411 czyli "lodówka"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

411 czyli "lodówka"

Post autor: J-31 » 2010-05-21, 09:12

Normalnie spadłem z krzesła. 411 jak nowy. KMKM remontuje "lodówkę"

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... at=0&pos=0

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... 312&pos=16

W takim stanie to go pamiętam w ... 1995 roku. Normalnie - przynajmniej zewnętrznie - autobus wygląda jak nowy... yyy no prawie w takim stanie, bo oczywiście dach był również czysty, a klapa nie odłaziła, ale zapewne z czasem chłopaki to zmienią. Ciekawy jestem, czy wnętrze też przeszło remont. :)

Awatar użytkownika
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard » 2010-05-21, 09:42

¯eś mnie zagiął J-31, tymi zdjęciami :D A chłopakom z KMKM należą się wielkie gratulacje, nie myślałem że remont zacznie się tak szybko :)

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 » 2010-05-21, 22:05

Pozazdrościć mieliśmy takie same i tez były plany zachowania historycznego wozu. Niestety dyrekcja MZK postanowiła że pozbędzie się w inny sposób tych jak że ciekawych wozów... A szkoda że parę tysięcy złotych które dostali przeważyła los tak nie spotykanego wozu...

Co do warszawskiej 411 prezentuje się znakomicie i hula dzięki częścią z jednego z bielskich wozów. :)

Jeszcze takie pytanko jaki był zakres prac przy wozie oprócz poprawy estetyki wizualnej i malowania. :)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2010-05-21, 22:11

Ładnie, ładnie... Ale wygląda, jakby tylko dół był malowany (bez dachu). Może teraz pora, by się zabrali za M180V... Jedna perełka uratowana, to pora na drugą :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-05-21, 22:12

Według mnie ten wóz jest w KMKM, zaryzykowałbym stwierdzenie — niezbyt potrzebny, a na pewno nie aż tak jak Ikarusy 260 czy 280. Było ich w Warszawie tylko kilka, nie zapisały się w historii warszawskiej KM w sumie niczym wielkim (poza byciem pierwszym krótkim niskaczem), a KMKM środki i możliwości ma ograniczone. No i jest to jest względnie nowy wóz.
No, ale jeśli KMKM po prostu stać — nie mam nic przeciwko. Epizod z Ikarusami serii 400 w stolicy na pewno jest warty zachowania jednego z jej przedstawicieli. Tylko trochę głupio będzie wyglądać zabytkowa tablica rejestracyjna na tak nowocześnie wyglądającym autobusie :mruga:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2010-05-21, 22:21

W Nowym Sączu mają na młodszym :P

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-05-21, 22:26

plocmaster pisze:Według mnie ten wóz jest w KMKM, zaryzykowałbym stwierdzenie — niezbyt potrzebny, a na pewno nie aż tak jak Ikarusy 260 czy 280.
No a mało too już jest odratowanych wozów serii 200 w Polsce :?: Wystarczająco dużo by móc zająć się rzadszymi okazami, bo jeżeli nie, to za naście lat wszyscy o czterysetkach zapomną.

9507
Posty: 2880
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2010-05-21, 22:32

To teraz wrocławski 417.08 czeka na ocalenie (oczywiście po odstawieniu), bo teraz jest jedynym tego typu pojazdem w Polsce ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2010-05-21, 23:18

[...]to za naście lat wszyscy o czterysetkach zapomną.
Tak jak i zapomnieli o Denisach...

Bartek

Post autor: Bartek » 2010-05-21, 23:51

Zasługuje na ocalenie, zwłaszcza, że węgierska fabryka dużo tych 411 nie wyprodukowała.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2010-06-01, 01:04

9507 pisze:To teraz wrocławski 417.08 czeka na ocalenie (oczywiście po odstawieniu), bo teraz jest jedynym tego typu pojazdem w Polsce
Będę pesymistą i powiem, że najpewniej podzieli los PR110MM. :|

Dobrze, że w końcu się za niego wzięli. Jakby nie patrzeć, na skalę warszawską jest to unikat :)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4458
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2010-06-01, 12:25

9507 pisze:To teraz wrocławski 417.08 czeka na ocalenie (oczywiście po odstawieniu), bo teraz jest jedynym tego typu pojazdem w Polsce ;)
Wrocławskie TMW jest zakochane w Mercedesach Autotramu, które nijak nie pasują do historii komunikacji miejskiej we Wrocławiu.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2010-06-01, 16:23

Kędzior pisze:Wrocławskie TMW jest zakochane w Mercedesach Autotramu, które nijak nie pasują do historii komunikacji miejskiej we Wrocławiu.
Owe pojazdy nie zostały zakupione w celach zachowania na zabytek. Autotram będzie nimi realizował wszelakie przewozy zamknięte.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2010-06-04, 00:07

Mam pytanie do znawców tych pojazdów, co jest za tą szybką z tyłu i po co ona jest? http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... 312&pos=10

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-06-04, 17:27

ep40 pisze:Mam pytanie do znawców tych pojazdów, co jest za tą szybką z tyłu i po co ona jest?
To jest komora silnika - bo rozumiem, że chodzi Ci o szybkę na ścianie, z tyłu. ;)

Po co ona jest ? Nie wiem. Też się nad tym zastanawiałem. To oczywiście pomysł producenta. Te autobusy miały tą szybkę od początku ;)

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 » 2010-06-04, 21:50

Czy przez tą szybkę widać silnik? Bo jeśli tak to się pakuje i jadę do W-wy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-06-04, 23:57

DominikR pisze:Czy przez tą szybkę widać silnik? Bo jeśli tak to się pakuje i jadę do W-wy.
Szkoda niszczyć środowisko podróżą, idź na pętlę u siebie i jak grzecznie poprosisz kierowcę autobusu z szafą któremu się nie spieszy to jest szansa, że otworzy ci szafę i da popatrzeć/sfocić

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 » 2010-06-05, 12:04

Ale ja mówię o silniku Ikara podczas pracy ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-06-05, 17:45

DominikR pisze:Czy przez tą szybkę widać silnik? Bo jeśli tak to się pakuje i jadę do W-wy.
Prawdę powiedziawszy, to tam nie za wiele widać. Ja kiedyś próbowałem zajrzeć i w zasadzie nic nie zobaczyłem. ;)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2010-06-05, 21:35

Dokładnie, kratki na tylnej ścianie wpuszczają mało światła, a szyba jest ciemnobrązowa.

ODPOWIEDZ