Najstarsze Ikarusy w Waszych miastach
Najstarsza seria Ikarusów 280 z MPK Olsztyn to
1001-1020 z roczników 1985-1986.
Z tej serii został tylko 1020, resztę pokasowano lub sprzedano innym przewoźnikom (m.in. 1009 poszedł do PKM Bytom).
Zostały nam Ikarusy po NG (1022-1027 (bez 1025)), "Bizony" (806 i 1028) oraz ex. Gdyński (1049). Jednak to nie są orginalne MPK-owskie Ikarki.
1001-1020 z roczników 1985-1986.
Z tej serii został tylko 1020, resztę pokasowano lub sprzedano innym przewoźnikom (m.in. 1009 poszedł do PKM Bytom).
Zostały nam Ikarusy po NG (1022-1027 (bez 1025)), "Bizony" (806 i 1028) oraz ex. Gdyński (1049). Jednak to nie są orginalne MPK-owskie Ikarki.
Powiem ci, jak się dowiem. A tak poza tym mi się wydaje, że 1027 miał NG w Solcu Kujawskim. W Kapenie kilka Ikarów miały NG i nie wyglądały tak kontrowersyjnie.Adrian_ pisze:Z którego roku jest 1027? pytam, bowiem jest to 280.02, który przyszedł z Kapeny po NG i wydaje mi się, że jest trochę starszy niż 1985r.
P.S. Jakby co, to ja pisałem o pierwszych Ikarusach kupionych przez MPK.
jak by popatrzec to wszystkie z nich maja po 20-21 lat - jest jeden wyjatek - 872, ktory przyszedl do nas z Tych podczas wymiany za trolejbusy - on jest chyba z 1987.
Jakos sie te woziki trzymaja. Gdy przyjda Irisbusy Citelisy 18 CNG, mozemy sie spodziewac ze z 12 sztuk pozostana tylko: 622, 620, 579, 580, 872, 777 i ewentualnie 775. Reszta pod noz.
Jakos sie te woziki trzymaja. Gdy przyjda Irisbusy Citelisy 18 CNG, mozemy sie spodziewac ze z 12 sztuk pozostana tylko: 622, 620, 579, 580, 872, 777 i ewentualnie 775. Reszta pod noz.
W MZK Oświęcim mamy 2 ostatnie egz. poczciwych Ikarków. Są to #6 i #7 oba z roku 1990r. Fotka przykładowa jest tutaj: galeria/details.php?image_id=3167&mode=search - z góry sorki za jakość:
MZA Warszawa:
Oficjalnie najstarsza jeżdżąca solówka: 1249 (1982)
Nieoficjalnie najstarsze jeżdżące solówki (składaki ktore przejmowały dowody rejestracyjne i sporą ilość zregenerowanych części od kasowanych wozów): 402, 414, 1241, 1245 i 1658 (1981)
Oficjalnie najstarszy jeżdżący przegubowiec: 2249 (1984)
Nieoficjalnie najstarsze jeżdżące przegubowce (składaki jw.): 2052, 2077, 2316, 2555, 2597 i 2962 (1982-1984) Wszystkie wyposażone w automatyczne skrzynie biegów.
Oficjalnie najstarsza jeżdżąca solówka: 1249 (1982)
Nieoficjalnie najstarsze jeżdżące solówki (składaki ktore przejmowały dowody rejestracyjne i sporą ilość zregenerowanych części od kasowanych wozów): 402, 414, 1241, 1245 i 1658 (1981)
Oficjalnie najstarszy jeżdżący przegubowiec: 2249 (1984)
Nieoficjalnie najstarsze jeżdżące przegubowce (składaki jw.): 2052, 2077, 2316, 2555, 2597 i 2962 (1982-1984) Wszystkie wyposażone w automatyczne skrzynie biegów.