Bombardier czy Stadler ?

W tej kategorii znajdują sie posty z dawnego km-forum, oraz przedawnione tematy, które warto zachować...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Bombardier czy Stadler ?

Post autor: J-31 »

Szanowni koledzy pozwalam sobie stworzyć nowy wątek. A to z powodu małego piekiełka jaki właśnie mamy na Mazowszu. Sprawa jest ściśle związana ze znanym Wam przetargiem na 14 szt. fabrycznie nowych ezt. 10 ezt ma trafić do Kolei Mazowieckich, 4 na Śląsk...

Mam przed sobą dzisiejsze wydanie ¯ycia Warszawy, a w nim artykuł pt. "Nowe pociągi mogą przepaść". Jak wiecie były już trzy przetargi na nowe ezt. Dwa z nich zostały unieważnione. Ostatni przetarg również został oprotestowany przez firmę Bombardier.

Pomimo tego protestu Urząd Marszałkowski podjął decyzję o podpisaniu umowy z firmą Stadler nie czekając na rozstrzygnięcie.

Na chwilę jednak wróćmy do momentu, czemu Bombardier protestuje...
¯W pisze: (...) W kwietniu rozstrzygnięto trzeci przetarg. Wybrano w nim pociąg Talent, oferowany przez firmę Bombardier.

Ale firma Stadler, która również startowała w przetargu z konkurencyjnym pociągiem Flirt, nie pogodziła się z porażką i złożyła odwołanie do Urzędu Zamówień Publicznych (UZP).
Ten nakazał ponowne zbadanie ofert. Tym razem zarząd województwa nie oczekiwanie wykluczył wcześniej wybranego Bombardiera z przetargu. W ten sposób pozostał tylko jeden oferent, który automatycznie wygrał przetarg. Był to Stadler.

- Po zbadaniu sprawy okazało się, że w ofercie Bombardiera znalazły się błędy formalne, które dyskwalifikują tą firmę z dalszego postępowania - mówi Wiesława Lipińska rzecznik urzędu marszałkowskiego
Bombardier zastrzega, że będzie protestował do skutku. Sprawa znajdzie swój finał również w sądzie. :roll:

Tymczasem urząd ma czas do 30 czerwca by zakończyć wszelkie formalności związane z tym przetargiem. Jeśli urząd nie wyrobi się, 62 mln zł będzie trzeba zwrócić do budżetu państwa. I dlatego tak szybko chcą podpisać kontrakt ze Stadlerem... :]

Wg. mnie "jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o pieniądze".. :wall:

A co Wy o tym Myślicie ? ;)

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

W sumie lekko podejrzane. Jedna firma wygrywa druga protestuje to jeszcze jest normalne i często spotykane. Ale Bombardier najpierw wygrywa, a potem z tym samym wnioskiem odpada bo są jakieś błędy. To albo urzednicy popełnili błąd przy pierwszym rozwiązaniu nie widząc tych uchybień albo Stadler gra tu nie ferr ( bez żadnych oskarżeń). Tak czy siak jeżeli pieniądze bedzie trzeba oddać pieniążki do budżetu państwa to powinno polecieć łby jak sie tylko patrzy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Chcieli ustawić przetarg pod Stadlera, ale Bombka się wkurzyła i nie bardzo im to wychodzi. Heh, kocham polskie bagno.
Ja jestem zdecydowanie za Bombardierem. Czemu? Hala do serwisowania Stadlerów powstałaby w Siedlcach, a Bombek — być może na Radziwiu… :cool:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Swoją drogą ciekawy jestem co "wykombinują" urzędnicy z urzędu marszałkowskiego, by nie stracić tych pieniędzy. Czy uda im się wymyślić jakąś furtkę prawną by pomimo prostestu Bombardiera, podpisać umowe ze Stadlerem. :roll:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No i wykombinowali. Oddzielę swoje posty, a to dlatego iż Urząd Marszałkowski.... oficjalnie podpisał umowę z firmą Stadler. Na Mazowsze - do Kolei Mazowieckich - dotrze 10 szt. ezt typu Flirt.

Bombardier nie "składa broni" i nadal protestuje. Tymczasem na podpisanie kontraktu zgodził się Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, twierdząc, iż podpisanie kontraktu jest zgodne z prawem. ;)

Firma Stadler obiecuje, że w ciągu 16 miesięcy od momentu podpisania kontraktu dotrą pierwsze dwa ezt. Następne do 2-ch i pół roku.

Koleje Mazowieckie trapione brakiem taboru bardzo się cieszy z takiego obrotu sprawy. I już zapowiada poprawienie jakości usług. :mruga:

Wiadomość tą podali dziennikarze Telewizyjnego Kuriera Mazowieckiego (TVP3 Warszawa) w poniedziałek 3 lipca. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Wizualizacja i krótki opis FLIRT'ów dla Kolei Mazowieckich i śląskiego samorządu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A oto i ciąg dalszy wieści na temat Flirtów. Pierwsze dwa ezt podobno stoją już gotowe w fabryce Stadlera w Siedlcach. Wg. mediów firma je ukrywa przed oczami wścibskich. Mają one być zademonstrowane za parę dni zarówno decydentom jak i mediom. Wśród zaproszonych gości ma się znaleźć prymas Glemb. :cool:

Wg. dziennikarzy Radia Dla Ciebie, dwa Flirty są to dwa ezt, z czego jeden dla Kolei Mazowickich, a drugi dla Śląska. Oba pociągi będą potem przechodziły testy na torach. ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Jak donosi warszawska GW wczoraj tj. w poniedziałek Stadler zaprezentował w Siedlcach pierwszy pojazd :) Teraz testy, uzyskanie dopuszczenia do ruchu i w drogę :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak. A na Przegubowcu można nawet znaleźć link do zdjęcia ;)

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/przegub/aktual/news.php#832

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie wiem czemu, ale on mi (za) bardzo jakiś nienowoczesny pociąg w stylu EN57. Może to malowanie?

Lopez

Post autor: Lopez »

Pojazd fajny, tylko to malowanie Kolei Mazowieckich, jakkolwiek na codzień wydaje mi się "świeże" i spokojne, tym razem jakoś mi nie pasuje.
Wiadomo coś na jakich trasach ma jeździć to cudo? ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Wiadomo coś na jakich trasach ma jeździć to cudo? ;)
Na razie jeszcze nic nie wiadomo. Wiadomo, tylko, że pierwsze dwa pociągi mają trafić do KM w maju tego roku :)

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull »

Planowana jest trasa Warszawa-Sochaczew lub Warszawa/Grodzisk Maz. - Siedlce. Nieoficjalnie mówi się jednak o trasach Warszawa-Radom i Warszawa-Skierniewice.

Lopez

Post autor: Lopez »

Jeśli Wawa-Radom to pewnie kiedyś się przejadę, ale szczerze mówiąc do Siedlec i Sochaczewa mi trochę nie po drodze...
A czemu właśnie na te trasy?
Ciekawe czy będą w najbliższym czasie kolejne zakupy stadlerów? :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:A czemu właśnie na te trasy?
Możliwość rozbujania jednostki do 160km/h.
Lopez pisze:Ciekawe czy będą w najbliższym czasie kolejne zakupy stadlerów?
Tak, następna zakupiona seria ma liczyć 20 zespołów.

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:Tak, następna zakupiona seria ma liczyć 20 zespołów.
Jestem pod coraz większym wrażeniem inwestycji KM w tabor. Tak trzymać :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Oooo... ale jestem w dobrym temacie. Bo będzie coś zarówno o Bombardierze jak i o Stadlerze :mruga:

No to zacznę od Stadlera. W dzisiejszej Gazecie jest artykuł (link na samym dole postu), a w nim informacja, że pierwsze dwa ezt-y z Siedlec, pojawią się na liniach KM w czerwcu. ;)

A teraz Bombardier. Wg. tego samego artykułu, produkcja wagonów piętrowych posuwa się zgodnie z terminem... pojawia się już jednak problem z lokomotywami. Koleje Mazowieckie wciąż nie mają lokomotyw. Muszą je zatem wypożyczyć od, prawdopodobnie, PKP Cargo.

Nie wiem, ile w tym prawdy - może któryś z kolegów, znających się lepiej na zagadnieniach kolejowych, mógłby coś napisać - ale wg. Gazety te stare lokomotywy trzeba będzie przepinać na początek składu, ponieważ to co zamierza wypożyczyć KM, nie jest dostosowane do obsługi pociągów "pusch&pull".

Link do artykułu ;)
:strzałka: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,5097960.html

Lopez

Post autor: Lopez »

Bardzo fajnie. W okresie czerwiec-wrzesień czeka więc Mazowsze zastrzyk nowoczesnego taboru, jaki się dotąd w Polsce nie zdarzył.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Wiedziałem od dawna że te push-pulle będą bardziej pull aniżeli push. Wyjścia są 3-4:
- kopno modyfikacja EU/P07 dostawanie do PP
- kupno z Czech lokomotyw dla PP
- (najgorsze) ciągły leasing kolejnych Cargulowych loków
- (najlepsze) jak było ich stać na wagony to i loki z Bombardiera zakupią

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Filip7370 pisze: (najgorsze) ciągły leasing kolejnych Cargulowych loków
A to niby dlaczego? Lepsze to, niż nic ;) :chytry:

Zablokowany

Wróć do „Archiwum”