Tedom 123G, testowy gazowiec z Czech
Właśnie wróciłem z jazdy Tedomem na gdyńskiej 105, autobus jak na średnio rozpoznawalną markę całkiem nieźle wykonany. Nie odniosłem szczególnego wrażenia mulenia, choć jak później przesiadłem się do SU12, to czułem jakby trochę szybciej pokonywał trasę. Z wad mogę wymienić tu kiepską stylistykę kabiny która sprawiała wrażenie zamontowanej na siłę i strasznie dużą ilość ciepła wydzielanego przez silnik oraz duchotę mimo obecności klimy (może była wyłączona, choć z drugiej strony klima była drugim celem testów, lufciki i okna były otwarte jakby co).
Witam i odpowiadam
A z rysunkiem TEDOMa od pr110 - turla fele
Pozdrawiam!
Bartek
Bialy ex-tester od jakiegos czasu jezdzi u nowego wlasciciela. Autobus dostarczany do MKS Mielec to blizniak 6006 juz dostarczonego - 6007. Ten sam rok produkcji, kolejny numer VIN. Bialy mial oznaczenie C12G, ten jest jeszcze Kronosem 123G.pr110 pisze:Do Mielca już w poniedziałek przyjedzie drugi z zakupionych Tedomów. Tak jak przypuszczałem, będzie to biały ex. tester. Więcej na stronie UM Mielec http://www.mielec.pl/article.php?id=779
Pierwsze 2 sprzedane. Teraz bedzie juz tylko lepiej. Zobaczymy jak beda mialy sie przetargi na gazowce w Polsce - zakupy 'z wolnej reki' sa poki co zadkoscia.marekJG pisze:Cieszę się, że w koncu znalazł się nabywaca tego autobusu w Polsce i to w zawrotnej ilości 2 szt. Mam nadzieję, że coraz więcej przewoźników przekona się do tej konstrukcji
Zobaczymy - poprawimy. Z cieplota to typowa wada autobusow z silnikiem stojacym i kioskiem z tylu.ep40 pisze:Z wad mogę wymienić tu kiepską stylistykę kabiny która sprawiała wrażenie zamontowanej na siłę i strasznie dużą ilość ciepła wydzielanego przez silnik oraz duchotę mimo obecności klimy (może była wyłączona, choć z drugiej strony klima była drugim celem testów, lufciki i okna były otwarte jakby co).
A z rysunkiem TEDOMa od pr110 - turla fele
Pozdrawiam!
Bartek
A miało być tak fajnie. Czyli znów przyjedzie serwis do wymiany zawieszenia i dokręcania roztelepanych klap.wowo_bialystok pisze:Bialy ex-tester od jakiegos czasu jezdzi u nowego wlasciciela. Autobus dostarczany do MKS Mielec to blizniak 6006 juz dostarczonego - 6007. Ten sam rok produkcji, kolejny numer VIN. Bialy mial oznaczenie C12G, ten jest jeszcze Kronosem 123G.
[ Dodano: 07 Wrz 2008 22:16 ]
Tylko żeby nie było nieporozumień, rysunek znalazłem w sieci i tak tylko poglądowo zapodałem na forum.wowo_bialystok pisze:A z rysunkiem TEDOMa od pr110 - turla fele
Nie sądzę. Przypuszczam, że firmom WOWO oraz Tedom bardzo zależy na dobrej ocenie obu autobusów w eksploatacji liniowej. Bo od tego zależy dalsza sprzedaż Kronosów w Polsce.pr110 pisze:Czyli znów przyjedzie serwis do wymiany zawieszenia i dokręcania roztelepanych klap.
Im bardziej mielecki MKS będzie chwalił oba autobusy, tym większą szansę ma Kronos na większą sprzedaż w Polsce.
Jest oczywiście jeszcze inny problem. Nie wiem w jakich warunkach i po jakich drogach będą kursować oba Tedomy - no, a to może mieć znaczenie
Mam nadzieję, gdyż jeździłem Tedomem podczas testów w Rzeszowie i zrobił na mnie pozytywane wrażenie. Szkoda, że przez taki okres nie udało się przekonać więcej użytkowników do jego zakupu. Swoją drogą to można powalczyć szczególnie o przetargi w Rzeszowie, który na pewno ogłosi jakieś zamówienie na tego typu pojazdy jak nie w tym to w przyszłym roku. A czy tedom planuje sprzedaż w Polsce autobusów zasilanych dieslem?wowo_bialystok pisze:Teraz bedzie juz tylko lepiej. Zobaczymy jak beda mialy sie przetargi na gazowce w Polsce - zakupy 'z wolnej reki' sa poki co zadkoscia.
Tak było przecież z Tedomem 206, stał tydzień na hali i czescy mechanicy wymieniali elementy zawieszenia i dokręcali wszystkie śruby. Kilka dni ( ) zajęło też majstrom z R&G podłączenie wyświetlaczy, komputera i kasy.J-31 pisze:Nie sądzę. Przypuszczam, że firmom WOWO oraz Tedom bardzo zależy na dobrej ocenie obu autobusów w eksploatacji liniowej
Podpisuje się pod tym pytaniemŁK-MZK pisze:Mam pytanie do wowo_białystok, czy znasz trasę kiedy i gdzie będzie Tedom testowany
Witam!
W sprawie dalszych testow egzemlparza FL, okolo 22 wrzesnia autobus jedzie na kilkutygodniowe testy do Wilna. Potem, w zaleznosci od zainteresowania KM, damy znac gdzie mozna bedzie spotkac rzeczony autobus - takze chwileczke Panowie!
Pozdrawiam!
Bartek Rodziewicz
PS: 6007, ktory wlasnie jutro rano wyjezdza do Mielca jest juz dostosowany do standardu najnowszych TEDOMow podobnie jak 6007 (zawieszenie, osprzet CNG). Tak wiec do konca wrzesnia, po malowaniu do barw MKS i uzbrojeniu w osprzet RG autobus trafi na linie.
Autobus 6006 został wyprodukowany w roku 2006 i został sprzedany jako używany, potestowy, z przebiegiem około 90 000 km. W ramach przegladu zerowego producent dostosowal zawieszenie do najnowszego standardu (nowy stabilizator, nowe amortyzatory), wymienil elementy ukladu CNG na stosowane w najnowszych autobusach oraz wykonal szereg innych modyfikacji - BEZPLATNIE DLA U ZYTKOWNIKA (MKS Mielec). Tak wiec nie mozna mowic tutaj jedynieo dokrecaniu srub. Dodatkowo, autobus ma ten atrakcyjne jak na autobus dwuletni warunki gwarancji. Nie nasza wina oraz nie z winy firmy TEDOM instalacja kasownikow i wyswietlaczy trwala tyle ile trwalai. Zaloga z TEDOMu wyrobila sie z bodajze dwudziestoma kilkoma modyfikacjami w 3 dni pracy.pr110 pisze:Tak było przecież z Tedomem 206, stał tydzień na hali i czescy mechanicy wymieniali elementy zawieszenia i dokręcali wszystkie śruby. Kilka dni ( ) zajęło też majstrom z R&G podłączenie wyświetlaczy, komputera i kasy.
Na 90 000 km eksploatacji egzemplarza 6006 autobus stanal !!raz!! - odkrecila sie sruba od wtryskiwacza - usterka zostala naprawiona przez ekipe serwisowa TEDOMu w 24 godziny. Poza tym zadnych wypadkow typu samozaplon badz nagle wylaczajace sie autobusy jak w slynnej sprawie na polnocy PolskiJ-31 pisze:Ooops. Nie sądziłem, że aż takie problemy mogą być z Tedomem Kronosem
W sprawie dalszych testow egzemlparza FL, okolo 22 wrzesnia autobus jedzie na kilkutygodniowe testy do Wilna. Potem, w zaleznosci od zainteresowania KM, damy znac gdzie mozna bedzie spotkac rzeczony autobus - takze chwileczke Panowie!
Pozdrawiam!
Bartek Rodziewicz
PS: 6007, ktory wlasnie jutro rano wyjezdza do Mielca jest juz dostosowany do standardu najnowszych TEDOMow podobnie jak 6007 (zawieszenie, osprzet CNG). Tak wiec do konca wrzesnia, po malowaniu do barw MKS i uzbrojeniu w osprzet RG autobus trafi na linie.
Wiadome. Elektronicy z R&G już tak mają, nie pierwszy to się zdarzyło i nie tylko w Mielcuwowo_bialystok pisze:Nie nasza wina oraz nie z winy firmy TEDOM instalacja kasownikow i wyswietlaczy trwala tyle ile trwala
I chwała mu za to. Autobus jest maksymalnie wykorzystywany, haruje od 4 rano do 1 w nocy dzień w dzień odkąd został zakupiony, żadnej awarii nie było.wowo_bialystok pisze:Na 90 000 km eksploatacji egzemplarza 6006 autobus stanal !!raz!! - odkrecila sie sruba od wtryskiwacza - usterka zostala naprawiona przez ekipe serwisowa TEDOMu w 24 godziny.
Serdeczne dzięki za informacje. Pozdrawiam.wowo_bialystok pisze:PS: 6007, ktory wlasnie jutro rano wyjezdza do Mielca jest juz dostosowany do standardu najnowszych TEDOMow podobnie jak 6007 (zawieszenie, osprzet CNG). Tak wiec do konca wrzesnia, po malowaniu do barw MKS i uzbrojeniu w osprzet RG autobus trafi na linie.
[ Dodano: 08 Wrz 2008 20:50 ]
Proponowałbym wizytę na podkarpaciuwowo_bialystok pisze:W sprawie dalszych testow egzemlparza FL,
Brzmi to budująco. Mam nadzieję, że jak największa rzesza MKMów będzie się mogła wkrótce zapoznać z tym autobusem.wowo_bialystok pisze:Na 90 000 km eksploatacji egzemplarza 6006 autobus stanal !!raz!! - odkrecila sie sruba od wtryskiwacza - usterka zostala naprawiona przez ekipe serwisowa TEDOMu w 24 godziny. Poza tym zadnych wypadkow typu samozaplon badz nagle wylaczajace sie autobusy jak w slynnej sprawie na polnocy Polski
Jeszcze jedno pytanko, do kogo należał wcześniej?wowo_bialystok pisze:Autobus dostarczany do MKS Mielec to blizniak 6006 juz dostarczonego - 6007. Ten sam rok produkcji, kolejny numer VIN.
Znalazłem na czeskiej stronie http://spvd.cz/ tabele w której są ujęte (wszystkie?) autobusy Tedom i ich właściciele oraz rok produkcji i nr rejestracyjny. Do wozów nr 6006 i 6007 naniosłem odpowiednie zmiany
Link do pobrania http://www.uploader.pl/?d=8E5A8B7D1
Oba autobusy byly autobusami pokazowymi TEDOM, tak wiec TEDOM s.r.o. byl ich wczesniejszym wlascicielempr110 pisze:Jeszcze jedno pytanko, do kogo należał wcześniej?
W sprawie ceny, jest ona w najwiekszej mierze zalezna od uzytkownika autobusu i jego oczekiwan -dokladanie wyposazenia, systemow informayjnych, etc podwyzsza cene. Poziom cenowy powinien pozostac podobny do wersji sprzed FL, z tym, ze o ile wersja starsza miala w standardzie 3 butle na dachu to poczawszy od FL standardem sa 4 - co przeklada sie na wieksza mozliwa prace dzienna autobusu.
Pozdrawiam!
Bartek