Hiszpańskie nowości autobusowe

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
marekJG

Hiszpańskie nowości autobusowe

Post autor: marekJG »

W zasadzie nieznani w naszym kraju producenci z Płw Iberyjskiego prezentują swoje nowości na targach FIAA odbywających się w Madrycie. Dokopałem się w internecie trochę zdjęć z tej imprezy i zaprezentuje ich tutaj trochę.

Nowością na targach był Sunsudegui Astral Via, w całości zaprojektowany przez hiszpańskich producentów autobus miejski. Dotychczas firma ta produkowała wyłącznie autobusy turystyczne i lokalne. Jak to w tamtym rejonie bywa nadwozie pochodzi od dużego producenta w tym wypadku Volvo. Autobus jest oferowany w wersji 12M oraz przegubowej 18M. Autobus jest moim zdaniem piękny. Widać tu ducha hiszpańskiej szkoły wzornictwa. Kilka zdjęć:
http://sk2.pl/23987
http://sk2.pl/23988
http://sk2.pl/23989
Razi jedynie niezbyt udany kokpit. Producent chyba chciał być aż tak bardzo samodzielny, że zrezygnował z VDO. A szkoda. :strzałka: http://sk2.pl/23991
Wnętrze :strzałka: http://sk2.pl/23992 , http://sk2.pl/23993 Można przyczepić się wysokich schodków w okolicach wieży silnika. Dla mnie poradzono sobie z tym przyzwoicie.

Kolejnym nowym pojazdem był portugalski Camo Citadino. Podwozie pochodzi także ze Szwecji. Nie udało się mi wyczytać czy jest to konstrukcja LF czy LE.
http://sk2.pl/23995 Autobus stylistycznie także niczego sobie.

Castrosua ( znana z Krakowa) wzięła się za pracę nad hybrydą i tak oto zmajstrowano model Tempus o dł 9,4m.
http://sk2.pl/24006
http://sk2.pl/24007
Tradycyjnie na stoisku tego producenta pojawił się popularny w Hiszpanii model Versus na podwoziu Volvo:
http://sk2.pl/23997
http://sk2.pl/23999
http://sk2.pl/24000
http://sk2.pl/24001
oraz również popularny lokalny Magnus http://sk2.pl/24002

Tutaj linki do ciekawszych iberyjskich wyrobów:
Noge Cittour :strzałka: http://sk2.pl/24003
http://sk2.pl/24011
Hispano Habit :strzałka: http://sk2.pl/24005
http://sk2.pl/24008
http://sk2.pl/24009
http://sk2.pl/24010
Noge Titanium :strzałka: http://sk2.pl/24012
Indcar Cytios (mógłby być następcą Vero :) :strzałka: http://sk2.pl/24013
http://sk2.pl/24014
http://sk2.pl/24015
http://sk2.pl/24016
Irizar I4 :strzałka: http://sk2.pl/24017

Jak widać tamtejszy rynek jest bardzo ciekawy, może doczekamy się kiedyś na naszych drogach pojazdów tamtejszych firm. :)

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

marekJG pisze:Indcar Cytios (mógłby być następcą Vero http://sk2.pl/24013
Ciekawy, ale typowo busiarski ;) Choć odrobinę bardziej profesjonalny :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

9507 pisze: Ciekawy, ale typowo busiarski ;) Choć odrobinę bardziej profesjonalny :)
Odrobinę :?: To czego ty jeszcze chcesz od autobusu miejskiego wykonanego na bazie Sprintera? :/

Bartek

Post autor: Bartek »

marekJG pisze: Irizar I4 http://sk2.pl/24017
Jedyny autobus który przypadł mi do gustu z tych wszystkich tu pokazanych.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

pr110 pisze:
marekJG pisze: Irizar I4 http://sk2.pl/24017
Jedyny autobus który przypadł mi do gustu z tych wszystkich tu pokazanych.
Śmieszne to takie, i takie kulkowate ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A tam. Irizary są piękne i robią wrażenie, szczególnie na żywo ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Z tych wszystkich autobusów, to chyba tylko jakiś Irizar może mieć szansę na pojawienie się w Polsce. Zresztą już ich trochę jeździ.

Natomiast co do miejskich autobusów - wydaje mi się, że w Polsce jest zbyt silna konkurencja by mogło się coś pojawić. :cool:

Chociaż Warszawa już raz sprowadzała bilety z Hiszpanii, to może teraz czas na jakieś autobusy :diabeł:

Lopez

Post autor: Lopez »

Jest tam sporo ciekawe designu, ale też mi się wydaje, że rynek polski jest ostatnim miejscem, gdzie Hiszpanie chcięli by uderzać. Chyba, że działając w ramach dużego koncernu - jak w wypadku Irizara.
BTW: jechałem ostatnio irizarem Trans-Frej z Zakopanego. Panele podsufitowe tszeszczały jak jelcz T120...

marekJG

Post autor: marekJG »

Co prawda trochę czasu już upłynęło, ale mimo tego warto wspomnieć o nowościach hiszpańskiego rynku autobusowego zaprezentowanych na odbywających się w listopadzie madryckich targach FIAA 2010. Wiem, że jestem nudny, ale żałuje, że te autobusy nie mają szans pojawić się na polskim rynku. Jest tam zawsze dużo ciekawej stylistyki. Podaje link do wszystkich zdjęć z targów ( są tam producenci także spoza Hiszpanii, opt choćby Otocar)
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1917881.html

nevander13

Post autor: nevander13 »

bardzo dużo mówiło się że solarys przyjmnie NOGE ale jakoś ucichło
czy to prawda że IVECO kupiło fabryke
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Po pierwsze, to fajnie by było gdybyś stosował jakąkolwiek interpunkcję.
A po drugie znaczek Iveco świadczy o tym, że autobus jest na podwoziu Iveco. Po za tym jakbyś się zastanowił to miałbyś na uwadze fakt, że nie ma już od lat autobusów Iveco...

Wojciech
Posty: 92
Rejestracja: 2009-02-23, 22:22
Lokalizacja: Jedna z wielu nad Wisłą

Post autor: Wojciech »

Tak swoją drogą ten bus jest obrzydliwy :diabeł:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

FIAA 2012: Premiera Irizara I3 LE

Podczas hiszpańskich targów najważniejszy producent z półwyspu Iberyjskiego przedstawił nowy model autobusu lokalnego Irizar I3 Low Entry, który jest teraz jeszcze bardziej uniwersalny niże wersja I4 i może być także rejestrowany jako pojazd miejski klasy I.
Hiszpański producent zaprezentował na targach w Madrycie swoja pełną ofertę - na stoisku można było zobaczyć autobusy turystyczne Irizar PB, I6, I4 i I3 Low Entry - zbudowanych na wszystkich dostępnych na rynku podwoziach o różnej długości. Firma zaprezentowała także swoje nowe logo, które jest teraz bardziej nowoczesne przy zachowaniu dotychczasowych głównych cech. Pojawiła się też jego nowa interpretacja –widoczna w środku litera „I”oznacza zarówno „i”jak Irizar, ale też i pasażera podróżującego wygodnie autokarem. Okrąg otaczający dwa elementy wewnątrz i symbolizuje środowisko utworzone przez ludzi, klientów, pasażerów –w skrócie świat wokół nas. Irizar odświeżył także marketingowy wizerunek. Pojawiła się m.in. nowa firmowa czcionka –Neo Family Sans, jej grubość ma oznaczać trwałość, stabilność i dynamikę, a kursywa –dać poczucie ruchu, płynności. Mamy też nowy firmowy kolor: stalowo- niebieski, który także ma swoje liczne odwołania i znaczenia. Generalnie daje on świeżość, choć trochę przypomina kolory włoskiego Irisbusa. Podsumowując: nowe logo wygląda o wiele lepiej niż stare i zdecydowanie bardziej pasuje do najnowszej, nowoczesnej rodziny Irizara. Poprzednie pozostało na etapie rodziny Century i stąd konieczność zmian.

Co ciekawe opisując swój nowy niskowejściowy autobus Irizar cały czas stosuje określenie „coach”. Dla hiszpańskiego producenta to po prostu naturalne rozwinięcie autokarowej rodziny „I”, która w tym przypadku –podobno jako pierwsza na świecie –może być rejestrowana jako autobus miejski, czyli klasa I. Dla nas to po prostu autobus międzymiastowy o obniżonym wejściu, który może być oferowany zarówno w wersji lokalnej (klasa II), jak i miejskiej (klasa I), czyli podobnie jak np. Irisbus Crossway LE. Droga Irizara do rodziny I3 wiodła oczywiście przez model I4 LE, który przez wiele lat produkowany –głównie na podwoziu Scania. W Madrycie debiutant wystąpił na podwoziu Volvo B7RLE –i to w dwóch wersjach różniących się funkcją i długością. I tak: miejski model zaprezentowano w opcji 12,0 m (2-2-0), a wersję lokalną (1-2-0) –w wariancie 12,5 m. Przednia ściana I3 jest zdecydowane bardziej kwadratowa w porównaniu do płynnych kształtów znanych z I4 czy przede wszystkim z I6, co wynika z jego przeznaczenia. To ma być codzienny „wół roboczy”na liniach podmiejskich i międzymiastowych, a nie autokar do turystycznych wycieczek. Stąd też klasyczne, proste linie bocznych ścian, które na pewno obniżają koszty produkcji. Natomiast tylna ściana to już pokaz designerskich fajerwerków –doskonale znanych z serii I4 i I6. Trzeba przyznać, że wygląda to bardzo atrakcyjnie, a całość struktury spełnia przyszłościową normę bezpieczeństwa R66/01. Podsumowując: Irizar I3 na pewno znajdzie chętnych na ten ciekawy autobus, który spełnia najnowsze trendy w zakresie obsługi transportowej metropolii. Niska podłoga + możliwość wyjazdu na nawet dłuższe trasy daje razem uniwersalność, która dzisiaj jest bardzo poszukiwana przez przewoźników. Dodatkowo widać, że Irizar tym produktem wchodzi w nowy dla siebie segment –przewozów podmiejskich i miejskich, dlatego nie jest niewykluczone, że w najbliższym czasie przedstawi już stricte miejski, niskopodłogowy autobus.

I na koniec kilka słów o kondycji hiszpańskiego producenta: Grupa Irizar zakończyła rok 2011, przy obrotach 500 mln EUR, co było historycznym rekordem. I co najważniejsze –ten poziom rośnie dalej. Jak to możliwe w pogrążonej w kryzysie Hiszpanii? Wszystko dzięki obecności koncernu na arenie międzynarodowej i dywersyfikacji przemysłowej. Zaledwie 20% z obrotów grupy wygenerowano na rynku krajowym, reszta to efekt sprzedaży na rynkach eksportowych (z szczególnym naciskiem na Meksyk i Brazylię). Warto pokreślić, że cały czas Irizar przywiązuje wielką wagę do dalszego rozwoju swojej integralnej rodziny pojazdów. W tym roku sprzedano ponad 100 szt. tego typu autobusów, które znalazły swoich nabywców już w siedmiu europejskich państwach –w tym m.in. Polski.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=51594

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Swoją drogą świetnie się prezentują I-trzynastki, tak Miejski jak i Podmiejski autobus. :)


Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

A co niby nowego jest w Glory?
SC7 swoją premierę miało jakiś czas temu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”