Heuliez O305
Na zachodzie już od naprawdę wielu lat jest tak, że produkuje się autobusy i produkuje się podwozia pod autobusy innego producenta.Adrian_ pisze:Czy w przypadku tyskich Heuliezów B10LA,czy jakoś tak można powiedzieć,że tak samo współpracowali z Volvo?
I tak np. robiło Volvo, zdaje się, że nawet nadal tak robi. Tak, też robił swego czasu Mercedes.
I stąd Heuliez produkując dany typ pojazdów - ja nawet nie wiem, czy tego nie wymagała umowa licencyjna zawarta pomiędzy producentami - podawał nazwę swojej marki, a także typ pojazdu, którego podwozie wykorzystano.
No i mamy Heuliezy B10LA czy Heuliezy O305. Czyli podwozie od podwykonawcy, a nadwozie własne. Tak zrobił Heuliez.
I pewnym błędem byłoby stwierdzenie, że to jest Mercedes O305, czy Volvo B10LA. Jak wyglądają te pojazdy, tych konkretnych typów i konkretnych producentów doskonale Wiesz. Natomiast to o czym Napisałeś - to jest po prostu Heuliez.
Zresztą Popatrz sobie na zdjęciach tych pojazdów. Czy Heuliez B10LA wygląda jak Volvo B10LA, tudzież czy Heuliez O305 wygląda jak MB O305 ? Mam na myśli oczywiście to co widać, czyli pudło pojazdu;)
http://156.17.233.249/transport/autobus ... 4&nr=21278
http://156.17.233.249/transport/autobus ... 4&nr=72411
Ja pomiędzy tymi dwoma autobusami znalazłem następujące różnice:w Heuliezie jest grubsza zabudowa po bokach.Poza tym inny układ przednich świateł,i Heuliez ma troche więcej kierunkowskazy.Poza tym na tych dóch zdjęciach widać,jakoby Heuliez miał bardziej równą linię okien.A co do Mercedesa i Heulieza O305 to wydaje mi się,że Merc O305 ma nieco bardziej okrągły kształt.
http://156.17.233.249/transport/autobus ... 4&nr=72411
Ja pomiędzy tymi dwoma autobusami znalazłem następujące różnice:w Heuliezie jest grubsza zabudowa po bokach.Poza tym inny układ przednich świateł,i Heuliez ma troche więcej kierunkowskazy.Poza tym na tych dóch zdjęciach widać,jakoby Heuliez miał bardziej równą linię okien.A co do Mercedesa i Heulieza O305 to wydaje mi się,że Merc O305 ma nieco bardziej okrągły kształt.
http://156.17.233.249/transport/autobus ... 14&nr=7275
http://156.17.233.249/transport/autobus ... 14&nr=7258
http://156.17.233.249/transport/autobus ... 14&nr=7259
Te Heuliezy wyglądają o wiele lepiej od Mercedesów O305G, nowocześniej. Ale chyba aż tak trwałe jak Merce nie są.
http://156.17.233.249/transport/autobus ... 14&nr=7258
http://156.17.233.249/transport/autobus ... 14&nr=7259
Te Heuliezy wyglądają o wiele lepiej od Mercedesów O305G, nowocześniej. Ale chyba aż tak trwałe jak Merce nie są.
Tyle tylko,że ten pierwszy Heuliez (czerwono-biały) został skasowany 6 lat temu,a ten drugi oddany do TMMB.z tego,co słyszałem to TMMB zlikwidowąło swoje muzeum i teraz ich wozy walają sie po zajezdni MPK Bydgoszcz na ul.Inowrocławskiej.A szkoda,szczególnie warszawskich Ikarusów.A o tym,ze Mercedesy są trwałe powinien świadczyć ten przykład:http://156.17.233.249/transport/autobus ... 4&nr=65362 32 lata i wciąż w służbie .
Są do spotkania i można je znaleźć jeszcze, np. w Warszawie, na komercyjnych liniach - eksploatują je dwie firmy: "Arka" oraz "Mini-Bus" Karczew. Te autobusy jeżdżą sobie z Centrum Warszawy do Otwocka.Adrian_ pisze:A tak w ogóle w jakich miastach jeżdżą Heuliezy O305 i czy są do spotkania w Polsce?
Aha,rozumiem.A czy w takim razie czy były w produkcji również Vettery O305? bo ja spotkałem sie z Vetterem O307,wygląda tak: http://156.17.233.249/transport/autobus ... 4&nr=85383 czym one się różniły od O307 poza większymi oknami i pierwszym płatem drzwi pojedynczym? i czy O307 miały oryginalnie pojedyncze płaty w 1. drzwiach,czy podwójne,jak w przypadku wrocławskich Merców z Polbusu,które zostały poddane remontom?
Ostatnio zmieniony 2006-04-10, 16:31 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa