Tedom 123G, testowy gazowiec z Czech
0J597E Dzisiaj o 15:56 przyjechał w końcu do zajezdni Jeszcze tylko wizyta w PNT i wyjazd na linie.wowo_bialystok pisze:nawet nie wiem jakie
[ Dodano: 18 Wrz 2008 20:18 ]
Dzisiaj wóz nr 207 został zaprowadzony do PNT Wola Dalsza w celu przemalowania. Otrzymał też mielecki nr rej. RMI 08207.
http://img156.imageshack.us/my.php?image=207ry9.jpg
Ja jestem jednak innego zdania. Z ładnego autobusu jakim był niewątpliwie tester zrobili potworka przypominającego autobusy dalekiego zachodu.marekJG pisze:Tedom po liftingu świetnie wygląda
Dobrze, że Mielec zakupił jeszcze te starsze wersje i liczę że jednak inni przewoźnicy też się do niego przekonają.
A ja w niedzielę przelotnie widziałem testowego Tedoma w Gdyni. Obsługiwał linię 180. Nawet nie zdążyłem zrobić fotki. W zasadzie prócz tego, że był on pomarańczowy, to obklejono go mniej więcej tak samo jak poprzednie testery
Swoją drogą to połączenie pomarańczowego autobusu + biała obudowa butli, robią naprawdę niesamowite wrażenie
Swoją drogą to połączenie pomarańczowego autobusu + biała obudowa butli, robią naprawdę niesamowite wrażenie
No i tak po kilku miesiącach eksploatacji Tedomy nadal trzymają poziom jeżeli chodzi o awaryjność. Owszem, psują się ale nie często. Nie wiem jak teraz ale swego czasu były problemy z tankowaniem. Ostatnio w wozie 206 strzeliły paski, dziś z 207 wyciekł płyn z chłodnicy. Poza krótkimi, kilkugodzinnymi przestojami oba wozy są w ciągłej eksploatacji. Wóz 206, z racji, że jako tester ma przejechane znacznie więcej kilometrów po różnych drogach cały telepie się jak galareta, natomiast w przypadku 207 jest znacznie lepiej, bo nie wiele jeździł. Podsumowując, MKS jest raczej zadowolony z zakupu, mam nadzieję że liczba Tedomów w Mielcu powiększy się jeszcze o kilka sztuk.
P.S Czy ktoś wie gdzie jest obecnie pomarańczowy tester?
P.S Czy ktoś wie gdzie jest obecnie pomarańczowy tester?
Dzięki PR110 za wieści z Mielca. Pocieszające jest to, że Tedomy okazują się być dobrymi, dopracowanymi autobusami - które owszem czasami mogę sprawiać jakieś problemy - ale i tak więcej jeżdżą niż stoją. A to dobrze o nich świadczy.
Doświadczenia i pozytywne oceny, jakie zdobywa Tedom w Mielcu w trakcie normalnej eksploatacji liniowej, mogą być zachęcające dla innych przewoźników
Doświadczenia i pozytywne oceny, jakie zdobywa Tedom w Mielcu w trakcie normalnej eksploatacji liniowej, mogą być zachęcające dla innych przewoźników
MKS jak najbardziej ma fundusze, jeszcze w tym roku będzie zakup dwóch Solin, na przełomie 2008/2009 modernizacji poddane zostaną gnioty (adaptacja do zasilania CNG ponoć będzie robiona w Trebic, w fabryce Tedoma) a następnie w ciągu roku 2009 rozpisany będzie przetarg na dwa 12M LF CNG.ŁK-MZK pisze:ile jeszcze mają pieniądze by je kupić
Te Tedomy to jednak nie do zdarcia są, normalnie dzień w dzień jeżdżą odkąd zostały kupione, tylko na czas przeglądu mają przerwę w eksploatacji. Ogólnie MKS jest bardzo zadowolony z zakupu, kierowcy też raczej nie narzekają. Ostatnio w wozie #206 ex #6006 jakieś dziwne dźwięki się pojawiły w silniku i kontrolki od płynu się świecą choć płyn jest. Kierowcy już się nawet wszystkich komunikatów po czesku nauczyli co się wyświetlają na ekranie, ale i tak moim zdaniem fabryka powinna była wgrać polskie oprogramowanie.
Tak więc podsumowując kilka miesięcy eksploatacji, autobusy w cale nie są takie złe, jak się niektórym wydaje.
Tak więc podsumowując kilka miesięcy eksploatacji, autobusy w cale nie są takie złe, jak się niektórym wydaje.
To jeszcze nie koniec świata, więc dobrze, że to takie problemy są tylko, choć oczywiście należy wymagać autobusów dopracowanych, ale z doświadczenia nic nie jest idealnepr110 pisze:Tylko wykończenie wnętrza pozostawia wiele do życzenia. Strasznie słabo to poskręcane i co jakiś czas trzeba wszystkie śruby dokręcać