Wasz Ulubiony model tramwaju

W tej kategorii znajdują sie posty z dawnego km-forum, oraz przedawnione tematy, które warto zachować...
filimer

Wasz Ulubiony model tramwaju

Post autor: filimer »

Witam;)
Proponuję sondę na temat waszych ulubionych modeli Tramków, mój typ to:

Niskopodłogowe:
Alstom Citadis - Wersja Dublińska -częściowo niskopodłogowy, w wersjach 30 i 40 m długości:
http://www.transport.alstom.com/home/Ma ... ins/trams/
Wysokopodłogowe:
Krakowski MAN GT6+B4:
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
Historyczne:
102N:
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400

ppln

Post autor: ppln »

Z nowszych:
Bombardier Cityrunner (Flexity Outlook) czyli to co jeździ w Łodzi. Powód - mimo braku klimy jest bardzo przyjemny i co najważniejsze w 100% niski
Z nieco starszych:
M8S, ew. M8S-NF czyli to co w Krakowie
Z historycznych:
N-ka + GT6

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Moimi ulubionymi tramwajami kursującymi w ruchu liniowym są stodwójki, stopiątki oraz 105Ng. Każdym z tym wagonów jechałem przynajmniej raz we Wrocławiu i muszę przyznać, ze spodobały mi się tego typu konstrukcje ( zwłaszcza 105Ng, w którym zaciekawiła mnie elektryka ;) ). Ze starszych tramwajów lubię także eNki i Linke-Hoffmanny, którymi także jechałem :).

Dziwny

Post autor: Dziwny »

ppln pisze:ew. M8S-NF czyli to co w Krakowie
W Krakowie jest N a nie M :chytry:

ppln

Post autor: ppln »

A, tak, w Łodzi mamy wąski tor :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Dzisiejsze:
Wyroby PES-y
Dawniejsze:
Tatry, zwłaszcza te dla NRD

Bartek

Post autor: Bartek »

Moje ulubione to 102Na :)

danio

Post autor: danio »

Z tych nowocześniejszych: Bombardier Flexity Outlook Eurotram dla Strasburga - przede wszystkim za wnętrze i nieprzęciętny, piękny design. Z zewntąrz... ... i wewnątrz

Wysokopodłogowce: 805N-Elin - osiemsetpiątka w wersji zachodniej - cichutka, nie trzeszczy, wnętrze dopracowane - miód-malina ;) No i oczywiście E1 nie te krakowskie, ale prosto z Wiednia - jak czysto.

Historyczne: Lilpopy - wszystkie wersje - w tamtych latach na zachodzie to było coś...

filimer

Post autor: filimer »

W takim razie jeszcze pytanie dodatkowe - jaki tabor widzielibyście w waszych miastach?
Ja widziałbym Citadisa w wersji dizajnerskiej z Loyonu (jest na stronie głównej podanego przeze mnie w pierwszym poście linka), ewentualnie nowoczesny niskopodłogowy tabor z zewnątrz stylizowany na starszy model.

ppln

Post autor: ppln »

40-metrowe Citki i PESY. A z wyższych to M8S-NF (wersja 1000mm)

PS. Taka niskopodłogowa N-ka to mógł by być hit ;)

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

Post autor: Nikki »

Ja najbardziej lubię naszego Protrama 204 WrAsa i Kartofelki, czyli 105NaWr. Dopiero dalej jest Alstom 116Nd którym miałam się okazję przejechać w GOPie. I na koniec pozostaje mi Konstal 102Na, którego też lubię. Innych nie biore pod uwagę bo nie jechałam...

Michał

Post autor: Michał »

Ze starszych:
805N Elin -> jedna z najlepszych modernizacji
803N -> za swój niepowtarzalny klimat
Z nowszych:
Cityrunnery i NGD99 bo innymi nowymi nie jechałem nigdy :P

james206

Post autor: james206 »

ikarus9587 pisze:Dopiero dalej jest Alstom 116Nd którym miałam się okazję przejechać w GOPie.
A u mnie bliżej, bo na 1 miejscu. :mruga: W sumie to niczym nowszym nie jechałem, bo nie ruszam się z GOPu, a przy stanie taboru TŚ trudno polubić coś innego... :cry:

aleksej

Post autor: aleksej »

Z nawoczesnych wagonow to na pierwszym miejscu sa Bombardiery Cityrunner i Incentro. W Lodzi widzialbym 40 metrowe Cityrunnery. Do tego bardzo podoba mnie sie Koncar TMK 2200, ale nie mialem okazji sie nim przejechac.

Co do wagonow wysokopodlogowych to numerem jeden jest M8S, naprawde super wagon, dalej oczywiscie 805N Elin (najlepsza modernizacja 805tki) oraz 805N Enika. Chociaz GT-8 testowany przez MKT tez jest fajny.

A historyczne to na pewno Lilpopy, oraz juz niedlugo moim ulubionym pewnie bedzie Sanok :)

Aleksej

Vil

Post autor: Vil »

Z niskopodłogowych mój ulubiony to Bombardier Cityrunner.
Z wysokopodłogowych według mnie Number One jest 805Na, Potem 803N, oba w normalnych, starych wersjach, nie jakieś tam Eliny, Paskudy, Bulwy, czy inne przeróbki ;)

danio

Post autor: danio »

W Łodzi zdecydowanie chciałbym zobaczyć Eurotrama ze Strasburga, z wysokich Tatry KT4D z Berlina. Co do niskich to podoba mi się także Cityrunner z Brukseli

Damhan

Post autor: Damhan »

Zdecydowanie Bombardier NGT6 Flexity Classic- elegancki i klasyczny, a przy tym klasa sama w sobie. Jechałem tym kilkakrotnie w Krakowie i mnie urzekły- dlatego też niezmiernie cieszę się, ze będą w Gdańsku już za rok. A z wysokopodłogowców Konstale 105Na by Protram (koniecznie z tymi nowymi siedzeniami)- miód i malina. Szkoda, ze gdańskie wagony trafiły do Łodzi, a nie tam. :/

Robson

Post autor: Robson »

Jeśli chodzi o tramwaje historyczne to najbardziej lubię eNki(4N głównie) mają swój klimat. Z wysokopodłogowców najbardziej lubię 105N(oryginalne) później 105Na(z KOLami, oryginalnymi pozycyjnymi kierunkami itp. no i z oryginalnymi drogowymi[wyłupki odpadają]) później GT6+B4 a jeszcze dalej M/N8S/C
A z niskopodłogowców to najbardziej podobają mi się Combina dalej Bombardier Flexity Outlook(te Łódzkie. Dobrze nazwałem?). Nie wiem jak będzie nowy wytwór Pesy wyglądał bo jak na razie nie było nigdzie jeszcze pokazane a wizualizacje mnie nie przekonują nigdy.

ppln

Post autor: ppln »

Robson pisze:te Łódzkie. Dobrze nazwałem?)
Tak, ale i tak wszyscy nazywają je Cityrunnerami :)
Robson pisze:Nie wiem jak będzie nowy wytwór Pesy wyglądał bo jak na razie //pisownia - osobno nie było nigdzie jeszcze pokazane
Gdzieś był pokazany tramwaj podczas produkcji, teraz pewnie jest na wykończeniu :)

Robson

Post autor: Robson »

ppln pisze:Tak, ale i tak wszyscy nazywają je Cityrunnerami
To się nazwa zmieniła czy też nie? Ja myślałem że już jest to oficjalna nazwa którą powinno się używać.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum”