Wasz Ulubiony model tramwaju

W tej kategorii znajdują sie posty z dawnego km-forum, oraz przedawnione tematy, które warto zachować...
ppln

Post autor: ppln »

Oficjalna nazwa to Flexity Outlook, ale wszyscy na to mówią Cityrunner.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Z tymi łódzkimi to jest jak z M121 i gniotem. Nazywaj sobie jak chcesz.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Damhan pisze:Zdecydowanie Bombardier NGT6 Flexity Classic- elegancki i klasyczny, a przy tym klasa sama w sobie. Jechałem tym kilkakrotnie w Krakowie i mnie urzekły- dlatego też niezmiernie cieszę się, ze będą w Gdańsku już za rok. A z wysokopodłogowców Konstale 105Na by Protram (koniecznie z tymi nowymi siedzeniami)- miód i malina. Szkoda, ze gdańskie wagony trafiły do Łodzi, a nie tam. :/
Ja niestety nie mogę przeboleć we wrocławskich stopiątkach po Protramie tego,iż w drugim wagonie składu eliminuje się kabinę motorniczego. Niby jest to jakieś rozwiązanie, ale z drugiej strony ciekaw jestem, jakby wyglądało w drugim wagonie takiej stopiątki sterowanie na wypadek ruchu wahadłowego? ja niestety ostatni raz we Wrocławiu byłem w 2001r. i do tego czasu w tamtejszych tramwajach sporo się zmieniło, ale kilkakrotnie jechałem tamtejszymi stopiatkami (w tym dwoma 105Ng) i jak dla mnie oryginalne 105Na są dużo lepsze i fajniesze od "przerabianych", gdyż przede wszystkim czuję sentyment do tych wagonów i prawde powiedziawszy dzisiaj wsiadając do takiego tramwaju we Wrocławiu wyobrażajac sobie,że jeszcze parę lat temu jeździłem jego "oryginałem" czułbym się cokolwiek dziwnie ;).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Ja niestety nie mogę przeboleć we wrocławskich stopiątkach po Protramie tego,iż w drugim wagonie składu eliminuje się kabinę motorniczego. Niby jest to jakieś rozwiązanie
Jest i to bardzo dobre — zwiększa się pojemność tramwaju.
Adrian_ pisze:z drugiej strony ciekaw jestem, jakby wyglądało w drugim wagonie takiej stopiątki sterowanie na wypadek ruchu wahadłowego?
Zapewne pulpit manewrowy?

aleksej

Post autor: aleksej »

Robson pisze: To się nazwa zmieniła czy też nie? Ja myślałem że już jest to oficjalna nazwa którą powinno się używać.
W momencie kupowania przez Lodzi tych wagonow oficjalna nazwa byl Cityrunner, niedlugo potem Bombardier zmienil nazwe handlowa na Bombardier Flexity Outlook (pod ta nazwa kryja sie rozne wagony, Cityrunnery, Incentro itd. charakteryzuja sie 100% niska podloga i uklad czlonow [pierwszy z wozkiem, drugi wiszacy, trzeci z wozkiem itd.]) Wiec tak naprawde jedna i druga nazwa jest poprawna.

Aleksej

roj_mankiet

Post autor: roj_mankiet »

Nie ukraywam, że jestem miłośnikiem Tatr, a moje ulubione to z historyczne T1 i T2 a z nowszych T3R.PV(świetne zakryte wózki jezdne) i T3RN.EV(niski środek)

Damhan

Post autor: Damhan »

Plocmaster pisze:Z tymi łódzkimi to jest jak z M121 i gniotem. Nazywaj sobie jak chcesz.
To błąd. Bo Cityrunner to oficjalna nazwa używana także przez producenta, a gniot to potoczne (niezbyt zresztą ładne) wymyślone przez MKMów. Wszak w prospekcie Jelcza nie znajdziesz nazwy gniot. Co innego np. takie Mastero

Grzesiek

Post autor: Grzesiek »

Moje ulubione to:

105N2k - ale nie bulwa czy modernizacja a'la wyłupek, zwykły 105N2k za piękne odgłosy i ogólnie ładny wygląd zewnętrzny - 3-drzwiowie pudło to jest to... ;)

Cityrunner - nigdy nim nie jechałem, ale z zewnątrz wygląda baardzo fajnie.

105Nb - hmmm, nie wiem czemu, ale skład 105Nb #1384+1385 to mój ulubiony skład w stolicy :) Ogólnie wg mnie baardzo fajne (ale awaryjne - w końcu zostały tylko 2 składy) tramwaje...

Natomiast nienawidzę szroctwa zwanego 13N za całokształt. W Poznaniu to tram historyczny, u nas liniowy i to w sporej ilości :/

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 »

Z nowych to GT-* oraz GT-6 + B$ a ze starszych wszystkie odmiany ENek. Strasznie lubię składy 2 lub 3 wagonowe.

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Oczywiście Skoda 16T dla Wrocławia :) (design, bo na razie tyle można ocenić) . Ze starszych Wrocławskie i Krakowskie modernizacje 105Na (obiema bardzo przyjemnie się jeździ).

Liwnik

Post autor: Liwnik »

Zdecydowanie 105Na. Kiedyś bardzo lubiłem 13N, ale do momentu jak trochę urosłem i zaczęły mi przeszkadzać niskie poręcze.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

105Na, 105N2 (nigdy nie byłem w Poznaniu ale nie zmienia faktu że to wspaniały tramwaj), Combino, Tatra RT6N1, KT4D, T3.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ep40 pisze:Combino
Poznańskim Combino jechałem i jest super. Naprawdę wspaniały, nowoczesny, przyjemny tramwaj. :)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Zapomniałem dodać że też lubię 111N mimo że nie widziałem go w rzeczywistosci.

Napisz to jeszcze raz, bo albo ja jestem taki tępy, albo...- mod. Damhan.

Post poprawiony. J-31 :D
Ostatnio zmieniony 2006-11-02, 12:30 przez ep40, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

To teraz moja kolej :)

1. Konstale 102Na (z przetwornicą statyczną)
2. Konstal/MPK 105Nm/II #2304+2508 MPK Wrocław >>>
3. Bombardiery NGT6/2
3. Konstale 102Na (bez przetwornicy statycznej)
5. ©kody 16T
6. Protramy 205WrAs
7. Konstale 105Na/MPK 105NWr (czyli wrocławskie kartofle)
8. Konstal 114Na
9. Protramy 204WrAs
10. Konstale 105Na (ogólnie oprócz wymienionych wyżej pod punktami: 2 i 7)

Podałem tylko te tramwaje, którymi jechałem przynajmniej raz w życiu.

Last update @ 31.05.2007
Ostatnio zmieniony 2007-05-31, 23:37 przez Przemek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Podałem tylko te tramwaje, którymi jechałem przynajmniej raz w życiu.
O, to moim ulubionym tramwajem jest 13N :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:O, to moim ulubionym tramwajem jest 13N :mruga:
No Popatrz, do 13N to i ja czuję jakiś sentyment xD

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

No Popatrz, do 13N to i ja czuję jakiś sentyment
A ja nie :diabeł: Z moimi 184cm wzrostu (co wcale nie jest znowu tak dużo) nie mieszczę się ani w kabinie ani w przedziale pasażerskim. Cóż, za Gomułki to ludzie byli mniejsze :D
A mój ranking prezentuje się tak:
a.)Warszawa:
1. 116N
2. tyrystory
3. stopiątki wszelakie
4. berlinka
5. eNka
b.) Reszta Polski
1. NGT6Kr
2. Combino
3. helmuty różnej maści
4. 102Na/803N (j.w. - ciasne wprawdzie, ale przynajmniej złamane i stycznikowe ;) )
5. Tatra RT6N
c.)Europa:
1. Citadis 300
2. TFS
3. Tatra KT8D5 (ach, te czoperki TV3...)
4. Tatra T6 ("kocham to wycie nad życie!")
To chyba tyle

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

TLG pisze:5. Tatra RT6N
Eeeee.... Z czym Ci się pomyliło?

ppln

Post autor: ppln »

Ja jak wiadomo jestem skromnym obywatelem miasta Łodzi, w którym nie ma zbyt dużej różnorodności tramwajów. Mamy:
Cityrunnery (te najlepsze)
GT8 (w tym niskopodłogowe, nigdy nie jechałem niestety żadnym :( )
805Na (całe mnóstwo, z których najlepsze są Eliny, chociaż całkiem przyjemnie jeździ się też bulwami z przetwornicami statycznymi)
GT6 (2 albo 3 sztuki, trudno spotkać, jechałem raz)
803N (kilkanaście, w tym połowa zmodernizowana (to te kanciaste))

I właściwie mniej więcej tak prezentuje się mój ranking.

PS. Współczuję z całego serca Warszawiakom tych 13N

Zablokowany

Wróć do „Archiwum”