Przeróbki z waszych miast
Przeróbki z waszych miast
Witam!
W tym temacie będziemy prezentować różne przeróbki tramwajów na skalę małą (kilka-kilkanaście sztuk ).
Tak więc zacznę od dwustronnej Stodwójki.
Tą twórczość wykonywał między innymi mój ojciec oto jej zdjęcia :
Obrazek ze strony J-31
Sprawdza się świetnie przy ruchu wachadłowym stosowanym przy okazji różnych pomysłow zdik rodem z wariatkowa np zamknięcie mostu szczytnikiego. Drzwi niestety tylko z jednej strony .
W tym temacie będziemy prezentować różne przeróbki tramwajów na skalę małą (kilka-kilkanaście sztuk ).
Tak więc zacznę od dwustronnej Stodwójki.
Tą twórczość wykonywał między innymi mój ojciec oto jej zdjęcia :
Obrazek ze strony J-31
Sprawdza się świetnie przy ruchu wachadłowym stosowanym przy okazji różnych pomysłow zdik rodem z wariatkowa np zamknięcie mostu szczytnikiego. Drzwi niestety tylko z jednej strony .
Ostatnio zmieniony 2006-06-16, 20:08 przez 204wras, łącznie zmieniany 2 razy.
Hmm. Ciekawy temat w sumie.
W GOPie jak wiadomo mamy sporo dziwnych rzeczy. Nie wymienię przynajmniej na razie wszystkiego i tylko podam przeróbki stopiątek, które mnie bardzo zaciekawiły, gdy po raz pierwszy je zobaczyłem.
Są to:
Przebudowana na stycznikową stopiątka, która z racji stanu technicznego zakończyła już swoją karierę =>#124R
Co ciekawe, wagon ten miał dwie kabiny.
Drugą wartą obejrzenia stopiątką jest szkoleniowa #3, która posiada specjalne szybki do przeglądania sieci.
Możliwe też, że niedługo wyjedzie już nowy roboczy #135R powstały z przekwalifikowania wagonu #388 z byłego składu #656+388. Niestety zapomniałem gdzie było ostatnie najświeższe zdjęcie już z częściowo pociętą konstrukcją tego wagonu w trakcie przebudowy.
W GOPie jak wiadomo mamy sporo dziwnych rzeczy. Nie wymienię przynajmniej na razie wszystkiego i tylko podam przeróbki stopiątek, które mnie bardzo zaciekawiły, gdy po raz pierwszy je zobaczyłem.
Są to:
Przebudowana na stycznikową stopiątka, która z racji stanu technicznego zakończyła już swoją karierę =>#124R
Co ciekawe, wagon ten miał dwie kabiny.
Drugą wartą obejrzenia stopiątką jest szkoleniowa #3, która posiada specjalne szybki do przeglądania sieci.
Możliwe też, że niedługo wyjedzie już nowy roboczy #135R powstały z przekwalifikowania wagonu #388 z byłego składu #656+388. Niestety zapomniałem gdzie było ostatnie najświeższe zdjęcie już z częściowo pociętą konstrukcją tego wagonu w trakcie przebudowy.
A to zdjęcię wnętrza #135R http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-59377.htmlPeter pisze:Możliwe też, że niedługo wyjedzie już nowy roboczy #135R powstały z przekwalifikowania wagonu #388 z byłego składu #656+388. Niestety zapomniałem gdzie było ostatnie najświeższe zdjęcie już z częściowo pociętą konstrukcją tego wagonu w trakcie przebudowy.
Peter, zdjęcie już z częściowo pociętą konstrukcją #135R w trakcie przebudowy było chyba na portalu WPK.
Mam wielką prośbę dotyczącą bydgoskiej modernizacji 805Na, czyli 805Nm. Czy ten skład aktualnie jeździ, jeśli tak, to jak regularnie i na jakiej linii będzie można spotkać początkiem lipca. Wybieram się wtedy do Bydgoszczy i zależy mi na sfotografowaniu go. Bardzo proszę o wszelkie wskazówki dotyczące tego składu.
A nie mówiłem, że ta fotka #135R będzie na portalu WPK PozdrawiamPeter pisze:Aha. Bingo => FotkaFilip_2691 pisze:Peter, zdjęcie już z częściowo pociętą konstrukcją #135R w trakcie przebudowy było chyba na portalu WPK.
Ciekawe co z niego wykombinują. Muszą go wzmocnić, bo 105-tki lubią się deformować do bananowych kształtów.
Odświeżę ten temat (żeby nowego nie zakładać) i przedstawię fotki które gdzieś w necie znalazłem, są to tramwaje AEG (ciekawe jak wyglądały przed przeróbką) przerobione na pogoty w ZKM Gdańsk, co ciekawe, jeden z nich o numerze 9000 ma zderzak i sprzęg kolejowy!
Mam także fotki nieistniejącej już stodwójki roboczej.
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/tra ... 3_2006.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/tra ... 9-24_B.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/tra ... foto_1.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/tra ... -11-22.jpg
Mam także fotki nieistniejącej już stodwójki roboczej.
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/tra ... 3_2006.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/tra ... 9-24_B.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/tra ... foto_1.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/tra ... -11-22.jpg
Więcej z tych zdjęć jest do obejrzenia na stronie www.tram.polska.prv.pl.ep40 pisze:Odświeżę ten temat (żeby nowego nie zakładać) i przedstawię fotki które gdzieś w necie znalazłem, są to tramwaje AEG (ciekawe jak wyglądały przed przeróbką) przerobione na pogoty w ZKM Gdańsk, co ciekawe, jeden z nich o numerze 9000 ma zderzak i sprzęg kolejowy!
Mam także fotki nieistniejącej już stodwójki roboczej.
AEG ze sprzęgami kolejowymi jest zbudowany od podstaw przez gdańskich tramwajarzy lata temu. Wzorowali się na konstrukcjach AEG takich, jak na jednym ze zdjęć wskazanych przez Kol. ep40. Co do AEG ze sprzęgami... Wiele lat był on wykorzystywany na Placu Manewrowym, niedaleko tej zajezdni (Wrzeszcz), łączącym sieć tramwajową z kolejową. Wykorzystywali go do manewrowania wagonami kolejowymi na tym placu, np. podczas załadunku 102Na opuszczających Gdańsk. Jak znajdęwięcej danych o AEG to uzupełnię, ewentualnie poprawię to co napisałem. Teraz było z pamięci.
Widać że przód z modyfikacjami wzięli ze 105Na.Matthai pisze:AEG ze sprzęgami kolejowymi jest zbudowany od podstaw
A ostatnia liniowa 102Na kiedy zakończyła służbę?Matthai pisze:Wykorzystywali go do manewrowania wagonami kolejowymi na tym placu, np. podczas załadunku 102Na opuszczających Gdańsk.
[ Dodano: 2006-12-23, 20:20 ]
A czemu on na podanej stronie jest nazywany pchaczem? Czyżby sprzęg miał z jednej strony i przez to nie mógł ciągnąć?
Nie jest to pewne, jak powiedziałem - sprawdzę i ewentualnie poprawię. Z tego co mi wiadomo wagon ten jest dużo starszy niż myśl o 105N(a). Aczkolwiek częściowo był on wzorowany na konstalowskiej eNce.ep40 pisze:Widać że przód z modyfikacjami wzięli ze 105Na.
Bodajże 1988 rok.ep40 pisze:A ostatnia liniowa 102Na kiedy zakończyła służbę?
Sprzęgi ma z obu stron. Zwyczajowo nazywany jest "pchaczem" ze względu na fakt, że spychał wagony kolejowe z placu manewrowego na tory kolejowe.ep40 pisze:A czemu on na podanej stronie jest nazywany pchaczem? Czyżby sprzęg miał z jednej strony i przez to nie mógł ciągnąć?
[ Dodano: 2006-12-23, 21:06 ]
Na zdjęciach wskazanych przez Kol. ep40 nie ma drezyny. Drezynę przedstawia zdjęcie mojego autorstwa zamieszczone w Galerii KMF galeria/details.php?image_id=1631Adrian_ pisze:Wagon ten to spalinowa drezyna sieciowa WMS-01L, Niestety nie znam jej pochodzenia .mpConroe pisze: Reszta to chyba jakieś podróbki Ruskich konstrukcji...
[ Dodano: 2006-12-23, 21:11 ]
Drezyna zastąpiła w służbie ostatnią gdańską stodwójkę.
Co prawda nie jest to pojazd z mojego miasta (z wiadomych względów), ale też jest bardzo ciekawą przeróbką i jeździ za ukraińską granicą:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-128281.html
Autorem zdjęcia jest straszny. Jest to najprawdopodobniej tramwaj gospodarczy przerobiony z czegoś mocno podobnego do starszej wersji Tatry .
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-128281.html
Autorem zdjęcia jest straszny. Jest to najprawdopodobniej tramwaj gospodarczy przerobiony z czegoś mocno podobnego do starszej wersji Tatry .
A wracając do pierwszego postu w temacie:
We Wrocławiu ZDiK przerobiło na dwukierunkowe dwa wagony generacji 102N: 102Na i 102Nd (102Nd to coś jakby normalnotorowa wersja 803N; były bardzo przydatne po powodzi w 1997 roku, kiedy to słabe były podstacje. Do dziś pozostał w ruchu tylko jeden taki wagon, mający numer 2084 - wyróżnia się brakiem przycisków do otwierania drzwi przez pasażerów. Nasuwa się pytanie: co z nim potem zrobią? To w końcu jedyny taki wagon w Polsce i na świecie!). Nowe "dwukierunki" otrzymały numery odpowiednio G-089 i G-090.
Pamiętam z dzieciństwa, że kiedyś, w połowie lat 90., jeden z nich (tylko nie wiem, który) był eksploatowany na linii wahadłowej Pętla Biskupin - Pętla Zoo (krańcówka linii 16). Jeździłem nim wtedy z babcią, kiedy wybieraliśmy się na zakupy - ale było fajnie! Zaraz po przybyciu na końcowy przystanek pan motorniczy przechodził do drugiej kabiny i oczekiwał tam na godzinę odjazdu. Dziwny był ten tramwaj: z przodu normalne światło, ale oprócz niego także te czerwone i kierunkowskazy, jak z tyłu u normalnej stodwójki? Ponadto to, wydawałoby się, nieodpowiednie jak na stodwójkę zamocowanie tablicy numerowej. Ale i tak był super!
Niestety, na początku XXI wieku wagon 102Nd G-090 pochłonęły palniki i złomiarze . Ale na szczęście ZDiK zdecydował, że 102Na G-089 zostanie zachowany jako historyczny . Na razie "kisi się" on jednak w którejś zajezdni, chyba na Borku, i nie wyjeżdża (przynajmniej ja go nie widziałem od czasu, kiedy ostatnim razem widziałem z babcią dwukierunkową stodwóję przy pętli Zoo).
We Wrocławiu ZDiK przerobiło na dwukierunkowe dwa wagony generacji 102N: 102Na i 102Nd (102Nd to coś jakby normalnotorowa wersja 803N; były bardzo przydatne po powodzi w 1997 roku, kiedy to słabe były podstacje. Do dziś pozostał w ruchu tylko jeden taki wagon, mający numer 2084 - wyróżnia się brakiem przycisków do otwierania drzwi przez pasażerów. Nasuwa się pytanie: co z nim potem zrobią? To w końcu jedyny taki wagon w Polsce i na świecie!). Nowe "dwukierunki" otrzymały numery odpowiednio G-089 i G-090.
Pamiętam z dzieciństwa, że kiedyś, w połowie lat 90., jeden z nich (tylko nie wiem, który) był eksploatowany na linii wahadłowej Pętla Biskupin - Pętla Zoo (krańcówka linii 16). Jeździłem nim wtedy z babcią, kiedy wybieraliśmy się na zakupy - ale było fajnie! Zaraz po przybyciu na końcowy przystanek pan motorniczy przechodził do drugiej kabiny i oczekiwał tam na godzinę odjazdu. Dziwny był ten tramwaj: z przodu normalne światło, ale oprócz niego także te czerwone i kierunkowskazy, jak z tyłu u normalnej stodwójki? Ponadto to, wydawałoby się, nieodpowiednie jak na stodwójkę zamocowanie tablicy numerowej. Ale i tak był super!
Niestety, na początku XXI wieku wagon 102Nd G-090 pochłonęły palniki i złomiarze . Ale na szczęście ZDiK zdecydował, że 102Na G-089 zostanie zachowany jako historyczny . Na razie "kisi się" on jednak w którejś zajezdni, chyba na Borku, i nie wyjeżdża (przynajmniej ja go nie widziałem od czasu, kiedy ostatnim razem widziałem z babcią dwukierunkową stodwóję przy pętli Zoo).