Ikarus 190

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ikarus 190

Post autor: J-31 »

Szanowni koledzy mam dla Was Ciekawostkę.

Obserwując Wasze dyskusje na temat różnych autobusów, różnych producentów zastanawiam się nad tym, czy rzeczywiście nikt z Was nic nie wie o pewnym autobusie, czy po prostu nie on na tyle był ciekawy aby o nim cokolwiek napisać. :D

Wobec tego pozwólcie, że ja rozpocznę dyskusję na jego temat, na razie w formie zagadki. A potem ja - jeżeli nikt wcześniej go nie rozpozna - wyjaśnię co to za pojazd. Tym samym "Zagadka" zniknie (najpóźniej w przyszły poniedziałek), a ja utworzę już konkretny temat, w konkretnej części forum... ;)

A więc o co chodzi ? :)

Panowie. Jeśli wiemy, że:
:strzałka: Ten autobus to jest Mercedes Benz O305
:strzałka: Z kolei, ten autobus to MAN SUE240

To teraz popatrzcie na rysunek poniżej. Przedstawia on autobus, który kiedyś był produkowany.

Pytanie brzmi: Jak się nazywa ten autobus. Jaki jest jego typ i jaka firma go wyprodukowała ?

Dla ułatwienia dodam, że nie jest to pojazd firmy Heuliez, ani nie został on wyprodukowany w Zachodnich Niemczech, ani w Austrii. Co więcej:
1. był produkowany w latach 1973-1977, w ilości tylko 154 szt, i tylko dla dwóch miast w Zach. Niemczech, tj. dla Bergedorf i Neumunster.

2. Nigdy nie był i nigdy nie będzie eksploatowany ani w Polsce, ani w jakimkolwiek z państw Europy Środkowo-Wschodniej. Tych autobusów już nie ma...

3. Autobus został wyprodukowany przez - doskonale znanego Wam - producenta.


Proszę przyjrzeć się temu rysunkowi i zapraszam do krótkiej dyskusji. :D
Jak to się nazywa ? :D
Ostatnio zmieniony 2005-03-02, 12:06 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Peibe

Post autor: Peibe »

Hehehehe, to jest panie i panowie pojazd marki IKARUS!
A dokładniej - Ikarus 190. Ma ten sam silnik, co mój ukochany Ikarus 280.26 - wspaniała ,rasowa, o genialnym brzmieniu - Raba -MAN D2156.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak jest kol. Peibe - trafił za pierwszym razem ! Moje gratulacje

Obawiałem się, że rysunek będzie utrudniał identyfikację :lol:

Tak. To jest autobus marki Ikarus.

No dobra. Jutro zlikwiduję ten temat i trochę więcej napiszę o Ikarusie 190, jego zdjęcie i opis znalazłem w miesięczniku "Autobusy" nr. 1-2/2005.... :)

Michał

Post autor: Michał »

Peibe pisze:Hehehehe, to jest panie i panowie pojazd marki IKARUS!
A dokładniej - Ikarus 190. Ma ten sam silnik, co mój ukochany Ikarus 280.26 - wspaniała ,rasowa, o genialnym brzmieniu - Raba -MAN D2156.
Tak to Ikarus 190 :)
Dokładniej: TU

voy

Post autor: voy »

Z przyjemnego MANa zrobić Ikarusa ehh co za ludzie... ;)

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 777
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik »

Przyznam się szczeże że bok autobusu przypomina mi mercedesy które jeżdzą w P A Gryf Kartuzy ale nie tylko tam

Inspektor

Post autor: Inspektor »

A ja już tam chcialem jechać do Bergedorf czy Neumunster i sprawdzić :retard:

Peibe

Post autor: Peibe »

Tak jest kol. Peibe - trafił za pierwszym razem ! Moje gratulacje
Dziękuje, dziękuje :D
Tak to Ikarus 190
Dokładniej: TU
Tak, na jego opis trafiłem właśnie podczas przeglądania zasobów działu historia Infobusa.
Z przyjemnego MANa zrobić Ikarusa ehh co za ludzie...
a kolegę voy'a bardzo proszę, niech już przestanie na Ikarusy najeżdzać, bo już czytać tego nie mogę ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ponieważ koledzy już przesłali link na stronę Infobusa, to nie będę tego powielał. Zgodnie z obietnicą przesunąłem temat na forum tematyczne do Ikarusa...

Muszę przyznać, że byłem niesamowicie zaskoczony tymi zdjęciami i treścią artykułu.
:shocked:
I Wiecie co mnie zastanawia. Gdyby Ikarus ten pojazd produkował dłużej i sprzedawał również na wschód - np. do Polski, NRD, Czechosłowacji - to spowodowałby niesamowitą rewolucję w KM - a dzisiaj nie tylko powstałyby fankluby Ikarusa 190, ale również wszyscy by się śmiali z Ikarusów 280 jako przeżytku technicznego tylko dla Korei Płn. :)

Peibe

Post autor: Peibe »

A gdzie mu tam do 260/280? Szkaradne to przecież takie......

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peibe pisze:A gdzie mu tam do 260/280? Szkaradne to przecież takie......
Wygląda autobusu to już kwestia gustu. Natomiast Zauważ, że to był autobus średniopodłogowy co znacznie przyspiesza i ułatwia wymianę pasażerską na przystankach... ;)

Oczywiście gdyby mu dodać jeszcze trzecie drzwi (na zwisie tylnym) i zmienić fotele w środku - czyli lekko go zmodyfikować - to byłby naprawdę super autobus o wiele lepszy niż ówczesny Berliet PR100... :)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Ciekawe co by było gdyby nikt nigdy nie wyprodukował PR100 :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie byłoby dzisiaj Jelczy Pr110 - M120 - M121, ale może ich miejsce zająłby właśnie Ikarus 190 ... :lol:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

I jeszcze M181

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Może dzisiaj Jelcz produkowała by polską wersję 190 - ale również jako przegubowca... :lol:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Aż strach pomyśleć :!:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dlaczego "aż strach" pomyśleć. Po prostu świat byłby inny. I tyle.

Niektórzy by narzekali na Ikarusy 190, jako najgorszy przeżytek nowoczesnej KM, a inni by płakali nad ich stopniowym likwidowaniem - jako czegoś strasznie klimatycznego, bez czego miasto po prostu istnieć by nie mogło... :lol:

Czyli dokładnie jak dzisiaj z Ikarusami 2xx... :)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

W Jelczu jedną z licencji do wyboru (obok francuskiego Berlieta) był Ikarus 242, nie 190.

Michał

Post autor: Michał »

190 nie ma takiego klimatu Ikarusowego :( Za bardzo "zmanowany" ;) I troche krótki. ¯eby wstawić 3 drzwi powinni go przedłużyć :) Fajnie by wyglądał przegubowiec albo 15-metrowiec :lol:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Czemu aż strach pomyśleć :?: Bo ja sobie niewyobrażam z jednej strony braku 60 przegubowych niskowejściowców, a z drugiej strony możeby było więcej OC...
Kto to wie... :nuts:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”