy fanem ikarów, ale pozwolę sobie powtórzyć, to co już pisałem w temacie o 80-leciu: warto byłoby uratować jednego, bo kiedyś nabierze wartości zabytku.
Na pewno tak. :)

Przyznam szczerze, że o ile oczywiście podoba mi się sposób malowania MPK Kraków, o tyle DK280 w tym malowaniu wygląda naprawdę sympatycznie - o wiele lepiej niż pozostałe krakowskie Ikarusy. I przynajmniej pod tym względem bardzo mi się spodobał ;)

: 2007-09-12, 15:11
autor: PE 099
I zmienili mu napis na burtach z "Jesteśmy z wami już 25 lat" na "Jesteśmy z wami już 26 lat"

: 2007-09-12, 23:30
autor: Coffee
Co do tego Ikarusa, nie wiadomo czy zostanie jako zabytek :confused: . Silnik (niby) jest po remoncie i jest jeszcze nie dotarty. Jedyny (chyba) taki Ikarus w którym się nic nie telepie, odpada, trzęsie, skrzeczy, trzeszczy i przecieka :shocked: . Jedyne co mu na razie potrzeba to Blacharka+Lakier. :mruga:

: 2007-09-13, 08:43
autor: J-31
Coffee pisze:Jedyne co mu na razie potrzeba to Blacharka+Lakier :mruga:
Hmmm. A to oni mu nie zrobili blacharki i lakieru. Bo mnie się wydaje, że on właśnie został przemalowany ? :roll: