Pociągiem UBB nie prędko do Świnoujścia
Pociągiem UBB nie prędko do Świnoujścia
Informacja zaczerpnięta z gazety Głos Szczeciński [05.05.2008]
Niemiecka firma UBB musi założyć w Polsce swoją spółkę. Dopiero wtedy pociąg będzie mógł wjechać do Świnoujścia.
Wszystko jest już od dawna gotowe - tory, perony. Były już próbne jazdy pociągu. Ale wciąż nie wiadomo, kiedy ostatecznie kolejka rozpocznie regularne połączenia. Najpierw mówiło się o Świętach Wielkanocnych. Teraz o sezonie letnim.
- Jak założymy spółkę w Polsce, to powinno już być wszystko w porządku - mówi Alicja Rypin, przedstawiciel UBB.
Niemiecko-świnoujskie połączenie kolejowe to pierwsza taka inwestycja w naszym kraju.
- Dla obu stron, polskiej i niemieckiej, to nowość. Uczymy się. Chcemy, żeby wszystko było zgodne z prawem. Ale jesteśmy już bliżej, niż dalej - dodaje Alicja Rypin.
----------------------------------------------------------------------
Pierwsza na wyspie Uznam
UBB to pierwsze po wojnie połączenie kolejowe centrum Świnoujścia na wyspie Uznam. Dworzec PKP jest na prawobrzeżu (wyspa Wolin). Trzeba do niego dopłynąć promem. UBB będzie można dojechać do Stralsundu w Niemczech, a z przesiadką także do Berlina.
Niemiecka firma UBB musi założyć w Polsce swoją spółkę. Dopiero wtedy pociąg będzie mógł wjechać do Świnoujścia.
Wszystko jest już od dawna gotowe - tory, perony. Były już próbne jazdy pociągu. Ale wciąż nie wiadomo, kiedy ostatecznie kolejka rozpocznie regularne połączenia. Najpierw mówiło się o Świętach Wielkanocnych. Teraz o sezonie letnim.
- Jak założymy spółkę w Polsce, to powinno już być wszystko w porządku - mówi Alicja Rypin, przedstawiciel UBB.
Niemiecko-świnoujskie połączenie kolejowe to pierwsza taka inwestycja w naszym kraju.
- Dla obu stron, polskiej i niemieckiej, to nowość. Uczymy się. Chcemy, żeby wszystko było zgodne z prawem. Ale jesteśmy już bliżej, niż dalej - dodaje Alicja Rypin.
----------------------------------------------------------------------
Pierwsza na wyspie Uznam
UBB to pierwsze po wojnie połączenie kolejowe centrum Świnoujścia na wyspie Uznam. Dworzec PKP jest na prawobrzeżu (wyspa Wolin). Trzeba do niego dopłynąć promem. UBB będzie można dojechać do Stralsundu w Niemczech, a z przesiadką także do Berlina.
Sorry za dziwne, pytanie, ale czy niemiecka firma "Ostseebus" też musiała założyć w Polsce swoją spółkę, by jej autobusy mogły przekraczać granicę i wjeżdżać do Świnoujścia ?macias999222 pisze:Niemiecka firma UBB musi założyć w Polsce swoją spółkę.
To pytanie może tylko z pozoru wydawać się nie w temacie, ponieważ zarówno UBB jak i Ostseebus mają jeden cel => przywieźć turystów z Niemiec do Świnoujścia i zabrać ich na teren Niemiec.
Ostseebus nie musiało budować sobie drogi. Ich autobusy poruszają się po publicznych, polskich drogach. Natomiast UBB musiało wybudować sobie łącznik torowy... a teraz kolejna przeszkoda ze strony polskich władz. Muszą założyć w Polsce swoją spółkę... tylko po co ?
Z wiadomości naszego Stowarzyszenia wiemy, że PKP bardzo przeszkadza UBB w otwarciu szlaku do Świnoujścia.
Jeśli nasi się nie dogadają z UBB, to do 1 stacji granicznej (Seebad Ahlbeck) w Niemczech może kursować ze Świnoujście Centrum Polski lok. albo szynobus SA109 To jest śmieszne i tyle. Może UBB ma jakieś inne wymagania niż autobusowy przewoźnik niemiecki? Tego nie wiemy. Na pewno bardzo przeszkadza Ministerstwo Transportu w Warszawie oraz PKP
Jeśli nasi się nie dogadają z UBB, to do 1 stacji granicznej (Seebad Ahlbeck) w Niemczech może kursować ze Świnoujście Centrum Polski lok. albo szynobus SA109 To jest śmieszne i tyle. Może UBB ma jakieś inne wymagania niż autobusowy przewoźnik niemiecki? Tego nie wiemy. Na pewno bardzo przeszkadza Ministerstwo Transportu w Warszawie oraz PKP
Hmmm. I to mnie w kurza, dlatego, że UBB przecież w pełni inwestowało w budowę "polskiego" odcinka. Zatem jakim prawem jakieś PKP lub Ministerstwo Transportu ... w Warszawie ( ), tutaj próbują cokolwiek utrudniaćmacias999222 pisze:Z wiadomości naszego Stowarzyszenia wiemy, że PKP bardzo przeszkadza UBB w otwarciu szlaku do Świnoujścia.
Mówisz masz !
W Świnoujściu nasze Stowarzyszenie zauważyło pierwsze początki dewastacji mienia kolejowego! Są to na razie mało znaczące dewastacje, ale polska młodzież zamalowuje znaki przy torowe w swastyki oraz przyczynia się do podpaleń na torze kolejki UBB oraz urządza libacje na peronie!
Podjęliśmy Stowarzyszeniem czynności z KMP i będziemy działali, aby dewastacji nie było !
Podjęliśmy Stowarzyszeniem czynności z KMP i będziemy działali, aby dewastacji nie było !
Nie. To nie jest kolejna "metoda", tylko zwyczajna głupota młodzieży. Polska policja powinna natychmiast sprawą się zająć dla dobra wszystkichŁK-MZK pisze:Nowa metoda już nie blokady, ale dewastacje.
Brawo. Mam nadzieję, że Wasze stowarzyszenie i Policja nie dopuszczą do dalszych dewastacji. Trzymam kciuki aby sprawców jak najszybciej ujęto a potem dotkliwie ukarano.macias999222 pisze:Podjęliśmy Stowarzyszeniem czynności z KMP i będziemy działali, aby dewastacji nie było !
Niestety koledzy ze Świnoujścia już od pewnego czasu nie piszą na forum, zatem ja - w Ich zastępstwie - skrobnę parę słów na temat "polskiego" odcinka kolei UBB (Usedomer BaderBahn, czyli Uznamska Kolej Uzdrowiskowa).
Miałem nadzieję, że w czerwcu uda się Niemcom otworzyć połączenie do przystanku końcowego Świnoujście Centrum. I niestety...
Mam właśnie w ręku najnowszy numer Świata Kolei (10/2008), a w nim na 4-tej stronie, w rubryce "Wiadomości z kraju", informacja, która po prostu powaliła mnie na kolana.
UTK nie wyraził zgody na otwarcie tego połączenia. Wg. autora informacji J. Halora:
wybudowany łącznik wywołał konsternację w UTK, ponieważ połączenie zostało wybudowane "po niemiecku", czyli niezgodnie z polskimi normami
UTK uznało, że dokumenty złożone przez UBB są niekompletne
wg. UTK nie jest uzgodniona kwestia statusu prawnego, kolejowego przejścia granicznego, leżącego w kwestii MSWiA.
Dopiero po usunięciu dwóch ostatnich wątpliwości urzędnicy UTK zajmą się wnioskiem UBB o dopuszczenie do eksploatacji oraz ustaleniem zasad odpowiedzialności za bezpieczeństwo ruchu i utrzymanie infrastruktury.
Ręce mnie normalnie opadły. Rozumiem jak ważna jest kwestia zasad korzystania, bezpieczeństwa, utrzymania infrastruktury... ale przecież UBB rozpoczęło budowę tego połączenia już jakieś dwa lata temu. A więc było sporo czasu na to, by mozna było wszystko, spokojnie, ustalić w trakcie budowy. Tak, aby 30 czerwca 2008 pociągi z turystami dojeżdżały bezpośrednio do Świnoujścia.
Mogę mieć tylko nadzieję, że złomiarze nie rozkręcą tych torów, zanim urzędnicy łaskawie pozwolą UBB na eksploatację swojego torowiska
Miałem nadzieję, że w czerwcu uda się Niemcom otworzyć połączenie do przystanku końcowego Świnoujście Centrum. I niestety...
Mam właśnie w ręku najnowszy numer Świata Kolei (10/2008), a w nim na 4-tej stronie, w rubryce "Wiadomości z kraju", informacja, która po prostu powaliła mnie na kolana.
UTK nie wyraził zgody na otwarcie tego połączenia. Wg. autora informacji J. Halora:
wybudowany łącznik wywołał konsternację w UTK, ponieważ połączenie zostało wybudowane "po niemiecku", czyli niezgodnie z polskimi normami
UTK uznało, że dokumenty złożone przez UBB są niekompletne
wg. UTK nie jest uzgodniona kwestia statusu prawnego, kolejowego przejścia granicznego, leżącego w kwestii MSWiA.
Dopiero po usunięciu dwóch ostatnich wątpliwości urzędnicy UTK zajmą się wnioskiem UBB o dopuszczenie do eksploatacji oraz ustaleniem zasad odpowiedzialności za bezpieczeństwo ruchu i utrzymanie infrastruktury.
Ręce mnie normalnie opadły. Rozumiem jak ważna jest kwestia zasad korzystania, bezpieczeństwa, utrzymania infrastruktury... ale przecież UBB rozpoczęło budowę tego połączenia już jakieś dwa lata temu. A więc było sporo czasu na to, by mozna było wszystko, spokojnie, ustalić w trakcie budowy. Tak, aby 30 czerwca 2008 pociągi z turystami dojeżdżały bezpośrednio do Świnoujścia.
Mogę mieć tylko nadzieję, że złomiarze nie rozkręcą tych torów, zanim urzędnicy łaskawie pozwolą UBB na eksploatację swojego torowiska
Coś przedawnione informacje masz, otwarcie było miesiąc temu
Tu masz foty :http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 30&page=50
Tu masz foty :http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 30&page=50
Dzięki MGajewski, ten post na Skyscrapercity jest z 21 września, czyli niecały miesiąc temu. A moja informacja pochodzi z październikowego numeru Świata Kolei. Widać, że redakcja ŚK nie zdążyła.
Swoją drogą, to otwarcie połączenia... po sezonie turystycznym. Ech, polska rzeczywistość. Przypomina mi to otwarcie nowego punktu informacyjnego dla turystów... tuż po skończeniu sezonu w Warszawie
Niemniej jednak najważniejsze, że ta sprawa skończyła się szczęśliwie
Swoją drogą, to otwarcie połączenia... po sezonie turystycznym. Ech, polska rzeczywistość. Przypomina mi to otwarcie nowego punktu informacyjnego dla turystów... tuż po skończeniu sezonu w Warszawie
Niemniej jednak najważniejsze, że ta sprawa skończyła się szczęśliwie