Den Oudsten- Daf MB200
Tyle, ze własna KM wymaga dużych pieniędzy w jej inwestowanie, a na tak duże koszty stać niewielu (chyba, ze ktoś sie dorobi dużych pieniędzy w Stanach Zjednoczonych, tudzież gdzieś indziej za granicą i przywiezie je do Polski). Co do poznańskich DAF-ów to może jest w nich gorąco w czasie upałów, ale miękkie siedzenia, jak i ich dobre rozmieszczenie w środku rekompensują brak otwieranych okiem, których z racji końca eksploatacji DAF-ów w Poznaniu nie opłaca sie montować (zresztą nie wiem nawet, czy by to trochę nie oszpeciło tych wozów). Naprawdę szkoda tych wozów. W sumie można by było pomyśleć nad oddaniem ich do TMMB, ale obawiam się, ze skończyły by tak samo, jak Zemun 1576 .
W takim razie w jakim celu ZNA zakupiło tego DAF-a? bo nie sądzę, by na części, gdyż z części z DAF-a mało co włoży się do Solarisa (o ile w ogóle coś się włoży). Czy ten biskupicki DAF stoi gdzies na tyłach zakładu, czy może jest umiejscowiony gdzies bliżej?
Ostatnio zmieniony 2006-06-22, 23:05 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.
Więc jest to autobus pracowniczy? heh, ciekawe posunięcie zwłaszcza, że mogli mieć jeszcze gorszego złoma. Czy zajezdnia, która obecnie eksploatuje te DAF-y zezłomuje je na miejscu w swojej zajezdni, czy jednak odsprzeda je jakiemuś złomowisku do kasacji? bowiem ZTCW większośc wozów była kasowana na miejscu, w zajezdniach, nie wiem jak to będzie wyglądało w przypadku DAF-ów.
Jeszcze poruszając jedną kwestię poznańskich DAF-ów: ostatnio widziałem na necie zdjęcie DAF-a 1201 na 60 http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-99358.html
Czy te DAF-y przed wbiciem na nockę zawsze robią ostatnio kółko na linii dziennej (po 22) i później rozpoczynają nocki, czy w tym przypadku była to po prostu jakaś podmiana z rezerwy?
Czy te DAF-y przed wbiciem na nockę zawsze robią ostatnio kółko na linii dziennej (po 22) i później rozpoczynają nocki, czy w tym przypadku była to po prostu jakaś podmiana z rezerwy?
Bardzo fajne są te DAFy z wyglądu. Nie jechałem jeszcze żadnym z tych busów. Miałem okazje minąć sie z nim na przystanku gdy czekałem na autobus niestety innej linii (to było ok.2,5 roku temu).Chciałem się kogoś z Poznania (najlepiej Podi'ego) spytać na jakich liniach jeżdżą w dzień, bo przed kasacja chciałbym jakiegoś spotkać i się nim przejechać. Chciałem się przejechać, ale tych busów znależć nie mogę nigdzie
.
Ja tym busom jak na dzisiejszy dzień 9/10 z tego co doświadczyłem o nich (wygląd, właściwości, po komentarzach oceniłem także)
EDIT: Jak skonczył Zemun 1576?
.
Ja tym busom jak na dzisiejszy dzień 9/10 z tego co doświadczyłem o nich (wygląd, właściwości, po komentarzach oceniłem także)
EDIT: Jak skonczył Zemun 1576?
Ostatnio zmieniony 2006-06-26, 10:58 przez chudy5d, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTCW to w dzień nie jeżdżą na liniach tylko wyjeżdżają przeważnie po 22 na 1 kółko linii dziennej, a później wskakują na nocki. Zdarzają się jeszcze na rezerwach, ale to już prawie niespotykane w MPK. Głównie jeżdża na nockach i przewozach pracowniczych. A tak BTW Zemun 1576 został skasowany przez TMMB na ich zajezdni.
Ostatni kurs 78(coś koło 23)chudy5d pisze:Chciałem się kogoś z Poznania (najlepiej Podi'ego) spytać na jakich liniach jeżdżą w dzień, bo przed kasacja chciałbym jakiegoś spotkać i się nim przejechać. Chciałem się prejechać, ale tych busów znależć nie mogę nigdzie
Pierwszy kurs 68(coś koło 5.00)
Miłej jazdy.
Stoją na zajezdni Pusta tuż pod płotem.chudy5d pisze:Chciałem się prejechać, ale tych busów znależć nie mogę nigdzie
.
ScrappedAdrian_ pisze:EDIT: Jak skonczył Zemun 1576?
To już od dawna nigdy i przenigdy.Adrian_ pisze:Zdarzają się jeszcze na rezerwach, ale to już prawie niespotykane w MPK.
Tyle wiem, ale jak wejść na zajezdnięStoją na zajezdni Pusta tuż pod płotem.
78 jeździ obok mnie Bukowską, więc może jakieś szanse przejechać z Bukowskiej na SzpitalnąOstatni kurs 78(coś koło 23)
Pierwszy kurs 68(coś koło 5.00)
Dzięki.Miłej jazdy.
Chyba masz rację, ale na 78 DAF. Przecież 78 obsługuje chyba A-3.Poza tym, jak widać na powyższym zdjęcie zdarzają się także na 60. Ogólnie rzecz biorąc chyba nie ma reguły na to, na jakiej linii robią ostatnie kólko przed wyjazdem na nockę, tylko zazwyczaj trafiają na linię dzienną taką, jaka obsługuje zajezdnia eksploatująca DAF-y.
Pusta to zajezdnia A-2?[...]na zajezdni Pusta[...]
Mam nadzieję, że nie skasują DAFów, a one były w którym roku wyprodukowane?
Ostatnio zmieniony 2006-06-26, 14:02 przez chudy5d, łącznie zmieniany 1 raz.
Te DAf-y moze i dla Was nie są stare (1991r.), ale dla MPK widać są. Zresztą jest to trochę dziwne, ze kasuje się DAF-y z 1991r., mając o kilka lat starsze M11. Jednakże nalezy pogratulowac MPK tego, że uwzględnili 1 wóz na pojazd historyczny, dzięki czemu chociaż namiastka tego typu wozów pozostanie w Poznaniu. Poza tym te DAF-y, jak na swój wiek (24 lata) z pewnością trzymają sie lepiej od niejednego Jelcza. I tutaj wychodzi właśnie to, jak zagraniczne fabryki dawniej budowały autobusy miejskie. Wtedy potrafiono stworzyć DAf-y, które były i są solidnymi konstrukcjami i do dziś jeżdżą jeszcze w poznańskim MPK, jak i w miastach niedaleko Poznania. Dziś takich konstrukcji, jak DAF się nie uświadczy, gdyż założę się, ze tak uwielbiane przez Was Solarki za 10 lat zaczną się rozwalać i to porządnie.
Ostatnio zmieniony 2006-06-26, 23:00 przez Adrian_, łącznie zmieniany 2 razy.