Automet Apollo kolejnym hitem eksportowym z Sanoka
Automet Apollo kolejnym hitem eksportowym z Sanoka
W dobie powszechnego kryzysu w Autosanie w Sanoku kolejna sanocka firma podjęła się produkcji autobusów. Tą firmą jest sanocki Automet, który swą produkcję skupia głównie na busach, co nie stanowi bezpośredniej konkurencji dla Autosanu, gdyż Automet jest jeszcze zbyt mało doświadczony w produkcji busów, by konkurować np. z Soliną produkcji Autosanu. Tymczasem producent ten wydał na świat swój drugi produkt. Jest to Automet Apollo posiadający 8,7m długości, bazujący na podwoziu Mercedesa Atego i pojemnośći 30-stu miejsc siedzących. Silnik stosowany w tym autobusie to Mercedes-Benz OM 904 LA o mocy 177KM. Silnik w Apollo zamontowany jest z przodu oraz posiada przednie mechaniczne zawieszenie. Niestety, Apollo nie posiada na razie polskiej homologacji, ale jak zapewnia producent autobus ten już niedługo będzie testowany w Polsce. Przy produkcji modelu Apollo pracowali zarówno Polacy, jak i Węgrzy. Autobus ten, w przeciwieństwie do Feniksa odniósł niewiele większy sukces. Wyprodukowano, jak na razie 6 sztuk tego autobusu w których zastosowano starszy typ designu. 4 tego typu autobusy jeżdżą na Ukrainie, zaś 2 w Polsce (nie wiem tylko w jakich miastach). W związku z ugruntowywaniem pozycji na rynku producent zapewnia, iż z czasem zmodyfikuje nieco Apollo. Mam nadzieję, iż model ten odniesie o wiele większy sukces i zostanie doceniony również przez innych polskich przewoźników .
Automet ma szeroki zakres działalności. Produkcja siedzeń to jeden z zakresów ich pracy. Oprócz tego produkują też elementy z tworzyw sztucznych do autobusów, formy wtryskowe, zabudowy autobusowe itp. Ogólnie rzecz biorąc zakres dziłalności Autometu skupia się na produkcji komponentów do autobusów. Produkcja busów w Automecie trwa od niedawna. Automet jednak nie posiada własnych podwozi do zabudowy autobusów, dlatego też korzysta z zasobów innych producentów. Przykładem tutaj może być Feniks zabudowany na podwoziu Kapeny C65.15. Obecnie Automet zamierza przystosowywać swoje nowe busy pod Euro4 i z tego też powodu skupi się na Volksvagenie Crafter, Iveco Daily oraz na Sprinterze, którego będzie przerabiać także pod Euro4.Dominik pisze:A czy automet przypadkiem nie produkuje, siedzeń do autosanów. A może firma produkuje autobusy i również siedzenia do nich.
Proszę bardzo, oto jedno ze zdjęć Autometa Apollo: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-117085.html
Jak już wcześniej pisałem mimo, iż autobus ten powstał w Automecie nie jest to polski autobus. Co do nazwy to może brzmi ona ciekawie, niemniej jednak design tego autobusu nie przypadł mi do gustu .Swoją drogą jestem ciekaw, jakie siedzenia Automet stosuje w swoich produkcjach, gdyż nic nie wskazuje na to, by mieli wmontowywać w te busy rodzime siedzenia .
Jak już wcześniej pisałem mimo, iż autobus ten powstał w Automecie nie jest to polski autobus. Co do nazwy to może brzmi ona ciekawie, niemniej jednak design tego autobusu nie przypadł mi do gustu .Swoją drogą jestem ciekaw, jakie siedzenia Automet stosuje w swoich produkcjach, gdyż nic nie wskazuje na to, by mieli wmontowywać w te busy rodzime siedzenia .
Ja też znalazłem fotki siedzeń i pulpitu kierowcy, kierownica oczywiście z logiem mercedesa.Również na stronie producenta jest pare fotek autobusu i wnętrza oraz dowiedziałem się po ściągnięciu pliku PDF że Mercedes Benz/Automet Apollo
jest na podwoziu. Mercedesa Atego 1018.
http://www.infobus.com.pl/files/6398/15_760.jpg
http://www.infobus.com.pl/files/6398/12_760.jpg
Oraz kolejne fotki tego busa
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T169303
jest na podwoziu. Mercedesa Atego 1018.
http://www.infobus.com.pl/files/6398/15_760.jpg
http://www.infobus.com.pl/files/6398/12_760.jpg
Oraz kolejne fotki tego busa
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T169303
Ostatnio zmieniony 2006-10-13, 09:52 przez Dominik, łącznie zmieniany 1 raz.
Automet jest polski, bo jest polski, no, polska firma go zrobiła.Adrian_ pisze:Autobus ten pochodzi z Polski, gdyż został zmontowany w Polsce, a nie jak już wcześniej pisałem za granicą.
Solaris — tak samo.
Volvo nie jest polskie, mimo iż zostało wyprodukowane we Wrocławiu, bo firma jest de facto szwedzka. Volvo jest wyprodukowane w Polsce.
Mercedes nie jest polski w żadnym wypadku, został wyprodukowany poza Polską przez zagraniczną firmę.
Poniał?