Tedom 123G, testowy gazowiec z Czech

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Właśnie wróciłem z jazdy Tedomem na gdyńskiej 105, autobus jak na średnio rozpoznawalną markę całkiem nieźle wykonany. Nie odniosłem szczególnego wrażenia mulenia, choć jak później przesiadłem się do SU12, to czułem jakby trochę szybciej pokonywał trasę. Z wad mogę wymienić tu kiepską stylistykę kabiny która sprawiała wrażenie zamontowanej na siłę i strasznie dużą ilość ciepła wydzielanego przez silnik oraz duchotę mimo obecności klimy (może była wyłączona, choć z drugiej strony klima była drugim celem testów, lufciki i okna były otwarte jakby co).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ep40 pisze:lufciki i okna były otwarte jakby co
To mogła być równie dobrze włączona, jak i wyłączona

Bartek

Post autor: Bartek »

ep40 pisze:strasznie dużą ilość ciepła wydzielanego przez silnik
No tak, mi też to przeszkadza jak jadę Tedomem, ale to chyba dla tego, że CNG ma wyższą temperaturę spalania.

[ Dodano: 06 Wrz 2008 22:33 ]
Obrazek

wowo_bialystok

Post autor: wowo_bialystok »

Witam i odpowiadam :D
pr110 pisze:Do Mielca już w poniedziałek przyjedzie drugi z zakupionych Tedomów. Tak jak przypuszczałem, będzie to biały ex. tester. Więcej na stronie UM Mielec http://www.mielec.pl/article.php?id=779
Bialy ex-tester od jakiegos czasu jezdzi u nowego wlasciciela. Autobus dostarczany do MKS Mielec to blizniak 6006 juz dostarczonego - 6007. Ten sam rok produkcji, kolejny numer VIN. Bialy mial oznaczenie C12G, ten jest jeszcze Kronosem 123G.

marekJG pisze:Cieszę się, że w koncu znalazł się nabywaca tego autobusu w Polsce i to w zawrotnej ilości 2 szt. Mam nadzieję, że coraz więcej przewoźników przekona się do tej konstrukcji
Pierwsze 2 sprzedane. Teraz bedzie juz tylko lepiej. Zobaczymy jak beda mialy sie przetargi na gazowce w Polsce - zakupy 'z wolnej reki' sa poki co zadkoscia.
ep40 pisze:Z wad mogę wymienić tu kiepską stylistykę kabiny która sprawiała wrażenie zamontowanej na siłę i strasznie dużą ilość ciepła wydzielanego przez silnik oraz duchotę mimo obecności klimy (może była wyłączona, choć z drugiej strony klima była drugim celem testów, lufciki i okna były otwarte jakby co).
Zobaczymy - poprawimy. Z cieplota to typowa wada autobusow z silnikiem stojacym i kioskiem z tylu.

A z rysunkiem TEDOMa od pr110 - turla fele :D

Pozdrawiam!

Bartek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

wowo_bialystok pisze:A z rysunkiem TEDOMa od pr110 - turla fele
Mnie też się w sumie podoba

Bartek

Post autor: Bartek »

wowo_bialystok pisze:Bialy ex-tester od jakiegos czasu jezdzi u nowego wlasciciela. Autobus dostarczany do MKS Mielec to blizniak 6006 juz dostarczonego - 6007. Ten sam rok produkcji, kolejny numer VIN. Bialy mial oznaczenie C12G, ten jest jeszcze Kronosem 123G.
:( A miało być tak fajnie. Czyli znów przyjedzie serwis do wymiany zawieszenia i dokręcania roztelepanych klap.

[ Dodano: 07 Wrz 2008 22:16 ]
wowo_bialystok pisze:A z rysunkiem TEDOMa od pr110 - turla fele
Tylko żeby nie było nieporozumień, rysunek znalazłem w sieci i tak tylko poglądowo zapodałem na forum.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pr110 pisze:Czyli znów przyjedzie serwis do wymiany zawieszenia i dokręcania roztelepanych klap.
Nie sądzę. Przypuszczam, że firmom WOWO oraz Tedom bardzo zależy na dobrej ocenie obu autobusów w eksploatacji liniowej. Bo od tego zależy dalsza sprzedaż Kronosów w Polsce. ;)

Im bardziej mielecki MKS będzie chwalił oba autobusy, tym większą szansę ma Kronos na większą sprzedaż w Polsce. ;)

Jest oczywiście jeszcze inny problem. Nie wiem w jakich warunkach i po jakich drogach będą kursować oba Tedomy - no, a to może mieć znaczenie :cool:

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

Mam pytanie do wowo_białystok, czy znasz trasę kiedy i gdzie będzie Tedom testowany :?:

marekJG

Post autor: marekJG »

wowo_bialystok pisze:Teraz bedzie juz tylko lepiej. Zobaczymy jak beda mialy sie przetargi na gazowce w Polsce - zakupy 'z wolnej reki' sa poki co zadkoscia.
Mam nadzieję, gdyż jeździłem Tedomem podczas testów w Rzeszowie i zrobił na mnie pozytywane wrażenie. Szkoda, że przez taki okres nie udało się przekonać więcej użytkowników do jego zakupu. Swoją drogą to można powalczyć szczególnie o przetargi w Rzeszowie, który na pewno ogłosi jakieś zamówienie na tego typu pojazdy jak nie w tym to w przyszłym roku. A czy tedom planuje sprzedaż w Polsce autobusów zasilanych dieslem?

Bartek

Post autor: Bartek »

J-31 pisze:Nie sądzę. Przypuszczam, że firmom WOWO oraz Tedom bardzo zależy na dobrej ocenie obu autobusów w eksploatacji liniowej
Tak było przecież z Tedomem 206, stał tydzień na hali i czescy mechanicy wymieniali elementy zawieszenia i dokręcali wszystkie śruby. Kilka dni ( :!: :!: ) zajęło też majstrom z R&G podłączenie wyświetlaczy, komputera i kasy.
ŁK-MZK pisze:Mam pytanie do wowo_białystok, czy znasz trasę kiedy i gdzie będzie Tedom testowany
Podpisuje się pod tym pytaniem ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pr110 pisze:Tak było przecież z Tedomem 206, stał tydzień na hali i czescy mechanicy wymieniali elementy zawieszenia i dokręcali wszystkie śruby
Ooops. Nie sądziłem, że aż takie problemy mogą być z Tedomem Kronosem :]

wowo_bialystok

Post autor: wowo_bialystok »

Witam!
pr110 pisze:Tak było przecież z Tedomem 206, stał tydzień na hali i czescy mechanicy wymieniali elementy zawieszenia i dokręcali wszystkie śruby. Kilka dni ( ) zajęło też majstrom z R&G podłączenie wyświetlaczy, komputera i kasy.
Autobus 6006 został wyprodukowany w roku 2006 i został sprzedany jako używany, potestowy, z przebiegiem około 90 000 km. W ramach przegladu zerowego producent dostosowal zawieszenie do najnowszego standardu (nowy stabilizator, nowe amortyzatory), wymienil elementy ukladu CNG na stosowane w najnowszych autobusach oraz wykonal szereg innych modyfikacji - BEZPLATNIE DLA U ZYTKOWNIKA (MKS Mielec). Tak wiec nie mozna mowic tutaj jedynieo dokrecaniu srub. Dodatkowo, autobus ma ten atrakcyjne jak na autobus dwuletni warunki gwarancji. Nie nasza wina oraz nie z winy firmy TEDOM instalacja kasownikow i wyswietlaczy trwala tyle ile trwalai. Zaloga z TEDOMu wyrobila sie z bodajze dwudziestoma kilkoma modyfikacjami w 3 dni pracy.

J-31 pisze:Ooops. Nie sądziłem, że aż takie problemy mogą być z Tedomem Kronosem
Na 90 000 km eksploatacji egzemplarza 6006 autobus stanal !!raz!! - odkrecila sie sruba od wtryskiwacza - usterka zostala naprawiona przez ekipe serwisowa TEDOMu w 24 godziny. Poza tym zadnych wypadkow typu samozaplon badz nagle wylaczajace sie autobusy jak w slynnej sprawie na polnocy Polski :D

W sprawie dalszych testow egzemlparza FL, okolo 22 wrzesnia autobus jedzie na kilkutygodniowe testy do Wilna. Potem, w zaleznosci od zainteresowania KM, damy znac gdzie mozna bedzie spotkac rzeczony autobus - takze chwileczke Panowie! :D

Pozdrawiam!

Bartek Rodziewicz

PS: 6007, ktory wlasnie jutro rano wyjezdza do Mielca jest juz dostosowany do standardu najnowszych TEDOMow podobnie jak 6007 (zawieszenie, osprzet CNG). Tak wiec do konca wrzesnia, po malowaniu do barw MKS i uzbrojeniu w osprzet RG autobus trafi na linie.

Bartek

Post autor: Bartek »

wowo_bialystok pisze:Nie nasza wina oraz nie z winy firmy TEDOM instalacja kasownikow i wyswietlaczy trwala tyle ile trwala
Wiadome. Elektronicy z R&G już tak mają, nie pierwszy to się zdarzyło i nie tylko w Mielcu
wowo_bialystok pisze:Na 90 000 km eksploatacji egzemplarza 6006 autobus stanal !!raz!! - odkrecila sie sruba od wtryskiwacza - usterka zostala naprawiona przez ekipe serwisowa TEDOMu w 24 godziny.
I chwała mu za to. Autobus jest maksymalnie wykorzystywany, haruje od 4 rano do 1 w nocy dzień w dzień odkąd został zakupiony, żadnej awarii nie było.
wowo_bialystok pisze:PS: 6007, ktory wlasnie jutro rano wyjezdza do Mielca jest juz dostosowany do standardu najnowszych TEDOMow podobnie jak 6007 (zawieszenie, osprzet CNG). Tak wiec do konca wrzesnia, po malowaniu do barw MKS i uzbrojeniu w osprzet RG autobus trafi na linie.
Serdeczne dzięki za informacje. Pozdrawiam.

[ Dodano: 08 Wrz 2008 20:50 ]
wowo_bialystok pisze:W sprawie dalszych testow egzemlparza FL,
Proponowałbym wizytę na podkarpaciu ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

wowo_bialystok pisze:Na 90 000 km eksploatacji egzemplarza 6006 autobus stanal !!raz!! - odkrecila sie sruba od wtryskiwacza - usterka zostala naprawiona przez ekipe serwisowa TEDOMu w 24 godziny. Poza tym zadnych wypadkow typu samozaplon badz nagle wylaczajace sie autobusy jak w slynnej sprawie na polnocy Polski
Brzmi to budująco. Mam nadzieję, że jak największa rzesza MKMów będzie się mogła wkrótce zapoznać z tym autobusem.

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

Lopez pisze:Mam nadzieję, że jak największa rzesza MKMów będzie się mogła wkrótce zapoznać z tym autobusem.
Też mam taką nadzieję i mam nadzieję, że odwiedzi Przemyśl.

Mam pytanko do wowo_białystok, czy ta wersja, która obecnie jest testowana jest droższa od poprzedniej :?:

Bartek

Post autor: Bartek »

wowo_bialystok pisze:Autobus dostarczany do MKS Mielec to blizniak 6006 juz dostarczonego - 6007. Ten sam rok produkcji, kolejny numer VIN.
Jeszcze jedno pytanko, do kogo należał wcześniej?

Znalazłem na czeskiej stronie http://spvd.cz/ tabele w której są ujęte (wszystkie?) autobusy Tedom i ich właściciele oraz rok produkcji i nr rejestracyjny. Do wozów nr 6006 i 6007 naniosłem odpowiednie zmiany ;)

Link do pobrania :strzałka: http://www.uploader.pl/?d=8E5A8B7D1

wowo_bialystok

Post autor: wowo_bialystok »

pr110 pisze:Jeszcze jedno pytanko, do kogo należał wcześniej?
Oba autobusy byly autobusami pokazowymi TEDOM, tak wiec TEDOM s.r.o. byl ich wczesniejszym wlascicielem

W sprawie ceny, jest ona w najwiekszej mierze zalezna od uzytkownika autobusu i jego oczekiwan -dokladanie wyposazenia, systemow informayjnych, etc podwyzsza cene. Poziom cenowy powinien pozostac podobny do wersji sprzed FL, z tym, ze o ile wersja starsza miala w standardzie 3 butle na dachu to poczawszy od FL standardem sa 4 - co przeklada sie na wieksza mozliwa prace dzienna autobusu.

Pozdrawiam!

Bartek

Bartek

Post autor: Bartek »

Nie wiesz może gdzie obecnie znajduje się wóz 6007? bo w Mielcu to go raczej nie ma.

wowo_bialystok

Post autor: wowo_bialystok »

pr110 pisze:Nie wiesz może gdzie obecnie znajduje się wóz 6007? bo w Mielcu to go raczej nie ma.
Lublin - badania przed rejestracja (butle, etc. - standard). Jutro wyjezdza z Lublina. Nie wiem tylko czy do Mielca czy na lakierowanie

Bartek

Post autor: Bartek »

Dzięki serdeczne :) Prawdopodobnie malowany będzie na zajezdni więc zjawi się w Mielcu. Pozdrawiam.

[ Dodano: 11 Wrz 2008 13:38 ]
Jeszcze jedno, jaki jest jego nr rejestracyjny? 2J7 7578?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”