Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lublina)

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28812
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-10-09, 19:16

Wydaje mi się, że Bogdan wcale taki zły nie jest - oczywiście na warunki afrykańskie. Może się tam sprawdzić ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM » 2011-10-09, 23:03

Bogdan po ukraińsku kosztuje 160 tys. zł. Ciekawe ile tańszy jest Bogdan po murzyńsku. :retard:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2011-11-26, 14:23

Mamy kolejnego Bogusia:
http://www.phototrans.eu/14,524193,56001.html

Dwunastometrowy, niskopodłogowy.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2696
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2011-11-27, 15:02

Hmm nie powiem wygląda dość zgrabnie, szkoda tylko że jakość pozostawia wiele do życzenia*

*opinię o jakości wyrażam po przejażdżce A601 z Irexu

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2011-11-29, 21:46

Przemilczeliście fakt pojawienia się Bogdana A701. A nie powinniście :!: Właśnie wróciłem z wycieczki do Jaworzna gdzie przejechałem się najnowszym autobusem Elbudu. I mówiąc krótko Bogdan pnie się w górę :!: A701 jest raz lepszy od A601. W sumie pomału można przestawać mówić o biedzie. Autobus jest trójdrzwiowy, w pełni niskopodłogowy i ma wieżowo zabudowany silnik. Wszystko jest obłożone plastikami, a więc nie ma już gołych metalowych słupków. Mało tego - na łączeniach plastików pojawiła się guma dzięki czemu nic nie skrzypi. Poprawiła się jakość tworzyw, a ponadto wszystko jest bardzo dobrze zmontowane. W środku jest cichutko i nic nie hałasuje. Również drzwi są ciche i działają płynnie, a jeśli pamiętacie był to mankament w A601. Boguś nie jest już wyposażony w einfachowe siedzenia, a w Stery MB. Dziewięć z nich jest dostępnych z niskiej podłogi, ale po lewej stronie w trzech rzędach jest po jednym fotelu, a więc A701 może zaoferować aż dwanaście miejsc dostępnych z niskiej podłogi. W autobusie jest też rampa dla niepełnosprawnego (co przedtem nie było oczywiste) oraz w rzeźni dostosowane do tego oparcie. Wszystko niby okej i poprawnie, ale aż oniemiałem gdy zauważyłem na przednim nadkolu... płytki metalowy kosz w którym można położyć bagaż :) Są oczywiście tez mankamenty - tylne zawieszenie które jest bardzo twarde oraz ścianki działowe. Problem z nimi polega na tym, że bardzo dużą powierzchnią wchodzą w poręcz co na pewno służy lepszemu usztywnieniu, ale znacząco utrudnia złapanie się jej. Tym niemniej reasumując Bogdan zrobił bardzo duży krok do przodu i jest w stanie zaoferować bardzo atrakcyjny autobus. Szczerze mówiąc gdy jechałem do Jaworzna myślałem, że będę mógł zaszufladkować ten autobus między LAZem, a MAZem, ale jest dużo lepiej. Ukraińcy odwalili kawał dobrej roboty :!:
Ostatnio zmieniony 2011-11-29, 21:58 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28812
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-11-29, 21:49

Nieźle mnie Zaskoczyłeś tą opinią. Jeśli Bogdan zacznie produkować autobusy na dobrym, europejskim poziomie, to nasi producenci już powinni zacząć się bać. Dobry, w miarę tani, niskopodłogowy autobus, to jest to, czego nasi przewoźnicy potrzebują :)

Pozostaje jeszcze kwestia serwisu i dostępności części ;)
Ostatnio zmieniony 2011-11-30, 18:33 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

lukmek

Post autor: lukmek » 2011-11-29, 22:07

Można liczyć na jakieś fotki pojazdu? Interesuje mnie zwłaszcza wnętrze :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2011-11-29, 22:25

A tak w ogóle kto teraz sprzedaje Bogdany w Polsce?
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

9507
Posty: 2869
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2011-11-29, 22:32

J-31 pisze:Jeśli LAZ zacznie produkować autobusy na dobrym, europejskim poziomie, to nasi producenci już powinni zacząć się bać
Akurat LAZa bym się nie bał :P Co innego Bogdana ;) Bardzo ciekawy opis, ciekawa opinia. Jednak ile z nas będzie miało okazję wyrobić sobie własną? Niewielu. A czemu? Bo Bogdan nie puści raczej autobusu na testy po kraju.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM » 2011-11-30, 14:51

Bogdany sprzedaje Vigra z Krakowa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28812
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-11-30, 18:34

9507 pisze:Akurat LAZa bym się nie bał :P
Ooops. Efekt siedzenia 8h przed kompem, to potem człowiek już nie patrzy co pisze. Oczywiście chodziło mi o Bogdana :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2011-11-30, 22:12

J-31 pisze:Jeśli Bogdan zacznie produkować autobusy na dobrym, europejskim poziomie, to nasi producenci już powinni zacząć się bać.
Autosan powinien bać się w szczególności.
lukmek pisze:Można liczyć na jakieś fotki pojazdu? Interesuje mnie zwłaszcza wnętrze :)
Jedno moje zdjęcie wisi na TWB, mogę jeszcze na potrzeby forum zuploadować zdjęcie tyłu. Zdjęć wnętrza niestety nie mam. W Chrzanowie po zakończeniu kierowca kategorycznie odmówił zrobienia zdjęć wnętrza, a potem sobie źle policzyłem kursy i niestety autobus przeszedł z 319 na 300, więc nie wracałem nim do Jaworzna (chciałem porobić zdjęcia na przystanku końcowym). Bo w czasie jazdy trudno o zdjęcia - Boguś kursuje na mocno obciążonych liniach.

No dziś zrobiłem sobie właśnie kolejną rundkę tym autobusem i doszło mi kilka krytycznych uwag co do m.in. silnika. Generalnie nie mam zamiaru tutaj komuś wmawiać, że ten autobus jest super, bo nie jest i dalej jest bliżej dna niż szczytu chwały, ale Bogdan wyprodukował znacznie lepszy autobus i spokojnie można go zacząć rozpatrywać w kategoriach tanich lecz normalnych autobusów, bo do tej pory o autobusach Bogdana nie można było tak mówić. Były bardzo, a nawet wręcz śmiesznie ubogie, proste i niedopracowane. A701 jest inny. Oczywiście teraz kwestia jak przeżyje eksploatację w Elbudzie, a łatwo mieć nie będzie. Autobus jest przeznaczony do obsługi dwóch międzymiastowych linii pomiędzy Jaworznem, a Chrzanowem które prócz busów są zdaje się obecnie jedynym połączeniem. Ludzi jeździ naprawdę dużo, a drogi zwłaszcza na wioskach pozostawiają sporo do życzenia.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2011-12-01, 00:55

Bogdan mógłby A701 sprzedawać prywaciarzom w dużych ilościach. Najlepszym przykładem dla Bogdana może być sprzedaż MAZa szczególnie ich modelu 203. Vigra Kraków niech się bierze do roboty z promocją i sprzedażą.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-12-01, 02:57

Marcin_558 pisze:Najlepszym przykładem dla Bogdana może być sprzedaż MAZa szczególnie ich modelu 203
A kupuje je ktoś u nas oprócz paru prywaciarzy w GOPie, którzy muszą mieć nowe wozy?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2011-12-01, 19:22

Dla wschodnich producentów sprzedaż na poziomie 30 sztuk rocznie na nasz rynek to jest coś.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2011-12-01, 20:31

pmaster pisze:A kupuje je ktoś u nas oprócz paru prywaciarzy w GOPie, którzy muszą mieć nowe wozy?
Wlasnie o tych klientów chodzi. A poza tym ztcp Warbus ma jeszcze troche MA3aków, ale chyba nie kontynuuje zakupów.
ЯЦSSIДИ DДИCЭ GIVЭS PФШЭЯ ГФ ЧФU
Post nie zawiera niczego, to tylko spam.

ADAS11

Post autor: ADAS11 » 2012-02-22, 16:30

a możne ktoś mi opisać te autobusy pod względem technicznym

BKV

Post autor: BKV » 2012-05-15, 07:40


Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-05-15, 09:50

Ale koszmarna ta budka na dachu.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4075
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-05-15, 11:57

Link nie działa.

ODPOWIEDZ