Najnowszy nabytek KMKM-Chausson AH 48-przyjechał do Warszawy

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.

Kiedy dyrektor warszawskiego Muzeum Techniki, p. Jerzy Jasiuk, przełamie się i przekaże MKM-om, gnijącego w czeluściach dawnych zakładów Norblina, Chaussona APH 522?

Za rok
1
3%
Za dwa lata
0
Brak głosów
Za pięć lat
1
3%
Odchodząc ze stanowiska
10
29%
Nigdy
15
43%
Nie mam zdania
8
23%
 
Liczba głosów: 35

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:czy w sprawie remontu chaussona coś posunęło się do przodu?
Sprawa jest o tyle złożona, że Klub sam finansowo nie udźwignąłby kosztów remontu. Musi w tym pomóc MZA, które z kolei w tym celu miałoby stać się współwłaścicielem autobusu. O ile mi dobrze wiadomo to wciąż jest na etapie negocjacji.
Lopez pisze:Inspiracją do zadania tego pytania jest lektura "Złego" Tyrmanda
Tę książkę się po prostu chłonie. Kiedyś jak ją wziąłem do ręki to odłożyłem dopiero po przeczytaniu :D

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Można prosić o jakieś dane techniczne? silnik diesel ilu cylindrowy, skrzynia biegów ilu biegowa, niesynchronizowana? zawieszenie na resorach piórowych?

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:O ile mi dobrze wiadomo to wciąż jest na etapie negocjacji.
Mam nadzieję, że coś z tego w końcu będzie.
TLG pisze:Tę książkę się po prostu chłonie.
To jest fakt. Muszę też przyznać, że zmieniła trochę moje spojrzenie na Warszawę i lata '1950. Niesamowita sprawa :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:Muszę też przyznać, że zmieniła trochę moje spojrzenie na Warszawę i lata '1950. Niesamowita sprawa
Zainteresuj się Warszawą przedwojenną. To jest dopiero niesamowita sprawa. Nie rozumiem niestety tej fascynacji okresem stalinowsko-gomułkowskim.

Lopez

Post autor: Lopez »

O żadnej fascynacji nie ma mowy, ale powiedzmy, że w większym stopniu rozumiem decyzję o budowie "nowej" Warszawy (co znowu nie oznacza, że zgadam się, że trzeba było wyburzyć to co ocalało z powstania i stawiać PeKiN).
Znam zdjęcia przedwojennej Warszawy, ale jest to dla mnie nieprzyjemny widok - żal ściska, że tego już nie ma a był to naprawdę "Paryż Północy"

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ja osobiście najbardziej żałuję, że nie zachował się absolutnie żaden egzemplarz pięknego autobusu Chevrolet.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wstydzilibyście się. ¯eby takiego offtopa zrobić, kto jak kto, ale moderatorzy? :D
Lopez pisze:w większym stopniu rozumiem decyzję o budowie "nowej" Warszawy
Jeden warszawiak kiedyś mi mówił, że gdyby bardziej realizowano pierwotne, socrealistyczne plany odbudowy, wyglądałoby to o wiele lepiej. Niewykluczone, że coś w tym jest.
Lopez pisze:a był to naprawdę "Paryż Północy"
Jak byłem w Słupsku to mówili, że to u nich :D
Lopez pisze:stawiać PeKiN
Mnie tam nic w nim nie przeszkadza, bo to w sumie jedyna budowla wyróżniająca Warszawę spośród innych miast. Pomyślcie — Paryż to wieża Eiffla, Berlin to Brama Branderburska, w Rzymie też coś się znajdzie, Londyn to choćby Big Ben a Warszawa co? Jeden z tych drapaczy chmur, których w każdym ważniejszym mieście pełno? Pałac może i ma historię jaką ma, ale wpisał się już w krajobraz miasta.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To może byśmy tak wrócili do tematu :mruga:

Lopez

Post autor: Lopez »

Ja cały czas nie myślę o niczym innym jak tylko krajobrazie Warszawy z przemykającymi po Marszałkowskiej chaussonami ;) Swoją drogą zabytkowe autobusy to jest właśnie środek do przypomnienia sobie jak to było kiedyś...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”