Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Drogo. A Alpino?ppln pisze:700-800 tys, może więcej przy jakichś bajerach. Może nawet leasing zaoferują
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
I właśnie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.ppln pisze:Dlaczego nie poda? Jak wyśle (...) do biura to pewnie mu przygotują kalkulację.
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
To ja też pójdę w garniturze do nich i może dogadamy się o obniżenie ceny autobusu.
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Szykuje się nowy przewoźnik?Kolejorz pisze:Nie wiem gdzie napisać. Gdzie można zamówić Solaris Urbino III 12 Ü? Czy Solaris (jest firmą produkującą(?)) w Polsce? Ile będzie kosztować jego kupno autobusu prosto z Solarisa?
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Ej, a tak w ogóle to po co zatrudniać moderatorów do liczenia ilości pasażerów w środkach transportu zbiorowego? W Płocku kilka autobusów ma bramki do liczenia, nie lepiej załatwić sprawę w taki sposób?
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Bramki raczej łatwo oszukaćpmaster pisze:W płocku kilka autobusów ma bramki do liczenia, nie lepiej załatwić sprawę w taki sposób?
Nowego MAZa 103 można mieć za 470 tys.Kolejorz pisze:Drogo. A Alpino?ppln pisze:700-800 tys, może więcej przy jakichś bajerach. Może nawet leasing zaoferują
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Planuję w przyszłości założyć firmę, prywatną firmę autobusową. Solarisy są tak jakby odpowiednie dla mnie. Ale jak piszecie takie ceny nówki autobusy prosto z produkcji, to ja chyba podziękuję. Skąd ja wezmę tyle kasy? Chyba kupie sobie używany autobus z bushandel.pl jakiegoś mercedesa.
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Ale wiesz, że utrzymanie autobusu też kosztuje. I jak kupiłbyś O405N za 30 tysięcy to w ciągu pierwszego roku pewnie musiałbyś włożyć drugie tyle w różne opłaty i naprawy.
A pewnie z wykorzystaniem taniej studenckiej siły roboczej da radę zrobić to jeszcze taniej
Bramki kosztują. Studenta kupisz za kilka zł/h na śmieciówkę, jak chcesz mieć od razu opracowane wyniki to wymagasz studenta z własnym smartfonem/tabletem (teraz każdy ma) i najwyżej dajesz mu kilka złotych na pakiet internetowy. W biednej wersji wpisuje w tabelki w Google drive, w bogatej oferujesz lokalnej uczelni żeby jakiś student w ramach magisterki napisał program na Androida (oczywiście takie skomplikowane zabawy trzeba planować z rocznym wyprzedzeniem)Ej, a tak w ogóle to po co zatrudniać moderatorów do liczenia ilości pasażerów w środkach transportu zbiorowego? W Płocku kilka autobusów ma bramki do liczenia, nie lepiej załatwić sprawę w taki sposób?
A pewnie z wykorzystaniem taniej studenckiej siły roboczej da radę zrobić to jeszcze taniej
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Co to jest kilka autobusów w skali całego taboru. I pytanie czy to w ogóle działa - w kilku szynobusach będących w dyspozycji KD niby są mierniki, a i tak nie działają. W jaszczurach też są, ale kierownicy jak się pytałem, to mówili, że i tak to nie działa i przy liczeniach i tak muszą całą wymianę pasażerów na kartce/ręce notować i potem wpisać na czysto do osobnej karty co w przypadku takiej st. Wrocław Muchobór jest kłopotliwe, zważywszy na grubo dwucyfrową wymianę pasażerów w godzinach szczytu.pmaster pisze:Ej, a tak <b>w ogóle</b> to po co zatrudniać moderatorów do liczenia ilości pasażerów w środkach transportu zbiorowego? W Płocku kilka autobusów ma bramki do liczenia, nie lepiej załatwić sprawę w taki sposób?
Chyba miałeś na myśli zaawansowane rozwiązania techniczne w postaci podkładki, kartki A4 i długopisu i żeby najlepiej po 12h spisywania 36 kart natychmiast po przyjściu do domu je przepisał do formularzy internetowych, pomimo posiadania oryginałów (jak to w zwyczaju wymogów firmy konsultingowej T z Wrocławia), bo przecież student nie musi odpoczywać, a na pewno ma laptopa i oryginalny pakiet MS Office 2014.jak chcesz mieć od razu opracowane wyniki to wymagasz studenta z własnym smartfonem/tabletem (teraz każdy ma) i najwyżej dajesz mu kilka złotych na pakiet internetowy. W biednej wersji wpisuje w tabelki w Google drive, w bogatej oferujesz lokalnej uczelni żeby jakiś student w ramach magisterki napisał program na Androida (oczywiście takie skomplikowane zabawy trzeba planować z rocznym wyprzedzeniem)
A pewnie z wykorzystaniem taniej studenckiej siły roboczej da radę zrobić to jeszcze taniej
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
I zaczynać od nowiutkich überlandów? To tak, jakby smarować ręce talkiem, a załupę żelem chłodzącym przed ipsacją. Kup sobie lepiej Lublina, zamaluj rdzę olejną, zrób z samoprzylepnych literek napis EXPRES BUS POZNAŃ-CHUJOSZYCE REZERWACJA 552 668 295 DARMOWE WIFI, do tego wykończenie wnętrza z rur wod-kan (do trzymania i półki na bagaż się pospawa z użyciem w/w i siatki ogrodzeniowej), wykładziny podłogowej z przeceny i Samsunga S7230 z Aero2 i włączoną opcją routera, do tego jeszcze tylko tanio kupić jakieś siedzonka i będzie OKPlanuję w przyszłości założyć firmę, prywatną firmę autobusową
Można je puszczać akurat tam, gdzie się chce zrobić pomiarCo to jest kilka autobusów w skali całego taboru.
To nie jest takie złe, z wykorzystaniem OCR da się to zrobić efektywnie, a w kartce papieru bateria nie padniezaawansowane rozwiązania techniczne w postaci podkładki, kartki A4 i długopisu
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Trudno mi się nie zgodzić z Pmasterem - kto w obecnych czasach, zaczynający nowy biznes kupuje fabrycznie nowy tabor ?
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
plocmaster, to tak nie działa, jak masz specjalnie dostosowany elektroniczny formularz w excelu z makrami. Myślisz, że tego nie próbowałem?
nie działa to w przypadku więcej niż jednej zajezdni na miasto - m.i.n. Wrocław a w naszych liczniki są tylko w garstce Citar z 2008/09. Szybkie sprawdzenie w Google da ci odpowiedź, że są to pojazdy z zaj.VII.puszczać je tam, gdzie chce się zrobić pomiar
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Czyżby MPK zamówiło sobie autobusy z wyposażeniem, z którego:
a/ nikt nie potrafi skorzystać
b/ jest to tak skomplikowane, więc nikomu nie chce się z tego korzystać
c/ taniej i szybciej wynająć Kędziora + kolegów
a/ nikt nie potrafi skorzystać
b/ jest to tak skomplikowane, więc nikomu nie chce się z tego korzystać
c/ taniej i szybciej wynająć Kędziora + kolegów
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
d) żadne z powyższych?
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
No, ale coś musi być na rzeczy, skoro z tego nie korzystają.... a na ten przykład w Warszawie to działa. Kilka pojazdów ma system do liczenia pasażerów i ZTM z tego korzysta
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Jak chce się coś uwalić to Wydział Transportu w Urzędzie Miejskim wysyła swego człowieka na liczenie na skrzyżowanie. Często się zdarza, że wtedy na liczonej przez niego linii pojawia się przegub, żeby współczynnik napełnienia wyszedł jeszcze niższy i tylko potwierdził późniejszą decyzję magistratu przy jej likwidacji - taki ostatni przypadek dotyczył linii 310 - ofiary propagandy WTr jako wybawienia komunikacyjnego dla Jagodna a która od początku winna była być dodatkowymi kursami w 110 na całej trasie bez osobnego numeru.
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
To od czego mam zacząć? Od kupna używanego autobusu? Co radzicie mi?J-31 pisze:Trudno mi się nie zgodzić z Pmasterem - kto w obecnych czasach, zaczynający nowy biznes kupuje fabrycznie nowy tabor ?
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Ile lat doswiadczenia posiadasz w kierowaniu własnym interesem oraz ile w działaniu w obrębie KM...? Bo jak mniej niż 15 to nie szedłbym w to, bo skończysz w rowie albo kryminale, jak powyższe są jednak spełnione, potrzebujesz jeszcze kontaktów i układów...
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Przede wszystkim trza mieć smykałkę do interesów. Na początek i tak musisz zainwestować spore środki własne - jak nie jesteś milionerem, to nie obędzie się bez kredytu długoterminowego. Potem można zająć się wynajmem autobusów, początkowo nawet zaczynając od złomiastych w wyglądzie auwerterów timstarów (np. tych na bazie Mercedesa T2 II generacji), czy innych Vario-podobnych wynalazków. Następnie ciułać stopniowo na lepsze pojazdy. I można też nawiązać współpracę z innym, bardziej doświadczonym przedsiębiorstwem komunikacyjnym, czy to jako jego podwykonawca, czy w ramach konsorcjum i startować razem z nim do przetargów dla ajentów. To chyba najlepsza droga do zdobycia niezbędnego doświadczenia na rynku przewozów autobusowych.
Tak zaczynało DLA, Sevibus (zaczynał od wynajmu autobusów dla MPK; obecnie obsługuje linie w gminie Długołęka (wraz ze spółką powiązaną Socibus) i Czernica - jako samodzielny przewoźnik) a ich drogą obecnie zmierza Trako, choć jeszcze jest na wcześniejszym etapie od tych dwóch. Choć tu też trzeba wspomnieć, że DLA zdywersyfikowało źródła dochodów, nie ograniczając się tylko do przewozów autobusowych.
Warto przy okazji zobaczyć na phototrans, jakim taborem zaczynał każdy z wymienionych przeze mnie przewoźników a jakim dysponuje teraz
Tak zaczynało DLA, Sevibus (zaczynał od wynajmu autobusów dla MPK; obecnie obsługuje linie w gminie Długołęka (wraz ze spółką powiązaną Socibus) i Czernica - jako samodzielny przewoźnik) a ich drogą obecnie zmierza Trako, choć jeszcze jest na wcześniejszym etapie od tych dwóch. Choć tu też trzeba wspomnieć, że DLA zdywersyfikowało źródła dochodów, nie ograniczając się tylko do przewozów autobusowych.
Warto przy okazji zobaczyć na phototrans, jakim taborem zaczynał każdy z wymienionych przeze mnie przewoźników a jakim dysponuje teraz
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Kolejorz ma 0 lat doświadczenia skoro zadaje takie pytania. A już na pewno jakie można mieć doświadczenie skoro jeszcze nie znalazło się zatrudnienia dla pojazdów a już chce się kupować fabrycznie nowe autobusy.Ile lat doswiadczenia posiadasz w kierowaniu własnym interesem oraz ile w działaniu w obrębie KM...?