IKARBUS IK - 218N , czyli nowoczesny serbski autobus
Na początku robili niskacze na licencji HESSa z silnikiem Volvo.
No tak, ale na polske przypada kilka tysięcy osób, a na takie Węgry czy inną Serbie zaledwie kilka i trudno kontrolować rozmnażanie się nowych autobusówplocmaster pisze:Niekoniecznie, np. ktoś interesujący się węgierskim zbiorkomem mógłby zauważyć fakt eksportu Ikarbusów do Węgier.)
Mnie się bardzo też podoba rozwiązanie silnika w pionie. Przy drzwiach rozsuwano - przesuwanych (które są chyba awaryjne) jest więcej miejsca. Fajne są też przeszklone luki dachowe, wyglądają jak by były wzięte z Solarisa. Jednak dla mnie trochę śmieszy jest ten czarny pas pod linią okien na tylnej ścianie i drzwi białe od wewnątrz.
Ogólnie takie coś by mogło jeździć w Polsce.
Ogólnie takie coś by mogło jeździć w Polsce.
Połowa autobusów jeżdżących w Polsce ma takie rzeczy. Wprawdzie rzadko wszystko w jednym, ale jednak.Mnie się bardzo też podoba rozwiązanie silnika w pionie. Przy drzwiach rozsuwano - przesuwanych (które są chyba awaryjne) jest więcej miejsca. Fajne są też przeszklone luki dachowe, wyglądają jak by były wzięte z Solarisa. Jednak dla mnie trochę śmieszy jest ten czarny pas pod linią okien na tylnej ścianie i drzwi białe od wewnątrz.
Ach, Ubiegłeś mnie, bo już chciałem odpisać Plocmasterowi na jego post :smile2:Lopez pisze:Jest też jakiś midibus na rynek włoski.
http://www.ikarbus.co.yu/eng/vesti.htmplocmaster pisze:A kto ma to kupić, skoro inne jugosławiańskie kraje ich nienawidzą, były blok wschodni ma swoich producentów, a dla Zachodu to złom.
Mają pierwszego minibusa dla włoskiego przewoźnika. Będzie on obsługiwać jakąś linię marketową
Też chyba nie do końca jest to prawdą, bo na tej samej stronie Ikarbus chwali się, że Komunikacja Miejska w Belgradzie podpisała kontrakt na zakup 100 takich niskaczy.plocmaster pisze:Albo Serbowie po prostu nie mają pieniędzy na takie autobusy, co IMO jest najbardziej prawdopodobne
A propo
http://www.ikarbus.co.yu/eng/vesti2006.htm
Jest to archiwum wiadomości z 2006 roku i wychodzi na to, że Ikarbus promował oba najnowsze niskacze ... w Moskwie. Niestety najwyraźniej "Mosgotrans" się chyba nie zdecydował, ponieważ wiem, że kupili MB Conecto
Raz, to się każdemu może trafić.J-31 pisze:Mają pierwszego minibusa dla włoskiego przewoźnika. Będzie on obsługiwać jakąś linię marketową
Może i tak, ale to w końcu stolicaJ-31 pisze:Też chyba nie do końca jest to prawdą, bo na tej samej stronie Ikarbus chwali się, że Komunikacja Miejska w Belgradzie podpisała kontrakt na zakup 100 takich niskaczy.
SzkodaJ-31 pisze:Niestety najwyraźniej "Mosgotrans" się chyba nie zdecydował, ponieważ wiem, że kupili MB Conecto
Bo wiem, że BMB oferuje taki model Po za tym design tego MidiIkarbusa charakteryzuje całą rodzinę włoskich autobusów miejskich By BMB.Lopez pisze: Poważnie? Skąd ta pewność?
Skumać się skumał, tylko ja pojąć nie potrafię co BMB ma z tego, że Ikarbus na ich własnym rynku odbiera im klientów oferując to samo co oni.Lopez pisze:A może po prostu Ikarbus skumał się z Włochami i oferuje to pod innym szyldem?
To jest tylko zbieżność nazwy. Oni nigdy nie mieli ze sobą nieczego wspólnego. A jeszcze dla ciekawości napiszę Ci, że ta firma zmieniła nazwę, wcześniej nazywali się... Ikarus. Wtedy też nie byli w żaden sposób powiązani z węgierskim Ikarusem, pomimo tego, że również produkowali autobusy miejskie (u nas głównie znane z PKS-ów, Ikarusy-Zemun IK160)Karamanis pisze:moze zadam glupie pytanie, ale czy w/w Ikarbus ma cos wspolnego z wegierskim Ikarusem czy to tylko zbieznosc nazw??
Odświeżając temat Ikarbus produkuje równolegle z modelem IK 218N wersję z przednią i tylną ścianą od włoskiego BMB Avancity. Jest to seria IK- 218A oraz solowa IK-112A
http://4mw.pl/t0dgtw
http://4mw.pl/wdtmgp wersja z włoską facjatą w Rosji (chyba w Moskwie)
Ikarbus wszedł w kooperację z Tuszino (wcześniej ta firma montowała Ikarusy 417 dla Moskwy) stąd przypuszczam, że to serbski producent złożył dużą partię autobusów dla stolicy. Niestety rosyjskiego nie znam, więc więcej nie udało się mi wygrzebać.
http://4mw.pl/t0dgtw
http://4mw.pl/wdtmgp wersja z włoską facjatą w Rosji (chyba w Moskwie)
Ikarbus wszedł w kooperację z Tuszino (wcześniej ta firma montowała Ikarusy 417 dla Moskwy) stąd przypuszczam, że to serbski producent złożył dużą partię autobusów dla stolicy. Niestety rosyjskiego nie znam, więc więcej nie udało się mi wygrzebać.
Tu masz więcej zdjęć:
http://fotobus.msk.ru/vehicle.php?vid=40548
http://fotobus.msk.ru/vehicle.php?vid=96702
Autobusy nie zostały zmontowane do Moskwy. A przynajmniej jeden jak widać trafił do Sankt Petersburga.
http://fotobus.msk.ru/vehicle.php?vid=40548
http://fotobus.msk.ru/vehicle.php?vid=96702
Autobusy nie zostały zmontowane do Moskwy. A przynajmniej jeden jak widać trafił do Sankt Petersburga.