Meteor Jaworzno: Setra SG219
Meteor Jaworzno: Setra SG219
Wakacje się kończą, a miejscowi przewoźnicy fundują nam ciągłe nowości taborowe. To chyba tak na osłodę nowego roku szkolnego... Wracając jednak do tematu i Meteor nie chce pozostwać w tyle. Jak już powszechnie wiadomo firma po swoich tragicznych kłopotach w zasadzie wyszła na prostą. Wiele z odstawionych wozów przywrócono do ruchu liniowego, pożegnano podwykonawstwo PKS Będzin(+R.I.P.+), a także odkupiono parę wozów od konkurencji (patrz M121->PKM Tychy oraz M120->PKM Jaworzno). Na tym jednak nie koniec... Z powodu braków w taborze typu C (2 SU15 i 1 Ik280 na chodzie) Meteor zaczął rozglądać się za używką z zachodu (i tu sprawdziły się moje przypuszczenia). Na dniach do zajezdni w Bieruniu Starym dotarła śnieżno-biała Setra SG219. :smile2: Jako kraj jej pochodzenia podawana jest Francja. Autobus obecnie przechodzi remont ogólny (jakaś pseudo-blacharka - ponoć ma otrzymać firmowe barwy, nie wiadomo jednak czy już teraz; wsadzą mu też automety) i dostanie numerek #858. Na początku września ma wóz uzyskać liniową obsadę na 850 (wszak to linia niskopodłogowa, chyba że coś mi umknęło w tej Setrze ). Z której strony by jednak nie patrzeć, miło widzieć jak nasza niegdyś prywaciarska perełka, a zarazem kolejny przewoźnik budzi się do życia i zamierza poprawić komfort podróży. Zastanawia mnie jednak fakt czy Meteor chce nawiązać jakąś wojnę z gliwickim PKSem. Tamten zamierza przeznaczyć swoją niedawno nabytą SG219 na 280, a linia ta jak i 850 jeździ z Bytomia do Gliwic...
Setra SG219 #858 (portal TWB)
Pszona®
Setra SG219 #858 (portal TWB)
Pszona®
Czemu nie zostawią oryginalnych?PszonaR pisze:wsadzą mu też automety
Co do samego zakupu: Coś ostatnio dużo Setr przyjeżdża do Polski świadczyć usługi przewozowe. Co powoduje taki exodus? Bo raczej nie to, że to świetne wozy — niskiego to one nie mają, i ogólnie nadają się raczej do komunikacji dalekobieżnej niż miejskej. Czy to atrakcyjna cena?
Widzę, że dużo emocji wzbudziły siedzenia z autometu. Ja również nie widzę sensu w tym działaniu Meteora. Te setrowe przecież są bardzo wygodne. Nie tylko Ciebie boli Peter od autometów... siedzenie... Jeśli chodzi o Twoje pytanie Plocmaster: ja uważam, że Setra robi nienajgorsze autobusy-> zdecydowanie jednak nie na warunki miejskie. Jak zwykle pewnie w grę weszła cena i to zaważyło. Osobiście z wszystkich zakupowanych używek w okolicy, najbardziej podobają mi się tyskie: Volvo Heuliez GX417. Wiecie co mam na myśliplocmaster pisze:Czemu nie zostawią oryginalnych?PszonaR pisze:wsadzą mu też automety
Co do samego zakupu: Coś ostatnio dużo Setr przyjeżdża do Polski świadczyć usługi przewozowe. Co powoduje taki exodus? Bo raczej nie to, że to świetne wozy — niskiego to one nie mają, i ogólnie nadają się raczej do komunikacji dalekobieżnej niż miejskej. Czy to atrakcyjna cena?
W Meteorze nic się nie marnuje. Przy ich zdolnościach to rozmontują go i z pozostałych po #859 części zmontują 2 Ik260... :smile2: A na serio to przyda im się jeden przegub więcej... Wszak do tej pory posiadali jedynie 3 wysokopojemnościowce, a zapotrzebowanie czasem było większe.Co w takim razie stanie się z Ikarusem 854? skasują go? chyba, że Meteor posiada jeszcze jakąś mocno obciążoną linię .
Taak, oczywiście zrobią przeguba z dwóch H9-tek, ale nie lepiej byłoby zrobić autobus 15-metrowy z motoroweru Komar i przyczepy do Stara? Zastanów się, co piszesz.ppln pisze:To pożyczą 2 autosany H9-21 i zrobią przeguba. Może nawet wsadzą drzwi od Vecto (jakiegoś skasowali albo totalnie zapuścili).
Lekki OT: Jak dla mnie to ten bez silnika na dawcę, a drugiego odremontują i będzie jeździł. Ale kto wie.ppln pisze:A może doczekamy się pierwszego przegubowego Vecto (jakiś stoi bez silnika to go na I część, jakiś inny pewnie jest sprawny)
Jak na sytuację Meteora #853 nie jest taki zły i może jeszcze pojeździć. Kilka napraw i można go odreanimować spokojnie na jakiś czas. Nie mam pojęcia o skrzyni biegów tej Setry, ale obstawiałbym manuala 'piątkę'.Adrian_ pisze:lbo skasują 853 i przybędzie części . A tak na poważnie to jaką skrzynię biegów posiada ta Setra? 6-biegową manualną z przełożeniami turystycznymi, czy też jakąś inną?
Duża szansa... Wczoraj debiutowała na 850.J-31 pisze:Myślicie, że firma Meteor zadba o te nowe Setry ? Czy zajeżdżą je, a potem wymienią na inne ?
A tak wygląda na żywo...
Nieźle się prezentuje, prawda?
Po odmalowaniu każdy wóz, niezaleznie z jakiej by nie był cześci kraju prezentuje się świetnie, ale czas i dalszy sposób eksploatacji pokażą, czy ta Setra będzie taka dobra ( i tutaj mam przynajmniej nadzieję, ze nie będą poić tej Setry opałem, bo wtedy zajadą wóz wcześniej, niż mozna by się tego spodziewać).PszonaR pisze:Nieźle się prezentuje, prawda?