IKARBUS IK - 218N , czyli nowoczesny serbski autobus

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Lopez pisze:Natomiast gdyby cokolwiek wyeksportowali to można by się spodziewać, że na TWB zostałoby to zauważone.
Nie sądzę - musieliby to eksportować do Polski.

imarcin

Post autor: imarcin »

plocmaster pisze:Pewnie silnik od Volvo

Silnik ma od MAN-A : MAN D2866 LOH27 (E3)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Nie sądzę - musieliby to eksportować do Polski.
Niekoniecznie, np. ktoś interesujący się węgierskim zbiorkomem mógłby zauważyć fakt eksportu Ikarbusów do Węgier. W sumie, gdyby nie 1 litera, to byłaby krajowa produkcja ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Na początku robili niskacze na licencji HESSa z silnikiem Volvo.
plocmaster pisze:Niekoniecznie, np. ktoś interesujący się węgierskim zbiorkomem mógłby zauważyć fakt eksportu Ikarbusów do Węgier.)
No tak, ale na polske przypada kilka tysięcy osób, a na takie Węgry czy inną Serbie zaledwie kilka i trudno kontrolować rozmnażanie się nowych autobusów ;)

chudy5d

Post autor: chudy5d »

Mnie się bardzo też podoba rozwiązanie silnika w pionie. Przy drzwiach rozsuwano - przesuwanych (które są chyba awaryjne) jest więcej miejsca. Fajne są też przeszklone luki dachowe, wyglądają jak by były wzięte z Solarisa. Jednak dla mnie trochę śmieszy jest ten czarny pas pod linią okien na tylnej ścianie i drzwi białe od wewnątrz.
Ogólnie takie coś by mogło jeździć w Polsce. :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Mnie się bardzo też podoba rozwiązanie silnika w pionie. Przy drzwiach rozsuwano - przesuwanych (które są chyba awaryjne) jest więcej miejsca. Fajne są też przeszklone luki dachowe, wyglądają jak by były wzięte z Solarisa. Jednak dla mnie trochę śmieszy jest ten czarny pas pod linią okien na tylnej ścianie i drzwi białe od wewnątrz.
Połowa autobusów jeżdżących w Polsce ma takie rzeczy. Wprawdzie rzadko wszystko w jednym, ale jednak.

chudy5d

Post autor: chudy5d »

Ale drzwi jednak by mogły być całe czarne takie jak w SU1xIII lub w Lion'sach.

Lopez

Post autor: Lopez »

imarcin pisze:Z tego co przeczytałem to IKARBUS podpisał kontrakt na produkcję 350 autobusów (tej starszej generacji) dla Dubaju
Faktycznie. Jest też jakiś midibus na rynek włoski.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Jest też jakiś midibus na rynek włoski.
Ach, Ubiegłeś mnie, bo już chciałem odpisać Plocmasterowi na jego post :smile2:
plocmaster pisze:A kto ma to kupić, skoro inne jugosławiańskie kraje ich nienawidzą, były blok wschodni ma swoich producentów, a dla Zachodu to złom.
http://www.ikarbus.co.yu/eng/vesti.htm
Mają pierwszego minibusa dla włoskiego przewoźnika. Będzie on obsługiwać jakąś linię marketową ;)
plocmaster pisze:Albo Serbowie po prostu nie mają pieniędzy na takie autobusy, co IMO jest najbardziej prawdopodobne
Też chyba nie do końca jest to prawdą, bo na tej samej stronie Ikarbus chwali się, że Komunikacja Miejska w Belgradzie podpisała kontrakt na zakup 100 takich niskaczy. :mruga:

A propo
:strzałka: http://www.ikarbus.co.yu/eng/vesti2006.htm

Jest to archiwum wiadomości z 2006 roku i wychodzi na to, że Ikarbus promował oba najnowsze niskacze ... w Moskwie. Niestety najwyraźniej "Mosgotrans" się chyba nie zdecydował, ponieważ wiem, że kupili MB Conecto ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Mają pierwszego minibusa dla włoskiego przewoźnika. Będzie on obsługiwać jakąś linię marketową
Raz, to się każdemu może trafić.
J-31 pisze:Też chyba nie do końca jest to prawdą, bo na tej samej stronie Ikarbus chwali się, że Komunikacja Miejska w Belgradzie podpisała kontrakt na zakup 100 takich niskaczy.
Może i tak, ale to w końcu stolica
J-31 pisze:Niestety najwyraźniej "Mosgotrans" się chyba nie zdecydował, ponieważ wiem, że kupili MB Conecto
Szkoda

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Z Midi jest tylko jeden problem - to nie ich konstrukcja. To jest włoski BMB Vivacity.

Lopez

Post autor: Lopez »

Amalio pisze:To jest włoski BMB Vivacity.
:shocked: Poważnie? Skąd ta pewność? A może po prostu Ikarbus skumał się z Włochami i oferuje to pod innym szyldem?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Lopez pisze: :shocked: Poważnie? Skąd ta pewność?
Bo wiem, że BMB oferuje taki model :?: Po za tym design tego MidiIkarbusa charakteryzuje całą rodzinę włoskich autobusów miejskich By BMB.
Lopez pisze:A może po prostu Ikarbus skumał się z Włochami i oferuje to pod innym szyldem?
Skumać się skumał, tylko ja pojąć nie potrafię co BMB ma z tego, że Ikarbus na ich własnym rynku odbiera im klientów oferując to samo co oni.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Skumać się skumał, tylko ja pojąć nie potrafię co BMB ma z tego, że Ikarbus na ich własnym rynku odbiera im klientów oferując to samo co oni.
Może tańsze koszty produkcji ? :cool:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze: Może tańsze koszty produkcji ? :cool:
Ale Ikarbus to produkuje dla siebie, a nie dla BMB.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Może tańsze koszty produkcji ?
Koszty są niższe, a nie tańsze.
Pewnie tak jak z Jelczedesami swojego czasu (choć u nas to się nie udało), zachodnie części i wschodni montaż dają produkt gorszy i tańszy, ale wciąż jak z Zachodu.

Karamanis

Post autor: Karamanis »

moze zadam glupie pytanie, ale czy w/w Ikarbus ma cos wspolnego z wegierskim Ikarusem czy to tylko zbieznosc nazw??

pozdrawiam

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Karamanis pisze:moze zadam glupie pytanie, ale czy w/w Ikarbus ma cos wspolnego z wegierskim Ikarusem czy to tylko zbieznosc nazw??
To jest tylko zbieżność nazwy. Oni nigdy nie mieli ze sobą nieczego wspólnego. A jeszcze dla ciekawości napiszę Ci, że ta firma zmieniła nazwę, wcześniej nazywali się... Ikarus. Wtedy też nie byli w żaden sposób powiązani z węgierskim Ikarusem, pomimo tego, że również produkowali autobusy miejskie (u nas głównie znane z PKS-ów, Ikarusy-Zemun IK160) ;)

marekJG

Post autor: marekJG »

Odświeżając temat Ikarbus produkuje równolegle z modelem IK 218N wersję z przednią i tylną ścianą od włoskiego BMB Avancity. Jest to seria IK- 218A oraz solowa IK-112A

http://4mw.pl/t0dgtw
http://4mw.pl/wdtmgp wersja z włoską facjatą w Rosji (chyba w Moskwie)
Ikarbus wszedł w kooperację z Tuszino (wcześniej ta firma montowała Ikarusy 417 dla Moskwy) stąd przypuszczam, że to serbski producent złożył dużą partię autobusów dla stolicy. Niestety rosyjskiego nie znam, więc więcej nie udało się mi wygrzebać.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Tu masz więcej zdjęć:
http://fotobus.msk.ru/vehicle.php?vid=40548
http://fotobus.msk.ru/vehicle.php?vid=96702

Autobusy nie zostały zmontowane do Moskwy. A przynajmniej jeden jak widać trafił do Sankt Petersburga.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”