Den Oudsten- Daf MB200

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Adrian_ pisze:kasuje się DAF-y z 1991r
1991 to rok ich zakupu, wyprodukowano je w 1982.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Cóż, ale już nigdy nie bezie tego typu wozów, jak DAF-y z wygodnymi skórzanymi fotelami i z tym klimatem w środku podczas jazdy. Takie wozy, jak 24-letnie DAF-y mają swoją duszę, zaś inne nowe autobusy jej nie mają, tylko liczy się nowoczesność, niewygodne fotele i inne tego typu rzeczy. Kiedyś produkowało się naprawdę dobre i wygodne autobusy miejskie i nowe konstrukcje nie równają się z techniką lat 80-tych.

marcinc

Post autor: marcinc »

Adrian_ pisze:założę się, ze tak uwielbiane przez Was Solarki za 10 lat zaczną się rozwalać i to porządnie
Chciałbyś ;-) Ale nie wymienimy ich na Autosany ;-)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

A co do tego mają Autosany? :/. Chodziło mi po prostu o to, że większość z Was pragnie jedynie nowych i wygodnych autobusów i zapewne są osoby, które cieszą się z kasacji tych DAF-ów. Ja jednak się nie cieszę, gdyż są to długotrwałe i solidne wozy, w dodatku nie czuje się w nich ciasnoty i niewygody, co nie zawsze zdarza się w przypadku nowych autobusów.

ppln

Post autor: ppln »

Adrian_ pisze:w dodatku nie czuje się w nich ciasnoty i niewygody, co nie zawsze zdarza się w przypadku nowych autobusów.
A w nowych zdarza sięwłaśnie w tych krytykowanych przez ciebie Solarisach, które "nie wytrzymają 10 lat". Tylko, że Solaris z jednym NG na normalnych (nie(!) polskich) drogach by wytrzymał więcej niż ten DAF - jest ze stali nierdzewnej i jest wykonany tak, aby jeździć jak najdłużej.
Adrian_ pisze:i zapewne są osoby, które cieszą się z kasacji tych DAF-ów.
Zapewne jest wielu obywateli (nie pasjonatów), którzy cieszą się, że stare wysokopodłogowce będą zastępowane nowymi (i porządnymi) niskaczami. Cieszą się najprawdopodobniej też kierowcy tych DAFów - będą jeździć w komfortowych warunkach klimatyzowanymi (a może i nie, wiem że Solarki mają klimę) MANami z automatem.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Chodziło mi po prostu o to, że większość z Was pragnie jedynie nowych i wygodnych autobusów i zapewne są osoby, które cieszą się z kasacji tych DAF-ów.
Czy to dziwne?
ppln pisze:Zapewne jest wielu obywateli (nie pasjonatów), którzy cieszą się, że stare wysokopodłogowce będą zastępowane nowymi (i porządnymi) niskaczami. Cieszą się najprawdopodobniej też kierowcy tych DAFów - będą jeździć w komfortowych warunkach klimatyzowanymi (a może i nie, wiem że Solarki mają klimę) MANami z automatem.
O właśnie…
Wiem, wiem, klimatyczność itp., ale może jednak starajmy się nie uwsteczniać?
Uj… czuję niemiły zapach… to chyba ze śmietnika… do którego pewnie zaraz niektóre posty wlecą ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Nie, nie jest to dziwne, ale jeśli tak DAF, mimo swojego wieku jest jeszcze w stanie jeździć na linii to dlaczego ma nie jeździć? ale, jak wiadomo tego typu konstrukcje przetrwają tylko w mniejszych miastach, które nie stać na kupno nowego taboru. Poza tym teraz cieszycie się z kasacji DAF-ów, ale za 10 lat będziecie żałować, ze tak cudowne i wyjątkowe wozy zostały skasowane

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ogórki mimo swojego wieku też są w stanie jeździć, to czemu nie jeżdżą? Kilka płockich PR110 też mogło jeździć, to czemu je pokasowano? Świat pędzi do przodu i trzeba gonić.
Co do kasacji — niegdyś u mnie pokasowano M11 (ostał się tylko jeden) i jakoś ich nie żałuję. Populacja 280.26 też znacząco się zmniejszyła i niczego nie żałuję. PR-ki też za jakiś czas zginą i raczej też nie będę ich żałował.
Zaraz pewnie napiszesz, że DAF-y to bardzo dobre wozy. Bardzo dobre to by one były, ale 10 lat temu. Nie można trzymać staroci w nieskończoność.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

W sumie masz dużo racji, ale nie zgodze sie z twierdzeniem, że były one dobre kiedyś. Teraz także są dobre. Czy widziałeś kiedyś w którymś z nowych autobusów skórzane fotele we wntęrzu, w dodatku tak rozplanowane, by nie było ciasno? na pewno nie. I tu dochodzimy do sedna sprawy, że dawniej produkowano dużo lepsze wytrzymałościowo wozy. Czy jechałeś moze takim DAF-em? jeśli nie, to polecam się nim przejechać. Wtedy byś nie pisał, ze to złomy. Poza tym świat pędzi do przodu, ale już nigdy nie będzie w autobusach tego typu precyzyjnych rozwiązań. Poza tym często takimi starociami podróżuje się lepiej, a to, że sa już trochę zdezelowane świadczy o ich wieku i wyeksploatowaniu. Podejrzewam, że w DAF-ach w przeciwieństwie do M11 kratownica na pewno wytrzymała dłużej i jest w trochę lepszym stanie od polskich wynalazków za PRL-u.

Podi

Post autor: Podi »

ppln pisze:DAFów - będą jeździć w komfortowych warunkach klimatyzowanymi (a może i nie, wiem że Solarki mają klimę) MANami z automatem
Nie ta zajezdnia :)
Ostatnio zmieniony 2006-06-27, 21:38 przez Podi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Przypadkiem zamknąłem sobie zakładkę, więc ograniczę się do stwierdzenia, że — pisząc ogładnie — piszesz bzdury.

Podi

Post autor: Podi »

Przypadkiem zamknąłem sobie zakładkę, więc ograniczę się do stwierdzenia, że — pisząc ogładnie — piszesz bzdury.
Dzięki.

Oficjalnie- Dafa 1218 juz nie zobaczymy na linii...

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Dlaczego? czyżby MPK szykowało się do jego kasacji, czy też został już odstawiony?

Podi

Post autor: Podi »

Wozi motorniczych z zajezdni do zajezdni i bardzo się przydaje. Jak skończy sie remont Głogowska-Hemańska to go kasują.

chudy5d

Post autor: chudy5d »

No to wileka szkoda, ale nie tylko z powodu tego autobusu, ale i wszystkich DAFów. Szkoda, że nie prdukują III generacji tych wozów ( :P :devil: ), bo na pewno by firma DAF by na tym zarobiła i właściwie może to zły pomysł nie jest tylko by była obawa czy w III generacji zrobili mało miejsca, tak jak w III generacjach MANa (np.) Takie busy może by ktoś spróbował wykonać, ale już nie będę o tym pisał, bo nikt nie podejmie się wyprodukowania tych DAFów ze zminami np. nowe silniki itd. , a wnętrze by zostało takie jak w tych DAFach. A w ogóle każdy kto jeździ tym busem wie, że tam są skurzane fotele i takie by mogli zastosować (w tej raczej nierealnej) III generacji. Niestety jak to (chyba) plocmajster pisał, świat biegnię do przodu trzeba gonić. Ale zawsze jakieś nadzieję, że zostawili by taki z dwa DAFy i by wypuszczali na linie normalnie w dzień, zarówno i w nocy. Mogły by przejść małe NG, ale porostu szkoda pisać, bo nikt takiego czegoś nie zrobi z tymi DAFami, ani nie wyprodukuje III generacji tych busów. I w ogóle po co wy się kłócicie, że ktoś nie będzie żałować i dajecie przykłady, a drudzy tak. Myśle, że każdy kto wie co to za bus i jechał nim to powinien żałować tego, że je skasują. :(

NIE KARM TROLA :!:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

DAF pewnie nie wyprodukuje tego typu wozów ponownie, gdyż dla nich przygoda z autobusami była zapewne przejściowa, wszak DAF produkuje głównie ciężarówki.

marcinc

Post autor: marcinc »

Szkoda, naprawdę chętnie widziałbym na poznańskich ulicach niskacze marki DAF.

PS. Dzisiaj na św. Marcinie stał Daf MB200 z drzwiami na końcu NA HOLENDERSKICH BLACHACH!! Czy ktoś wie coś może na jego temat??

ppln

Post autor: ppln »

marcinc pisze:Szkoda, naprawdę chętnie widziałbym na poznańskich ulicach niskacze marki DAF.
Nie wystarczą ci Solarki z takowym silnikiem ;) ?
Dzisiaj na św. Marcinie stał Daf MB200 z drzwiami na końcu NA HOLENDERSKICH BLACHACH!!
Może do jakiejś małej mieściny pod Poznań (a może jako używańce do Warszawy :devil: )

Podi

Post autor: Podi »

ppln pisze:Może do jakiejś małej mieściny pod Poznań (a może jako używańce do Warszawy :devil: )
On był z Holandii i tamże wrócił...

marcinc

Post autor: marcinc »

Podi pisze:On był z Holandii i tamże wrócił...
Wiesz - to że był z Holandii to nietrudno się domyślić patrząc na jego blachy ale DLACZEGO tam był??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”