411 czyli "lodówka"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Paweł

Post autor: Paweł » 2010-06-05, 22:26

Co ciekawe, w bielskich IK411 ta szyba nie występowała.
http://www.beskidzkie-autobusy.com/imag ... 041_af.jpg

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 » 2010-06-05, 23:09

Amalio pisze:
plocmaster pisze:Według mnie ten wóz jest w KMKM, zaryzykowałbym stwierdzenie — niezbyt potrzebny, a na pewno nie aż tak jak Ikarusy 260 czy 280.
No a mało too już jest odratowanych wozów serii 200 w Polsce :?: Wystarczająco dużo by móc zająć się rzadszymi okazami, bo jeżeli nie, to za naście lat wszyscy o czterysetkach zapomną.
Otóż to Ikarusów serii 200 historycznych jest multum a takich jak ta "Lodówka" było tylko 6 na świecie. Wiec bardzo dobrze ze udało się uratować tak cenny autobus, mimo że konstrukcja wozu jest naprawdę nie typowa. :) Warto się cieszyć, że choć tyle udało się zrobić w tym kierunku. Co do wrocławskiej 417 bardzo było by miło gdyby ktoś zadbał o to aby znalazły się na niej żółte tablice rejestracyjne i oryginalne malowanie. :)

Co do tej szybki z samego tyłu czy ona nie była może dorabiana. Bo jak Paweł wspomniał u nas takiego bajeru nie było. ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4396
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2010-06-05, 23:36

Razor 688 pisze:Co do wrocławskiej 417 bardzo było by miło gdyby ktoś zadbał o to aby znalazły się na niej żółte tablice rejestracyjne i oryginalne malowanie. :)
¯yczę powodzenia w dogadaniu się z naszym MPK ;) Wielu już próbowało.

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 » 2010-06-05, 23:43

Kędzior pisze:
Razor 688 pisze:Co do wrocławskiej 417 bardzo było by miło gdyby ktoś zadbał o to aby znalazły się na niej żółte tablice rejestracyjne i oryginalne malowanie. :)
¯yczę powodzenia w dogadaniu się z naszym MPK ;) Wielu już próbowało.
A takie problemy z dogadaniem się z dyrekcją nie tylko u Was. ;) U nas też nie można było się dogadać z dyrektorem w sprawie przekazania IK411. Pomimo usilnych starań Beskidzkiego Automobilklubu autobus skończył na złomie... tak jak wcześniej wspomniałem mimo braku chęci współpracy. :nuts:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-06-06, 00:27

Razor 688 pisze:Co do wrocławskiej 417 bardzo było by miło gdyby ktoś zadbał o to aby znalazły się na niej żółte tablice rejestracyjne
Jeśli jeździ liniowo, to się nie znajdą.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 380
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2010-06-06, 00:38

Jeszcze jeździ i nie prędko pójdzie na odstawkę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-06-07, 10:33

Razor 688 pisze:Co do tej szybki z samego tyłu czy ona nie była może dorabiana. Bo jak Paweł wspomniał u nas takiego bajeru nie było. ;)
Tak jak napisałem już wcześniej. Ta szyba były od początku eksploatacji ;)

Tombou

Post autor: Tombou » 2010-07-05, 21:45

kiedys w opisie modeli doczytałem ze tylna szyba dopiero zawitała w modelu 412,/oczywiscie w wersji LF z pionowym silnikiem/ a 411tek było ponoć jedynie 6 sztuk z czego pierwsza była jeszcze inna wizualnie,dość wysoki był w niej przedni zderzak,coś w stylu 415ki

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-07-06, 07:49

kiedys w opisie modeli doczytałem ze tylna szyba dopiero zawitała w modelu 412,/oczywiscie w wersji LF z pionowym silnikiem/ (...)
To może była jakaś specjalna wersja dla Warszawy. Bo nasze MZA zamówiło tylko dwie sztuki ;)

Paweł

Post autor: Paweł » 2010-07-06, 17:34

Tombou pisze:kiedys w opisie modeli doczytałem ze tylna szyba dopiero zawitała w modelu 412,/oczywiscie w wersji LF z pionowym silnikiem/ a 411tek było ponoć jedynie 6 sztuk z czego pierwsza była jeszcze inna wizualnie,dość wysoki był w niej przedni zderzak,coś w stylu 415ki
No bo zawitała. To w warszawskich IK411 to jedynie jej atrapa.

Tombou

Post autor: Tombou » 2010-07-06, 21:48

mielismy w BB prawdziwe rerytasy,te dwie 411 i 3 412ki,pomysleć że te chyba niedługo legendarne modele tak przepadły

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-09-20, 11:59

Parę fotek z warszawskiej "lodówki", czyli Ikarusa 411.08.

:strzałka: http://img683.imageshack.us/img683/372/ikarus1q.jpg

Przez to okienko faktycznie można obejrzeć sobie silnik. Co ciekawe, po otwarciu zewnętrzne pokrywy, zapala się w środku światło (wewnętrze podświetlenie)

:strzałka: http://img687.imageshack.us/img687/6783/ikarus2.jpg

Tapicerka foteli została już zmieniona. Nie jest oryginalna, ale i tak ładnie to wygląda ;)

:strzałka: http://img269.imageshack.us/img269/2859/ikarus3.jpg

Ogólnie rzecz biorąc, bardzo ładnie wyremontowano ten autobus i będzie świetnym wozidłem na imprezach ;)

:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=20766

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2755
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2010-09-20, 15:04

Kurcze, prezentuje się świetnie, może MPK Wrocław zadbałoby żeby ich Ik417 też został zachowany do celów muzealnych.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-09-20, 15:21

Marcin_FTŚ pisze:Kurcze, prezentuje się świetnie, może MPK Wrocław zadbałoby żeby ich Ik417 też został zachowany do celów muzealnych.
Tym musiałby się zająć jakiś klub, ponieważ w Warszawie MZA jakoś nie było zainteresowane zachowaniem tego egzemplarza do celów muzealnych. Natomiast "lodówką" zainteresowali się ludzie z KMKM ;)

Myślę, że podobnie jest we Wrocławiu. MPK nie zamierza zachować swojej 417-stki ;)

9507
Posty: 2878
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2010-09-20, 15:49

Raczej nie, choć myslę, że jeszcze dość długo pojeździ - przecież całkiem niedawno miał mały remont (blacharka), teraz chyba mu coś grzebali przy silniku, więc mam nadzieję, że szybko ze sceny nie zejdzie, a raczej nie zjedzie.

Co do zachowania... Dobrze by było, gdyby w przypadku chęci zlikwidowania tego pojazdu przez nasze MPK, ratować chciało go jakieś pozawrocławskie stowarzyszenie / klub. We Wrocławiu raczej nie ma na to szans... Obym się mylił. W każdym razie nie wiem czy ktokolwiek by przebolał ewntualną kasację Ik417. Ten autobus MUSI zostać zachowany, innej opcji nie ma ;)

Paweł

Post autor: Paweł » 2010-09-20, 16:49

O, wyświetlacz działa :) A tapicerka pochodzi zapewne z jakiegoś bielskiego Ikarusa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-09-21, 08:27

Paweł pisze:O, wyświetlacz działa :)
Działa i środkowy wyświetlacz też funkcjonuje ;)

ODPOWIEDZ