Bombardier czy Stadler ?
Bombardier czy Stadler ?
Szanowni koledzy pozwalam sobie stworzyć nowy wątek. A to z powodu małego piekiełka jaki właśnie mamy na Mazowszu. Sprawa jest ściśle związana ze znanym Wam przetargiem na 14 szt. fabrycznie nowych ezt. 10 ezt ma trafić do Kolei Mazowieckich, 4 na Śląsk...
Mam przed sobą dzisiejsze wydanie ¯ycia Warszawy, a w nim artykuł pt. "Nowe pociągi mogą przepaść". Jak wiecie były już trzy przetargi na nowe ezt. Dwa z nich zostały unieważnione. Ostatni przetarg również został oprotestowany przez firmę Bombardier.
Pomimo tego protestu Urząd Marszałkowski podjął decyzję o podpisaniu umowy z firmą Stadler nie czekając na rozstrzygnięcie.
Na chwilę jednak wróćmy do momentu, czemu Bombardier protestuje...
Tymczasem urząd ma czas do 30 czerwca by zakończyć wszelkie formalności związane z tym przetargiem. Jeśli urząd nie wyrobi się, 62 mln zł będzie trzeba zwrócić do budżetu państwa. I dlatego tak szybko chcą podpisać kontrakt ze Stadlerem...
Wg. mnie "jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o pieniądze"..
A co Wy o tym Myślicie ?
Mam przed sobą dzisiejsze wydanie ¯ycia Warszawy, a w nim artykuł pt. "Nowe pociągi mogą przepaść". Jak wiecie były już trzy przetargi na nowe ezt. Dwa z nich zostały unieważnione. Ostatni przetarg również został oprotestowany przez firmę Bombardier.
Pomimo tego protestu Urząd Marszałkowski podjął decyzję o podpisaniu umowy z firmą Stadler nie czekając na rozstrzygnięcie.
Na chwilę jednak wróćmy do momentu, czemu Bombardier protestuje...
Bombardier zastrzega, że będzie protestował do skutku. Sprawa znajdzie swój finał również w sądzie.¯W pisze: (...) W kwietniu rozstrzygnięto trzeci przetarg. Wybrano w nim pociąg Talent, oferowany przez firmę Bombardier.
Ale firma Stadler, która również startowała w przetargu z konkurencyjnym pociągiem Flirt, nie pogodziła się z porażką i złożyła odwołanie do Urzędu Zamówień Publicznych (UZP).
Ten nakazał ponowne zbadanie ofert. Tym razem zarząd województwa nie oczekiwanie wykluczył wcześniej wybranego Bombardiera z przetargu. W ten sposób pozostał tylko jeden oferent, który automatycznie wygrał przetarg. Był to Stadler.
- Po zbadaniu sprawy okazało się, że w ofercie Bombardiera znalazły się błędy formalne, które dyskwalifikują tą firmę z dalszego postępowania - mówi Wiesława Lipińska rzecznik urzędu marszałkowskiego
Tymczasem urząd ma czas do 30 czerwca by zakończyć wszelkie formalności związane z tym przetargiem. Jeśli urząd nie wyrobi się, 62 mln zł będzie trzeba zwrócić do budżetu państwa. I dlatego tak szybko chcą podpisać kontrakt ze Stadlerem...
Wg. mnie "jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o pieniądze"..
A co Wy o tym Myślicie ?
W sumie lekko podejrzane. Jedna firma wygrywa druga protestuje to jeszcze jest normalne i często spotykane. Ale Bombardier najpierw wygrywa, a potem z tym samym wnioskiem odpada bo są jakieś błędy. To albo urzednicy popełnili błąd przy pierwszym rozwiązaniu nie widząc tych uchybień albo Stadler gra tu nie ferr ( bez żadnych oskarżeń). Tak czy siak jeżeli pieniądze bedzie trzeba oddać pieniążki do budżetu państwa to powinno polecieć łby jak sie tylko patrzy.
No i wykombinowali. Oddzielę swoje posty, a to dlatego iż Urząd Marszałkowski.... oficjalnie podpisał umowę z firmą Stadler. Na Mazowsze - do Kolei Mazowieckich - dotrze 10 szt. ezt typu Flirt.
Bombardier nie "składa broni" i nadal protestuje. Tymczasem na podpisanie kontraktu zgodził się Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, twierdząc, iż podpisanie kontraktu jest zgodne z prawem.
Firma Stadler obiecuje, że w ciągu 16 miesięcy od momentu podpisania kontraktu dotrą pierwsze dwa ezt. Następne do 2-ch i pół roku.
Koleje Mazowieckie trapione brakiem taboru bardzo się cieszy z takiego obrotu sprawy. I już zapowiada poprawienie jakości usług.
Wiadomość tą podali dziennikarze Telewizyjnego Kuriera Mazowieckiego (TVP3 Warszawa) w poniedziałek 3 lipca.
Bombardier nie "składa broni" i nadal protestuje. Tymczasem na podpisanie kontraktu zgodził się Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, twierdząc, iż podpisanie kontraktu jest zgodne z prawem.
Firma Stadler obiecuje, że w ciągu 16 miesięcy od momentu podpisania kontraktu dotrą pierwsze dwa ezt. Następne do 2-ch i pół roku.
Koleje Mazowieckie trapione brakiem taboru bardzo się cieszy z takiego obrotu sprawy. I już zapowiada poprawienie jakości usług.
Wiadomość tą podali dziennikarze Telewizyjnego Kuriera Mazowieckiego (TVP3 Warszawa) w poniedziałek 3 lipca.
Wizualizacja i krótki opis FLIRT'ów dla Kolei Mazowieckich i śląskiego samorządu.
A oto i ciąg dalszy wieści na temat Flirtów. Pierwsze dwa ezt podobno stoją już gotowe w fabryce Stadlera w Siedlcach. Wg. mediów firma je ukrywa przed oczami wścibskich. Mają one być zademonstrowane za parę dni zarówno decydentom jak i mediom. Wśród zaproszonych gości ma się znaleźć prymas Glemb.
Wg. dziennikarzy Radia Dla Ciebie, dwa Flirty są to dwa ezt, z czego jeden dla Kolei Mazowickich, a drugi dla Śląska. Oba pociągi będą potem przechodziły testy na torach.
Wg. dziennikarzy Radia Dla Ciebie, dwa Flirty są to dwa ezt, z czego jeden dla Kolei Mazowickich, a drugi dla Śląska. Oba pociągi będą potem przechodziły testy na torach.
Tak. A na Przegubowcu można nawet znaleźć link do zdjęcia
http://www.przegubowiec.com/przegub/aktual/news.php#832
http://www.przegubowiec.com/przegub/aktual/news.php#832
Oooo... ale jestem w dobrym temacie. Bo będzie coś zarówno o Bombardierze jak i o Stadlerze
No to zacznę od Stadlera. W dzisiejszej Gazecie jest artykuł (link na samym dole postu), a w nim informacja, że pierwsze dwa ezt-y z Siedlec, pojawią się na liniach KM w czerwcu.
A teraz Bombardier. Wg. tego samego artykułu, produkcja wagonów piętrowych posuwa się zgodnie z terminem... pojawia się już jednak problem z lokomotywami. Koleje Mazowieckie wciąż nie mają lokomotyw. Muszą je zatem wypożyczyć od, prawdopodobnie, PKP Cargo.
Nie wiem, ile w tym prawdy - może któryś z kolegów, znających się lepiej na zagadnieniach kolejowych, mógłby coś napisać - ale wg. Gazety te stare lokomotywy trzeba będzie przepinać na początek składu, ponieważ to co zamierza wypożyczyć KM, nie jest dostosowane do obsługi pociągów "pusch&pull".
Link do artykułu
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,5097960.html
No to zacznę od Stadlera. W dzisiejszej Gazecie jest artykuł (link na samym dole postu), a w nim informacja, że pierwsze dwa ezt-y z Siedlec, pojawią się na liniach KM w czerwcu.
A teraz Bombardier. Wg. tego samego artykułu, produkcja wagonów piętrowych posuwa się zgodnie z terminem... pojawia się już jednak problem z lokomotywami. Koleje Mazowieckie wciąż nie mają lokomotyw. Muszą je zatem wypożyczyć od, prawdopodobnie, PKP Cargo.
Nie wiem, ile w tym prawdy - może któryś z kolegów, znających się lepiej na zagadnieniach kolejowych, mógłby coś napisać - ale wg. Gazety te stare lokomotywy trzeba będzie przepinać na początek składu, ponieważ to co zamierza wypożyczyć KM, nie jest dostosowane do obsługi pociągów "pusch&pull".
Link do artykułu
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,5097960.html