Strona 28 z 31

: 2010-02-15, 16:04
autor: M_Szymkowiak
J-31 pisze:#2051 zdaje się, że właśnie pożegnaliśmy.
2052 jak już coś...

: 2010-02-15, 16:07
autor: J-31
M_Szymkowiak pisze:2052 jak już coś...
Sorry, faktycznie #2052 ;)

: 2010-03-10, 15:37
autor: Blakkatze
Ale ileś tam osób twierdzi że numery taborowe są jakieś za małe czy to prawda ? , bo mi się też tak wydaje :D

: 2010-03-10, 16:08
autor: J-31
Blakkatze pisze:Ale ileś tam osób twierdzi że numery taborowe są jakieś za małe czy to prawda ? , bo mi się też tak wydaje :D
A w którym Ikarusie są za małe. Bo jeśli Masz na myśli warszawskiego #289... to oni trzymają się oryginału ;)

: 2010-03-10, 21:03
autor: TLG
Pierwsze z tych Ikarusów otrzymywały numery taborowe wg. kroju cyfr znanego z tramwajów.

: 2010-03-11, 09:30
autor: J-31
TLG pisze:Pierwsze z tych Ikarusów otrzymywały numery taborowe wg. kroju cyfr znanego z tramwajów.
Dokładnie tak. No, a sam pojazd, to chłopaki naprawdę zrobili na piątkę z plusem. On już na fotkach robi niesamowite wrażenie. Mam nadzieję zobaczyć go gdzieś na żywca. Może w maju w czasie zlotu ogórków ? :)

TLG, czy jest szansa, że #289 mógłby się w maju pojawić ? ;)

: 2010-03-22, 00:44
autor: Alden471
Ikarusy 260 niestety pamiętam jak przez mgłę, natomiast Ikarusy 280 to już węgierska legenda polskich dróg. Mimo, że w większości Ikarusów (bynajmniej bydgoskich) silnik rzęził, niekiedy zamiast szyby było plexi, odskakująca naczepa, czy niska temperatura w środku to jednak sentyment zostanie. Wielu nie-miłośników nawet kojarzy te autobusy, ostatnio koleżanka mi mówiła, że ma się sentyment do tego autobusu co już świadczy o tym, że wie czym był Ikarus, bo obecnie większość osób kojarzy autobusy albo jako "nowe" albo jako "stare".

: 2010-03-25, 18:07
autor: Tombou
a w Bielsku Białej mamy ciągle ok 40 Ikarusów 280.26, .37, .70E.
Mają sie całkiem niezle i w zesszłym roku rozpisano przetargi na remont silników D2156, Man D2166 oraz Raba D10UT.Wiec jeszcze troche pożyją zwłaszcza ze mają wyremontowane nadwozia. Najmniej przyjemnie jezdzi sie D2166 z uwagi na to bardzo duzy hałas,własciwie nie do zniesienia.
Najbardziej miekka praca to oczywiscie stare silniki Raby, D10UT głosniejsze ale bardzo płynna jazda z automatem Voitha

: 2010-03-25, 19:03
autor: Inturbin
Zbyt dobrze to one się nie mają, skoro ciągle około 10 z nich stoi w godzinach szczytu na zajezdni. W zeszłym roku przetarg był tylko na remont silników do IK 280.26, czyli Raba-Man D2156, na pozostałe silniki był on ogłoszony 2 lata wcześniej.
Moim zdaniem najlepiej jeździ się jednak IK 280.37.

: 2010-03-25, 21:21
autor: Tombou
no dobra,ale dzięki tym remontom jeszcze długo pojeżdżą.Ale zastanawia mnie czemu tobie sie jeździ najlepiej modelem który z przyczyn konstrukcyjnych jest zdecydowanie najgłośniejszy,wręcz huczy i w środku i na zewnątrz,do tego automat na niższych biegach nie pracuje płynnie, a charakterystyka napędu który bardzo wcześnie przełącza następny bieg powoduje ze w ogóle nie czuć tych ponoć 310KM.Wg mnie z tych wszystkich wad jest pozbawiony /oczywiście w granicach rozsądku i jeśli wszystko sprawne/ 280.70,płynna skrzynia Voitha,odczuwalnie 1 bieg mniej ale niesamowicie płynnie i ciszej.a poczciwy 280.26 z uwagi na stare niskie ciśnienie wtrysku,stosunkowo cicha i miękka praca,jeżeli dobrze wyregulowany i sprawny to ma zaskakująco dobre osiągi /oczywiście to względne/ jak na swoje 192KM i bardzo małe 696NM momentu,bo 280.70 ma 1100NM, a 280.37 z D2166 ponoć 1250NM,ale w to juz bardzo trudno mi uwierzyć,bo mam wrażenie ze znacznie mniej.

: 2010-03-25, 22:51
autor: Inturbin
Moim zdaniem czuć tą różnicę w mocy i właśnie ze względu na ten silnik jest to moja ulubiona odmiana IK280; może i huczy, ale kto od Ikarusa wymaga, żeby był idealnie cichy? :)

: 2010-03-26, 10:09
autor: J-31
Często korzystam z Ikarusów 280.37 i oczywiście zgadzam się z Tombou - autobus ma bardzo głośny silnik. Tak, że trudno usłyszeć własne myśli, ale... ja - podobnie jak Inturbin - również je bardzo lubię. One mają swoją duszę. I w zasadzie nie przeszkadza mi ich nadmierny hałas.

Głośny silnik naszych 280.37, przeszkadzał mi na początku, jak tylko przyjechały jako fabrycznie nowe (1992-1994 rok). Może po prostu się przyzwyczaiłem ;)

Natomiast co do ich 310KM, to może to jest wina wieku i eksploatacji. Ponieważ mam przedziwne wrażenie - może się mylę, ale tak to odczuwam - w czasie, gdy te autobusy były nowe. Były żwawsze, zrywniejsze, szybsze. Natomiast aktualnie, faktycznie - tak jak napisał Tombou powyżej - w ogóle nie odczuwa się ich 310KM ;)

: 2010-05-14, 12:39
autor: ZKM-owiec
ale przecież 280 w GOP-ie to już tradycyjny widok. Poza tym takie solarisy-jak byłem w Sosnowcu(Zagórze Zajezdnia) to strasznie tam narzekali na nie, m. in. z powodu twardego zawieszenia. Owszem, może ktoś nie przepada za nimi, bo są głośne, trzaskają oknami, w zimę jest cholernie zimno, ale przynajmniej dużo miejsca, a nie tak jak w Solarkach albo Manach, gdzie jak jest trochę więcej ludzi t się nie da przejść od drzwi przednich(zasada wsiadania pierwszymi drzwiami). prawie każdy większy przewoźnik w GOP-ie ma Ikaruska, tzn. 280. z 260 już jest większy problem, bo mają je chyba tylko MZKP Tarnowskie Góry, PUP Czeladź i chyba Świerklaniec. Nie wiem, nie nie posiadam aż tyle czasu, żeby w to wnikać.

: 2010-05-14, 12:47
autor: Amalio
ZKM-owiec pisze:Owszem, może ktoś nie przepada za nimi, bo są głośne, trzaskają oknami, w zimę jest cholernie zimno, ale przynajmniej dużo miejsca,
...i jeszcze więcej niż w Solarisach niskiej podłogi...
ZKM-owiec pisze:a nie tak jak w Solarkach albo Manach, gdzie jak jest trochę więcej ludzi t się nie da przejść od drzwi przednich
Miej pretensje do PKMu, że kupują U15 zamiast U18. Zasady są równe dla wszystckich, a tylko oni mają pasażerów głęboko i wykorzystują przepisy kupując krótsze autobusy.

: 2010-05-14, 12:52
autor: ZKM-owiec
Amalio pisze:ZKM-owiec napisał:
a nie tak jak w Solarkach albo Manach, gdzie jak jest trochę więcej ludzi t się nie da przejść od drzwi przednich

Miej pretensje do PKMu, że kupują U15 zamiast U18. Zasady są równe dla wszystckich, a tylko oni mają pasażerów głęboko i wykorzystują przepisy kupując krótsze autobusy.
Osobiście nie znosze U15. Są takie...jakieś niefajne....i jeszcze jak mu tą "dupe" zarzuca na boki, to mnie coś trafia.

: 2010-05-15, 14:59
autor: Solniczka
Ehh... Czasy Ikarków serii 200 już prawie minęły. Tylko kilka miast jeszcze ich używa ale w coraz mniejszej ilości. Są toporne, głośne, wysokopodłogowe i jest w nich zimą strasznie zimno. Niekiedy śmierdzi trochę spalinami ale to właśnie ich urok. Jak jadę Ikarusem to aż skaczę z radości. Nie mogę sobie wyobrazić co będzie jak ich zabraknie.

: 2010-05-15, 16:24
autor: ZKM-owiec
Ja chyba dostane załamania psychicznego, jak wycofają ocstatniego... :|
Osobiście chciałbym być kierowcą, ale no kurcze...jak mam jeździć Solarisem, albo Manem, to mnie chyba jasny piorun trafi. A już najbardziej będę się śmiał jak za 5 lat wycofają całkiem Ikarusy, a te zdezelowane Jelcze wciąż będą jeździć. :D

: 2010-06-02, 12:35
autor: J-31
Koledzy z Poznania najwyraźniej nie lubią się chwalić... a mają czym. :mruga:

Oto ich nowy "historyk". Śliczny, wygląda jak fabrycznie nowy. I w niczym nie ustępuje warszawskiemu #289 ;)

:strzałka: http://www.galeriapgk.com/details.php?i ... ode=search
:strzałka: http://www.galeriapgk.com/details.php?i ... ode=search
:strzałka: http://www.galeriapgk.com/details.php?i ... ode=search
:strzałka: http://www.galeriapgk.com/details.php?i ... ode=search

: 2010-06-02, 12:41
autor: pmaster
J-31 pisze:wygląda jak fabrycznie nowy
Które to wrażenie dodatkowo potęguje folia na siedzeniach :D

: 2010-06-02, 12:43
autor: J-31
plocmaster pisze:Które to wrażenie dodatkowo potęguje folia na siedzeniach :D
Też to zauważyłem. Ciekawy jestem skąd oni te fotele wzięli. Tapicerowali je samodzielnie, czy może przez jakąś firmę ;)