Przeróbki z waszych miast

W tej kategorii znajdują sie posty z dawnego km-forum, oraz przedawnione tematy, które warto zachować...
Awatar użytkownika
204wras
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 356
Rejestracja: 2006-06-02, 20:57
Lokalizacja: Wrocław Bronx

Przeróbki z waszych miast

Post autor: 204wras »

Witam!
W tym temacie będziemy prezentować różne przeróbki tramwajów na skalę małą (kilka-kilkanaście sztuk :retard: ).
Tak więc zacznę od dwustronnej Stodwójki.
Tą twórczość wykonywał między innymi mój ojciec oto jej zdjęcia :
Obrazek Obrazek

Obrazek
Obrazek ze strony J-31
Sprawdza się świetnie przy ruchu wachadłowym stosowanym przy okazji różnych pomysłow zdik rodem z wariatkowa np zamknięcie mostu szczytnikiego. Drzwi niestety tylko z jednej strony :cry: .
Ostatnio zmieniony 2006-06-16, 20:08 przez 204wras, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

To coś jak poznański 105NaDK.
w ogóle Poznań miał więcej takich ciekawych przeróbek :retard:

Podi

Post autor: Podi »

plocmaster pisze:To coś jak poznański 105NaDK.
w ogóle //pisownia - osobno Poznań miał więcej takich ciekawych przeróbek :retard:
Buehehe, a oprócz czterysety co jeszcze?

Peter

Post autor: Peter »

Hmm. Ciekawy temat w sumie. ;)
W GOPie jak wiadomo mamy sporo dziwnych rzeczy. Nie wymienię przynajmniej na razie wszystkiego i tylko podam przeróbki stopiątek, które mnie bardzo zaciekawiły, gdy po raz pierwszy je zobaczyłem.
Są to:
Przebudowana na stycznikową stopiątka, która z racji stanu technicznego zakończyła już swoją karierę =>#124R
Co ciekawe, wagon ten miał dwie kabiny. :mruga:
Drugą wartą obejrzenia stopiątką jest szkoleniowa #3, która posiada specjalne szybki do przeglądania sieci.

Możliwe też, że niedługo wyjedzie już nowy roboczy #135R powstały z przekwalifikowania wagonu #388 z byłego składu #656+388. Niestety zapomniałem gdzie było ostatnie najświeższe zdjęcie już z częściowo pociętą konstrukcją tego wagonu w trakcie przebudowy. :/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Podi pisze:Buehehe, a oprócz czterysety co jeszcze?
To tak ciekawa przeróbka, że dokładając do tego dramatyczne starania o sprawność Tatr, możnaby tak powiedzieć. :D

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Peter pisze:Możliwe też, że niedługo wyjedzie już nowy roboczy #135R powstały z przekwalifikowania wagonu #388 z byłego składu #656+388. Niestety zapomniałem gdzie było ostatnie najświeższe zdjęcie już z częściowo pociętą konstrukcją tego wagonu w trakcie przebudowy. :/
A to zdjęcię wnętrza #135R http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-59377.html :)

Peter, zdjęcie już z częściowo pociętą konstrukcją #135R w trakcie przebudowy było chyba na portalu WPK.

Peter

Post autor: Peter »

Filip_2691 pisze:Peter, zdjęcie już z częściowo pociętą konstrukcją #135R w trakcie przebudowy było chyba na portalu WPK.
Aha. Bingo :) => Fotka
Ciekawe co z niego wykombinują. Muszą go wzmocnić, bo 105-tki lubią się deformować do bananowych kształtów. ;)

Tomasz Flaga

Post autor: Tomasz Flaga »

Mam wielką prośbę dotyczącą bydgoskiej modernizacji 805Na, czyli 805Nm. Czy ten skład aktualnie jeździ, jeśli tak, to jak regularnie i na jakiej linii będzie można spotkać początkiem lipca. Wybieram się wtedy do Bydgoszczy i zależy mi na sfotografowaniu go. Bardzo proszę o wszelkie wskazówki dotyczące tego składu.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Peter pisze:
Filip_2691 pisze:Peter, zdjęcie już z częściowo pociętą konstrukcją #135R w trakcie przebudowy było chyba na portalu WPK.
Aha. Bingo :) => Fotka
Ciekawe co z niego wykombinują. Muszą go wzmocnić, bo 105-tki lubią się deformować do bananowych kształtów. ;)
A nie mówiłem, że ta fotka #135R będzie na portalu WPK :) Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Odświeżę ten temat (żeby nowego nie zakładać) i przedstawię fotki które gdzieś w necie znalazłem, są to tramwaje AEG (ciekawe jak wyglądały przed przeróbką) przerobione na pogoty w ZKM Gdańsk, co ciekawe, jeden z nich o numerze 9000 ma zderzak i sprzęg kolejowy!
Mam także fotki nieistniejącej już stodwójki roboczej.
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/tra ... 3_2006.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/tra ... 9-24_B.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/tra ... foto_1.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/tra ... -11-22.jpg

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

mpConroe pisze: Reszta to chyba jakieś podróbki Ruskich konstrukcji...
Wagon ten to spalinowa drezyna sieciowa WMS-01L, Niestety nie znam jej pochodzenia :(.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Ale po co te sprzęgi kolejowe? Czyżby tak jak w Warszawie do przewozu kruszywa?

Matthai

Post autor: Matthai »

ep40 pisze:Odświeżę ten temat (żeby nowego nie zakładać) i przedstawię fotki które gdzieś w necie znalazłem, są to tramwaje AEG (ciekawe jak wyglądały przed przeróbką) przerobione na pogoty w ZKM Gdańsk, co ciekawe, jeden z nich o numerze 9000 ma zderzak i sprzęg kolejowy!
Mam także fotki nieistniejącej już stodwójki roboczej.
Więcej z tych zdjęć jest do obejrzenia na stronie www.tram.polska.prv.pl.
AEG ze sprzęgami kolejowymi jest zbudowany od podstaw przez gdańskich tramwajarzy lata temu. Wzorowali się na konstrukcjach AEG takich, jak na jednym ze zdjęć wskazanych przez Kol. ep40. Co do AEG ze sprzęgami... Wiele lat był on wykorzystywany na Placu Manewrowym, niedaleko tej zajezdni (Wrzeszcz), łączącym sieć tramwajową z kolejową. Wykorzystywali go do manewrowania wagonami kolejowymi na tym placu, np. podczas załadunku 102Na opuszczających Gdańsk. Jak znajdęwięcej danych o AEG to uzupełnię, ewentualnie poprawię to co napisałem. Teraz było z pamięci. ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Matthai pisze:AEG ze sprzęgami kolejowymi jest zbudowany od podstaw
Widać że przód z modyfikacjami wzięli ze 105Na.
Matthai pisze:Wykorzystywali go do manewrowania wagonami kolejowymi na tym placu, np. podczas załadunku 102Na opuszczających Gdańsk.
A ostatnia liniowa 102Na kiedy zakończyła służbę?

[ Dodano: 2006-12-23, 20:20 ]
A czemu on na podanej stronie jest nazywany pchaczem? Czyżby sprzęg miał z jednej strony i przez to nie mógł ciągnąć?

Matthai

Post autor: Matthai »

ep40 pisze:Widać że przód z modyfikacjami wzięli ze 105Na.
Nie jest to pewne, jak powiedziałem - sprawdzę i ewentualnie poprawię. Z tego co mi wiadomo wagon ten jest dużo starszy niż myśl o 105N(a). Aczkolwiek częściowo był on wzorowany na konstalowskiej eNce.
ep40 pisze:A ostatnia liniowa 102Na kiedy zakończyła służbę?
Bodajże 1988 rok.
ep40 pisze:A czemu on na podanej stronie jest nazywany pchaczem? Czyżby sprzęg miał z jednej strony i przez to nie mógł ciągnąć?
Sprzęgi ma z obu stron. Zwyczajowo nazywany jest "pchaczem" ze względu na fakt, że spychał wagony kolejowe z placu manewrowego na tory kolejowe.

[ Dodano: 2006-12-23, 21:06 ]
Adrian_ pisze:
mpConroe pisze: Reszta to chyba jakieś podróbki Ruskich konstrukcji...
Wagon ten to spalinowa drezyna sieciowa WMS-01L, Niestety nie znam jej pochodzenia :(.
Na zdjęciach wskazanych przez Kol. ep40 nie ma drezyny. Drezynę przedstawia zdjęcie mojego autorstwa zamieszczone w Galerii KMF :strzałka: galeria/details.php?image_id=1631

[ Dodano: 2006-12-23, 21:11 ]
Drezyna zastąpiła w służbie ostatnią gdańską stodwójkę. :(

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Co prawda nie jest to pojazd z mojego miasta (z wiadomych względów), ale też jest bardzo ciekawą przeróbką i jeździ za ukraińską granicą:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-128281.html
Autorem zdjęcia jest straszny. Jest to najprawdopodobniej tramwaj gospodarczy przerobiony z czegoś mocno podobnego do starszej wersji Tatry :).

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

A wracając do pierwszego postu w temacie:

We Wrocławiu ZDiK przerobiło na dwukierunkowe dwa wagony generacji 102N: 102Na i 102Nd (102Nd to coś jakby normalnotorowa wersja 803N; były bardzo przydatne po powodzi w 1997 roku, kiedy to słabe były podstacje. Do dziś pozostał w ruchu tylko jeden taki wagon, mający numer 2084 - wyróżnia się brakiem przycisków do otwierania drzwi przez pasażerów. Nasuwa się pytanie: co z nim potem zrobią? To w końcu jedyny taki wagon w Polsce i na świecie!). Nowe "dwukierunki" otrzymały numery odpowiednio G-089 i G-090.
Pamiętam z dzieciństwa, że kiedyś, w połowie lat 90., jeden z nich (tylko nie wiem, który) był eksploatowany na linii wahadłowej Pętla Biskupin - Pętla Zoo (krańcówka linii 16). Jeździłem nim wtedy z babcią, kiedy wybieraliśmy się na zakupy - ale było fajnie! Zaraz po przybyciu na końcowy przystanek pan motorniczy przechodził do drugiej kabiny i oczekiwał tam na godzinę odjazdu. Dziwny był ten tramwaj: z przodu normalne światło, ale oprócz niego także te czerwone i kierunkowskazy, jak z tyłu u normalnej stodwójki? Ponadto to, wydawałoby się, nieodpowiednie jak na stodwójkę zamocowanie tablicy numerowej. Ale i tak był super!
Niestety, na początku XXI wieku wagon 102Nd G-090 pochłonęły palniki i złomiarze :cry: . Ale na szczęście ZDiK zdecydował, że 102Na G-089 zostanie zachowany jako historyczny :rotfl: . Na razie "kisi się" on jednak w którejś zajezdni, chyba na Borku, i nie wyjeżdża (przynajmniej ja go nie widziałem od czasu, kiedy ostatnim razem widziałem z babcią dwukierunkową stodwóję przy pętli Zoo).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

PAFAWAG pisze:102Na G-089 zostanie zachowany jako historyczny
Mi się wydawało że jest obecnie holownikiem, w końcu na zdjęciach miał koguty, a o ile wiem to numery G-xxx są dla pojazdów technicznych.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Owszem, numery G-xxx są dla pojazdów technicznych.
Ale trzeba wiedzieć, iż we Wrocławiu część pojazdów technicznych ma status historycznych :mruga: , np. beżowy holownik N; niestety nie wiem, gdzie on stacjonuje :confused:, może na Legnickiej, albo Ołbinie.

Matthew

Post autor: Matthew »

G089 nie posiada homologacji (brak poręczy i krzeseł). w ogóle rzadko jest używany. A co do 102Nd to jest 2099 ex. 2084. Aktualnie jest odstawiony jako zabytek i stacjonuje na zajezdni VI Dąbie.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum”