Najnowszy nabytek KMKM-Chausson AH 48-przyjechał do Warszawy
Najnowszy nabytek KMKM-Chausson AH 48-przyjechał do Warszawy
Jak w temacie-dzisiaj, po kilkudniowej podróży z Brukseli, przyjechał do Warszawy najnowszy zakup stołecznego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej: samonośny Chausson AH 48 z roku 1951. Co prawda, autobus konwojowany był na lawecie (z racji nieodpalania go od ~dwudziestu pięciu lat), jednak-przypuszczalnie-za rok cieszyć będzie oczy gości V Warszawskiej Nocy Muzeów lub VI Dni Transportu Publicznego. Autobus jest prawie kompletny, wymaga jednak kapitalnego remontu. Chausson AH 48 jest lokalnym "kuzynem" eksploatowanego w Warszawie do roku 1963 modelu APH 48, jednak w przeciwieństwie do niego tylne jego drzwi otwierane są ręcznie (prawdopodobnie podczas remontu zastąpione zostaną mechanicznymi). Rodzynek, nieprawdaż? Poniżej kilka stron o warszawskich Chaussonach:
Więcej informacji o zabytkowym Chaussonie
Eksploatacja Chaussonów APH 47/48/49 w Warszawie
Eksploatacja Chaussonów APH 521/522 w Warszawie
O Chaussonie AH 48 na łamach Przegubowca
Zdjęcia klubowego Chaussona na TWB
Więcej o autobusach Chausson w temacie... SAN forum Syrena.Nekla (od strony 23 wzwyż)
Osobom zainteresowanym współudziałem lub wsparciem remontu Chaussona podaję najważniejsze dane KMKM
Wszystkim, którzy zdecydują się w dowolny sposób wesprzeć remont, z góry dziękuję
Więcej informacji o zabytkowym Chaussonie
Eksploatacja Chaussonów APH 47/48/49 w Warszawie
Eksploatacja Chaussonów APH 521/522 w Warszawie
O Chaussonie AH 48 na łamach Przegubowca
Zdjęcia klubowego Chaussona na TWB
Więcej o autobusach Chausson w temacie... SAN forum Syrena.Nekla (od strony 23 wzwyż)
Osobom zainteresowanym współudziałem lub wsparciem remontu Chaussona podaję najważniejsze dane KMKM
Wszystkim, którzy zdecydują się w dowolny sposób wesprzeć remont, z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 2007-07-29, 03:38 przez Berliet, łącznie zmieniany 3 razy.
Jedno z belgijskich stowarzyszeń wystawiło go na sprzedaż... Od tak, stwierdzili, że mają za dużo autobusów do utrzymania i się z nimi nie wyrabiają. Transport i garażowanie zapewniły Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o.
Malowanie? Rzecz jasna: kremowo-czerwone (dach, pas okienny i listwy podokienne - kremowe, burty zaś, od listew w dół - czerwone). Zderzaki chromowane.
Malowanie? Rzecz jasna: kremowo-czerwone (dach, pas okienny i listwy podokienne - kremowe, burty zaś, od listew w dół - czerwone). Zderzaki chromowane.
Ile kosztuje remont takiego autobusu?
Pomijając to, co wykonają sami MKMowcy... Bo to jest wliczone w bycie miłośnikiem
Czyli ile kosztuje przykładowo transport, naprawa (materiały, robocizna przez wynajętych robotników), garażowanie...
...No i kto potem jest właścicielem tych autobusów? KMKM? W takim razie jeśli dobrze mniemam wiąże się to z opłatami za ubezpieczenie, przeglądy (pojazdy niemuzealne), garażowanie, paliwo, echhh
Jeśli te dane nie są tajne, to ile kosztuje przykładowo roczne utrzymanie jednego z zabytków?
BTW - kto płaci kierowcom i za paliwo podczas Nocy Muzealnych ITP?
Pomijając to, co wykonają sami MKMowcy... Bo to jest wliczone w bycie miłośnikiem
Czyli ile kosztuje przykładowo transport, naprawa (materiały, robocizna przez wynajętych robotników), garażowanie...
...No i kto potem jest właścicielem tych autobusów? KMKM? W takim razie jeśli dobrze mniemam wiąże się to z opłatami za ubezpieczenie, przeglądy (pojazdy niemuzealne), garażowanie, paliwo, echhh
Jeśli te dane nie są tajne, to ile kosztuje przykładowo roczne utrzymanie jednego z zabytków?
BTW - kto płaci kierowcom i za paliwo podczas Nocy Muzealnych ITP?
Remont i sprowadzenie Chaussona to kwota rzędu kilkudziesięciu tysięcy. Na pozostałe pytania powinieneś uzyskać odpowiedź od Zarządu KMKM.Mibars pisze:Ile kosztuje remont takiego autobusu?
Pomijając to, co wykonają sami MKMowcy... Bo to jest wliczone w bycie miłośnikiem
Czyli ile kosztuje przykładowo transport, naprawa (materiały, robocizna przez wynajętych robotników), garażowanie...
Jeśli te dane nie są tajne, to ile kosztuje przykładowo roczne utrzymanie jednego z zabytków?
Właścicielem autobusów jest KMKM.Mibars pisze:...No i kto potem jest właścicielem tych autobusów? KMKM? W takim razie jeśli dobrze mniemam wiąże się to z opłatami za ubezpieczenie, przeglądy (pojazdy niemuzealne), garażowanie, paliwo, echhh
Za paliwo (w przypadku Nocy Muzeów) płaci miasto, kierowcom - z MZA lub Mobilisu płaci przewoźnik, a ci "klubowi" jeżdżą za friko.Mibars pisze:BTW - kto płaci kierowcom i za paliwo podczas Nocy Muzealnych ITP?
Właśnie - muszę powiedzieć, że bałem się, że przy ruszaniu z miejsca nowo przybyłego autobusu ten po prostu rozpadnie się Jak to się wszystko trzyma - dziury na wylot, rdza, stan opłakany...Tak, ale spróbujecie go ruszyć to rozpadnie się na kawałki.
Ale dobrze, żę nic mu się zie stało Miejmy nadzieję, że po remoncie będzie jakby dopiero co wyjechał z hal producenta
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa