ContiBusy na Euro 2012
ContiBusy na Euro 2012
http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=46708infobus.pl pisze:Continental –długoletni sponsor imprez UEFA tradycyjnie już dostarcza ogumienie dla wszystkich autokarów i samochodów technicznych obsługujących Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej (czyli w przypadku EURO 2012 będą to autokary marki Setra konsorcjum Sindbad i Raf Trans). Dodatkowo koncern wyposaży w swoje opony także mobilne ekipy techniczne. (...)
W tym roku jednak oponiarska firma poszła jeszcze o krok dalej. Continental zadba również o komfort i bezpieczeństwo tysięcy kibiców udających się na mecze i wracających ze stadionów. W Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku między stadionem a centrum miasta, kursować będą darmowe linie ContiBusów. Ich łączna suma to 40 szt., a liczba pojazdów w poszczególnych miastach będzie dostosowywana do aktualnej sytuacji. W dni meczowe zapewnią one bezpłatny transport kibiców pomiędzy stadionami ze strefami kibica. W pozostałe dni wspomogą flotę autobusów miejskich, ale nadal będą bezpłatne. Wraz z ContiBusami w miastach ustawione zostaną specjalne przystanki nawiązujące wyglądem do ławki rezerwowych. W trakcie spotkań hostessy czekające na przystankach będą udzielały wsparcia fanom podróżującym autobusami.
W ramach globalnych umów ustalono, że będą to wyłącznie autobusy marki Mercedes-Benz. We Wrocławiu ContiBusami zostaną przegubowe Citaro G, a w Gdańsku –także przegubowe Conecto LF G. Wszystkie będą wyposażone w ogumienie Continental i obklejone reklamą sponsora. Co z Poznaniem i Warszawą, gdzie nie ma nowoczesnych autobusów miejskich z trójramienną gwiazdą? Zostaną sprowadzone z innych miast –tutaj nie znamy jeszcze szczegółów, skąd dokładnie zostaną wypożyczone, ale być może z Wrocławia, który ma zbliżone malowanie jak Warszawa i dysponuje największą flotą Citaro. Co warte podkreślenie –tego typu akcja zostanie przeprowadzona tylko w Polsce, a nowe opony Continental-a pozostaną w autobusach po Mistrzostwach i będą dalej służyły przewoźnikom. (...)
Co myślicie o tym pomyśle? We Wrocławiu już autobusy oklejają w reklamy.
No dobra, a co z Poznaniem? Suwałki mają jakieś Conecto albo używane O405GN?Gadzie pisze:Co z Poznaniem i Warszawą, gdzie nie ma nowoczesnych autobusów miejskich z trójramienną gwiazdą? Zostaną sprowadzone z innych miast –tutaj nie znamy jeszcze szczegółów, skąd dokładnie zostaną wypożyczone, ale być może z Wrocławia, który ma zbliżone malowanie jak Warszawa i dysponuje największą flotą Citaro.
Fajnie, będzie się można przejechać przegubowym Mercem w PoznaniuAmalio pisze:Przywiozą O405GN prosto z komisu z Niemiec.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Podejrzewam, że będą to lepsze wozy niż seria O405GN. Umowę globalną podpisali zapewne z EvoBusem, więc ściągnięte zostaną jakieś bardziej reprezentacyjne autobusy. ContiBusy mają kursować niezależnie od KM, będą to odrębne linie ze stadionów do stref kibica. A w przypadku, kiedy nie będzie się odbywał mecz będą wspomagały normalną KM.pmaster pisze:Naprawdę chcą do tego kupić O405GN? I to raczej nie będzie w ramach organizowanej przez miasto KM, jak tu to wcześniej sugerowano
Tornado, trzęsienie ziemi, zawalenie się stadionu, spadnie meteoryt albo jak w przypadku Warszawy - stwierdzą, że na stadionie nie można grać, bo nie ma dobrej łączności pomiędzy służbami porządkowymiKKS pisze:Zresztą jaki wg Ciebie miałby być powód przeniesienia?
Powodów może być mnóstwo. Autobusy też mają swoje rezerwy. I co - jak wyprzedadzą bilety na autokar, a on się zepsuje to nie można wystawić zastępczego
Jeśli jakaś arena z jakiego bądź powodu nie będzie mogła zorganizować meczu/meczów to trzeba go będzie rozegrać gdzie indziej. Jeżeli arena nie zostanie zamknięta na pięć minut przed gwizdkiem to jak dla mnie logiczne, że organizatorzy całej Euro szopki muszą być gotowi aby mecz rozegrać w innym miejscu. Nie wyobrażam sobie by mogło być inaczej. Choćby dla samego meczu i piłkarzy. A na pewno bardziej się opłaca umieścić mniejszą ilość kibiców na arenie rezerwowej niż wszystkim anulować bilety
Nie bądź naiwny. To jest inicjatywa jakiejś firmy i na raczej mało prawdopodobne jest aby te dodatkowo autobusy miały - w przerwach między meczami - pojawiać się na liniach komunikacji miejskiej.Gadzie pisze:A w przypadku, kiedy nie będzie się odbywał mecz będą wspomagały normalną KM.
A już na pewno nie w Warszawie. ZTM ma swoich przewoźników i tylko u nich zamawia kursy. Odstępstw od tej zasady nie ma.
W przypadku Warszawy pojawia się jeszcze jeden problem. Władze Warszawy na czas trwania imprez związanych z EURO2012 - zamknie most Poniatowskiego i wszystkie ulice wokół stadionu.
Nie będzie żadnego dojazdu, żadnych linii - nawet kolej zmieni organizację ruchu pociągów, będzie min. pociąg wachadłowy ze Śródmieścia na Stadion. A sam most, aleje Jerozolimskie oraz ul. Marszałkowska staną się deptakiem
Nie będzie żadnej komunikacji - tylko pieszo... to jakie ContiBusy będą jeździć po Warszawie i dokąd ?
Nie ma takiej możliwości, umowy UEFA ma zawarte już między konkretnymi miastami i na konkretne stadiony, nie kontroluje nawet sytuacji na innych stadionach. Stadiony rezerwowe to były maks. rok temu. A na stadionie w Warszawie jak najbardziej da się grać, to tylko chora nagonka - po szczegóły zapraszam na PW, żeby nie odchodzić od tematu, jakim są autobusy na mistrzostwa.Amalio pisze: Tornado, trzęsienie ziemi, zawalenie się stadionu, spadnie meteoryt albo jak w przypadku Warszawy - stwierdzą, że na stadionie nie można grać, bo nie ma dobrej łączności pomiędzy służbami porządkowymi
A nie będzie czasem tak, że zakaz ruchu nie będzie dotyczył autobusów?J-31 pisze: W przypadku Warszawy pojawia się jeszcze jeden problem. Władze Warszawy na czas trwania imprez związanych z EURO2012 - zamknie most Poniatowskiego i wszystkie ulice wokół stadionu.