Tedom 123G, testowy gazowiec z Czech
Tedom 123G, czyli testy kolejnego gazowca w sieci ZKM Gdynia
Dziś na ulicach Trójmiasta (konkretnie Gdyni) pojawił się kolejny pojazd testowy. Tym razem nie był to trolejbus, a autobus o nazwie Tedom Kronos 123G należący do CSAD Liberec. Autobus ten przyjechał do Gdyni najprawdopodobniej na testy związane zapewne z przetargiem dotyczącym zakupu 5-ciu autobusów CNG dla sieci ZKM Gdynia. Autobus ten otrzymał nr. taborowy 2000 i już dziś obsługiwał pierwszą linię. Była nią linia 133. Tutaj jest jego zdjęcie z pierwszego dnia testów w Gdyni: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-122372.html
Jest to autobus produkowany fabrykę w Czechach (konkretnie w Jabłońcu), lecz na włoskiej licencji. Posiada silnik o nazwie Tedom spełniający normy spalania Euro4. A tak ten autobus wygląda od środka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-117288.html .
Jest to autobus produkowany fabrykę w Czechach (konkretnie w Jabłońcu), lecz na włoskiej licencji. Posiada silnik o nazwie Tedom spełniający normy spalania Euro4. A tak ten autobus wygląda od środka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-117288.html .
Są równiez inne zdjęcia autobusu Tedom Kronos 123G:
Fotka 1
Fotka 2
Fotka 3
Fotka 4
oraz opis (*.pdf).
Fotka 1
Fotka 2
Fotka 3
Fotka 4
oraz opis (*.pdf).
Z tą różnicą, że ten autobus jest fabrycznie nowy, a nie przerabiany w Solcu Kujawskim i powstał za granicą . A tak BTW mógłbyś w końcu dodać na km-forum relację dźwiękową silnika Tedom w Waszej 120-stce, bo z pewnością nie jeden forumowicz jest ciekawy odgłosu tego silnika .pr110 pisze:Tedom, Euro 4, tak jak nasza 120stka. Jeśli ma automata ZF to piękne dźwięki wydaje
Oj, nie zgodzę sie z Twoją opinią. Widać to np. na Ukrainie, gdzie większość 14Tr jeździ pordzewiała i nie wydaje mi się, aby tamtejsze Skody różniły się czymś specjalnym od Jelczy .plocmaster pisze:Nawet jak nie bardzo to jednak taka sobie 14Tr jest lepszy od elektrycznego jelczozłoma.
Dokładnie rzecz biorąc ZKM Gdynia rozpisał przetarg na 5 gazowców, ale prawdę powiedziawszy Tedom Kronos ma w nim marne szanse (choć nigdy nic nie wiadomo) .mil pisze: Ale czy PKM Nie chciał kupic przegubowców na gaz???
plocmaster pisze:Bardzo dobre, zwłaszcza tylnonapędowe 105/120/130tki z lat 80., że nie wspomnę o Favoritce
ep40 pisze:Czy pojazdy Skody są złe? Nawet jak nie bardzo to jednak taka sobie 14Tr jest lepszy od elektrycznego jelczozłoma.
Ale nadal jeżdżące lokomotywy EP05 są tego dowodem że Skody są dobre.
plocmaster pisze:Uwierz mi, 120-tki byłyby jeszcze bardziej pordzewiałe
Wracamy do tematu - Tedom 123G
Nie tworzę nowego tematu skorzystam z tego.... A to z powodu tej informacji
Zaczyna się robić ciekawie. Jeśli byłaby taka okazja to postam się zapolować na któryś z tych pojazdówPrzegubowiec pisze: 12-04-2007 • Do Mobilisa przyjechały na dwutygodniowe testy dwa autobusy czeskiej marki Tedom Kronos 123G (gazowy) i 123D (diesel). Pierwszy z nich będzie jeździł na linii do Janek. Drugi będzie obsługiwał Express Piaseczno. Gazowiec jest egzemplarzem demonstracyjnym firmy Tedom, natomiast diesel na codzień jeździ w CSAD Liberec.