Rodzaje DAB'ów

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A w Warszawie mamy w KM 0 szt. Dabów i co Wy na to Mac i TRAMWAJ ? xD

Milenium

Post autor: Milenium »

TRAMWAJ pisze:Napisałem , że mamy ponad 30 I co ty na to TRAMWAJ ? , Mac
;) Hehe tak samo!
J-31 pisze:A w Warszawie mamy w KM 0 szt. Dabów i co Wy na to Mac i TRAMWAJ ?
Ale mieliscie chyba kiedys jednego, ja osobiscie uwazam ze Daby sa najlepsze dla PKS'u i dla miast do 100 tys. mieszkancow,chodzi mi o np. Szczecinek lub Zywiec! I oczywyscie Koszalin! :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TRAMWAJ pisze:
J-31 pisze:A w Warszawie mamy w KM 0 szt. Dabów i co Wy na to Mac i TRAMWAJ ?
Ale mieliscie chyba kiedys jednego, ja osobiscie uwazam ze Daby sa najlepsze dla PKS'u i dla miast do 100 tys. mieszkancow,chodzi mi o np. Szczecinek lub Zywiec! I oczywyscie Koszalin! :)
Nawet trzy. Jeden 1200, dwa pozostałe DAB-Leyland.... Fajne były, ale się skończyły... ;)

Milenium

Post autor: Milenium »

No tak MZA nie chcialo takich wyjatkow! :-P Jak zwykle! :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Na początku lat 90-tych MZK a potem MZA chciał na siłę "uciekać" od Ikarusów 260/280. Szukano pojazdu, który mógłby w pełni zastąpić Ikarusy...

Były poważne plany co do DABa. Na "Stalowej" miał być serwis DAB-a, łatwy dostęp do części. Jednak nic z tego nie wyszło. Podobnie jak z Dennisem... :cry:

Milenium

Post autor: Milenium »

J-31 pisze:Szukano pojazdu, który mógłby w pełni zastąpić Ikarusy...
Denis Lance był własnie jednym z nich,tylko 3 sztuki takiego pojazdu byly wyprodukowane jesli chodzi o strone lewostrona a 2 byly w MZA,prawda J-31?

Moj 500 POST,Jubileusz! :) :P :smile2: :cool:
Dziekuje wam za wszystkie dyskusje! Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TRAMWAJ pisze:
J-31 pisze:Szukano pojazdu, który mógłby w pełni zastąpić Ikarusy...
Denis Lance był własnie jednym z nich,tylko 3 sztuki takiego pojazdu byly wyprodukowane jesli chodzi o strone lewostrona a 2 byly w MZA,prawda J-31?
Nie dwa, a własnie trzy. Jeden (pierwszy) dotarł w 1992 roku. Dwa pozostałe rok później. Trochę się różniły od tego pierwszego.
MZA chciały aby Dennis składał swoje autobusy dla Warszawy w jednej z zajezdni MZA. Dennis był zainteresowany. Jednak stało coś, czego nie potrafię ustalić i Dennis szybko wycofał się z tego projektu...
Obecnie już ich nie ma. Zostały sprzedane, m.in. do Radomia (ITS)... :(
TRAMWAJ pisze: Moj 500 POST,Jubileusz! :) :P :smile2: :cool:
Dziekuje wam za wszystkie dyskusje! Pozdrawiam!
Nie ma sprawy i gratuluję. Jeszcze kolejne 500 i będzie 1000... :smile2:

Milenium

Post autor: Milenium »

Czyli można powiedzieć ze w latach 90 i pod koniec,MZA cały czas robiło eksperymenty taborowe :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie tylko eksperymenty, ale też testowano mnóstwo autobusów ale to już inny temat, ponieważ w tamtym czasie mieliśmy wojnę marketingową pomiędzy Mercedesem a Neoplanem.

Nie mniej jednak, na zasadzie eksperymentu i chyba nie tylko :mruga: w tajemniczych okolicznościach :mruga: kupiono również pierwszego Neoplana N4020. Autobus wyprodukowano w Niemczech...

Na zasadzie eksperymentu kupiono Volvo -Steyer B10MA. O nim też myślano poważnie jako zamienniku Ikarusa. A jednocześnie nadal kupowano Ikarusy (w 1992, 1993, 1994, 1995 i ostatnie w 1997 roku)

Nic z tego nie wyszło. A pojedyncze egzemplarze długo eksploatowano w Warszawie, a niektóre pojazdy nawet do dzisiaj ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”