Den Oudsten- Daf MB200
Den Oudsten- Daf MB200
Woziły poznaniaków(na początku na reprezentacyjnych liniach pośpiesznych) od 1991 roku, w ilości 30 sztuk. 5-6 z nich było automatami. Były ówczesną wizytówką naszego Mpk, a także jedynymi z pierwszych autobusów sprowadzonych z zagranicy do wolnej Polski. Obecnie w Mpk zostało ich zaledwie 5 sztuk, jeżdzą na późnowieczornych oraz porannych podmiankach. Jednak ich głównym wykorzystaniem są linie nocne. Kierowcy chwalą sobie ich wytrzymałość, cichą pracę silnika, niezawodność. Pomimo, że przeżyły Zemuny, Mig-i i niezliczoną ilość Ikarów, jak każdy autobus muszą w końcu odejść. Dlatego to właśnie one są pierwsze w kolejce do kasacji. Ku pokrzepieniu serc poznańskich mkm-ów, jeden egzemplarz zostanie pojazdem historycznym. Podobne autobusy jeżdzą tylko w Gnieźnie, Kórniku. Pojazd z M-Busu Mosina został skasowany.
Co sądzicie o tych autobusach?
http://img48.imageshack.us/img48/8162/dsc039213qv.jpg
http://img160.imageshack.us/img160/3421/dsc039209vs.jpg
http://img224.imageshack.us/img224/4005/dsc039279hc.jpg
Co sądzicie o tych autobusach?
http://img48.imageshack.us/img48/8162/dsc039213qv.jpg
http://img160.imageshack.us/img160/3421/dsc039209vs.jpg
http://img224.imageshack.us/img224/4005/dsc039279hc.jpg
Re: Den Oudsten- Daf MB200
Pamiętam jak śmigały w PKS Sieradz. Było ich z 15. Teraz można jednego spotkać na podsieradzkim złomowisku jako skład jakichś śmieci...
24-letnie autobusy… Niedawno sądziłem, że Poznań już się ich pozbył.
Mam co do nich mieszane uczucia: Z jednej strony poznaniacy twierdzą, że są w gruncie rzeczy porządne, z drugiej — wiek konstrukcji, jej nietypowość i archaiczność napawają mnie odrazą — ale i tak wkrótce DAF-y pojadą do wiecznej zajezdni
Mam co do nich mieszane uczucia: Z jednej strony poznaniacy twierdzą, że są w gruncie rzeczy porządne, z drugiej — wiek konstrukcji, jej nietypowość i archaiczność napawają mnie odrazą — ale i tak wkrótce DAF-y pojadą do wiecznej zajezdni
Dobrze, że zwykły pasażer nie wie, ile mają lat, bo mógłby mieć podobne odczucia, co ty...plocmaster pisze:Mam co do nich mieszane uczucia: Z jednej strony poznaniacy twierdzą, że są w gruncie rzeczy porządne, z drugiej — wiek konstrukcji, jej nietypowość i archaiczność napawają mnie odrazą —
Z wyjątkiem pojazdu przeznaczonego na historyczny...plocmaster pisze:tak wkrótce DAF-y pojadą do wiecznej zajezdni
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Mała niespodzianka
http://img95.imageshack.us/img95/3070/dafmodel0be.png
http://img95.imageshack.us/img95/3070/dafmodel0be.png
To bardzo dobra decyzja ze strony poznańskiego MPK, gdyz znając ich podejście do starszych wozów to i tak niespodziankia, ze zachowają coś historycznego. gdyby jeszcze symbolicznie zachowali na historyczne po 1 sztuce Ikarusa, albo Miga to było by ok. Jednakże nie podoba mi sie fakt, iż historykiem ma zostać #1201. Przeciez ten wóz przeważnie jeździ na wynajmach i przeważnie nie udziela się na liniach miejskich. Moim zdaniem historycznym powinien zostać 1213, lub też 1222. Dlaczego? m.in. ze względu na malowanie. Poza tmy gratulacje dla MPK za wspaniałe utrzymanie Ikarka 435. W Warszawie na pewno Wasz Ikarus zdążył by zaliczyć niejeden słup, a tutaj jeszcze się trzyma. Myślę jednak, iz czas jego NG w końcu nadejdzie, to tylko kwestia czasu. Poza tym należy też pochwalić MPK za unowoczesnianie taboru, chociaż w tej kwestii Torunia i Włocławka raczej nie prześcigną, co najwyżej dorównają średnią wieku taboru MPK Wrocław.
Miga nie będzie, Ikarus tak.Adrian_ pisze:gdyby jeszcze symbolicznie zachowali na historyczne po 1 sztuce Ikarusa, albo Miga
Hehe, historykiem nie zostanie 1201, tylko jeden z proponowanych przez Ciebie autobusówAdrian_ pisze:Jednakże nie podoba mi sie fakt, iż historykiem ma zostać #1201. Przeciez ten wóz przeważnie jeździ na wynajmach i przeważnie nie udziela się na liniach miejskich. Moim zdaniem historycznym powinien zostać 1213, lub też 1222. Dlaczego? m.in. ze względu na malowanie.
Taa i przy okazji go przemalują ;/Adrian_ pisze:yślę jednak, iz czas jego NG w końcu nadejdzie, to tylko kwestia czasu
To już chyba dawno się stałoAdrian_ pisze:co najwyżej dorównają średnią wieku taboru MPK Wrocław.
A już pierwszym zaczątkiem tego było sprzedanie Volva 7000A #1375 do Wrocławia . Jednak co do wozów historycznych to jednak szkoda, ze nie będzie żadnego z M11, ale z drugiej stron w Poznaniu nie macie żadnego ze starą ścianą czołową. Jeśli zaś chodzi o wóz #1501 to na pewno przy najbliższej NG dostanie zapewne malowanie zakładowe MPK Poznań. A nawiązując do tematu DAF-ów MB200 to odnosze wrażenie, iż te konstrukcje sa porównywalnie wytrzymałe, jak DAB-y (mimo, iż są młodsze). Poza tym ich plusem (przynajmniej w MPK Poznań) są skórzane fotele, które na pewno poprawiają komfort jazdy. Poza tym, czy Wasze pozostałe DAB-y posiadają lewary? jeśli tak, to nawet widać pewne podobieństwo do DAB-ów .
Hm. Czy on był w ogóle na stanie Mpk?Adrian_ pisze:A już pierwszym zaczątkiem tego było sprzedanie Volva 7000A #1375 do Wrocławia
To akurat nie byłby problem, takie są w Wągrowcu.Adrian_ pisze:Jednak co do wozów historycznych to jednak szkoda, ze nie będzie żadnego z M11, ale z drugiej stron w Poznaniu nie macie żadnego ze starą ścianą czołową.
F nie B Wszystkim się to myli.Adrian_ pisze:Wasze pozostałe DAB-y
Dokładnie to w wakacje.A kiedy zostaną skasowane dokladnie??