Wasz Ulubiony model tramwaju
Wasz Ulubiony model tramwaju
Witam;)
Proponuję sondę na temat waszych ulubionych modeli Tramków, mój typ to:
Niskopodłogowe:
Alstom Citadis - Wersja Dublińska -częściowo niskopodłogowy, w wersjach 30 i 40 m długości:
http://www.transport.alstom.com/home/Ma ... ins/trams/
Wysokopodłogowe:
Krakowski MAN GT6+B4:
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
Historyczne:
102N:
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
Proponuję sondę na temat waszych ulubionych modeli Tramków, mój typ to:
Niskopodłogowe:
Alstom Citadis - Wersja Dublińska -częściowo niskopodłogowy, w wersjach 30 i 40 m długości:
http://www.transport.alstom.com/home/Ma ... ins/trams/
Wysokopodłogowe:
Krakowski MAN GT6+B4:
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
Historyczne:
102N:
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
Moimi ulubionymi tramwajami kursującymi w ruchu liniowym są stodwójki, stopiątki oraz 105Ng. Każdym z tym wagonów jechałem przynajmniej raz we Wrocławiu i muszę przyznać, ze spodobały mi się tego typu konstrukcje ( zwłaszcza 105Ng, w którym zaciekawiła mnie elektryka ). Ze starszych tramwajów lubię także eNki i Linke-Hoffmanny, którymi także jechałem .
Z tych nowocześniejszych: Bombardier Flexity Outlook Eurotram dla Strasburga - przede wszystkim za wnętrze i nieprzęciętny, piękny design. Z zewntąrz... ... i wewnątrz
Wysokopodłogowce: 805N-Elin - osiemsetpiątka w wersji zachodniej - cichutka, nie trzeszczy, wnętrze dopracowane - miód-malina No i oczywiście E1 nie te krakowskie, ale prosto z Wiednia - jak czysto.
Historyczne: Lilpopy - wszystkie wersje - w tamtych latach na zachodzie to było coś...
Wysokopodłogowce: 805N-Elin - osiemsetpiątka w wersji zachodniej - cichutka, nie trzeszczy, wnętrze dopracowane - miód-malina No i oczywiście E1 nie te krakowskie, ale prosto z Wiednia - jak czysto.
Historyczne: Lilpopy - wszystkie wersje - w tamtych latach na zachodzie to było coś...
W takim razie jeszcze pytanie dodatkowe - jaki tabor widzielibyście w waszych miastach?
Ja widziałbym Citadisa w wersji dizajnerskiej z Loyonu (jest na stronie głównej podanego przeze mnie w pierwszym poście linka), ewentualnie nowoczesny niskopodłogowy tabor z zewnątrz stylizowany na starszy model.
Ja widziałbym Citadisa w wersji dizajnerskiej z Loyonu (jest na stronie głównej podanego przeze mnie w pierwszym poście linka), ewentualnie nowoczesny niskopodłogowy tabor z zewnątrz stylizowany na starszy model.
Z nawoczesnych wagonow to na pierwszym miejscu sa Bombardiery Cityrunner i Incentro. W Lodzi widzialbym 40 metrowe Cityrunnery. Do tego bardzo podoba mnie sie Koncar TMK 2200, ale nie mialem okazji sie nim przejechac.
Co do wagonow wysokopodlogowych to numerem jeden jest M8S, naprawde super wagon, dalej oczywiscie 805N Elin (najlepsza modernizacja 805tki) oraz 805N Enika. Chociaz GT-8 testowany przez MKT tez jest fajny.
A historyczne to na pewno Lilpopy, oraz juz niedlugo moim ulubionym pewnie bedzie Sanok
Aleksej
Co do wagonow wysokopodlogowych to numerem jeden jest M8S, naprawde super wagon, dalej oczywiscie 805N Elin (najlepsza modernizacja 805tki) oraz 805N Enika. Chociaz GT-8 testowany przez MKT tez jest fajny.
A historyczne to na pewno Lilpopy, oraz juz niedlugo moim ulubionym pewnie bedzie Sanok
Aleksej
Zdecydowanie Bombardier NGT6 Flexity Classic- elegancki i klasyczny, a przy tym klasa sama w sobie. Jechałem tym kilkakrotnie w Krakowie i mnie urzekły- dlatego też niezmiernie cieszę się, ze będą w Gdańsku już za rok. A z wysokopodłogowców Konstale 105Na by Protram (koniecznie z tymi nowymi siedzeniami)- miód i malina. Szkoda, ze gdańskie wagony trafiły do Łodzi, a nie tam.
Jeśli chodzi o tramwaje historyczne to najbardziej lubię eNki(4N głównie) mają swój klimat. Z wysokopodłogowców najbardziej lubię 105N(oryginalne) później 105Na(z KOLami, oryginalnymi pozycyjnymi kierunkami itp. no i z oryginalnymi drogowymi[wyłupki odpadają]) później GT6+B4 a jeszcze dalej M/N8S/C
A z niskopodłogowców to najbardziej podobają mi się Combina dalej Bombardier Flexity Outlook(te Łódzkie. Dobrze nazwałem?). Nie wiem jak będzie nowy wytwór Pesy wyglądał bo jak na razie nie było nigdzie jeszcze pokazane a wizualizacje mnie nie przekonują nigdy.
A z niskopodłogowców to najbardziej podobają mi się Combina dalej Bombardier Flexity Outlook(te Łódzkie. Dobrze nazwałem?). Nie wiem jak będzie nowy wytwór Pesy wyglądał bo jak na razie nie było nigdzie jeszcze pokazane a wizualizacje mnie nie przekonują nigdy.
Tak, ale i tak wszyscy nazywają je CityrunneramiRobson pisze:te Łódzkie. Dobrze nazwałem?)
Gdzieś był pokazany tramwaj podczas produkcji, teraz pewnie jest na wykończeniuRobson pisze:Nie wiem jak będzie nowy wytwór Pesy wyglądał bo jak na razie //pisownia - osobno nie było nigdzie jeszcze pokazane