Tedom 123G, testowy gazowiec z Czech

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
wowo_bialystok

Post autor: wowo_bialystok »

pr110 pisze:Jeszcze jedno, jaki jest jego nr rejestracyjny? 2J7 7578?
Teraz ma tablice wywozowe, szczerze mowiac nawet nie wiem jakie :D

Bartek

Post autor: Bartek »

wowo_bialystok pisze:nawet nie wiem jakie
0J597E ;) Dzisiaj o 15:56 przyjechał w końcu do zajezdni :) Jeszcze tylko wizyta w PNT i wyjazd na linie.

[ Dodano: 18 Wrz 2008 20:18 ]
Dzisiaj wóz nr 207 został zaprowadzony do PNT Wola Dalsza w celu przemalowania. Otrzymał też mielecki nr rej. RMI 08207.
http://img156.imageshack.us/my.php?image=207ry9.jpg

S_S
Posty: 236
Rejestracja: 2005-11-30, 18:16

Post autor: S_S »

marekJG pisze:Tedom po liftingu świetnie wygląda
Ja jestem jednak innego zdania. Z ładnego autobusu jakim był niewątpliwie tester zrobili potworka przypominającego autobusy dalekiego zachodu. :|
Dobrze, że Mielec zakupił jeszcze te starsze wersje i liczę że jednak inni przewoźnicy też się do niego przekonają.

Bartek

Post autor: Bartek »

Po nowym roku znów będą zakupy, ale tym razem w drodze przetargu, a nie jak to było ostatnio, z wolnej ręki. Liczę na Tedoma :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A ja w niedzielę przelotnie widziałem testowego Tedoma w Gdyni. Obsługiwał linię 180. Nawet nie zdążyłem zrobić fotki. W zasadzie prócz tego, że był on pomarańczowy, to obklejono go mniej więcej tak samo jak poprzednie testery ;)

Swoją drogą to połączenie pomarańczowego autobusu + biała obudowa butli, robią naprawdę niesamowite wrażenie :)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

Wiadomo gdzie na chwilę obecną znajduje się nowy testowiec :?:
Mam pytanie do wowo_białystok w jaki sposób może znaleźć się ten testowiec w danym mieście, w jaki sposób może go ściągnąć dyrekcja na testy :?:

Bartek

Post autor: Bartek »

Obecnie pomarańczowy Tedom jeździ po Elblągu.

Kamil

Post autor: Kamil »

Ciekawy jestem czy zahaczy o Wałbrzych :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

A mnie ciekawi czy zahaczy ponownie o Pszczynę. Tam bardzo zainteresowani są gazowcami. Ale jak na razie zdecydowali się na co innego, więc może sobie odpuszczą...

Bartek

Post autor: Bartek »

Przede wszystkim Tedom powinien zaglądnąć na Podkarpacie, bo to u nas jeździ najwięcej gazów :P

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

pr110 pisze:Przede wszystkim Tedom powinien zaglądnąć na Podkarpacie, bo to u nas jeździ najwięcej gazów
Zdecydowanie popieram :D . Tylko podobno to miasto miało zgłosić się do Tedoma, że chce aby przyjechał ich autobus na testy. Jeśli dyrekcja coś zrobiła w tym kierunku to pewnie przyjedzie ;)

Bartek

Post autor: Bartek »

No i tak po kilku miesiącach eksploatacji Tedomy nadal trzymają poziom jeżeli chodzi o awaryjność. Owszem, psują się ale nie często. Nie wiem jak teraz ale swego czasu były problemy z tankowaniem. Ostatnio w wozie 206 strzeliły paski, dziś z 207 wyciekł płyn z chłodnicy. Poza krótkimi, kilkugodzinnymi przestojami oba wozy są w ciągłej eksploatacji. Wóz 206, z racji, że jako tester ma przejechane znacznie więcej kilometrów po różnych drogach cały telepie się jak galareta, natomiast w przypadku 207 jest znacznie lepiej, bo nie wiele jeździł. Podsumowując, MKS jest raczej zadowolony z zakupu, mam nadzieję że liczba Tedomów w Mielcu powiększy się jeszcze o kilka sztuk.

P.S Czy ktoś wie gdzie jest obecnie pomarańczowy tester?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki PR110 za wieści z Mielca. Pocieszające jest to, że Tedomy okazują się być dobrymi, dopracowanymi autobusami - które owszem czasami mogę sprawiać jakieś problemy - ale i tak więcej jeżdżą niż stoją. A to dobrze o nich świadczy.

Doświadczenia i pozytywne oceny, jakie zdobywa Tedom w Mielcu w trakcie normalnej eksploatacji liniowej, mogą być zachęcające dla innych przewoźników ;)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

J-31 pisze:Doświadczenia i pozytywne oceny, jakie zdobywa Tedom w Mielcu w trakcie normalnej eksploatacji liniowej, mogą być zachęcające dla innych przewoźników
Oczywiście. O ile jeszcze mają pieniądze by je kupić :D . Najważniejsze, że nie dokłada się do tego autobusu.

Bartek

Post autor: Bartek »

ŁK-MZK pisze:ile jeszcze mają pieniądze by je kupić
MKS jak najbardziej ma fundusze, jeszcze w tym roku będzie zakup dwóch Solin, na przełomie 2008/2009 modernizacji poddane zostaną gnioty (adaptacja do zasilania CNG ponoć będzie robiona w Trebic, w fabryce Tedoma) a następnie w ciągu roku 2009 rozpisany będzie przetarg na dwa 12M LF CNG.

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

pr110 pisze:MKS jak najbardziej ma fundusze, jeszcze w tym roku będzie zakup dwóch Solin, na przełomie 2008/2009 modernizacji poddane zostaną gnioty
Chodziło mi o kase na Tedomy. Bo do Solin nie ma porównania cenowego.
Może Mielec kupi w przyszłości pomarańczowego testera, będzie do kompletu ;)

Bartek

Post autor: Bartek »

Te Tedomy to jednak nie do zdarcia są, normalnie dzień w dzień jeżdżą odkąd zostały kupione, tylko na czas przeglądu mają przerwę w eksploatacji. Ogólnie MKS jest bardzo zadowolony z zakupu, kierowcy też raczej nie narzekają. Ostatnio w wozie #206 ex #6006 jakieś dziwne dźwięki się pojawiły w silniku i kontrolki od płynu się świecą choć płyn jest. Kierowcy już się nawet wszystkich komunikatów po czesku nauczyli co się wyświetlają na ekranie, ale i tak moim zdaniem fabryka powinna była wgrać polskie oprogramowanie.

Tak więc podsumowując kilka miesięcy eksploatacji, autobusy w cale nie są takie złe, jak się niektórym wydaje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To dobra wiadomość, dzięki MKS (i PR110 ;) ) wiemy teraz więcej na temat ekspoatacji Tedomów... no, to teraz fajnie by było, gdyby znalazło się więcej przewoźników chętnych do zakupu Tedomów :)

Bartek

Post autor: Bartek »

Tylko wykończenie wnętrza pozostawia wiele do życzenia. Strasznie słabo to poskręcane i co jakiś czas trzeba wszystkie śruby dokręcać ;)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

pr110 pisze:Tylko wykończenie wnętrza pozostawia wiele do życzenia. Strasznie słabo to poskręcane i co jakiś czas trzeba wszystkie śruby dokręcać
To jeszcze nie koniec świata, więc dobrze, że to takie problemy są tylko, choć oczywiście należy wymagać autobusów dopracowanych, ale z doświadczenia nic nie jest idealne ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”